wat betekent eiceldonatie écht - ervaringsverhalen

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: wat betekent eiceldonatie écht - ervaringsverhalen

Bericht door irisbloem » 2 februari 2019, 16:53

Mijn dokter vindt die spuiten meer zekerheid geven om de progesteronwaarde op peil te houden dan enkel crinone (moest ik utrogestan beter verdragen zou hij mij misschien die spuiten niet geven) Maar bij een kunstmatige cyclus is het toch dacht ik nodig om dit te gebruiken omdat er normaal gezien geen eisprong is en dus geen natuurlijke progesteronproductie, of ben ik verkeerd?
Ik ga mijn dokter eens vragen naar die Asaflow. Ik zit wel in met de doorbloeding aangezien ik een slechte bloedsomloop heb, vlug koud, in deze periode van het jaar af en toe dode vingers. Maar of dit een zwangerschap in de weg staat weet ik niet, het is toch enkele maanden geleden gelukt toen het al koud was en in juni vorig jaar niet toen het warm was.
Veel zaken zijn voor de dokters nog niet duidelijk en inderdaad de ene gelooft in dit en de andere in iets anders als het niet echt bewezen is, misschien omdat ze (per toeval?) er al goede resultaten mee hebben behaald.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: wat betekent eiceldonatie écht - ervaringsverhalen

Bericht door irisbloem » 2 februari 2019, 17:06

En wat die antibiotica betreft. Ik neem dit enkel in uiterste nood aangezien ik er direct ziek van ben, diarree en niet meer kunnen eten. Maar heb al antibiotica moeten nemen voor een tandoperatie, en het was toen dat ik die schimmelinfectie had gehad. Mijn apotheker zegt dat het vooral ook de combinatie antibiotica en diarree is die dit geeft maar ik heb dat altijd van gelijk welke antibiotica, bij sommige soorten zelfs al enkele uren na mijn eerste pil.
Ik duim mee dat je niet ziek wordt nu!

ValentineR
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 juli 2018, 18:14

Wordt er als eicelontvanger (acceptor) een terugbetaalde Isci beurt gebruikt

Bericht door ValentineR » 9 mei 2019, 22:36

Hallo,

ik vroeg mij af of je na een aantal terugbetaalde ISCI behandelingen je moet opletten of je nog enkele beurten "over" hebt om voor eicelontvanger te kiezen?
Of staat deze behandeling, die je als ontvanger ondergaat, los van je terugbetaalde beurten?
Want uiteindelijk wordt er bij de ontvanger toch geen pick up gedaan... ?
Uiteraard wel een terugplaatsing...
Kan iemand mij hier meer informatie over geven?
Alvast bedankt.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: wat betekent eiceldonatie écht - ervaringsverhalen

Bericht door irisbloem » 9 mei 2019, 23:02

Al mijn terugbetaalde pogingen waren bij mij ECD dus zie ik hier geen probleem in. Je kan ze volgens mij voor beide gebruiken.

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: wat betekent eiceldonatie écht - ervaringsverhalen

Bericht door KATEDV » 9 mei 2019, 23:22

Ze tellen idd mee voor je pogingen dus best is om een poging over te houden als je mogelijk ECD moet doen.

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: wat betekent eiceldonatie écht - ervaringsverhalen

Bericht door mich75 » 10 mei 2019, 4:13

Bij ECD moet jij betalen voor de pu en de medicatie van de donor en eventueel een vergoeding, meestal is dit een vastgesteld bedrag, afhankelijk of je via de eicelbank werkt of met een verse donor. Als je zelf een donor aanbrengt kan het goedkoper zijn, afhankelijk of deze een vergoeding vraagt of niet.

Daarbovenop komen de labokosten, die zijn iets van een 1600 EUR en deze worden vergoed als je nog terugbetaalde pogingen hebt.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten