Eiceldonor worden?

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Snoezepoes
Berichten: 8
Lid geworden op: 4 januari 2016, 23:32

Eiceldonor worden?

Bericht door Snoezepoes » 5 januari 2016, 9:16

Dag iedereen,

Ik ben een 34 jarige vrouw uit Limburg en ik denk er al 2 jaar over om eiceldonor te worden. Ik heb zelf een zoon van 8 jaar. Ik werd in de 3de maand al zwanger. Omwille van een langdurig alleenstaande moederschap, heb ik mijn wens voor een 2de kindje opgeborgen en wil ik bereid zijn mijn eicellen 1 keer af te staan. Ik zoek eigenlijk een wenskoppel in de omgeving van Genk. Bedoeling is met hen een band op te bouwen. Het liefste zou ik voor gekende donatie gaan, maar in het ziekenhuis van Genk doen ze dat niet. Misschien is er wel een koppel bereid om met mij naar een ander ziekenhuis te gaan waar ze dat wel doen. Moest ik anoniem doneren, dan denk ik dat ik me constant zou afvragen of ze mijn eicellen hebben kunnen gebruiken en of er iemand zwanger zou zijn met mijn eicel. Elk kindje wat ik dan zou tegenkomen zou dan het kindje kunnen zijn met mijn genen. Ik weet niet of ik dat zo goed van me zou kunnen afzetten. Daarom die twijfels. Wie heeft hier wat meer info over ziekenhuizen waar ze wel aan gekende donatie doen? Is er een koppel van Limburg die ik misschien kan helpen, dan heel graag.

Groetjes

tianaiarina
Berichten: 206
Lid geworden op: 3 maart 2013, 11:14

Re: Eiceldonor worden?

Bericht door tianaiarina » 19 januari 2016, 19:24

Normaal zelfs als anoniem doneert da heb je recht om te weten als een zwangerschap is gekomen van jouw donatie.

Snoezepoes
Berichten: 8
Lid geworden op: 4 januari 2016, 23:32

Re: Eiceldonor worden?

Bericht door Snoezepoes » 27 januari 2016, 17:23

Bedankt voor je reactie.
Ik vind dat dat het minste is, ook als je anoniem doneert je het recht mag hebben om te weten of er een zwangerschap ontstaan is van je eicellen die je gedoneerd hebt.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten