vraagje

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 28 januari 2015, 19:32

Hoi Fremo! Fijn dat je eraan gedacht hebt! Ik heb even mijn verhaal vanuit andere topic gekopieerd...

Ben gisteren eindelijk op gesprek in Jette geweest! Zo blij als een kind dat mijn regels er niet door waren gekomen en ik dacht dadelijk terug te kunnen starten, ben ik enigszins met een ambetant gevoel teruggekomen en weet ik ni wa denken.
In plaats van te starten mag ik volgende vrijdag voor een hysteroscopie gaan. Waar ze altijd twijfelden aan eicelkwaliteit omwille van reserve bijna nihil, denken ze nu dat kwaliteit echt wel ok is (ik opgelucht) maar twijfelen ze eraan of er toch niet meer aan de hand is met mijn baarmoeder... :? Al 3 keer prima embryo's die zich niet willen nestelen en dit hadden ze toch wel anders verwacht. Ik ben wel blij dat dit verder onderzocht wordt, maar zo schrik dat ze iets gaan vinden waar niets aan te doen is. Zit al met een halve baarmoeder en dan kan ik het wel vergeten... En het mooiste is dat onderzoek 6/2 gepland is maar eerst mijn regels voorbij moeten zijn :roll: nu waren ze dan toch beter vroeger doorgekomen en momenteel natuurlijk niets te bespeuren... Dus weer minimum maand op het wachtbankje en dan hopen dat onderzoek geen extra moeilijkheden met zich meebrengt. Ik was enorm goed voorbereid naar gesprek gegaan met mijn vragenlijstje maar omdat ik mij hier niet aan verwacht had, ben ik wat geblokkeerd en is bijna niets van mijn vragen beantwoord! Na 5 min al terug buiten en dat voor 2 uur te rijden. Ik was dus enigszins wel ontgoocheld maar probeer mij dan maar op te trekken aan positieve nieuws rond mijn eicellen, lukt echter niet zo goed... Reactie van mijn omgeving was dat als er nog iets mis was met mijn baarmoeder dat ik dat dan toch al wist. Weet ik wel, maar nu heb ik nog hoop dat het ooit goedkomt en dan wordt deze mij misschien helemaal ontnomen...
Afbeelding[url]

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 28 januari 2015, 19:34

Hoe is het ondertussen met jou en je ukkie? Hoe ver ben je nu? Al wat meer zwangerschapssymptomen en gevoel van zwanger te zijn?
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 28 januari 2015, 20:28

Ooh.. das niet fijn. Wel goed dat ze verder zoeken. Maar weer een maand. Duurt altijd zo lang hé. Weer zo teleurstellend dat er nu nog niks kan gebeuren maar waarom moeten je regels eerst komen? Ik hoop dat ze niks vinden en dat je om het cru te zeggen gewoon pech hebt gehad! Meisje toch maar probeer de moed niet te verliezen!

K vind het moeilijk om tegen jou te moeten zeggen. Maar alles is goed. Vorige week nog mooie echo gehad. 10 weken en 2 dagen. Echt zwanger blijft moeilijk. Ik ben nu hele dagen misselijk . Ben al drie dagen thuis van het werk.
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 1 februari 2015, 18:59

Maar Fremo toch, je moet het toch niet moeilijk vinden om dit te vertellen maar begrijp het hoor. Ik ben heel blij voor jou dat alles loopt zoals het moet dus vertel maar gewoon :) zou ook blij zijn moest ik dit kunnen doen als het zover is!

Regels zijn erdoor gekomen dus normaal kan ik vrijdag gewoon gaan... Ze moesten komen omdat onderzoek in eerste 14 dagen van de cyclus moet gebeuren. Vind het wel heel spannend want nog nooit positief nieuws gekregen wanneer ze de dingen verder gingen onderzoeken...
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 2 februari 2015, 10:11

Ja da zal wel! Wat gaan ze juist doen? Ik zal meeduimen dat alles gewoon oké is en dat het gewoon pech is geweest. Hoe erg ook. Hoe voel je je eigenlijk? Gaat het een beetje? Of heb je het er nogal moeilijk mee?
Het is toch echt zo onfair.
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 2 februari 2015, 21:23

Ze gaan mijn baarmoeder vullen met vocht en zo nog eens langs binnenkant bekijken of er toch geen andere reden is dat zwangerschap niet lukt. Hier gaat het wel, wou alleen dat onderzoek al voorbij was en dat we eens positief nieuws krijgen... Maar dan weer drietal weken wachten vooraleer we kunnen starten, da gaat dan wel weer effe duren. Tegen die tijd ben jij 3 maanden! :)
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 2 februari 2015, 21:53

Volgende week ben ik al drie maanden.
Amai das wel iets vreemd. Je word toch inslaap gedaan?
Eventjes op uw tanden bijten! Da duurt nog lang maar langs de andere kant je bent al zo lang bezig wat maken die paar weken? Maja het is wel zwaar! Nog een beetje geduld.. :(
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 2 februari 2015, 22:25

Nee tis onder plaatselijke verdoving. Ja die paar weekjes zullen nog wel lukken :)

Ah ma ik tel 3 maanden op 14 weken, omdat het dan dacht ik 6 maanden voor uitgerekende bevallingsdatum is of ben ik nu verkeerd?
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 16 maart 2015, 12:04

Oh Amarillo, ik ben helemaal vergeten vragen hoe het was geweest?
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 16 maart 2015, 12:28

Ni erg hoor :) baarmoederhelft die ontwikkeld is zag er prima uit. Waarschijnlijk vroeggeboorte maar dat wisten we al. Dan heb ze ook gezien dat ik 2 baarmoederingangen heb die vlak langs elkaar liggen (1 naar foute kant) waar ze nu beter rekening mee gaan kunnen houden dat ze zeker niet verkeerd zitten... Wel opgelucht na dit onderzoek.
Maar ondertussen al nieuwe poging gehad en daar enkel onrijpe eicel kunnen vinden dus onzekerheid blijft of het nog ooit met eigen eicellen zal lukken. Nu aan het wachten op regels voor start nieuwe poging.
Hoe is het ondertussen met jou? Volg je wel een beetje op andere topics! :D ik las dat je het nog altijd moeilijk kan geloven en wat onzeker blijft maar denk dat dit volkomen normaal is hoor. Ga ook nooit gerust zijn eens we zwanger zijn... :)
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 16 maart 2015, 12:54

Goed dat ze het nu weten. Alleen jammer dat je zoveel pogingen hebt moeten doen voor dat ze dat onderzochten..
Meisje toch.. jij bent zoooo sterk dat je blijft gaan! Echt petje af!
Ik hoop dat de volgende keer het wel goed gaat!
Als je naar eiceldonatie zou moeten overstappen zal dat wel weer even moeilijk zijn.. Ik kan je wel zeggen dat het geweldig is dat het kan endat het zo leuk is dat het goed gaat daar door. Maar het blijft bij mij toch wel prikken hoor. Zeker als ik hoor en zie dat andere wel zo zwanger worden met hun eigen eicelletjes. En zo dat ouders heel de tijd bezig zijn van oh,op wie lijkt het nu? En bij ons zal het niet fysiek op mij lijken en ik vind dat persoonlijk wel jammer. Maar het kindje groeit nu wel en zelfs zonder medicatie!
Het gaat allemaal goed maar idd het blijft moeilijk te aanvaarden dat het echt is. Alhoewel het wel echter word nu omdat ik echt al een buik heb. Ik sta vaak voor de spiegel en dan denk ik zo ben ik nu gewoon aan het verdikken of is het echt de baby. Zal wel de baby zijn ;)!
Ik blijf heel erg duimen voor jou!

Vind het wel erg hoor dat ik vergeten was te reageren!
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 17 maart 2015, 19:54

Ik kan mij er wel iets bij voorstellen denk ik welke moeilijkheden je bij jezelf tegenkomt als je zwanger bent via eiceldonatie. De dingen die je zegt, daar heb ik ook al allemaal bij stilgestaan. Maar zoals je zegt, het is (misschien) enige mogelijkheid voor een zwangerschap en wat zal ons dan nog tegenhouden he :D ik ben ervan overtuigd dat die twijfels weg zullen zijn eens je je baby'tje in je handen zal hebben, maar ook dan zal je je er met momenten heel erg bewust van zijn. Enige verschil is dat je dan de glimlach van dat wondertje voor je ziet, hetgeen je alle zorgen zal doen vergeten!
Tja ik blijf ondertussen gewoon verdergaan omdat ik het idee heb dat ik geen andere keuze heb. En zolang ze mij hoop geven blijf ik gewoon gaan gaan gaan :) vraag mij soms ook wel af hoor wanneer ik mijn eigen grenzen zal tegenkomen, maar zal daar maar niet teveel bij stilstaan he :)
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 17 maart 2015, 20:13

Zolang je jezelf maar niet voorbij loopt..
Ik begrijp wel echt wat je bedoelt!
Toen mijn schoonzus bevallen was hadden wij net een een mislukte poging achter de rug en ze zei toen dat we maar rustig aan moesten doen en mss beter konden stoppen en ik zei toen ook dat ik vond dat we geen keuze hadden. Dat het dat was of niks en ik kon mij niet neerleggen bij de situatie.
De eerste keer zijn wij een paar maandjes gestopt omdat dan ook mijn schoonzus kwam vertellen dat ze zwanger was en ik kon het niet meer. Ik zat er zo onderdoor!
En een beetje voor haar kindje geboren werd zijn we maar opnieuw begonnen en toen dat mislukte had ik ook het gevoel dat het niet anders kon.

Pff onvruchtbaarheid.
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 11 juli 2015, 9:33

Hoi Fremo! hoe is het ondertussen met je? Al lang niets meer van je gelezen hier terwijl je vroeger zo'n fervente bezoekster was... :D
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 13 juli 2015, 16:18

Hey Amarillo,

Hier gaat alles goed..
En met jou?

Ja, heb het druk gehad de laatste weken en eigenlijk een beetje vergeten te komen lezen :).
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten