Medicatie meenemen naar IVF Spain

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Medicatie meenemen naar IVF Spain

Bericht door Woodstockske » 18 januari 2015, 11:05

Hallo,

Heb een vraagje.
Wij vertrekken volgende maand met Ryanair naar Spanje, maar nemen enkel handbagage mee.
Vind het schandalig wat Ryanair durft te vragen voor een valies, 60€ voor h&t extra!
Ze beweren een lowcost firma te zijn maar je mag niet in het hoogseizoen vliegen, geen extra bagage meenemen & niets wijzigen want dan betaal je je blauw hoor!
Probleem is dat ik met al men medicijnen zit die ik moet meenemen, Progynova, Utrageston, Clexane spuitjes & vooral om die laatste maak ik me zorgen.
Heeft iemand van jullie deze ook mee in hun handbagage moeten nemen & hebben julie hier problemen mee gehad, het zijn tesnlotte spuitjes.
Hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik ga zowiezo een bewijs aan IVF Spain vragen om te schrijven dat ik deze medicijnen mee moet brengen voor de behandeling bij hun, maar met Ryanir is het toch atijd een risico want zij beslissen soms de laatste minuut op de luchthaven of het mag of niet!

Graag hoor ik nog van jullie.
Groetjes,
Woodstockske.
2 x IVF LIFE Leuven: 0 bevruchte eicellen 3 x ECD Gasthuisberg Leuven 3 x negatief 1ste tp IVF Spain 5/3/15 van 1 blasto NEGATIEF!! - 2de TP IVF Spain 2 blasto cryo's 1/9/15 Zwanger van een mirakelbaby!! 11/5/2016 Geboorte van ons zoontje Miran :D :D

Akke01
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2015, 0:06

Re: Medicatie meenemen naar IVF Spain

Bericht door Akke01 » 16 mei 2015, 0:20

Ik heb alleen ervaring van dezelfde medicijnen meenemen vanuit Griekenland naar Nederland.
Was ook best spannend, inderdaad met al die spuitjes.
Embryo Griekenland heeft een begeleidende brief bijgeleverd en toen was (tot mijn verbazing) het totaal geen probleem. Transavia

Angelika
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 januari 2014, 14:07

Re: Medicatie meenemen naar IVF Spain

Bericht door Angelika » 18 mei 2015, 14:12

Ik heb er nooit problemen mee gehad om deze mee te nemen in handbagage want ook wij reisden vaak op enkel handbagage om de kost van valiezen meenemen uit te sparen. Bij de spuitjes zat dan een brief van IVF Spain, maar ze hebben hier zelfs nooit naar gevraagd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten