kinderwens na leukemie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
peacheshoneyblossem
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 september 2014, 18:31

kinderwens na leukemie

Bericht door peacheshoneyblossem » 23 september 2014, 18:35

Beste lezers, via deze weg doen we een poging om iemand te vinden die een eicelletje zou willen doneren.
Toen ik net 19 jaar geworden was, hebben de dokters leukemie bij me vastgesteld. Na enkele jaren pillen te nemen om de ziekte te bestrijden, stond er niets anders te gebeuren dan een beenmergtransplantatie. Dit is een behandeling met bestralingen en chemo waarbij later nieuwe beenmergcellen toegediend worden. Gelukkig is de behandeling zeer goed verlopen en is de ziekte hierdoor volledig verdwenen. Vooraleer te starten met deze zware behandeling hebben ze één eierstok verwijderd en mijn andere eierstok met behulp van medicijnen even in de menopauze gebracht. Het bleek al snel dat de achtergebleven eierstok niet meer werkte na de bestralingen en chemo. Maar ik hoopte natuurlijk nog steeds op mijn eierstok die veilig ingevroren zat. Nu ik, ondertussen al 9 jaar volledig gezond, de man gevonden heb waarmee ik een verdere toekomst wil opbouwen en samen met hem aan kindjes wil beginnen, zijn de dokters eens gaan samenzitten en hebben mijn dossier nog eens grondig bekeken. Ze vertelden ons dat het een groot risico inhoudt. Ze kunnen mijn eierstok wel terug inplanten, maar er zijn nog steeds leukemiecellen aanwezig in de eierstok. De kans is dus zeer reëel dat de leukemiecellen zich weer in mijn lichaam gaan nestelen en dat ik terug ziek wordt. We willen ongelooflijk graag een kindje, maar het risico om terug leukemie te krijgen is te groot. Dit was even een zure appel … Omdat we onze kinderwens toch niet zomaar opgeven, willen we graag een oproep doen aan lieve donors om een eicelletje te doneren. De wachtlijst is immers zo lang en ondertussen begint de tijd een beetje te dringen.
Als iemand het zou zien zitten om ons heel gelukkig te maken mogen jullie ons contacteren op eicelletje@hotmail.com

Alvast hartelijk bedankt!

smurfinneke
Berichten: 103
Lid geworden op: 29 april 2014, 13:26

Re: kinderwens na leukemie

Bericht door smurfinneke » 27 september 2014, 16:45

Beste,

Jouw verhaal bezorgt me kippenvel. Ik kan geen eicellen doneren, ben zelf net zwanger via eiceldonatie in Spanje.Daar zijn er geen wachtlijsten. Ook bij dokter Platteau in Dilbeek gaat het vlot. Ik wou je dit even laten weten omdat je schreef dat de tijd dringt. Dit was bij ons ook zijn, daarom zijn we naar Spanje getrokken.
Heel veel succes! Ik hoop dat jouw droom vlug mag uitkomen.
S.
Smurfinneke,40jaar, kinderwens sinds 2005, 4xIUI, 9XICSI,1bbz & 1 miskraam na 8w.
Alicante, 1ste ECD 18/08 - 26/08, 02/09: zwanger!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten