vraagje

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 10 januari 2015, 22:17

Hoi Fremo!
Momenteel heb ik 2 keer dezelfde medicatie gehad voor PU en na TP gewoon Utrogestan. Ik ga nu vragen of ze alles uit de kast willen halen om innesteling te bevorderen, benieuwd wat ze gaan zeggen... Ik heb. 27 januari pas een afspraak. Al verschillende keren gebeld om te kunnen vervroegen maar tot nu toe zonder succes.
Hoe is het met jou? Nog niet aangemeld op topic voor zwangeren? :)
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 11 januari 2015, 14:17

Nog eventjes aftellen dan..

Je kan mss eens informeren naar assistent hatching? dan breken ze het omhulsel van het emmytje al kapot.. Of een stukje bmsv laten wegschrapen om het daar dan terug te laten plaatsen.

Het is zo erg dat je telkens zelf moet informeren achter nieuwe mogelijkheden hé :-(.
Nu ik dacht ook dat het nooit zou lukken op deze manier ..
Nu voel ik mij altijd zo schuldig tegenover mensen zoals jij die al kei veel hebben moeten doorstaan.. En ik altijd maar klagen en zagen .. :oops:

Nee voel me nog altijd niet echt zwanger, lijkt nog zo onwerkelijk. Elke dag denk ik is het er nog wel? zou het hartje nog kloppen? zou het nog groeien of zou het gestopt zijn..
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 11 januari 2015, 19:31

Fremo je moet je niet schuldig voelen, jij hebt ook een hele weg moeten afleggen om te staan waar je nu staat. uiteindelijk doet de ene er wat langer over als de andere. Ik hoop alleen dat het ooit voor ons is weggelegd. Dat is het enige waar ik echt schrik voor heb, dat het ondanks alle moeite en emoties er toch niet van zal komen... En als het dan toch zover is, ga ik waarschijnlijk ook denken: waar heb ik mij toch zorgen om gemaakt :) Maar het is die onzekerheid he.
Als je buikje begint te groeien zal het wel steeds echter worden! :)
Van assistent hatching heb ik wel al gehoord maar is dat niet enkel bij dag 5 embryo's'? En het andere nog niet van gehoord... Ken je iemand die dit heeft laten doen?
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 11 januari 2015, 20:20

Ik ben lid op fb van een ivf groep en daar word daar geregeld over gepraat. Maar zijn vooral mensen uit Amerika denk ik. Je kan het mss eens aan de prof vragen? Ik weet dat niet.. wij hadden gevraagd voor as hatching maar dat kon niet bij cryos en onze embys waren 3 dagen dus ik weet niet of dat echt zo is..

Ja snap ik! Dat voelen we denk ik allemaal.. Ik begin te denken dat het gewoon dikwijls chance is..
Zouden jullie naar spanje gaan?
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 11 januari 2015, 20:30

Ik ga prof eerst aan het woord laten, eens zien wat hij voorstelt... :D
Geluk is een heel groot stuk van het hele verhaal, alle omstandigheden moeten 'gewoon' goed zitten.
Spanje is hier wel al ter sprake gekomen, maar zover zitten we nog niet. Eerst eens kijken wat ze nog allemaal in ons belgenlandje voor ons kunnen betekenen... :wink:
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 12 januari 2015, 8:31

Jij lijkt er zo positief tegenover te staan! Met alle vertrouwen..

ik hoop dat ze iets extra proberen! Alhoewel dat dat mss helemaal niet nodig is :). Maar ik zelf zou er meer vertrouwen in hebben als ze iets extra proberen.

Wij wouden graag naar Spanje als we het geld hadden :).

Weet jij of het zou kunnen dat mijn buik al aan het zwellen is? Al mijn broeken spannen precies. Ik denk eerder dat het de utro is maar hoop van niet :).
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 12 januari 2015, 9:01

Dat van vol vertrouwen lijkt maar zo hoor. Ik ben een heel onzeker persoon en heb echt schrik voor wat nog komen gaat of niet komen gaat. Ik moet mijzelf geregeld oppeppen en dat doe ik door alles proberen nuchter en objectief te bekijken. Zo kunnen ze mij bv gaan zeggen dat het waarschijnlijk eicelkwaliteit is waardoor het zich niet innestelt maar doordat het goeie embryo's lijken, probeer ik het te bekijken als dat het gewoon pech is dat het niet is gelukt. Theoretisch is het 1/3 of 1/4 dus ik volg de statistieken nog he en er zijn er waar het altijd sneller of net trager gaat... Iemand met een grote eicelvoorraad en goede embryo's moet er soms ook 6 pogingen over doen he. Maar probeer hier ook wel realistisch in te blijven.
Nu lijkt allemaal makkelijk gelijk ik het hier voorstel, maar is echt heel wisselend bij mij. Ik ben een serieuze denker dus speelt niet altijd in mijn voordeel, doemscenario's passeren ook erg vaak! :)
En ik heb er ook altijd extra vertrouwen in als ik eens iets anders mag proberen. Nu vraag ik mij ook al tijdje het volgende af: TP van 2de en 3de embryo is al wandelend gebeurd (dus TP en dadelijk naar huis) terwijl bij eerste TP heb ik een uur bedrust gehouden en eventjes zwanger... Een mens blijft zich afvragen of het daaraan kan liggen he.
En van die spannende broek kan zeker :) ik kon al geen knoop van broek op mijn buik verdragen toen ik pas zwanger was en zag toen ook al een lichte welving van mijn buik ofwel wou ik dat zien... :)
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 12 januari 2015, 19:48

Ik ben ook echt zo! Alleen ik kan moeilijk naar de feiten kijken.. ik ben direct bezig met doomsenarios :).
We moeten toch nogal sterk zijn hé! Maar ja.. we hebben geen keuze..

Raar! Ik moest altijd een half uurtje blijven liggen.
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Muse
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 januari 2014, 22:51

Re: vraagje

Bericht door Muse » 13 januari 2015, 0:24

Amarillo, bij ons hebben ze als gedaan en wij hadden alleen maar dag drie embryo's.

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 13 januari 2015, 19:59

Muse: bedoel je dat je assisted hatching hebt gedaan? En heeft dit dan geholpen? Is waarschijnlijk moeilijk te zeggen of het daardoor lukt he?

Fremo: ja ik moest eerste keer uur blijven liggen, maar dan zijn ze in Jette gestart met een proefproject 'tp al wandelend'. Ze zouden hiermee zelfs nog iets betere resultaten hebben behaald maar heb er mijn twijfels bij...
Afbeelding[url]

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: vraagje

Bericht door doorzetter » 13 januari 2015, 20:30

Eventjes binnen vallen als ik mag.

Ik ga ook naar Jette en ben nu zwanger van de 2de terugplaatsing zwanger, allebei heb ik gewandeld na de tp, de eerste keer was ik niet zwanger, de 2de keer wel. Denk dat het eerder lag aan een rustiger baarmoeder na de 2de ( was cryo) dan aan het feit dat ik gewandeld heb. Ik ben persoonlijk ook rustiger als ik zelf controle heb, ben nogal een controlefreak, dat ze me rollen met het bed, daar heb ik het al moeilijk mee.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 13 januari 2015, 22:24

Ja dat geloof ik nu ook niet echt.. Natuurlijk gebeurt het op een natuurlijke manier mss ook wel zo hé. Ach.. zo iets zullen ze volgens mij nooit weten!
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Muse
Berichten: 572
Lid geworden op: 19 januari 2014, 22:51

Re: vraagje

Bericht door Muse » 13 januari 2015, 22:29

Amarillo, ze hebben het bij ons de twee laatste keren gedaan. De eerste keer niet gelukt, de tweede wel. Heeft het er iets mee te maken? Geen idee.
En over al dan niet wandelen, ben zwanger geworden met bed rollen van onze zoon en al wandelend van ons dochter...

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vraagje

Bericht door Amarillo » 14 januari 2015, 17:05

Bedankt voor jullie antwoorden!

Nu, op zich vind ik het wel ontspannender als ik gewoon kan wandelen. Het gaat sneller en je kan ook dadelijk naar huis. Alleen heb ik het gevoel dat ik mijn benen moet toepitsen om het er niet terug uit te laten komen. Ik mocht laatst zelfs niet dadelijk nadien naar wc gaan van mijn man omdat die er ook schrik voor had maar ja, als de nood hoog is... :D

Muse: ik ga er dan toch eens achter vragen of dit volgende keer een optie is!
Afbeelding[url]

fremo
Berichten: 603
Lid geworden op: 13 juni 2013, 9:32

Re: vraagje

Bericht door fremo » 28 januari 2015, 10:25

Hoi Amarillo,

Hoe gaat het ondertussen? Ik dacht dat jij vandaag naar de professor moest hé?
Goede eiceldonor =》14 goede embryo's!

1ste tp in april van mooi embryo =》mislukt!
2de tp in oktober van een cryo =》weer mislukt!
3de tp van een cryo 3 december =》Zwanger!
1 september is ons wondertje geboren!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten