zwanger met ecd: normale zwangerschap/bevalling?

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
tianaiarina
Berichten: 206
Lid geworden op: 3 maart 2013, 11:14

zwanger met ecd: normale zwangerschap/bevalling?

Bericht door tianaiarina » 13 februari 2016, 16:43

Hallo iedereen,

Ik ben momenteel bijna 28 w zwanger met behulp van ecd. Ik hoor horror verhalen van HELLP en pre eclampsie ,die niet echt herkenbaar zijn bij de gewone bloed en urine testen... dokters weten niet veel over ecd en gevaren en brengen zonder te weten kind en moeder in gevaar, door niks te doen , omdat er zijn geen klassieke symptomen...
Mijn vraag is : zijn er hier mama's met ecd en toch een normale zwangerschap/bevalling gehad? Kunnen jullie misschien jullie verhalen vertellen , positieve verhalen , want vore moment ben ik aan het flippen :shock:

ihme
Berichten: 47
Lid geworden op: 4 juli 2013, 14:24

Re: zwanger met ecd: normale zwangerschap/bevalling?

Bericht door ihme » 15 februari 2016, 9:16

Beste tianaiarina,
elke zwangerschap heeft zijn risico's, een ecd zwangerschap is niet perse extra moeilijk.
ik zelf ben wel een slecht voorbeeld, maar dit kwam omwille van tweeling zwangerschap na ecd.
bij mij was het te belastend voor mijn lichaam, maar de kindjes waren goed, en ik had een goed contact met mijn gyn.
bij vragen of zorgen kon ik gemakkelijk bellen of eens langs gaan.
wel had ik een eigen bloeddrukmeter gekocht zodat ik deze in het oog kon houden. dat stelde me meer gerust.
tevens omwille van het hoger risico op zwangerschapsdiabetes met de tweeling stond ik vrij vroeg op een suikervrij en vetarm dieet, wat ook weer een positieve invloed had op andere mogelijke complicaties.
je hoort en leest veel horror verhalen maar das normaal, als alles goed gaat heb je niks om over te schrijven.
dus probeer te ontspannen en te genieten van je zwangerschap, de 9mnd vliegen voorbij
2015 tweeling via ivf spain
2017 spontane zwangerschap

tianaiarina
Berichten: 206
Lid geworden op: 3 maart 2013, 11:14

Re: zwanger met ecd: normale zwangerschap/bevalling?

Bericht door tianaiarina » 15 februari 2016, 9:40

Hallo, Ihme,
Bedankt voor uw reactie. Inderdaad is geen regel dat ALLE ecd zwangerschappen moeilijk en risicovol zijn maar ik kan niet zeggen dat gelijk gewone zwangerschappen zijn... Is officieel erkent al dat risico op pre eclampsie , hellp en zw diabetes is 5 x groter bij ecd. Persoonlijk heb ik alleen over zw met complicaties bij ecd gehoord en ik zit in verschillende ecd forums en Facebook pagina's. De enige keren die zonder problemen waren was wanneer de donor familie was (zus, nicht), dus de embryo dan dan was niet zo veel verschillend van de dna van de drager. Dus bij onbekende/ geen familie ecd risico is veel groter omdat de DNA van baby is 100% vreemd materiaal terwijl bij een natuurlijke zw is maar 50% vreemd. Het lichaam van drager "ziet" de baby als een vreemd ding en begint te vechten tegen.
Ik was eigenlijk op zoek naar mama's die hadden en echt een normale zw met ecd. Inderdaad bij jou kan niet gemakkelijk zo zijn door de tweeling zwangerschap. Zelfs zonder ecd die is niet gemakkelijk. By the way proficiat met de tweelling! Super! Je had 2 voor de prijs van 1 :-)
groetjes

Trixie77
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 februari 2016, 15:48

Re: zwanger met ecd: normale zwangerschap/bevalling?

Bericht door Trixie77 » 15 februari 2016, 15:54

Hallo,

Ik ben 2 maand geleden bevallen van een gezond eiceldonormeisje en ik heb de meest fantastische zwangerschap en bevalling gehad.
Gelukkig las ik jouw berichtje niet een half jaar geleden, want ik zou ook freaken. Maar laat je niet van slag brengen door horrorverhalen.
(en ja, het was een onbekende donor, de eerste poging met ecd, ik ben ook al 38 en ben ondanks vele icsi-pogingen nog nooit zwanger geweest)
Ik denk gewoon dat mensen bij wie alles goed gaat niet zo vlug op fora terechtkomen. :wink:
(ons beebje heeft momenteel veel last van krampjes en daarom ben ik aan het rondkijken)

tianaiarina
Berichten: 206
Lid geworden op: 3 maart 2013, 11:14

Re: zwanger met ecd: normale zwangerschap/bevalling?

Bericht door tianaiarina » 15 februari 2016, 16:19

Bedankt Trixie77 voor uw reactie! Geef me een beetje hoop!
Proficiat met uw meisje! Meisjes zijn fantastisch gewoon ;-) !

ilsev
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 maart 2016, 13:30

Re: zwanger met ecd: normale zwangerschap/bevalling?

Bericht door ilsev » 14 maart 2016, 13:36

Hallo,
Ook ik wil je geruststellen.
Hier een vlotte éénling en een vlotte tweelingzwangerschap, allemaal met ECD.
Van onze oudste zoon eveneens een vlotte bevalling; van de tweeling een geplande keizersnede op 38 weken.

Dus ECD wil zeker niet zeggen dat er problemen optreden!
geniet vooral maar van je zwangerschap, het is zo snel gepasseerd!

groeten,

Ilse

Angelika
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 januari 2014, 14:07

Re: zwanger met ecd: normale zwangerschap/bevalling?

Bericht door Angelika » 16 maart 2016, 7:57

Hier ook bevallen van een prachtdochter na ECD. Ik heb enkel in het begin problemen gehad met de zwangerschap omdat ik last had van bloedverlies. Maar ben exact 41 weken zwanger geweest, water gebroken om 2u 's nachts en om 7u30 was ze er al! De goede verhalen zijn er ook, maar kom je minder tegen.

tianaiarina
Berichten: 206
Lid geworden op: 3 maart 2013, 11:14

Re: zwanger met ecd: normale zwangerschap/bevalling?

Bericht door tianaiarina » 16 maart 2016, 10:34

Super! Ik hoor ook goeie verhalen en ik ben zo blij voor! Momenteel 32w3d zwanger en alles prima hier. Ik laat wel elke week bloed trekken bij huisarts en een urine onderzoek doen. Uiteraard bloeddruk meten ook. De zwangerschap diabetes is onder controle met dieet alleen. Buik nog altijd aan de kleine kant maar ik ben blij voor, als te groot was, dan had is schrik voor vocht ophoping ... Maar ons meid is een sportieve se! Heel veel beweging. Hopelijk blijft zo tot einde zwangerschap. Keizersnede gepland op 39 w ( 2 Mei). Ik hoop dat ik kan zeggen tot het einde dat een goeie zwangerschap had , zonder vele complicaties. Ik hou jullie op de hoogte! :D

tianaiarina
Berichten: 206
Lid geworden op: 3 maart 2013, 11:14

Re: zwanger met ecd: normale zwangerschap/bevalling?

Bericht door tianaiarina » 12 september 2016, 16:06

hallo iedereen
Lang geleden, ik weet het :-/ . Ik ben ondertussen bevallen van ons lieve schat op 38w4d. Alles ging prima, geen complicaties. Was geplaande keizersnede.Ons schat is ondertussen bijna 4,5 m en alles is perfect in orde.
Bedankt voor jullie steun :-)
groetjes

juliaw
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 oktober 2016, 14:54

Re: zwanger met ecd: normale zwangerschap/bevalling?

Bericht door juliaw » 17 oktober 2016, 14:57

Ik ben vorige week bevallen van een gezonde achtponder na een zalige zwangerschap zonder enige complicaties.
Ik was 40w5d en ik had een prima bloeddruk, gezonde placenta die heel vlot werd geboren.

juliaw
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 oktober 2016, 14:54

Re: zwanger met ecd: normale zwangerschap/bevalling?

Bericht door juliaw » 17 oktober 2016, 17:08

Ik vind het wel opvallend dat er zoveel geplande keizersnedes zijn uitgevoerd. Iemand zin om dat toe te lichten?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten