Info gevraagd - eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Mamamarjo
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 januari 2015, 12:25

Info gevraagd - eiceldonatie

Bericht door Mamamarjo » 23 januari 2015, 13:35

Zodus.. waar te beginnen. Ik word volgende maand 35.
Toen ik 30 werd mocht ik voor de eerste maal, compleet onverwacht wegens 'onvruchtbaar', zwanger worden. Ondertussen hebben we twee meisjes en mijn handen vol. Mijn gezin voelt compleet (en soms overcompleet :lol: aan). Ik heb mij toen voorgenomen van te willen helpen als ooit een vriendin in nood zit, omdat ik weet wat voor een hel het is als onvruchtbaar bent. Ik heb diep gezeten en veel gehuild. Gelukkig is het voor mij zomaar goed gekomen.

Nu zit er vriendin in echte nood en ik wil graag doneren maar ik zit nog met wat vragen.
Ik kan mij inbeelden dat kruisdonatie het 'beste' is. Maar ik zit vooral met het mogelijke kind in, die haar/zijn welzijn is voor mij het belangrijkste, het geestelijke welzijn. Is dat het beste voor dat kind? Je leest ver nergens verhalen over hoe kinderen hun ervaren bij het donorschap en om nu in een leugen te leven tegenover je kind, dat vind ik helemaal raar.
Persoonlijk zou ik er niets op tegen hebben dat het kindje weet wie een stukje heeft geholpen om haar/hem te maken. Hoe sneller je dat aanbrengt, hoe normaler het zal zijn en het ermee kan leven, niet?
Maar blijkbaar is dit not done. Tot over zoveel jaar zo'n kindjes zich verenigen en met veel moeite en verdriet toch iets kunnen bereiken (zoals in sommige landen al is).
Zijn er mensen met kindjes van donor-eitje en kan je me vertellen hoe het is, of je kindje het weet en hoe het reageert? Misschien is het nog een te jonge techniek om al echt 'volwassenen' verhalen te horen. Ik vind een site anonymousus.org en daar lees je vaak negatieve verhalen, wat ik me kan voorstellen. Diegene die er niets bij voelen zullen niet snel in de pen kruipen natuurlijk. Ik wil gewoon niet dat het kind niet weet met wie het DNA deelt en dat het niets kan te weten komen. Ik vind het vooral belangrijk dat in het belang van het kind gehandeld word, dat het eerlijke uitleg krijgt. Misschien doen we dan beter aan gekende kruisdonatie?

reynaert
Berichten: 6
Lid geworden op: 1 januari 2015, 18:54

Re: Info gevraagd - eiceldonatie

Bericht door reynaert » 25 januari 2015, 15:30

hoi, ik denk niet dat je er nog over moet nadenken want je komt niet meer in aanmerking, je moet jonger zijn dan 35 jaar. de genetische testen duren al 6 weken dus helaas te laat :-(

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: Info gevraagd - eiceldonatie

Bericht door stefanie » 26 januari 2015, 15:21

in sommige ziekenhuizen kan je wel doneren tot 37 of 40 jaar hoor
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

Mamamarjo
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 januari 2015, 12:25

Re: Info gevraagd - eiceldonatie

Bericht door Mamamarjo » 29 januari 2015, 13:06

Mijn vriendin had al navraag gedaan en het zou wel mogen. maar ik weet het niet. ik begin gewetensbezwaren te hebben, dingen waar ik zelf mee zou zitten als ik ene kind van een donor zou zijn. Ik zou niet anoniem willen doneren, mijn man zou dan weer enkel willen dat ik anoniem doneer... Het makkelijkste zou zijn dat ik inderdaad niet meer in aanmerking kom

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: Info gevraagd - eiceldonatie

Bericht door stefanie » 29 januari 2015, 14:26

als je nu al gewetensbezwaren krijgt
en jezelf al zegt dat je eigenlijk liever niet meer in aanmerking zou willen komen om te doneren
denk ik dat je gewoon beter geen donatie zou doen,
want je ziet het blijkbaar totaal niet zitten.
als je met deze gedachte al gaat starten zal je waarschijnlijk de procedure niet volhouden
en idd op voorhand door de psyg afgekeurd worden
dus ik zou gewoon goed nadenken of je dit eigenlijk wel wil!!!

groetjes S
Trotse mama via ecd.
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

joskes
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 november 2015, 8:59

Re: Info gevraagd - eiceldonatie

Bericht door joskes » 28 november 2015, 10:19

Waarschijnlijk is het nu niet meer nodig, we zijn bijna een jaar verder, maar ik wilde je toch nog even meegeven dat het heel normaal is dat je hier vragen over stelt. Ik weet dat de anonimiteit voor kinderen geen probleem hoeft te zijn zolang de ouders van begin hier heel open en eerlijk in zijn. Tijdens een screening voor donatie heb je een gesprek(en) met een psycholoog. Die dienen onder andere om dergelijke zaken te bespreken en zodat je van daaruit kan bekijken waar je, je het beste bij voelt.

sabuna002
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 december 2015, 7:19

Re: Info gevraagd - eiceldonatie

Bericht door sabuna002 » 26 januari 2016, 5:01

stefanie schreef:als je nu al gewetensbezwaren krijgt
en jezelf al zegt dat je eigenlijk liever niet meer in aanmerking zou willen komen om te doneren
denk ik dat je gewoon beter geen donatie zou doen,
want je ziet het blijkbaar totaal niet zitten.
als je met deze gedachte al gaat starten zal je waarschijnlijk de procedure niet volhouden
en idd op voorhand door de psyg afgekeurd worden
dus ik zou gewoon goed nadenken of je dit eigenlijk wel wil!!!

groetjes S
Trotse mama via ecd.

Hallo contact inforhope1965@gmail.com als je geïnteresseerd bent in adoptie kind, mijn man en ik van hier aangenomen particulier

eicelacceptatie
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 februari 2015, 21:54

Re: Info gevraagd - eiceldonatie

Bericht door eicelacceptatie » 14 oktober 2016, 14:31

Mamamarjo,

Ik ben heel erg laat met mijn reactie en misschien is het niet meer relevant, maar ik wil je zeggen dat ik je ontzettend bewonder omwille van de vragen die je je stelt. Het doet deugd te ervaren dat iemand denkt in het welzijn van het kind dat er gaat komen via eiceldonatie. Wat het kan betekenen wanneer je door het leven gaat zonder te weten met wie je je DNA deelt. Ik wil niet zeggen dat het daarom altijd problematisch loopt, maar je staat er bij stil en je wil het beste voor de kinderen.
Wil je gekende donatie overwegen en wil je daarbij ervaring uitwisselen, dan kan je me vinden op http://www.eicelacceptatie.be.
Veel succes, en nog eens mijn volle bewondering.
Groetjes,

Veerle

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten