de moed opgeven?vinden we ooit nog een donor?

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

de moed opgeven?vinden we ooit nog een donor?

Bericht door stefanie » 25 maart 2015, 18:12

na vele jaren,
hopen teleurstellingen
zit de moed mij echt in de schoenen.
ik weet dat het niet niets is om eicellen te doneren
maar waarom willen ze altijd wat extra op hun bankrekening.
zijn er eigenlijk donors die dit vanuit hun hart doen
een compensatie voor de gemaakte kosten ja dit wil ik gerust
geven en is normaal ook maar geen kweet niet wat van bedragen.

:cry: :cry: :cry: :cry:
Laatst gewijzigd door stefanie op 27 maart 2015, 9:46, 1 keer totaal gewijzigd.
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

Ster_
DVO Lid
DVO Lid
Berichten: 2947
Lid geworden op: 18 juli 2011, 10:53

Re: de moed opgegeven

Bericht door Ster_ » 25 maart 2015, 19:34

Ik volg je al een hele tijd. Vind t zo zo erg dat jullie nog steed niemand gevonden hebben.

Moesten wij zelf niet meer bezig zijn met ivf, ik zou direct doneren. Maar wss ben ik er tegen dan te oud voor (nu 35).

Soms zie ik berichtjes passeren van vrouwen die willen doneren. Heb je daar al contact mee gezocht ooit? En via t zh lukt t ook niet?
Drie zoontjes... Drie wonderen... Ons grootste geluk.

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: de moed opgegeven

Bericht door stefanie » 25 maart 2015, 22:01

hey ster,

bedankt voor je berichtje.
soms komen er berichtjes hier over vrouwen die willen doneren
mar meestal geen reactie en sommige doen het echt wel voor
de centen,
maar bon als je dat op voorhand weet,weet je wat je kan en niet.
we hopen echt snel iemand te vinden die ons toch nog wil helpen maar vrees er echt wel een beetje voor nu.

liefs S
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: de moed opgegeven

Bericht door Caroo72 » 26 maart 2015, 7:57

Dag Stefanie, wat erg dat je nog niemand gevonden hebt. Het is inderdaad niet leuk dat de mensen geld moeten hebben hiervoor, je hoopt natuurlijk op iemands goedwil hé, met het hart op de juiste plaats. Heb je al eens gedacht aan Dr Pl of ivf spain? Natuurlijk is dat ook allemaal heel duur, maar als je ziet dat wanneer je geen terugbetaling meer hebt hier in Belgie, ecd hier ook rond de 5500 euro kost....? Maar misschien heb je je terugbetaling nog?
Ik hoop van harte dat zich er iemand aanbiedt! X

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: de moed opgeven?vinden we ooit nog een donor?

Bericht door stefanie » 1 april 2015, 9:40

hey,

spanje is voor ons geen optie,ventje ziet dat totaal niet zitten
is ook niet zo gemakkelijk om te regelen met het werk en ons zoontje.
terugbetalingen zijn er voor ons al een tijdje niet meer dus alles uit eigen zak.
een donor moet idd zijn hart op de juiste plaats hebben maar dit wil niet zeggen
dat ze dit zomaar moeten doen,alle kosten,eventueel van het werk en kinderopvang,benzine worden door
ons vergoed.
maar het is inderdaad niet gemakkelijk om zo iemand te vinden...
dus lieve dames...:-)
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

kimkimkim
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 april 2015, 11:29

Re: de moed opgeven?vinden we ooit nog een donor?

Bericht door kimkimkim » 19 april 2015, 11:40

Dag Stefanie,

Ik heb me net even geregistreerd om op jouw berichtje te kunnen antwoorden. Ik vind het heel jammer om te lezen dat je alleen donoren tegenkomt die extra geld vragen. Ik snap ook niet goed dat dit zomaar kan, want als eiceldonor worden je onkosten toch al ruimschoots gecompenseerd door het fertiliteitscentrum waar je in behandeling bent? Natuurlijk worden die kosten dan aan jou doorgerekend, maar daarnaast zouden donoren toch geen extra compensatie mogen vragen?
Straf dat dit blijkbaar toch gebeurt! :cry:
Ik heb een dikke maand geleden zelf voor het eerst eicellen gedoneerd. Ik ben dit in de toekomst zeker nog eens van plan, en ben aan het proberen om nog andere mensen te overtuigen hetzelfde te doen. Er zijn wel degelijk mensen die het "zomaar" doen, maar je moet het geluk hebben van ze tegen te komen natuurlijk... Ik zie dat je ook van Oost-Vlaanderen bent, waar ben je precies in behandeling? Ik ben van Sint-Niklaas en heb gedoneerd in AZ Sint-Lucas in Gent. Niet dat ik me bij deze al meteen opgeef als donor voor jou, maar wie weet kan ik op één of andere manier toch helpen...

Groetjes,
Kim

reynaert
Berichten: 6
Lid geworden op: 1 januari 2015, 18:54

Re: de moed opgeven?vinden we ooit nog een donor?

Bericht door reynaert » 19 april 2015, 17:47

ik ben ook eiceldonor geweest voor een vriendin, zomaar, niet voor het geld, want rijk ben ik er niet van geworden Ik heb van het uza 250€ onkosten vergoeding gekregen. tel daar alle parkeerticketjes, kilometers en vakantieuren af dan hou je er niet veel van over.
op mijn werk was het niet simpel te combineren, ook al wisten collega's en HR waarmee ik bezig was, toch is het heel moeilijk om op begrip te rekenen als je maar om 10u op kantoor komt ipv 8u , al die uren moet je in principe overwerken en dat telt wel door hoor als je zo een 6 à 8 tal keer later komt .
mensen die zich spontaan aanbieden en geld vragen zou ik zowiso al niet riskeren, die mensen doen dat niet omdat ze het willen maar omdat ze geld nodig hebben en dan denk ik niet dat ze heel correct gaan zijn met de medicatie (als ze die al niet gewoon doorverkopen...)
ik ben zelf eiceldonor geworden omdat wij voor onze kindjes zelf ook IUI hebben moeten doen , ik wou gewoon iets terugdoen voor de wetenschap en de maatschappij omdat ze mij toch ook geholpen hadden, op kosten van de belastingsbetaler.
ik ben er nog steeds van overtuigd dat je best een eiceldonor zoekt in je vriendenkring, familie. die mensen gaan je veel sneller helpen dan een wildvreemde. je zal daardoor wel je trots opzij moeten zetten en het 'publiekelijk' maken.
en anonieme of kruisdonatie ligt voor vele donoren ook net iets gemakkelijker, geen gedoen met achteraf een kind dat je gaat bezien als zijn mama ;-)

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: de moed opgeven?vinden we ooit nog een donor?

Bericht door stefanie » 12 mei 2015, 11:43

een eiceldonor in vriendenkring zoeken is nogal moeilijk als deze zelf al wat ouder zijn dan ons...ook in de familie zijn de meeste ouder dan ons dus is dit voor ons ook geen optie.
je hebt de voor en nadelen zowel bij gekende als wisseldonatie
denk dat je wel als acceptor en donor goede afspraken maakt als het om gekende donatie gaat,niet?

:-)
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: de moed opgeven?vinden we ooit nog een donor?

Bericht door stefanie » 15 mei 2015, 14:49

Kimkimkim,

Heb je een pb'ke gestuurd :-)
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: de moed opgeven?vinden we ooit nog een donor?

Bericht door stefanie » 31 mei 2015, 8:37

"nog steeds een beetje aan het hopen"

komt onze droom nog uit?
hulp is nog steeds heel erg welkom :D :D :D
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: de moed opgeven?vinden we ooit nog een donor?

Bericht door stefanie » 5 juli 2015, 20:45

"nog steeds aan het hopen op een lieve engel" :cry:
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

Max
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 maart 2015, 14:22

Re: de moed opgeven?vinden we ooit nog een donor?

Bericht door Max » 16 september 2015, 20:01

Hoi Stefanie.

Ik zie dat je net zoals ik in een gelijkaardige situatie zit daarom wil ik via dit berichtje jou een hart onder de riem steken.

Groetjes Max

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten