is dit het einde van onze droom?

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

is dit het einde van onze droom?

Bericht door stefanie » 30 januari 2015, 17:03

mama worden,
dat was iets wat ik als kind al wou.
toen ik mijn man leerde kennen heb ik dat ook nooit weggestoken
ik denk zelf dat dit een van de eerste vragen was aan hem of hij later ook kindjes wou.
na een paar jaar was het dan zover,
we hadden een huisje gekocht,
waren getrouwd dus de kindjes mochten komen.
maar helaas...al snel voelden we dat er wat mis was
een spermaonderzoek volgde,
resultaat te weinig goede beweeglijke zaadjes om een natuurlijke zwangerschap te krijgen.
dan maar de medische molen ingestapt.
4jaar en 6icsi's verder hadden we nog steeds geen zwangerschap,
ziekenhuis had geen verklaring,
raadde ons eiceldonatie aan
toch maar naar een ander ziekenhuis.
uit de 7 de icsi bleek dan dat onze zaad en eicellen niet samen pasten
ook deze stelde ons eiceldonatie voor.
we hadden het geluk om op een korte tijd een donor te vinden
die voor ons wisseldonatie wou doen.
in november 2008 de eerste tp met donoreicellen en wat bleek
ik was zwanger.
de wens voor een brusje was/is er natuurlijk ook,
maar dit is voor ons al even moeilijk als de weg ervoor
3 mislukte pogingen,een vroeg miskraam en een bbz konden we op ons palmares bijschrijven,
een donor die voor ons wou doneren verdween met onze kostbare spuiten,
donors die duizenden euro's durven vragen.
10 jaar heb ik door dit alles gezwommen,
maar nu blijf ik trappelen om het hoofd boven water te houden
want de wens is er nog steeds,
de kansen worden kleiner en kleiner,
we blijven nog eventjes hopen dat er ergens nog iemand is die ons kan helpen
vooraleer we afscheid moeten nemen van onze droom.

liefs S
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: is dit het einde van onze droom?

Bericht door Caroo72 » 31 januari 2015, 13:18

Stefanie, meid, ik begrijp je zo goed!! Waarom is de vraag die ik me dikwijls stel! Waarom hebben wij dit verdiend? Maar jammer genoeg zullen we daarop nooit een antwoord krijgen. Ook wij zijn intussen 5j bezig. We zijn 2x spontaan zwanger geweest met miskramen en na het starten met ivf en icsi nooit meer zwanger geweest. Nu ook met eiceldonatie bezig. Eerste donor, mijn scvhoonzusje van 23 j, daar waren de testen super en toen ze wilde starten, waren haar waardes ineens niet meer goed en is dat afgebroken. Nu zijn we opnieuw met procedure gestart van testen met mijn andere schoonzus. Volgende week weten we meer...of de testen goed zijn. Ik ben intussen al 42 j en de tijd geraakt op.....het is immens frustrerend, voel me nog zo jong, maar ik ben het niet meer...

Hopelijk vind je nog een superlief iemand die dit voor jou wilt doen? Blijven zoeken en hopelijk lacht het geluk je opnieuw toe! Ik wens je heel veel succes!!

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: is dit het einde van onze droom?

Bericht door stefanie » 10 februari 2015, 19:20

erg he zo afhankelijk moeten zijn van iemand om zwanger te kunnen worden.
zonder verdere hulp zitten we op een dood spoor en ik vrees er stilletjes aan een beetje voor
onze laatste poging is ondertussen al 1.5jaar geleden en sindsdien geen enkel pos berichtje gehad
maar we blijven nog eventjes hopen.

was je schoonzus haar resultaat zo slecht?kon het niet nog eens opnieuw gedaan worden
mss wel foutje in het labo
of gekende donatie?
hopelijk zijn dan de waardes van je andere schoonzus pos.

veel succes!!
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten