Onze ervaring met IVF Spain

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Maciel
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 december 2015, 10:21

Onze ervaring met IVF Spain

Bericht door Maciel » 22 november 2016, 14:47

Ons traject en ervaring met IVF Spain

Ik zal proberen een lang verhaal kort te houden, na 2 ivf en 4 IUI pogingen VUMC, 2x IVF UZ Gent hebben wij gekozen om eiceldonatie te doen in Spanje. Inmiddels ben ik 31 weken zwanger en gaat alles goed

Mijn verhaal: 42jr, 1 eierstok, endometriose en een aantal zware darm en buik operaties verder. Al deze pogingen en operaties hebben wij ong 3 jaar over gedaan (Op 38ste de molen in gegaan)

Als wij in NL gewoon door waren gegaan was het nooit wat geworden, puur door de protocollen die worden gehandhaafd. Pas In België zijn wij er achter gekomen dat mijn eicellen slecht van kwaliteit zijn en dat de beste optie eiceldonatie was. In de auto opweg naar huis hadden wij al besloten dat het wel iets voor ons was. Adoptie was nooit een optie maar het idee dat ik zelf het kind mag dragen in combinatie met het zaad van mijn man was een mooi balans waar wij prima mee kunnen leven. Al snel in contact gekomen met IVF Spain, puur omdat zij goede slaagpercentages hebben.

Het eerste wat ik zou willen melden is dat onze ervaring echt geweldig was, een ding,, probeer door het commerciële heen te kijken, het gaat immers over het eindresultaat. Ja het is privé, ja het is duur, en ja...net als het kopen van een auto (niet echt een goed voorbeeld) zijn er van allerij opties die je kan kiezen. Dat is iets persoonlijks en moet ieder voor zichzelf bepalen wat belangrijk is.

Vanaf het eerste contact tot het opvolgen zijn wij zeer goed behandeld, ik voelde mij een mens, en niet een nummer zoals ik dat in NL heb ervaren. Alles gaat zeer professioneel en dat geeft een vertrouwd gevoel. De inrichting, het personeel, de behandelingen waren erg goed. De behandeling heeft ons 4 mooie blastocytes opgeleverd en hebben er twee terug laten plaatsen (ondanks het advies om maar 1 terug te plaatsen) waarvan een is blijven zitten en ik nu 31 weken zwanger ben!

Er is veel meer te vertellen, ook mijn mening over de opties die zij aanbieden, en onze gehele ervaring ben ik bereid om uitgebreid te delen voor wie er behoefte aan heeft. Stuur mij gewoon een berichtje.

Heel veel sucess gewenst.

Jefke001
Berichten: 5
Lid geworden op: 1 september 2017, 14:55

Re: Onze ervaring met IVF Spain

Bericht door Jefke001 » 5 september 2017, 18:13

Beste
Ten eerste proficiat
Mag ik vragen ben je op eigen hout naar Spanje vertrokken. Of werkte je met een ziekenhuis hier die daar contacten heeft. .
Waar in Spanje ligt de kliniek?
Alvast bedankt

Astrid69
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 augustus 2016, 12:08

Re: Onze ervaring met IVF Spain

Bericht door Astrid69 » 10 oktober 2017, 16:55

Hoi @Jefke01

Ik zag je berichtje bijkomen en wij zijn ook via IVF Spain ouders geworden.
De kliniek ligt in Alicante en afhankelijk van je leeftijd en pakket kan de verzekering meedoen. Je kunt ze daar over bellen (hebben wij tenminste zo gedaan en de verzekering was helder).

De site van hun is overzichtelijk en in diverse talen (waaronder NL) en is helder over wat ze doen.

Heel veel succes bij je zoektocht! En als je meer wilt weten hoor ik het graag, ben inmiddels (helaas) door de wol geverfd!

Lieve groet,
Astrid

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten