Jette of dr Plateau?

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Carootje
Berichten: 293
Lid geworden op: 15 juli 2015, 19:57

Jette of dr Plateau?

Bericht door Carootje » 5 oktober 2016, 13:33

Ik kom even hier raad vragen omdat ik het effe allemaal niet meer zo goed weet. Kort onze situatie: omwille van azoospermie bij mijn vriend zijn wij in dit traject beland. Zelf ben ik ondertussen 39, dus de klok tikt...
We zijn dan gestart met IUI met donorsperma, 3x, met 1 biochemische zwangerschap en 1 miskraam op 6,5 weken als resultaat. Maar dan omwille van mijn leeftijd toch overgestapt op ivf. Hormoonwaarden waren/zijn volgens hen allemaal nog ok (AMG stond vorig jaar op 1,7). Dus niemand verwachtte hier echt een probleem. Totdat ik startte met de stimulatie en dat blijkbaar bij mij geen effect heeft. 1e cyclus ( suprefact + menopur 150, opgehoogd tot 225) gaf 1 eicel. Dus escape IUI. Deze maand 2e poging. Vorige week vrijdag elonva gespoten, vandaag terug 1 follikel op de echo.

Nu komt mijn vraag: wij zitten nu in UZA, maar heb het gevoel beter in jette af te zijn. Maar we gaan daar waarschijnlijk tot zeker terug langs de psycholoog moeten met de ellenlange wachtlijsten die daarbij horen. Maar ik heb hier ook al gelezen over dr Plateau. Die zou samenwerken met jette maar niet die wachtlijsten hebben. Zou het dan geen optie zijn om via hem te werken of beter toch jette zelf met hun specialiteiten. Wat denken jullie?
Azoospermie bij vriend bevestigd/ tese negatief UZA
02/16 start KID, 3 iui: 1 neg, 1 bioch., 1 Pos. Mk 7 weken, 08/16 start ivf, ivf 1 escape iui, ivf 1 bis: bioch., ivf 2 neg
12/16 overstap jette, tese positief!! Ivf 3: zwanger!!!

Vanessa7
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 juni 2016, 14:50

Re: Jette of dr Plateau?

Bericht door Vanessa7 » 12 oktober 2016, 11:55

Dag Carootje,

Ik ben zelf inmiddels 2 jaar bezig met eiceldonatie aangezien ik genetisch belast ben met een ziekte waarvan het defecte gen nog steeds niet gevonden is.

Vorig jaar heb ik 2 TP gehad in het UZA naar aanleiding van wisseldonatie. Onze anonieme doneuze leverde 15 eicellen, waarvan er 12 bevrucht raakten. Onze vreugde kon dus niet op. Helaas bleken er op dag 5 maar 3 embryos over. 1 werd terug geplaatst, maar ik was niet zwanger. De andere 2 werden terug geplaatst en jawel hoor...1tje had zich ingenesteld. Helaas liep het fout na de 2de echo op 11 weken.

We hadden gelukkig vrij snel een nieuwe doneuze, maar deze keer koos ik ervoor om naar Jette te trekken. Het klopt dat je opnieuw langs de psycholoog ed. moet, maar ik vind dit wel waard.
Het grote verschil is dat in het UZA je alle eicellen krijgt van je doneuze. Sta je daar op de wachtlijst zonder doneuze, dan loopt het daar op tot 3 jaar! In Jette krijg je 6 eicellen uit de eicelbank als jouw doneuze er ook minimum 6 aanlevert. Heb je geen doneuze, dan bedraagt de wachttijd ongeveer 1 jaar! Een groot verschil met het UZA dus.
Bovendien wordt er rekening gehouden met je fenotype en bloedgroep als je eicellen uit de bank krijgt. Toch wel een pluspunt vind ik.

Wij zijn ook reeds op intake geweest bij Dr.Platteau. Hij heeft inderdaad een eigen praktijk in Dilbeek en werkt helemaal zelfstandig met zijn vrouw. Hij mag het labo in Jette gebruiken. Ik vermoed dat hij aan hen ook doneuzes aanlevert ofzo...
Dr.Platteau heeft inderdaad geen wachtlijst en werkt in een verse cyclus met de eicellen van jonge doneuzes (<30jaar). Doordat er geen wachtlijst is en je zelf geen doneuze hoeft aan te leveren die gescreend dient te worden, is de kostprijs veel hoger dan in Jette. Wij betaalden in Jette ongeveer 2500euro en bij Platteau is het 4600euro. Je krijgt bij hem alle eicellen van de doneuze (dus zoals in UZA). Normaal gezien zijn er dit voldoende gezien de jonge leeftijd van de doneuzes, maar je weet nooit natuurlijk...

Als je een doneuze hebt zou ik zeker nog eens via Jette proberen, tenzij je het natuurlijk "gehad" hebt en er vaart achter wilt zetten. Ik ben zelf 33, dus nog wat jonger, maar we hebben al tegen elkaar gezegd dat we onmiddellijk naar Dr.Platteau gaan als het na onze 3 cryos in Jette niet gelukt is.

Ik wens je alvast veel succes met je beslissing. Als je nog vragen hebt, laat gerust weten.
Jammer genoeg ben ik een expert geworden als het om vergelijken van ziekenhuizen in het kader van ECD gaat.

Groetjes,

Vanessa

mich75
Berichten: 3000
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Jette of dr Plateau?

Bericht door mich75 » 12 oktober 2016, 18:35

Wij zijn na 3 slechte pogingen in Genk, 2 x 2eicellen en 1 x geen (escape iui niet mogelijk) en nooit bevruchting, overgeschakeld naar Jette. Ze hadden ons na de eerste poging in Genk al ecd aangeraden.
In Jette had ik de eerste poging 6 rijpe eicellen maar helaas geen bevruchting. Dan zijn we overgeschakeld op donorsperma, wij moesten wel bij de psycholoog passeren maar hadden geen wachtlijst. Bij de eerste poging 4 eicellen en alle 4 bevrucht, freeze all, 2 x 2 cryos teruggeplaatst maar helaas negatief. Tweede poging 3 eicellen, alle 3 bevrucht, 2 teruggeplaatst waarvan eentje is blijven hangen en we hebben nog eentje in de vriezer.

Mijn AMH was 0,58 de eerste keer in Genk, ik was toen net geen 39, een klein jaar later in Jette was het rond 1,2.

Je kan altijd een afspraak maken in Jette, wachttijd +/- 9 weken, maar als je geluk hebt kan het soms sneller en eens horen wat zei zeggen ivm al dan niet ecd.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Carootje
Berichten: 293
Lid geworden op: 15 juli 2015, 19:57

Re: Jette of dr Plateau?

Bericht door Carootje » 13 oktober 2016, 12:50

Dag dames,

bedankt voor jullie antwoord. De afspraak met Jette is hier ondertussen gemaakt. 8 november mogen we al op eerste gesprek. De dame aan de telefoon snapte precies wel dat we niet veel tijd meer te verliezen hebben en heeft dan tussen de annulaties gezocht voor ons. Op de vraag of we terug langs de psychologe moeten, kon ze gaan antwoord geven, dat zou van de dokter afhangen, dacht ze. Wel wist ze al te vertellen dat er voor een belgische spermadonor bij hen een wachtlijst is van 5a6 maand, maar voor een buitenlandse donor is die er niet. Dus die beslissing was ook snel gemaakt.

Ondertussen heeft mijn 2e stimulatie dan tcoh iets opgeleverd en hebben ze op de echo een 4a5-tal follikels gezien. Morgen heb ik pick-up en weten of er effectief of ook eicellen gaan zijn. Maar aangezien ik nooit veel eicellen zal hebben, wil ik ook liefst laten groeien in het beste labo van het land en dan denk ik dat we in Jette toch beter zitten. En moest het toch zover komen dat we door moeten naar ecd dan zal het dokter plateau worden voor ons. Wij hebben niet zo direct een wisseldonor en 1 tot 3 jaar wachten, dat zie ik met mijn 39 jaar niet meer zitten. Gelukkig hebben we wat spaarcentjes en blijft de optie dokter Plateau dan haalbaar voor ons.

Maar voorlopig zetten we nog effe alles op alles voor een beebje dat dan genetisch toch met een van ons beide verwant is.
Azoospermie bij vriend bevestigd/ tese negatief UZA
02/16 start KID, 3 iui: 1 neg, 1 bioch., 1 Pos. Mk 7 weken, 08/16 start ivf, ivf 1 escape iui, ivf 1 bis: bioch., ivf 2 neg
12/16 overstap jette, tese positief!! Ivf 3: zwanger!!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten