vraagje

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 15 juli 2015, 22:49

Blij dat alles voorspoedig verloopt! Nog eventjes en je hebt jouw baby'tje in handen!
Denk je er soms nog aan dat jouw kindje er zal komen dankzij eiceldonatie en dat je geen fysieke kenmerken van jezelf zal kunnen terugvinden? Of verdwijnt dit naar de achtergrond nu ze er bijna is? Ben benieuwd! :D

Hier in het koppeke terug wat rustiger... Onderzoeken bij mijn zus als eiceldonor zijn opgestart en dat geeft mij eigenlijk wel gemoedsrust. Ondertussen mag ik nog 2 pogingen met eigen eicellen proberen, maar regels laten nu op zich wachten... Geloof hierin is miniem maar toch nodig om dit af te sluiten en een snelle overschakeling naar eiceldonatie te kunnen maken!

Veel succes met je bevalling en geniet nog maar van jouw buikje die laatste weken!
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 28 juli 2015, 15:01

Ik hoop voor jullie dat het toch nog lukt! Gaan jullie kruisen dan? Of neem jij de eicellen van je zus?

Ja ik denk denk daar nog heel vaak aan. Vooral als mensen over andere babys zeggen dat die toch zo hard op hun mama lijkt.. dat ga ik moeten missen hé. Prikt soms een beetje en kan er soms nog verdrietig van worden. Maar als ze dan beweegt vergeet ik het weer even :).
Want al bij al is het echt een wonder dat zoiets kan hé.

Het mag gerust gaan komen want ik geniet er nu niet echt meer van. Duurt echt laaaang negen maanden ;).

Ik vind het echt sterk dat je het nog niet op geeft!
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 3 augustus 2016, 14:46

Amarillo, hoe gaat het ondertussen met jou?
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 3 augustus 2016, 18:29

Hoi Fremo! Hier wel goed! Bijna de 16 weken bereikt! :D Een jaar geleden had ik gehoopt, maar niet durven dromen dat ik hier nu zou staan! Het kan blijkbaar voor ons allemaal! :) gisteren wel nog op spoed op controle geweest omdat ik felle trekkingen/steken in mijn buik had gedurende langere periode, maar alles gelukkig ok!
Hoe is het met jou? Heb gelezen dat je gaat heropstarten voor een brusje! Heel veel succes ermee! Snap wel dat het beangstigend is om terug in de mmm te stappen! Nu zeg ik nog 'dit nooit meer', maar wie weet he... :wink:
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 3 augustus 2016, 19:52

Oooh zalig! Ik ben echt blij voor jou en ben echt blij om dit te lezen!

Was er nu iets anders aan de behandeling of andere dokter ofzoiets?

Ons meisje is echt geweldig! Een vrolijk lief wonderkindje! Alsof ze weet hoe hard we haar wilden.

Jah, ik heb het de laatste dagen echt wel een moeilijk. Lijkt een luxe probleem maar we weten wat er komt hé..
Ben zo bang. En voel me net als voor onze dochter.
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 3 augustus 2016, 20:03

Er heeft een andere dokter de terugplaatsing gedaan, diegene die ook mijn hysteroscopie heeft gedaan en dus met resultaat! Embryo heeft een aantal keer zeker mis gezeten dus dan kan het niet lukken he!
Hoop dat we hier ook zo'n zalig kindje zullen krijgen! :wink:
Het lijkt me inderdaad heel dubbel om er terug aan te beginnen! Je wil graag zo'n tweede wondertje en het is al eens gelukt, maar je weet nooit hoe snel dit een volgende keer zal lukken he. Je weet nu al wat zo'n teleurstelling met je doet, al lijkt me dit voor een tweede toch ook wel anders dan voor een eerste. Om al die redenen zeg ik nu nee en zal ik heel blij zijn als dit er gezond en wel is, maar kan mij ook voorstellen dat ik er binnen een tijdje anders over denk! De toekomst zal het uitwijzen, maar ik volg jou alvast op de voet hoe het zal verlopen! :D hopelijk snel positief nieuws! Voordeel is natuurlijk dat je nog vele mooie embryo's over hebt dus toitoi!
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 3 augustus 2016, 21:12

Hoezo misgezeten? :shock:
Dus dan waren die pogingen en verdriet toen voor niks?
Je bent bijna in de helft nu! Mss al een beetje beweging?

Dat had ik ook wel. Ik heb wel altijd vier kindjes gewilt. En toen ik eindelijk zwanger was zei ik dat ik dit nooit meer wou meemaken. Al die teleurstellingen altijd. Maar een kindje kunnen dragen is wel echt geweldig hé!
En direct na de bevalling wou ik terug zwanger zijn. Iedereen verklaarde mij zot. Het is altijd zo gebleven. Maar toen kon ik wel om met aankondigingen van zwangerschappen. Nu niet meer. Ik heb plots heel veel verdriet. Dus het word echt terug tijd.. Maar nu stoppen met bv :-( . Wil ik ook niet. Want mss kan het nooit meer. Het is zo zalig!

Weet jij al of je bv wil geven? Of is dat nog niet aan de orde :D ?

Laat je af en toe nog iets horen?
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 4 augustus 2016, 9:32

Ik heb 2 baarmoederingangen die vlak langs elkaar liggen en 1 ervan leidt naar niets... En waarschijnlijk heeft het daar een paar keer zeker gezeten want ze konden toen bij TP ook het embryo niet zien op echo en laatste keer wel dus...
Ik mag daar niet meer teveel bij stilstaan want daar word ik wel verdrietig van...
Nu dus concentreren op het positieve! ik voel nog geen beweging nee, zal hopelijk binnenkort wel komen! Hoewel ik heel erg had uitgekeken naar het zwanger zijn is dit toch niet zo'n fijne periode voor me als gedacht... Maak mij gewoon veel te veel zorgen dat er nog iets misgaat waardoor het voor mij gerust een half jaartje later mag zijn! Ik vind dit echt wel spijtig maar met momenten lijkt mij dit wel wat te lukken dus probeer daar extra van te genieten!
Ikzelf heb altijd 2 kindjes gewild, maar door dit hele proces weet ik niet of ik dit nog een 2de keer aankan. Ik mag mezelf erg gelukkig prijzen met 1 gezond kindje dat hopelijk niet al te vroeg komt... Ga ik het lot erna nog eens uitdagen? Want dat gevoel heb ik wel als het nu allemaal nog vlot verloopt. Tja ik kan daar nog niet definitief op antwoorden maar dat hoeft ook niet he :D
Ik snap als je een gezin van 4 op je verlanglijstje hebt dat het verschil wel heel erg groot is. Ben echt benieuwd hoe het je gaat vergaan en misschien zijn snelle succesverhalen wel een positieve stimulans voor mezelf, wie weet? :wink:
Je moet vooral je eigen gevoel nu volgen wat je al dan niet wil maar snap dat dat ook een beetje tegenstrijdige verlangens kunnen zijn.
Ikzelf wil absoluut borstvoeding geven als het enigszins kan! Toch nog iets natuurlijks dan, daar heb ik nooit over getwijfeld dus is te hopen dat het lukt!
Ik probeer af en toe hier iets te posten maar je kan mij ook altijd volgen in het zwangerentopic jan-feb 2017! :)
Veel succes en tot hoors!
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 9 september 2016, 17:06

En hoe gaat het met jullie?
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 9 september 2016, 17:45

Hier gaat het goed! Ondertussen zijn we over de helft en zijn we eindelijk begonnen met de grotere dingen te regelen! Nu lijkt het allemaal heel echt te worden! En hoewel het mij niet uitmaakte welk geslacht, ben ik heel blij dat het een meisje wordt! Zo leuke kleertjes! :D ik wou er geen echt poppemieke van maken maar toch veel roze merk ik nu! :wink:
Sinds een paar weken voel ik haar bewegen, wat toch wel geruststellend is in meer onzekere tijden en het wordt alleen maar duidelijker!
Hoe gaat het met jullie? Je meisje ondertussen al 1 jaar heb ik gezien! Wat gaat dat vooruit he! En jij bijna opnieuw aan het starten? Ik hoop echt dat het allemaal vlot mag verlopen!
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 9 september 2016, 20:30

Hihi, leuk he die stampjes. Ik krijg nog tranen in mijn ogen als ik er aan denk. Was heel emotioneel vond ik..
Oooh zo leuk! Ik dacht ook dat ik geen poppemieke wou maar toch zoooo schattig die roze kleertjes! En nu nog altijd veel roos en kleedjes :D . Maar soms ook stoerder hoor !
Jaa. K vind het ergens echt jammer dat ik dat nooit meer voor de eerste keer kan mee maken.. het was zoo speciaal en nu is ze al zo groot!
Een echt varken! Ze loopt rond en niks is nog veilig. Alle knopjes die opkunnen moeten op. Planten moet van de vensterpank en lichtjes moeten altijd aan! Soms echt vermoeiend! Maar ook echt schattig! Ze begint ook echt bewust te knuffelen. Zo leuk!

Maar hoe ouder ze wordt hoe meer men ziet dat ze niet op mij lijkt hé. Soms kan ik daar nog wel om huilen..

Yep we starten op! Vanaf dat ik de papieren krijg beginnen we! Ergens ben ik wel blij maar ook wel wat bang voor wat er weer komt..
Ach, ik weet dat het kan hé.. en we hebben met dat het donorcellen waren zowizo goed materiaal. Dus :) .
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten