In welke Belgische ziekenhuizen is ECD mogelijk?

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
MinnieMouse
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 maart 2016, 11:19

In welke Belgische ziekenhuizen is ECD mogelijk?

Bericht door MinnieMouse » 25 maart 2016, 11:28

Hallo allemaal,

Ik ben mijn aan het informeren in ECD.
Ik zou graag eiceldonor worden, maar van wat ik nu tegenkom, gebeurt dit precies altijd in Jette...
zijn er andere ziekenhuizen, verspreid door belgie (en dan graag ook richting limburg) waar dit mogelijk is?
(Ik werk voltijds, en heb zelf ook nog 2 kleine kinderen...
Het is dus niet zo van zelfsprekend om (ook al is het maar voor een tweetal weken) zo'n verre verplaatsingen te doen.
Ik wil best wat verlof nemen hiervoor, maar dan op voorwaarde dat ik een gedeelte van die dagen ook bij mijn eigen rakkers kan zijn ;) )

Wie heeft er meer info voor me? Ik loop wat verloren als ik het zoek op google...

Ilse1204
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 januari 2014, 18:08

Re: In welke Belgische ziekenhuizen is ECD mogelijk?

Bericht door Ilse1204 » 26 maart 2016, 19:03

Hoi

Ik ben zelf ook van Limburg, en heb anderhalf jaar geleden een eiceldonatie gedaan... ook wel in Jette. Ik vond toen dat dat echt wel haalbaar was (ook hier toen 1 kindje en voltijdse job). Ik ben een paar keer op voorhand in Jette geweest, oa voor gesprek met dokter en psycholoog, maar dat kan ingepland worden op een moment dat voor jou past. Ik heb een keer zelfs m'n zoontje gewoon meegenomen... Tijdens de eigenlijke behandeling/stimulatie ben ik uiteindelijk alleen voor de pick-up in Jette geweest; de tussentijdse echo's gebeurden in Overpelt, wat voor mij vlakbij was en het dus goed haalbaar maakte (echo's waren bij mij 's morgens, waardoor ik net iets later op het werk was, maar niet eens zo overdreven veel later). Ik heb alleen een dag vrijaf moeten nemen voor de eigenlijke pick-up (maar denk zelfs dat dat met het briefje van het ziekenhuis een ziektedag was). Voor mij voelde de donatie alleszins goed aan. Intussen heb ik een tweede zoontje, en na de borstvoedingsperiode ben ik van plan nog een keer te doneren in Jette. Het beantwoordt mss niet echt je vraag over andere ziekenhuizen in de buurt van Limburg, maar zo weet je dat ook Jette zeker haalbaar is vanuit Limburg.

Groetjes
Ilse

MinnieMouse
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 maart 2016, 11:19

Re: In welke Belgische ziekenhuizen is ECD mogelijk?

Bericht door MinnieMouse » 29 maart 2016, 11:26

Dag Ilse,
Bedankt voor je berichtje!
Ik ben zelf geen wonder in de auto (woon-werk is volledig openbaar vervoer, ik ga af en toe eens met de auto rond via het dorp maar dat is het ook ver ;) ) Vandaar dat ik wat angstig sta tegen vaak of ver verplaatsen,, want het verkeer bij ons in het dorp, en op de snelwegen of in steden als brussel of leuven is toch niet vergelijkbaar ;)
Als het nu toch niet zo vaak echt in Jette te doen is, is het openbaar vervoer ook wel een optie hier. Vanaf mijn werkplek zou dat redelijk vlot gaan volgens nmbs en niet zo ver zijn...
Kan jij me een idee geven over het aantal keer dat je effectief daar geweest bent?
En de echo's nadien in Overpelt, zijn die altijd in overpelt, kon jij zelf het ziekenhuis aangeven waar dat zou gebeuren,...?

Ilse1204
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 januari 2014, 18:08

Re: In welke Belgische ziekenhuizen is ECD mogelijk?

Bericht door Ilse1204 » 29 maart 2016, 21:43

Hoi

Ik denk - maar kan me vergissen, want screening is bij mij intussen bijna twee jaar geleden - dat ik op voorhand 3x ginds ben geweest: 1x gesprek bij psycholoog, 1x voor gesprek met dokter + echo + Bloedname, en 1x om alles te tekenen met het koppel voor wie ik wisseldonor was. Denk dat het dat was op voorhand... En dan voor de pick-up. Ik ging voor de echo's in Overpelt omdat dat voor mij het dichtst bij huis is, maar dat kan zeker ook in een ander ziekenhuis. Je kan altijd eens mailen naar Jette om een duidelijk beeld te krijgen. Heb ik aanvankelijk ook gedaan, om goed te weten wat de donatie inhield.

MinnieMouse
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 maart 2016, 11:19

Re: In welke Belgische ziekenhuizen is ECD mogelijk?

Bericht door MinnieMouse » 31 maart 2016, 7:46

Dag Ilse,

Ik ga dat inderdaad doen, bedankt! je hebt me heel erg geholpen al!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten