Beginnen met eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
avangomp
Berichten: 143
Lid geworden op: 6 september 2012, 13:47

Beginnen met eiceldonatie

Bericht door avangomp » 22 juli 2014, 16:52

Beste,

Na dikke 3 jaar in de medische molen van IVF/ICSI te zitten hebben we onlangs besloten om onze laatste poging voor eiceldonatie te gaan.

Ik ben 40 jaar en tijdens de eerste 2 pogingen had ik nog een innesteling maar daarna niets meer. Nooit veel eicellen dus onze pogingen gaan erdoor alsof het niets is. :-(

Aangezien de hoop en vertrouwen in mijn eigen eicellen totaal verdwenen is hebben we besloten om onze kans te wagen in eiceldonatie.

We zijn momenteel al in behandeling in Jette. Hebben op 12/9 een afspraak met dr. Stoop en bij de psycholoog.

Maar we ( ik vooral) heb toch nog twijfels om hier in Belgïe voor eiceldonatie te gaan. Wat is ongeveer de wachttijd? We brengen zelf wel een donor aan (zelfs 2 kandidaten die dit voor ons willen doen dus we zijn wel gezegend ).
Beginnend van het gesprek tot TP embryo. Hoeveel tijd gaat hier over? Want ik ben helaas niet meer van de jongste dus wil mijn tijd goed benutten.

Nu lees ik hier en op het internet ook van Dr. Plateau in Dilbeek. Waarom is er daar geen wachttijd en in Jette wel?
Wat is daar de kostprijs? En is dit betrouwbaar? En hoeveel is hier de wachttijd?

Ook stel ik mij vragen rond de leeftijd van de donor. Ik ben zelf 40 dus het is nutteloos om mij eicellen te geven die van iemand boven de 35 jaar. Heb je daar zelf keuze in?

Ik weet het het is een hoop maar de wanhoop slaat toe. :-(

Groetjes
Ann

Lientjuh86
Berichten: 52
Lid geworden op: 7 oktober 2013, 12:41

Re: Beginnen met eiceldonatie

Bericht door Lientjuh86 » 23 juli 2014, 11:35

Hoi,

Ik weet niet wat de wachttijd is in Jette wanneer je een donor aanbrengt maar ik gok enkele maanden. Jijzelf, je partner en je donor moeten testen doorlopen en dit kan even duren.

Ik ben ook in Jetten geweest en een jaar verloren omdat alles volgens hun regeltjes moet gaan.
Nu ben ik bij Dr Platteau en dit gaat veel vlotter.
Bij hem is er geen wachtlijst en hij heeft voldoende donoren, vlaamse meisjes tussen 18 en 30 jaar oud.
Ik vermoed wel dat hij wat duurder is, hij vraag 4600€ voor de compensatie van de donor etc.

Bij hem krijg ik wel het idee dat hij er voor wil gaan, het gaat vlot en correct!

Ik zeg niet dat get in Jette niet goed is want ik heb geen ervaring met een eigen donor.

Alvast heel veel succes!
28 jaar, verwijdering beide ovaria na Borderline tumor op 18 jarige leeftijd, sterke kinderwens maar niet mogelijk met eigen ingevroren materiaal, start eiceldonatie juni '14, eerste Tp 18/10/14 negatief, tp2 1/12/14 negatief, tp3 03/01/15....

Cindy34
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 juni 2014, 15:45

Re: Beginnen met eiceldonatie

Bericht door Cindy34 » 23 juli 2014, 12:12

Hallo,

Wij zijn in behandeling in Jette voor wisseldonatie.
Zoals Lientje al zei worden er eerst een aantal testen gedaan bij de donor, dit kan al snel enkele weken duren vooraleer je hiervan resultaten hebt. Nadien moet zij op gesprek bij de psy en ook bij de dokter om de resultaten te bespreken.
Nadien volgt een gesprek bij de counselor met jullie en de donor samen.
Nadien kan zij in principe starten. Na de pickup wordt er een week gewacht of er wel 6 rijpe eicellen overblijven. Pas hierna wordt er een donor gezocht voor jou.
Bij onze donor was de pickup op 19 juni en op 4 juli heb ik telefoon gekregen met de melding dat ze een donor gevonden hadden.

Veel succes!

Cindy

avangomp
Berichten: 143
Lid geworden op: 6 september 2012, 13:47

Re: Beginnen met eiceldonatie

Bericht door avangomp » 23 juli 2014, 18:31

Hey Dames,

Mercie voor jullie reacties. Dus cindy als ik het goed begrijp als je donor de behandeling ondergaat en de stimulatie levert geen 6 eicellen op dan krijg jij zelf ook niets???

Cindy34
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 juni 2014, 15:45

Re: Beginnen met eiceldonatie

Bericht door Cindy34 » 23 juli 2014, 20:52

Bij wisseldonatie moet de donor die jij aanbrengt idd minstens 6 rijpe eicellen hebben, anders gaat het niet door.
Jijzelf krijgt dan ook 6 eicellen uit de eicelbank.

lalalie
Berichten: 2
Lid geworden op: 9 augustus 2014, 22:33

Re: Beginnen met eiceldonatie

Bericht door lalalie » 9 augustus 2014, 22:44

hallo,
had ook nog een klein vraagje als je werkt met wisseldonatie. Je krijgt 6 eicellen als je donor er 6 aanbrengt maar welke kosten zijn er dan nog aan verbonden?

Felina
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 februari 2015, 8:50

Re: Beginnen met eiceldonatie

Bericht door Felina » 26 februari 2015, 9:11

Hallo,

Mijn naam is Felina, ik doe een oproep aan vrouwen die een hormoonbehandeling hebben gevolgd met Suprefact of Decapeptyl in de VUB Jette. Waardoor zij hevige pijn of last kregen aan hun ogen.
Graag had ik met hen gesproken, zij kunnen mij langs deze weg contacteren.
Alvast mijn dank.

Groetjes,
Felina

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten