IVF Spain- behandelingen - donatie - ervaringen

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Roos001
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 juni 2014, 23:31

IVF Spain- behandelingen - donatie - ervaringen

Bericht door Roos001 » 14 juni 2014, 0:07

Hallo,

Mijn vriend (35j) en ik (28j) zijn 1,5 jaar geleden begonnen aan ons traject in de mmm.
We werden onmiddelijk aangewezen op ICSI daar mijn vriend antistoffen maakt tegen eigen sperma.
We ondergingen 4x icsi met verschillende resultaten:
1x: 7 eicellen, maar geen tp op dag 5 wegens te veel fragmentatie
2x: 9 eicellen, 2 embryo's teruggeplaatst op dag 3, 1 cryo
3x: stimulatie afgebroken wegens te weinig follikels
3b: 6 eicellen waarvan 2 embryo's ingevroren om in volgende cyclus terug te plaatsen
4x: 6 eicellen, 2 teruggeplaatst, geen cryo's

Ikzelf heb schildklierproblemen (te traag werkend, maar min of meer onder controle met medicatie), en na evaluatie van mijn stimulatieschema's blijkt dat ik niet goed reageer op medicatie (weinig eicellen).
Uit pure wanhoop hebben we de stap gemaakt naar IVF SPAIN waar we nu in behandeling zijn.
De kwaliteit van mijn eicellen werd al snel in twijfel getrokken. Ik heb ook een zeer laag AMH (1,5), FSH is nog ok (6). Bij mijn vriend zou een TESE kunnen verricht worden indien nodig om zo hopelijk minder misvormde zaadcellen te kunnen verzamelen en meer kans te hebben om blastocysten te bekomen.
Hier in België steeds tp gekregen op dag 3 omdat de embryo's dag 5 niet haalden.

Als laatste mogelijkheid (met eigen eicellen) krijg ik nu andere hormonen toegediend en worden de eitjes van 2 cyclussen geoogst met 1 pick-up. Dit om zo hopelijk meer eitjes te verkrijgen. 1ste pick up is voorzien eind juli.
Dit schema zou zich 2 keer herhalen (indien goed resultaat na 1ste pick up) wat betekent dat ik 4 maanden aan de hormonen ben.
Indien er geen goed resultaat bekomen wordt in juli rest ons enkel nog de keuze om te switchen naar donatie.

Ik zie het nogal somber in en ben de moed en het geloof in alles wat kwijt. Ik heb het gevoel dat ons leven al een tijdje stil staat.. we leven van de ene teleurstelling naar de andere.

Zijn er mensen die zich in dezelfde situatie bevinden en/of positieve verhalen hebben over low responders en zwanger worden (ook via donatie)?
Hoe gaan jullie om met donatie? Hoe ga je om met je omgeving? Vertel je het of niet? Wij hebben namelijk al wat rake antwoorden gekregen...
Ik ben zo bang voor de reactie dat mensen later in geval van donatie geen uiterlijke- of karaktereigenschappen kunnen vergelijken en indien ze dat wel doen dat dat ons zo'n pijn zal doen doordat we weten dat het kindje niet onze genen heeft...

Pfff... het is zo moeilijk.... Ik hoop hier ergens positieve verhalen terug te vinden.

Alvast bedankt!

Liefs

Roos001
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 juni 2014, 23:31

Re: IVF Spain- behandelingen - donatie - ervaringen

Bericht door Roos001 » 15 juni 2014, 19:19

Niemand (positieve) ervaringsverhalen?

cma
Berichten: 40
Lid geworden op: 8 juli 2013, 15:00

Re: IVF Spain- behandelingen - donatie - ervaringen

Bericht door cma » 17 juni 2014, 11:13

Dag Roos,

Hier even kort een reactie, mijn 'traject' kan je onderaan lezen. Het positieve deel vertel ik je nu: ik ga (hopelijk!) niet starten met ivf, ik ben van de 3e IUI (Menopur, pregnyl en utrogestan) nu 6 weken en 3 dagen zwanger. Mijn amh-waarde werd een tijd geleden bepaald en die bleek 1,1... Ik was hier enorm ongerust over, maar zowel de gynaecoloog in het UZ Gent als die van het plaatselijke ziekenhuis stelden me gerust: die waarde voorspelt min of meer hoe hoog de dosis hormonen is die je zal moeten gebruiken voor stimulatie, maar zegt niets over de kwaliteit van je eicellen en er bestaat zelfs twijfel over of het wel iets zegt over de evolutie van je eicelreserve (in tegenstelling tot wat je nog steeds leest op internet). Onze situatie is uiteraard niet dezelfde, maar ik wou je toch even laten weten dat die amh-waarde blijkbaar ook relatief is. Succes en goeie moed bij het 'beslissen' welke weg jullie verder zullen nemen, het is verdomd niet eenvoudig allemaal!

Groetjes,

cma
°82 - gestart maart 2011 - 1 mk (5w) - 1 EUG - IUI 3 met Menopur, pregnyl en utro: yes!!! :)
1e kindje - VDB: 8 februari 2015

Last hope
Berichten: 305
Lid geworden op: 10 januari 2011, 21:20

Re: IVF Spain- behandelingen - donatie - ervaringen

Bericht door Last hope » 20 juli 2014, 21:36

Dag Roos,
Ik heb je verhaal met aandacht gelezen. Jij hebt ook heel veel miserie, onzekerheden,... Wat ik wel heel positief vind, is dat jullie na 1,5 jaar al heel veel nieuws hebben over wat verkeerd kan zijn. Ik heb het gevoel dat je juiste beslissingen aan het nemen bent. Je bent bij een goede kliniek, en wat ze voorstellen 'makes sense'.

Maar ondanks dit, ik begrijp je gevoelens, onzekerheden, verdriet, wanhoop,...
Wij weten ook dat er een slechte eicelkwaliteit is bij mij, en wij moesten dus ook voor eiceldonatie gaan. Helaas, omwille van de tekorten hier in Belgie, waren ze er langs hier niet zo open over. Ik ben het eigenlijk pas te weten gekomen in Spanje, toen ik daar een afspraak gemaakt had. Ze zeiden: geen sprake dat we het met je eigen eicellen doen. Bij mij werden ze soms reeds na 1 dag teruggeplaatst, omdat er maar 1 levend embryo meer overbleef, van 3 of 4 bevruchte eicellen. Zo zijn wij nu exact 6 jaar bezig, en hebben we ook onze weg naar Spanje gevonden.

Ik heb het persoonlijk niet moeilijk met een donor-eicel te nemen. Het is mijn bloed die erdoor zal stromen, dus er zal zeker iets van mij inzitten. Maar bij het feit 'het heeft de neus van de mama' heb ik ook wel even stilgestaan. Je zal altijd even lachen naar de mensen, goed wetende dat het wetenschappelijk gezien niet de neus van jezelf is maar van de donor. Maar ja, na 6 jaar heb ik wel al wat karakter gekweekt, we hebben heel wat doorstaan, en dat zullen we ook doorstaan!

Ikzelf ben in dezelfde periode als jij in behandeling bij IVF spain, begin augustus zouden wij moeten gaan voor mijn man. En dan de terugplaatsing 5 dagen later (hopelijk). Hebben jullie EEVA overwogen?

Groetjes en heel veel succes binnenkort,
Last Hope
Last Hope, 37j, kinderwens sinds 2008 - Mama geworden dankzij IVF Spain.

Angelika
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 januari 2014, 14:07

Re: IVF Spain- behandelingen - donatie - ervaringen

Bericht door Angelika » 20 februari 2016, 11:14

Zelf vorig jaar bevallen van een pracht dochter na ECD bij IVF Spain. En inderdaad, in het begin dacht ik er ook aan: 'op wie lijkt ze nu' maar het is echt MIJN dochter. Mijn bloed stroomde door haar, ze is in mijn buik gegroeid en ze heeft absoluut mijn karakter. Gisteren waren we nog op een feestje en iedereen ziet duidelijk dat ze de trekken van de papa mee heeft, maar iedereen was het er unaniem over eens dat ze haar ogen mee heeft van mij (en mijn vader). Mijn eigen ouders weten zelfs niet dat onze dochter er via ECD is gekomen en zij vinden dat ze zoveel mee heeft van mijn kant van de familie.

ihme
Berichten: 47
Lid geworden op: 4 juli 2013, 14:24

Re: IVF Spain- behandelingen - donatie - ervaringen

Bericht door ihme » 4 maart 2016, 14:17

Ook hier een positief verhaal na ecd.
1 zoontje is helemaal mijn man, de andere helemaal mij.
Ik zei tegen de gyn het is dwaas, ik weet dat het genetisch niet kan maar toch is hij mijn evenbeeld
Haar antwoord: de donatie is een cel met bouwstenen, jouw bloed is de voeding die de vorm geeft aan de bouwstenen
Het is ondenkbaar dat er niets blijft hangen. :) :D
Bij ons weet iedereen van de donatie, en toch zegt ook iedereen dat hij mij is.
Ik ben ook hun trotse mama
Veel succes hopelijk komt je wens uit
2015 tweeling via ivf spain
2017 spontane zwangerschap

Bieke600
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 september 2016, 12:49

Re: IVF Spain- behandelingen - donatie - ervaringen

Bericht door Bieke600 » 4 oktober 2016, 13:33

Hallo allemaal,

Wij zijn recent ook in de fertiliteitswereld terechtgekomen. We proberen het eerst met men eigen eicellen, maar de kans dat het lukt is zeer klein gezien het lage eicelreserve, premature menopauze en kans op afwijkingen. Ik moet nu wekelijks mijn bloedwaarden laten testen, als ze zien dat er een eitje komt, moet ik medicatie nemen en gaan ze een pick-up doen. Via icsi zal er dan geprobeerd worden een embryootje te vormen en dat zal genetisch getest worden. Bij een goed embryo plaatsen ze dan terug. Vandaag weer bloed moeten laten trekken en het is nog niet goed, dus weer een week wachten op een bloedtest :-(
Omdat ze ons gezegd hebben dat de kans zo klein is, hou ik eiceldonatie in het achterhoofd en informeer ik er hier en daar al naar. Ik heb ook al gehoord over eiceldonatie via Spanje. De bedenking die ik hierbij maak, en het kan voor sommigen misschien onnozel lijken, maar mijn vriend en ik zijn bleke mensen (zelf heb ik een lichte huid en blond haar en mijn vriend een lichte huid en donkerbruin haar) en van Spanjaarden stel ik mij altijd donkerdere mensen voor, donker haar en diepgebruinde huid. Aangezien we, als we eiceldonatie zouden doen, toch wel willen dat het kindje een beetje op ons lijkt, maakte ik mij die bedenking. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?
Kunnen jullie zeggen wat de kostprijs is van eiceldonatie via Spanje. Verloopt het er allemaal vlot en fair?

Alvast bedankt!
Bieke

little dancer
Berichten: 247
Lid geworden op: 17 april 2014, 18:17

Re: IVF Spain- behandelingen - donatie - ervaringen

Bericht door little dancer » 6 oktober 2016, 9:43

Hallo Bieke
In 2014 zijn we voor de eerste keer naar Spanje getrokken.
Hier 20+ transfers gehad, gen 1 x zwanger. Daar van de 1ste x en in maart 2016 bevallen.
Nu gaan we zelfs terug voor een 2de kindje.

Wat jou vraag betreft ivm uiterlijke kenmerken.
Ze hebben meer dan 500 donoren. Niet allemaal Spanjaarden. Ook van Noorwegen, Zweden, Duitsland, Nederland, België,...
Ze zoeken echt naar zo gelijklopende uiterlijke kenmerken.
Daar moet je zeker niet aan denken dat je bv een donkere huidskleur zou krijgen.

Het loopt daar heel vlot en heel persoonlijk!
Wij zijn enorm tevreden natuurlijk.

Kostprijs voor ECD gaat van 3000 euro tot 25000.
Afhankelijk van welk traject je kiest.

Kijk anders enschede op hun site.
Ivfspain.com (denk ik)
Is in alicante

En kom gerust bij het topic: ervaringen ivfspain.
Daar zit ik en krijg ik een melding als je iets post.

Deze zag ik heel toevallig.

Grts
35j. Na 10 lange en intensieve jaren bevallen van een dochtertje op 31 maart 2015 via IvfSpain
Nov '16: 1ste poging 2de mirakeltje. Hcg 12 -> 25 ->116 ->86 MISKRAAM
Feb '17: 2de poging 2de mirakeltje. Hcg Positief -> miskraam nummer 2!

Ooievaar1969
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 september 2016, 9:24

Re: IVF Spain- behandelingen - donatie - ervaringen

Bericht door Ooievaar1969 » 6 oktober 2016, 14:57

Beste @Bieke600,

Ik kan me alleen maar aansluiten bij Little Dancer. Ook wij zijn via IVF Spain aan twee prachtige dochters 'gekomen' via ECD. Jouw opmerking over lichte (bleke) ouders is makkelijk te weerleggen. Voor ECD wordt bij IVF Spain gebruik gemaakt van donoren uit de omgeving van Alicante en het toeval wil dat er veel Noord-Europeanen in die streek wonen. En de Spaanse wet schrijft voor dat het kind de uiterlijke kenmerken van de moeder moet benaderen (jawel, heb er een redelijke studie van gemaakt...zat met dezelfde vragen). Dus dat zal niet zo'n groot probleem zijn. Ik vond ECD voor mijzelf minder belastend van IVF (maar dat is erg persoonlijk) omdat ik het hele traject van de IVF medicatie niet door hoefde en daar was ik naar -tig keer heel erg klaar mee. Kijk eens rustig op hun site, en maak anders een afspraak voor een (gratis) skypegesprek (kan in het Nederlands, heb ik pas geleden gedaan voor mogelijk nog een poging). Het verplicht je tot niets, maar je kunt wel je vragen bij hun neerleggen en kijken wat je gevoel erbij is.
Succes!!
groet,
Astrid

ihme
Berichten: 47
Lid geworden op: 4 juli 2013, 14:24

Re: IVF Spain- behandelingen - donatie - ervaringen

Bericht door ihme » 10 oktober 2016, 8:16

Beste Bieke,
Ook ik kan je hierbij gerust stellen. Mijn man en ik zelf zijn alle twee donkere types. Maar het toeval wil nu zelf lukken dat 1tje van onze tweeling een rosseke is met de typisch zeer bleke huid en de andere is een donkere net als wij.
Ik moet er wel bij zeggen dat in mijn man zijn familie veel blekere types zijn. Qua uiterlijk zie je echt dat het broers zijn enkel de huid en de haarkleur is verschillend. Het was grappig om op vakantie rond te lopen met vieren waar er 1tje wat verschillend van is :)
Spanje heeft hun best gedaan, onze zonen lijken op ons beide. En als je in Spanje zelf bent zie je velen met een blekere huid en licht bruin tot blond haar.
Maar om eerlijk te zijn. Nu na een jaar kijk ik ze nog altijd aan als het grootste wonder dat er bestaat en ben ik er niet zo mee bezig van hebben ze de ogen van mijn man of van mij of van de donor?...
je geniet gewoon van de vooruitgang dat ze maken en van de liefde die je van hen krijgt.
veel succes in welke beslissing je ook neemt.
2015 tweeling via ivf spain
2017 spontane zwangerschap

Hope83
Berichten: 122
Lid geworden op: 1 juli 2014, 22:20

Re: IVF Spain- behandelingen - donatie - ervaringen

Bericht door Hope83 » 10 oktober 2016, 10:07

Hoi Bieke,

Ook hier een succesverhaal dankzij ECD en IVF Spain : binnen een drietal weken verwachten we ons wondertje. Mijn man heeft donker haar en bruine ogen terwijl ik eerder een scandinavisch type ben. Voor IVF Spain was het geen probleem om een donor te zoeken met mijn kenmerken, ook al zullen deze van mijn man waarschijnlijk wel dominant zijn... Ik hou je op de hoogte ☺.
32 jaar, sedert begin 2013 in MMM : 4x IUI en 5x IVF : zonder zwangerschap. 09/2015: ECD IVF Spain --- TP 2 blasto's : negatief. -- 02/2016 TP 2 cryo's : positief! 25/10 : welkom kleine lieverd!

Bieke600
Berichten: 23
Lid geworden op: 28 september 2016, 12:49

Re: IVF Spain- behandelingen - donatie - ervaringen

Bericht door Bieke600 » 11 oktober 2016, 14:07

Hoi Ihme en Hope83,

Bedankt voor jullie reacties!
Ihme, dus jullie hebben jullie tweeling gekregen via eiceldonatie? Straf dat er dan inderdaad een rosseke bijzit :)

Ik denk nu ook wel dat eens je je kindjes hebt je geniet van hen en je gewoon gelukkig bent dàt je er toch hebt kunnen krijgen via ECD. Mijn man heeft ook dominante kenmerken: donker haar met krulletjes (wel een bleke huid) en bij mij zijn het de bruine ogen die dominant zijn. Dus ik denk ook wel dat mijn man zijn uiterlijk meer tot uiting zal komen als we ECD zouden doen. Maar toch vroeg ik het mij af omdat ik zo'n typisch beeld had van een Spanjaard :D

Ik hou jullie ook op de hoogte!

Groetjes!

virginia79
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 februari 2017, 23:17

Re: IVF Spain- behandelingen - donatie - ervaringen

Bericht door virginia79 » 2 mei 2017, 0:11

Angelika schreef:
20 februari 2016, 11:14
Zelf vorig jaar bevallen van een pracht dochter na ECD bij IVF Spain. En inderdaad, in het begin dacht ik er ook aan: 'op wie lijkt ze nu' maar het is echt MIJN dochter. Mijn bloed stroomde door haar, ze is in mijn buik gegroeid en ze heeft absoluut mijn karakter. Gisteren waren we nog op een feestje en iedereen ziet duidelijk dat ze de trekken van de papa mee heeft, maar iedereen was het er unaniem over eens dat ze haar ogen mee heeft van mij (en mijn vader). Mijn eigen ouders weten zelfs niet dat onze dochter er via ECD is gekomen en zij vinden dat ze zoveel mee heeft van mijn kant van de familie.
heykes angelika,
ik vind je verhaal heel boeiend, ikzelf zit ook met het gedacht om verdere hulp te zoeken in spanje
ikzelf wordt altijd gevraagd of ik spaanse routes zou hebben omdat ik toch een bruin tintje heb,
dus ikzelf zou er zeker niet van maken of het nu mijn eicellen zijn (die ik niet meer heb) of uit spanje WANT zoals je zei het groeid in je eigen buik wordt voorzien van jou bloed,.....
-> toppie verhaal van je tijdens het bezoek op het feestje

grts

Angelika
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 januari 2014, 14:07

Re: IVF Spain- behandelingen - donatie - ervaringen

Bericht door Angelika » 3 mei 2017, 10:29

Onze dochter is dan wel in Spanje gemaakt met donor, maar ziet er absoluut niet Zuiders uit. Ikzelf ben een bleekscheet (maar echt superwit dus van vel en ik bruin niet, ik word rood en dan terug wit :lol: ) en mijn man is ook bleek van vel ( ros van haarkleur) en toch is het hen perfect gelukt om een donor te vinden zodat onze dochter perfect bij ons past!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten