vraagje

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 31 december 2014, 12:04

Terug met PU ja. Ik moet elke keer opnieuw beginnen want het is in natuurlijke cyclus dus steeds maar 1 eicel...
Nu wat die gevoelige borsten betreft hoor je dat wel veel dat dit heel wisselend is maar begrijp dat die onzekerheid blijft. Nog maar 2 daagjes wachten.
Ook voor jou een heel gelukkig 2015 en dat je het nieuwe jaar mag inzetten met een mooie echo van jullie wondertje!
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 31 december 2014, 12:13

Waarom mag het niet in een onnatuurlijke cyclus? Wel stom dat je er elke keer maar eentje hebt dan. Ik vind het dikwijls zo vreemd hoe de dokters iets beslissen..
Dankje wel! Ik hoop dat je nog wat kan genieten van de feestdagen..
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 31 december 2014, 12:33

Al die hormonen hebben geen effect meer op mijn lichaam omdat ik bijna in de menopauze zit en kwaliteit zou normaal beter moeten zijn zonder stimulatie. Het kan dus gewoon niet op een andere manier en voel me er eigenlijk wel goed bij...
Weet niet of ik veel ga kunnen genieten. Van zondag al mottig gevoel wat ni wil overgaan... Vraag mij af of de verhoging van medicatie niet te belastend is geweest voor mijn maag ofwel is het gewoon toeval. We gaan er het beste van proberen maken he.
Geniet jij er maar van! Eerste zwangere overgang naar een nieuw jaar! Iets waar je zo lang op hebt gewacht en er nu echt is!
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 31 december 2014, 13:16

Gelukkig komt dat eentje dan toch telkens.. ach, we zijn allemaal anders hé.
Heb wel al eens gelezen dat utro wat last kan geven aan de maag maar heb er zelf geen last van. Heb vorige pogingen kei veel last van vanalles gehad maar geen last aan mijn maag.. uiteindelijk is het nadien wel gekomen van de stress.. het doet wat met ons hé. Ik hoop zo hard voor jou dat het dan de volgende keer lukt!
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 3 januari 2015, 10:39

Hoi Fremo!
Hoe is je echo gisteren geweest? Hoop dat alles in orde was!
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 4 januari 2015, 14:23

Het hartje klopt en meet op schema! Dus het zag er goed uit! Was heel emotioneel!

Hoe gaat het met jou?
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 4 januari 2015, 17:13

Oh super! Dat is een mooi begin van het nieuwe jaar he! Hebben ze je verwachte bevallingsdatum gezegd? Dan wordt het pas echt he! :) en kan je het al een beetje geloven?

Hier lichamelijk terug beter. Alleen al een ganse week mijn regels, alle ja of wat er nog van overblijft... :) Morgen na een weekje vrij terug werken, hoop dat de tijd dan wat vooruit gaat want kan niet wachten om opnieuw te kunnen starten. Ga morgen proberen mijn afspraak bij prof wat vroeger te kunnen zetten. Anders waarschijnlijk niet op tijd om na volgende regels te kunnen starten...
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 4 januari 2015, 19:34

24 augustus. Nee niet echt eigenlijk. Echt vreemd en ik zag het nochtans echt heel goed maar kan het niet plaatsen :-).
Ben wel al drie dagen kei misselijk. Maar ook wel hongerig dus dat is soms wel lastig. Maar ja dan weet ik tenminste dat het er nog is! Binnen drie weken mogen we terug!

Waarom moet je eigenlijk perscee naar de prof? Want je hebt het toch al vaker moeten doen..
Hier ook terug werken na 2 weken! Gaat pijn doen!

Ik hoop echt dat het nu lukt!
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 4 januari 2015, 21:05

Ik denk dat het pas echt echt wordt als je dat baby'tje in je armen kan houden. Het niet kunnen geloven is ook een soort van zelfbescherming denk ik...

Normaal moet je in Jette na elke verse poging overleggen met arts hoe het verder moet en of er iets zal aangepast worden. Omdat ik 2 pogingen voor de prijs van 1 heb, moet ik na 2 verse pogingen terug en dat is nu dus.
Het zou kunnen dat men zegt dat het met eigen eicellen niet meer zal lukken en we moeten overschakelen op eiceldonatie maar ik hoop natuurlijk van niet. Alle nog 3 weekjes! Ik tel mee af en hoop dan ongeveer ook opnieuw te kunnen starten! :)
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 4 januari 2015, 22:55

Dat is eigenlijk wel goed dat ze dat doen! Was in leuven niet.. na de eerste keer moesten wij even gaan enda was echt tijd verspilling! Het enige wat ze zei was jammer dat het niet gelukt is maar ja het lukt vaker niet de eerste keer. We mochten niet opgeven.. Daar voor moesten we 2 maanden wachten met de behandeling. En moesten we 3 uur voor rijden. Geldkloperij vond ik dat!

Hoop voor jou ook dat het met jouw eigen eitjes kan! Zal wel even prikken als je die stap moet maken!
Ik ben blij dat ons kleintje er is maar soms ben ik bang dat ik het er soms moeilijk met ga hebben dat het niet op mij gaat lijken enz. Voelt een beetje dubbel..
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 5 januari 2015, 16:30

Ja soms heb ik nog het gevoel dat het geldklopperij is... Vorige keer ging ik op consultatie en zei prof dat ze niet meer veel voor mij konden betekenen. Ik heb dan zelf huidige behandeling voorgesteld. Hij twijfelde of er nog wel een eitje zou kunnen opgepikt worden maar ondertussen toch al 2 uiterlijk mooie embryo's gehad... Ben alweer goed voorbereid als ik naar daar ga, dus heb weer een aantal voorstellen om op tafel te gooien als zij met niets komen :)
Wat was bij jou de reden eigenlijk dat je bent moeten overschakelen op eiceldonatie? Ik ben ervan overtuigd dat die twijfels wegvallen eens dat kleintje er is! Af en toe zal je het misschien spijtig vinden uiterlijk niets van jezelf te herkennen maar je krijgt al dat moois in de plaats. En uiteindelijk doet de opvoeding je kinderen op jezelf lijken, uiterlijk is op dat vlak maar bijkomstig. Maar begrijp het heel zeker dat je daarmee worstelt. Moest ik dit niet hebben, was ik ook al overgeschakeld :D
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 5 januari 2015, 20:39

Das wel erg.. Endan zeggen ze dat zij degene zijn die het allemaal goed weten!

Ik heb geen of heel weinig eicellen :(. Ik heb in heel mijn leven nog maar twee keer maandstonden gehad zonder medicatie.. Ik mankeer een stukje van mijn laatste x chromosoon. Ze dachten eerst dat ik het syndroom van turner had. Het lijkt er wel op maar het is niet zo erg.. ze dachten ook dat ik er nooit als een vrouw zou uit zien, gelukkig dat wel maar heb mij altijd helemaal niet vrouwelijk omdat ik het al heel mijn leven weet. Mijn lichaam is eigenlijk gewoon als in de menopauze. Ik maak geen hormonen aan :(.
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 5 januari 2015, 21:03

Amai, daar heb ik nog ni van gehoord. En weet je dan al lang dat kinderwens met eigen eicellen niet mogelijk is? Heb je er lang over getwijfeld? Dan wordt je hele cyclus met hormonen gestimuleerd? Reageert je lichaam hier goed op?

Denk dat menopauze bij mij ook niet meer veraf is... Vandaag al dag 8 van regels. Ik heb schrik dat mijn lichaam niet meer zo zal reageren zoals zou moeten wanneer alles kunstmatig moet gebeuren. Maar ja, zorgen voor later...
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 5 januari 2015, 22:02

Ja, ik wist dat ik niet zwanger kon worden dus ik had niet te twijfelen. Het was dat of niets!
Ja op de progynova wel. Maar als ik na een tp stop met de medicatie en krijg een bloeding en we willen dan terug starten dan blijft er altijd bmsv over van de vorige poging. Ik ben zeker dat de utro niet goed werkt om bloedverlies op te wekken maar dat lachen de dokters weg..
der werd nooit bloed genomen ofzo..

Maar heb je al verschillende medicaties geprobeerd? Of blijven ze daar ook plakken op 1 methode?
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 10 januari 2015, 20:48

Hoi Amarillo,

Al terug op gesprek geweest? Ik wist niet meer wanneer het was.. :oops:
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten