Ervaringen Irema Spanje

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
lique1974
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 juli 2016, 14:32

Ervaringen Irema Spanje

Bericht door lique1974 » 27 juli 2016, 14:40

Hoi allemaal,

Graag wil ik onze ervaring delen m.b.t. Irema.

In december 2015 hebben we definitief te horen gekregen dat ik geen kinderen meer kon krijgen. We kregen een klap in ons gezicht, dit hadden we niet verwacht. De wereld stond even stil. Dit was het dan...
De fertiliteitsarts had nog de mogelijkheden benoemd zoals eiceldonatie en embryodonatie in het buitenland, Allicante.
We namen het mee maar dat was het dan ook. Er waren dus nog wel opties om toch nog een kindje te krijgen.

Na goed erover gepraat te hebben hebben we toch besloten om voor eicel donatie te gaan. Helaas was dit in Nederland en België niet mogelijk aangezien mijn leeftijd en dat we zelf een donor moesten meenemen.
Daar ons dit erg tegenviel, hebben we toch de stap genomen om door te gaan voor eiceldonatie in Spanje.

We hebben een aantal klinieken gemaild en kregen van twee klinieken een positieve reactie per telefoon de volgende dag.
Uiteindelijk hebben we voor De kliniek Irema gekozen in Allicante.
We hadden er een goed gevoel bij, snelle reactie, meer kenmerken die we te horen kregen van de donor, meer invloed op de kenmerken van de donor, goede behandeltechnieken, professioneel, etc.

De intake hebben we via Skype gehad en dat is prima verlopen. We konden al onze vragen stellen en hun hebben alle info gehad die ze nodig hadden. Er werd tijd voor gemaakt wat erg prettig was.
Alle medische informatie die we beschikbaar hadden en van belang was, vanaf de periode van starten om zwanger te worden tot nu, hebben we via de mail doorgestuurd.

Op het moment dat we te horen kregen dat er een geschikte donor was hadden we daar ook inspraak over of we het ermee eens waren. Toen dit allemaal in orde was moesten onze cyclussen op elkaar worden afgestemd. In Nederland kon ik de echo's laten maken en bloed laten prikken, hier werkte de fertiliteitsarts aan mee en ook als mijn partner bepaalde onderzoeken moest laten doen. De recepten kreeg ik vanuit Spanje en kon ik hier bij de apotheek halen. De huisarts heeft de herhaal medicatie verder op zich genomen

Tussentijds konden we allerlei vragen stellen en kregen we tips en adviezen om de zwangerschap mogelijk te bevorderen. Tevens een medicatie schema en z'n tussendoor aanpassingen.

Uiteindelijk was het zover. We konden naar Spanje toe. De accommodatie en vervoer werd vanuit de kliniek geregeld. Daar hoefde we verder niets voor te doen, bij aankomst werden we ontvangen door Alexia die ons in de gehele periode heeft bijgestaan en de contacten met dr. Cummins en dr. Hernandez. Het ontvangst in de kliniek verliep goed. We werden dagelijks op de hoogte gehouden over de deling en fasering van de embryo's. Dat was erg prettig maar tevens spannend. Samen met Alexia hebben we het contract besproken, daar niet alles duidelijk was en daar werd ook gewoon de tijd voor genomen.
Voor, tijdens en na de terugplaatsing werd er goed uitleg gegeven wat er ging gebeuren en wat er gedaan moest worden. Dit was erg prettig. De wachtweken waren spannend tot het moment van bloedprikken. Helaas heeft het niet tot een zwangerschap mogen komen maar dat neemt niet weg dat de begeleiding, behandeling en de gehele procedure erg goed is geweest.

Er zitten nog embryo's ingevroren dus gaan gewoon weer terug naar Spanje voor de volgende behandeling.

Vanessa7
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 juni 2016, 14:50

Re: Ervaringen Irema Spanje

Bericht door Vanessa7 » 3 augustus 2016, 15:38

Dag Lique,

Bedankt om je ervaring te delen. Het is leuk om eens wat uitgebreide info te kunnen lezen mbt eiceldonatie in Spanje.
Zelf ben ik ook bezig met een traject in Jette, na een mislukt traject in het UZA en 2 miskramen achter de rug te hebben.
Ik denk er ook steeds meer over om naar Spanje te trekken, al hoor ik over Dr. Platteau in Dilbeek ook veel goeds...

Kon je in België nergens meer geholpen worden omwille van je leeftijd? Ik vermoed dat je 42 bent, aangezien 1974 in jouw gebruikersnaam vermeld staat?
Het is inderdaad een feit dat je in België een donor moet aanbrengen om snel geholpen te worden, behalve dan bij Dr. Platteau. Bij hem kan je onmiddellijk starten, maar het kostenplaatje is ook wat hoger.

Groetjes,

Vanessa

lique1974
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 juli 2016, 14:32

Re: Ervaringen Irema Spanje

Bericht door lique1974 » 10 augustus 2016, 11:59

Beste Vanessa,

Ik vind het fijn om wat uitgebreidere informatie te verstrekken, zodat het mogelijk wat meer inzicht geeft hoe de procedure, behandeling, contacten bij irema verlopen. Je leest inhoudelijk niet zo heel veel en dat kan wel belangrijk zijn in het maken voor de juiste keuze van iemand.

In Belgie konden ze me idd niet helpen daar ik 41 ben, of ik moest een eigen donor meebrengen.

Tja een eigen donor is lastig te vinden, je gaat niet zoaar vragen of iemand dat voor je wilt doen namelijk.

Maargoed we gaan binnenkort weer terug en hopen dan op een positief resultaat. We blijven er postitief onder en hebben er steeds weer zin in om de stap te nemen voor de mogelijkheid tot een zwangerschap.

Wel is het moeilijk, daar ik niet op mijn lichaam kan afgaan, dus we zullen zien.

vanaf het moment van de menstruatie is het contact, overleg ed wederom top.

Gr Angelique

virginia79
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 februari 2017, 23:17

Re: Ervaringen Irema Spanje

Bericht door virginia79 » 1 mei 2017, 23:58

lique1974 schreef:
27 juli 2016, 14:40
Hoi allemaal,

Graag wil ik onze ervaring delen m.b.t. Irema.

In december 2015 hebben we definitief te horen gekregen dat ik geen kinderen meer kon krijgen. We kregen een klap in ons gezicht, dit hadden we niet verwacht. De wereld stond even stil. Dit was het dan...
De fertiliteitsarts had nog de mogelijkheden benoemd zoals eiceldonatie en embryodonatie in het buitenland, Allicante.
We namen het mee maar dat was het dan ook. Er waren dus nog wel opties om toch nog een kindje te krijgen.

Na goed erover gepraat te hebben hebben we toch besloten om voor eicel donatie te gaan. Helaas was dit in Nederland en België niet mogelijk aangezien mijn leeftijd en dat we zelf een donor moesten meenemen.
Daar ons dit erg tegenviel, hebben we toch de stap genomen om door te gaan voor eiceldonatie in Spanje.

We hebben een aantal klinieken gemaild en kregen van twee klinieken een positieve reactie per telefoon de volgende dag.
Uiteindelijk hebben we voor De kliniek Irema gekozen in Allicante.
We hadden er een goed gevoel bij, snelle reactie, meer kenmerken die we te horen kregen van de donor, meer invloed op de kenmerken van de donor, goede behandeltechnieken, professioneel, etc.

De intake hebben we via Skype gehad en dat is prima verlopen. We konden al onze vragen stellen en hun hebben alle info gehad die ze nodig hadden. Er werd tijd voor gemaakt wat erg prettig was.
Alle medische informatie die we beschikbaar hadden en van belang was, vanaf de periode van starten om zwanger te worden tot nu, hebben we via de mail doorgestuurd.

Op het moment dat we te horen kregen dat er een geschikte donor was hadden we daar ook inspraak over of we het ermee eens waren. Toen dit allemaal in orde was moesten onze cyclussen op elkaar worden afgestemd. In Nederland kon ik de echo's laten maken en bloed laten prikken, hier werkte de fertiliteitsarts aan mee en ook als mijn partner bepaalde onderzoeken moest laten doen. De recepten kreeg ik vanuit Spanje en kon ik hier bij de apotheek halen. De huisarts heeft de herhaal medicatie verder op zich genomen

Tussentijds konden we allerlei vragen stellen en kregen we tips en adviezen om de zwangerschap mogelijk te bevorderen. Tevens een medicatie schema en z'n tussendoor aanpassingen.

Uiteindelijk was het zover. We konden naar Spanje toe. De accommodatie en vervoer werd vanuit de kliniek geregeld. Daar hoefde we verder niets voor te doen, bij aankomst werden we ontvangen door Alexia die ons in de gehele periode heeft bijgestaan en de contacten met dr. Cummins en dr. Hernandez. Het ontvangst in de kliniek verliep goed. We werden dagelijks op de hoogte gehouden over de deling en fasering van de embryo's. Dat was erg prettig maar tevens spannend. Samen met Alexia hebben we het contract besproken, daar niet alles duidelijk was en daar werd ook gewoon de tijd voor genomen.
Voor, tijdens en na de terugplaatsing werd er goed uitleg gegeven wat er ging gebeuren en wat er gedaan moest worden. Dit was erg prettig. De wachtweken waren spannend tot het moment van bloedprikken. Helaas heeft het niet tot een zwangerschap mogen komen maar dat neemt niet weg dat de begeleiding, behandeling en de gehele procedure erg goed is geweest.

Er zitten nog embryo's ingevroren dus gaan gewoon weer terug naar Spanje voor de volgende behandeling.
Beste lique1974,
je ervaring met buitenlandse kliniken en je kinderwens is boeiend om te lezen,
ikzelf heb ook een traject achter de rug van 2 keer uzgent en 2 keer jette dat ik niet in aanmerking kom om met eiceldonatie te beginnen,
daarom zou ik graag je ervaringen willen volgen omdat ik ook met het gedacht zit om verdere hulp te zoeken in het buitenland

grts

ipse2017
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 juni 2017, 12:05

Re: Ervaringen Irema Spanje

Bericht door ipse2017 » 12 juni 2017, 12:22

Beste lique1974,

dank voor je verhaal. Wij twijfelen nog tussen Bernabeu (advies vanuit DD) en Irema, maar de keuze is zo moeilijk... Hoe hebben jullie je keuze gemaakt?

Groetjes Ipse2017

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten