Vereisten voor donorschap

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Veeraa
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 september 2011, 12:30

Vereisten voor donorschap

Bericht door Veeraa » 29 juli 2015, 9:06

Hallo,
Ik ben 38 jaar en mijn eigen kinderwens is vervuld en nu denk ik eraan om eicellen te doneren omdat ik zelf even heb moeten ervaren wat het is om een hele grote wens te hebben maar dat het dan niet lukt.
Ik heb zelf twee miskramen meegemaakt dus ik weet niet of dit en mijn leeftijd me zowiezo ongeschikt maakt om dit nog te mogen doen.
Ik heb ook 2 prachtige gezonde kinderen, en ik was steeds onmiddellijk zwanger.

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: Vereisten voor donorschap

Bericht door Caroo72 » 29 juli 2015, 11:17

Dag Vera, ik vind het ongelooflijk knap van je dat je dit wilt doen! Jammer genoeg weet ik dat in Jette bijvoorbeeld je maar mag doneren tot de dag dat je 36 geworden bent. Ik vrees dus dat je niet meer in aanmerking gaat komen. Maar je kan je natuurlijk altijd bevragen hé.

Cookie-Monster
Berichten: 171
Lid geworden op: 21 december 2012, 14:52

Re: Vereisten voor donorschap

Bericht door Cookie-Monster » 29 juli 2015, 13:57

Dag Veeraa,
Ik sluit met aan bij Caroo: fantastisch dat je dit wil doen om iemand anders droom in vervulling te helpen gaan! Donoren zijn broodnodig!
De maximale leeftijd voor anonieme donatie is inderdaad 36 jaar, dus jammer genoeg val je daar buiten categorie. Maar ik heb hier en daar ook al gehoord dat het in geval van gekende donatie niet zo nauw steekt met de leeftijd. Ik weet niet of het effectief zo is, ik heb het alleen "van horen zeggen". Dan moet je natuurlijk wel open staan voor gekende donatie... Je informeert best eens bij een IVF-centrum, zij kunnen je zonder twijfel de juiste info bezorgen.
6 ICSI eigen materiaal. Juli 2015 1e ECD, zwanger, mk 6 weken. Nov-dec 2015: poging met ECD (Barcelona IVF). Negatief. Verdict: slecht sperma. Gestart met dubbele donatie in eigen land. Verse TP 04/16: neg. 6 cryo's. Cryo 1 7/16: neg. Cryo 2 8/16: neg

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: Vereisten voor donorschap

Bericht door stefanie » 29 juli 2015, 20:27

je kan ook voor gekende donatie gaan dan is dit de keuze van de acceptor als ze voor een "oudere"donor wil gaan.
als je eventueel info ofzo wil mag je me altijd mailen hoor.

grtjs
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten