Borstvoeding & afvallen.

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Borstvoeding & afvallen.

Bericht door Woodstockske » 10 oktober 2016, 14:21

Goede middag iedereen,

5 maand geleden ben ik bevallen van een prachtzoontje. Ik ben onmiddellijk gestart met borstvoeding en geef dit nog steeds. Mijn zoontje wil nog geen pettatjes eten en geef dus alleen nog maar borstvoeding voor de moment. Sinds mijn bevalling ben ik al ongeveer 18 kg afgevallen & ik blijf maar afvallen. Is dit normaal en hoeveel mag je maximum afvallen? Zijn er dames die me wat meer kunnen inlichten hierover en raad geven?

Groetjes,
Woodstockske
2 x IVF LIFE Leuven: 0 bevruchte eicellen 3 x ECD Gasthuisberg Leuven 3 x negatief 1ste tp IVF Spain 5/3/15 van 1 blasto NEGATIEF!! - 2de TP IVF Spain 2 blasto cryo's 1/9/15 Zwanger van een mirakelbaby!! 11/5/2016 Geboorte van ons zoontje Miran :D :D

dahlia
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 september 2016, 13:15

Re: Borstvoeding & afvallen.

Bericht door dahlia » 11 oktober 2016, 13:34

Hey Woodstockske, ik ben diëtiste dus dit is helemaal 'mijnen winkel' ;-)

volgens mij is het gewoon omdat je te weinig calorieën binnenkrijgt... Borstvoeding vraagt heel veel energie, zeker als je kindje groter wordt. Om zeker te zijn, zou ik eens een paar dagen je eetpatroon bijhouden in een app zoals MyFitnessPal of Mijn Eetmeter. Dan kan je zien hoeveel calorieën je nu eet. Als je dat gedaan hebt, wil ik je gerust nog wat extra tips geven hoor! Laat maar iets weten...
08/2016: intake fertiliteitscentrum - 3 x IUI - negatief
01/2017: ICSI 1 - TP 1 en 2 negatief
06/2017: ICSI 2 - TP 3, 4, 5, 6 negatief, TP 7 biochemische zwangerschap
06/2018: ICSI 3 - freeze-all van 4 cryo's vanwege overstimulatie

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Re: Borstvoeding & afvallen.

Bericht door Woodstockske » 17 oktober 2016, 12:13

Hallo Dahlia,

bedankt voor je reactie.
Heb inmiddels al enkele app's op men gsm gezet mr vind ze toch niet makkelijk dus hoop ik dat jij me effe kan helpen.
Ikzelf denk dat ik te weinig calorieën binnen krijg mr weet zelf niet hoe dit te veranderen?
Ik schrijf het effe vr je op.
Woensdag 12/10
Ontbijt: 2 kleine witte broodjes met alpro smeerboter & 1 sneetje leerdammer kaas + 1 grote tas thee melk + 2 koffielepels ruwe rietsuiker.
Lunch: 1 croque monsieur met tomatenketchup & mayonaise + 1 grote tas thee melk + 2 koffielepels ruwe rietsuiker
Dinner: Lasagne van savooikool met ricotta en volle room + kalfs/rundgehakt + 1 ice tea
Tussendoor: 3 chocolade Princekoeken - 2 uur gewandelt
Donderdag:
Ochtend: 2 sneetjes volkorenbrood + becel smeerboter + 1/2 sneetje ontvette hesp + 2 kleine tassen thee melk + 2 klontjes suiker
Lunch: 2 kleine witte broodjes + Alpro smeerboter + 2 sneetjes leerdammer kaas + 2 grote tassen thee melk + 4 koffielepels ruwe rietsuiker
Dinner: 1 pizza mozzarella dr. Oetker + 1 liter bruiswater + citroenconcentraat - 1 uur gewandelt
Vrijdag:
Ontbijt: 2 kleine witte broodjes met alpro smeerboter + 1 sneetje leerdammer kaas + 1 grote tas thee melk + 2 koffielepels ruwe rietsuiker.
Lunch: 1 Mc Chicken + 1 cheesburger + 1 medium ice tea
Dinner: vergeten - 3 uur gewandelt/geshopt :-)
Zaterdag:
Ontbijt: 2 kleine witte broodjes met alpro smeerboter + 1 zachtgekookt eitje + 1 grote tas thee melk + 2 koffielepels ruwe rietsuiker.
Lunch: 1 botercroissant + 1 1/2 chocoladekoek + 1 grote tas thee melk + 2 koffielepels ruwe rietsuiker
Dinner: Gebakken savooikool met 2 stukjes roodbaarsfilets + 1 ice tea
Tussendoorje: 3 chocolade prince koeken - 2 uur gewandelt
Zondag:
Ontbijt: 2 kleine witte broodjes met 1 gebakken ei + gebakken spek + 1 grote tas thee melk + 2 koffielepels ruwe rietsuiker.
Middag: 2 kleine witte broodjes met alpro smeerboter + 2 sneetjes leerdammer kaas + 1 grote tas thee melk + 2 koffielepels ruwe rietsuiker
Avond: 1 bord groentesoep Pascale Naessens + 1 klein wit roodje met alpro smeerboter + 1 ice tea

Mss dat jij hieruit kan afleiden dat ik anders of meer moet eten want nu val ik per dag +/- 500 gr af & dat lijkt me veel te veel?!
Hoop snel van je te horen.
Alvast bedankt.
Groetjes,
Nicky
2 x IVF LIFE Leuven: 0 bevruchte eicellen 3 x ECD Gasthuisberg Leuven 3 x negatief 1ste tp IVF Spain 5/3/15 van 1 blasto NEGATIEF!! - 2de TP IVF Spain 2 blasto cryo's 1/9/15 Zwanger van een mirakelbaby!! 11/5/2016 Geboorte van ons zoontje Miran :D :D

dahlia
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 september 2016, 13:15

Re: Borstvoeding & afvallen.

Bericht door dahlia » 18 oktober 2016, 10:56

Hey Nicky,

je eet inderdaad niet zoveel hé... ik zou zeker beginnen met energie leverende tussendoortjes zoals avocado, banaan, noten/zaden/pitten en gedroogd fruit. Zowel in de voor- en namiddag, als na het avondeten.

Als dat lukt voor jou, zou ik bij het ontbijt en de lunch ook nog een beetje extra brood(jes) eten, die mogen stevig belegd zijn. En bij het avondeten zou ik toch ook zeker zorgen dat je een portie aardappelen/rijst/pasta/granen eet, want die mis ik nu precies? Waarschijnlijk omdat je volgens Pascale Naessens kookt?

500g per dag is inderdaad wel heel veel... Als dat zo blijft doorgaan, zou je misschien toch beter overwegen om eens wat uitgebreider advies te vragen aan een diëtist in de buurt. Maar dit zou je alvast wel op weg moeten zetten :-)
08/2016: intake fertiliteitscentrum - 3 x IUI - negatief
01/2017: ICSI 1 - TP 1 en 2 negatief
06/2017: ICSI 2 - TP 3, 4, 5, 6 negatief, TP 7 biochemische zwangerschap
06/2018: ICSI 3 - freeze-all van 4 cryo's vanwege overstimulatie

Woodstockske
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 augustus 2012, 11:39

Re: Borstvoeding & afvallen.

Bericht door Woodstockske » 18 oktober 2016, 11:55

Hallo Dahlia,

alvast bedankt voor je reactie en idd, ik kook via Pascale Naessens :D
Kwestie van gezonder te eten.
Ik ben ook nog vergeten te vermelde dat ik een gastric bypass operatie heb laten doen 6 jaar geleden :D

Groetjes,
Woodstockske
2 x IVF LIFE Leuven: 0 bevruchte eicellen 3 x ECD Gasthuisberg Leuven 3 x negatief 1ste tp IVF Spain 5/3/15 van 1 blasto NEGATIEF!! - 2de TP IVF Spain 2 blasto cryo's 1/9/15 Zwanger van een mirakelbaby!! 11/5/2016 Geboorte van ons zoontje Miran :D :D

dahlia
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 september 2016, 13:15

Re: Borstvoeding & afvallen.

Bericht door dahlia » 18 oktober 2016, 12:05

Dat verklaart de kleine porties ;-) zou dan inderdaad niet meer brood eten, maar focussen op die tussendoortjes
08/2016: intake fertiliteitscentrum - 3 x IUI - negatief
01/2017: ICSI 1 - TP 1 en 2 negatief
06/2017: ICSI 2 - TP 3, 4, 5, 6 negatief, TP 7 biochemische zwangerschap
06/2018: ICSI 3 - freeze-all van 4 cryo's vanwege overstimulatie

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten