vervroegd in de overgang en eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Ladyfee
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 oktober 2015, 11:27

vervroegd in de overgang en eiceldonatie

Bericht door Ladyfee » 26 oktober 2015, 11:37

Hallo,

Helaas hebben wij pas te horen gekregen dat ik vervroegd in de overgang ben gekomen.
(Ben nu 33 jaar)

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik lees hier bv over dr platteu en mensen die naar het buitenland gaan.
Waarom gaan de mensen die bv naar Spanje gaan niet naar dokter platteu?
Wat zijn bv de kosten om naar Spanje te gaan?

Gr

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vervroegd in de overgang en eiceldonatie

Bericht door Amarillo » 26 oktober 2015, 17:53

Hoi Ladyfee!

Tis verschrikkelijk wanneer je moet horen dat je vervroegd in de menopauze bent, zeker als die kinderwens er nog is... Je wereld staat plots op zijn kop. Ik heb dit nieuws vorig jaar gekregen, was er toen 28. Ikzelf heb geen ervaringen met dr. Plateau of Spanje. Ik ga nu met een poging eiceldonatie starten in Jette. Mijn zus heeft eicellen aan de eicelbank geleverd waardoor ik vooraan op de wachtlijst ben gekomen en nu kan ik er normaal zelf aan beginnen.
Indien het daar niet lukt overweeg ik dr. Plateau of Spanje ook. Dr. Plateau omdat hij werkt met verse eicellen en geen wachtlijsten heeft. Spanje omdat ze werken met erg jonge donoren en extreem hoge slagingspercentages hebben. In Jette hebben ze echter ook goede resultaten dus ga ik dit eerst proberen. Als ik geen wisseldonor had (iemand die voor mij doneerde) zou ik de overstap waarschijnlijk sneller maken. Hoop je een beetje geholpen te hebben. Je mag mij altijd nog vragen, ik probeer te helpen waar ik kan :D veel moed om dit toch wel erg harde nieuws te verwerken! Het heeft hier ook wat tijd nodig gehad om alles een plaatsje te geven, maar ervaringen uitwisselen heeft mij erg geholpen!

Groetjes
Afbeelding[url]

Ladyfee
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 oktober 2015, 11:27

Re: vervroegd in de overgang en eiceldonatie

Bericht door Ladyfee » 27 oktober 2015, 12:37

Dankjewel voor je reactie.

Ik ben ook nog erg verdrietig.
De grond zakt inderdaad weg onder je voeten.

Wat is er in Jette?
Ik heb ook zusjes maar allemaal nog geen Kids.
1 wel in verwachting dus ivm donor gaat dit nog jaren duren.

Wat fijn dat jullie vooraan de wachtlijst nu staan!
Spannende tijd.
Hou mij op de hoogte hoor graag hoe alles verloopt.

Caroo72
Berichten: 212
Lid geworden op: 12 mei 2014, 17:36

Re: vervroegd in de overgang en eiceldonatie

Bericht door Caroo72 » 27 oktober 2015, 14:00

Dag Ladyfee,
Het is altijd zo dat de grond onder je voeten wegzakt als je zo een nieuws krijgt! Daar ben je nooit op voorbereid!
Ik ben momenteel zwanger van een tweeling door eiceldonatie in Jette. Het is ook veel chance hebben denk in hoor! Mijn schoonzus heeft ook haar eicellen aan de bank gegeven en wij hebben er anonieme uit de eicelbank gekregen. Mijn schoonzus had ook nog geen kinderen. Het is zeker geen reden dat je niet mag doneren als je nog geen kinderen hebt. Dat mag wel....
Succes!

stefanie
Berichten: 674
Lid geworden op: 21 februari 2007, 17:35

Re: vervroegd in de overgang en eiceldonatie

Bericht door stefanie » 28 oktober 2015, 18:05

in het uz te gent mag je niet doneren als je nog geen kinderen of nog een kinderwens hebt.
na 5 jaar mmm,7pu,waarbij de 8ste met eiceldonatie , trotse mama geworden van een zoontje(2009)
ondertussen al 3,5jaar bezig voor een brusje,6pogingen waarvan 1 zwanger en 1 bbz
nu nog steeds op zoek naar een eiceldonor die ons kan helpen.

Ladyfee
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 oktober 2015, 11:27

Re: vervroegd in de overgang en eiceldonatie

Bericht door Ladyfee » 31 oktober 2015, 0:06

Gefeliciteerd!!
Dat is fijn nieuws voor jullie.

Ik denk ivm infectie gevaar?
Ik wil het ook niet op mijn geweten hebbenndat ze onvruchtbaar raken.

En zelf willen ze ook eerst kinderen.
1 zusje komt niet in aanmerking ivm buik operaties die ze gehad heeft.

Verder in december nog een genetisch onderzoek of het in de genen zit of dat ik het alleen heb.

Slikken de mensen die vervroegd in de overgang zijn ook medicijnen?

Ik heb femoston gekregen.
Maar best wel veel bijwerkingen op langere termijn zoals bv borstkanker...

Amarillo
Berichten: 905
Lid geworden op: 16 februari 2014, 14:49

Re: vervroegd in de overgang en eiceldonatie

Bericht door Amarillo » 31 oktober 2015, 9:40

Ladyfee: waar ben je eigenlijk in behandeling? Welk verschil maakt het als dit in je genen zit?
Ik ben ook wel benieuwd of en welke medicatie andere dames nemen. Mij werd cyclocur voorgeschreven, maar de gevolgen op langere termijn schrikken mij ook af en ben er nog niet mee begonnen. Ook omdat ik nog een eigen cyclus heb en ik normaal snel begin met eiceldonatie en je deze medicatie niet tegelijkertijd kan nemen... Je kan eventueel ook komen meeschrijven in het topic starten met eiceldonatie of ivf Spain. Op die manier krijg je toch ook wel veel extra info over wat de procedures allemaal inhouden en welke emoties ermee gepaard gaan. Veel succes nog!
Afbeelding[url]

Xena1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 december 2015, 16:14

Re: vervroegd in de overgang en eiceldonatie

Bericht door Xena1982 » 17 december 2015, 16:31

Hey ik sta nu ook op de donorlijstin uz en ben ook kinderloos ik zou dolgraag een mama worden , Ik ben spijtig genoeg ook in mijn overgang van mijn 25 jaar al, je voelt idd de grond wegzakken onder je voeten als ze je het nieuws vertellen

joskes
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 november 2015, 8:59

Re: vervroegd in de overgang en eiceldonatie

Bericht door joskes » 17 december 2015, 18:24

In Uz Gent mag je wel doneren als je zelf geen kinderen hebt hoor. Voor mij heeft iemand gedoneerd die geen kinderen heeft. Als er een gevaar is voor de eigen kinderwens van de donor zouden ze het niet toelaten, dus daar moeten donoren niet bang voor zijn.

Verocat
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 december 2015, 12:27

Re: vervroegd in de overgang en eiceldonatie

Bericht door Verocat » 18 december 2015, 12:35

Hallo,
Deze week ben ik te weten gekomen vervroegd in mijn menopauze te zijn (42j) en dat mijn kinderwens enkel vervuld kan worden door eiceldonatie, ik sta al op de wachtlijst in Aalter.
Kan iemand me hun ervaring delen aub? Hoe ga ik het best zelf op zoek naar een eiceldonor?
Is er iemand die bij de eerste keer, na eiceldonatie, al zwanger geraakte? Men sprak me over maar 30% slaagkans de 1e keer.
Bedankt.
Veel sterkte allemaal!
Groeten,
V.

silker
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 april 2016, 13:55

Re: vervroegd in de overgang en eiceldonatie

Bericht door silker » 13 april 2016, 14:14

Hallo allemaal,

Mijn naam is Silke Ribus en ik werk in het reportageteam van Flair.

Voor een productie zoeken we vrouwen tot 36 jaar die vervroegd in de menopauze zitten. We willen zo meer herkenbaarheid creëren voor het probleem.

Wil jij graag meewerken?

Aarzel dan niet om een mailtje te sturen met je naam, leeftijd en telefoonnummer en ik neem snel contact met je op.
E-mail: silke.ribus@flair.be

Alvast bedankt.

Vriendelijke groetjes,
Silke Ribus

silker
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 april 2016, 13:55

Re: vervroegd in de overgang en eiceldonatie

Bericht door silker » 13 april 2016, 14:36

Ladyfee schreef:Hallo,

Helaas hebben wij pas te horen gekregen dat ik vervroegd in de overgang ben gekomen.
(Ben nu 33 jaar)

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik lees hier bv over dr platteu en mensen die naar het buitenland gaan.
Waarom gaan de mensen die bv naar Spanje gaan niet naar dokter platteu?
Wat zijn bv de kosten om naar Spanje te gaan?

Gr
Hey Ladyfee,

Voor een productie in Flair zijn we op zoek naar vrouwen met een vervroegde overgang. We willen zo dit herkenbaarheid creëren en het probleem bespreekbaar maken. Zou jij het zien zitten om ons te helpen?

Zo ja, kan je mij dan even een mailtje sturen naar: silke.ribus@flair.be?

Groetjes,
Silke Ribus

Ladyfee
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 oktober 2015, 11:27

Re: vervroegd in de overgang en eiceldonatie

Bericht door Ladyfee » 13 april 2016, 20:26

Sorry voor de late reacties.

Ik ben een tijd niet op het forum geweest.

Wij zijn ondertussen in behandeling bij Nij Geertgen.
Dit bevalt erg goed.

Je bent er geen nummer.
Hele vriendelijke mensen die alle tijd voor je nemen.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Ondertussen ben ik ook al tante geworden!
Had verwacht het daar erg moeilijk mee te hebben maar dat is gelukkig niet zo.
Ik ben een hele trotse tante.

Sinds wij op gesprek zijn geweest bij Nij Geertgen is er een last van mijn schouders gevallen.
Tuurlijk zijn er momenten dat het minder gaat maar er is een begin gemaakt!

silker
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 april 2016, 13:55

Re: vervroegd in de overgang en eiceldonatie

Bericht door silker » 14 april 2016, 10:56

Amarillo schreef:Hoi Ladyfee!

Tis verschrikkelijk wanneer je moet horen dat je vervroegd in de menopauze bent, zeker als die kinderwens er nog is... Je wereld staat plots op zijn kop. Ik heb dit nieuws vorig jaar gekregen, was er toen 28. Ikzelf heb geen ervaringen met dr. Plateau of Spanje. Ik ga nu met een poging eiceldonatie starten in Jette. Mijn zus heeft eicellen aan de eicelbank geleverd waardoor ik vooraan op de wachtlijst ben gekomen en nu kan ik er normaal zelf aan beginnen.
Indien het daar niet lukt overweeg ik dr. Plateau of Spanje ook. Dr. Plateau omdat hij werkt met verse eicellen en geen wachtlijsten heeft. Spanje omdat ze werken met erg jonge donoren en extreem hoge slagingspercentages hebben. In Jette hebben ze echter ook goede resultaten dus ga ik dit eerst proberen. Als ik geen wisseldonor had (iemand die voor mij doneerde) zou ik de overstap waarschijnlijk sneller maken. Hoop je een beetje geholpen te hebben. Je mag mij altijd nog vragen, ik probeer te helpen waar ik kan :D veel moed om dit toch wel erg harde nieuws te verwerken! Het heeft hier ook wat tijd nodig gehad om alles een plaatsje te geven, maar ervaringen uitwisselen heeft mij erg geholpen!

Groetjes

Hey Amarillo,

Voor een productie in Flair zijn we op zoek naar vrouwen met een vervroegde overgang. We willen zo dit herkenbaarheid creëren en het probleem bespreekbaar maken. Zou jij het zien zitten om ons te helpen?

Zo ja, kan je mij dan even een mailtje sturen naar: silke.ribus@flair.be?

Groetjes,
Silke Ribus

Fieneke
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 juli 2016, 17:20

Re: vervroegd in de overgang en eiceldonatie

Bericht door Fieneke » 26 juli 2016, 17:55

Hallo allemaal

Mijn naam is Delphine en heb te horen gekregen dat ik helaas net zoals zoveel van jullie vervroegd in de overgang ben.
Ik ben net 29 jaar en blijkbaar is dit al reeds meer dan een jaar aan de gang.
Het begon allemaal met gewichtsstijging, slapeloosheid, tintelingen in mijn handen, maar uiteindelijk kwam alles aan het licht toen ik begin dit jaar stopte met de pil en ik mijn maandstonden maar niet kreeg.
Na het afnemen van bloedtest bleek de AMH waarde slechts 0.03 te zijn wat gelijk staat aan het bijna niet te detecteren van het aantal eicellen dat ik mogelijks nog zou kunnen hebben. Het verdict menopauze.
Nu mijn vriend eindelijk klaar was voor de volgende stap moesten wij deze klap zien te verwerken.
Menopauze, wat een vreselijk woord, een ver van mijn bed show, althans dat was het voor je het zwart op wit ziet staan. Daar sta je dan met 101 vragen waarvan de grootste gewoon waarom? Waarom laat mijn lichaam mij in de steek? Waarom mag ik nu geen mama worden? Waarom mag ik niet zo een klein ding van mezelf? Ik ben ervan overtuigd dat ik niet de enige ben met deze vraag en ik ben zo blij dat er hier zo een forum bestaat waar ik dit eens allemaal van mij af kan schrijven en ook jullie ervaringen hieromtrent kan lezen. Want hoe gaan jullie hier mee om?

Uiteindelijk zijn wij via onze gynaecoloog doorverwezen naar de fertiliteitskliniek van Jette waar wij van start kunnen gaan met gekende donor. En hoewel ik zeer dankbaar ben voor deze kans, kan ik er momenteel moeilijk mee overweg dat er nooit iemand zal kunnen zeggen: ooh de kleine heeft precies de ogen van de mama, of het neusje, of gewoonweg jij was ook zo een driftkikker toen je klein was, en ik weet wel, er zijn heel wat kinderen die als 2 druppels water op de papa lijken, maar toch, dat ietsiepietsie kleine dingetje...

Bedankt dat ik het even van mij af mocht schrijven, en bedankt dat dit forum bestaat

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten