spijt van eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Marjannetje
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 februari 2014, 17:12

Re: spijt van eiceldonatie

Bericht door Marjannetje » 17 juli 2017, 20:59

Wat is dit een rare discussie. Ik kan gewoon niet geloven dat het verhaal van Elke "echt" is. Volgens mij is het iemand die een artikel over ecd gaat schrijven, vanuit de tegenstanders. Of inderdaad zwaar depressief.
En zo niet dan heb ik heel veel medelijden met haar kinderen.
Alleen al de zin; "ik voel me vies dat een stuk van een andere vrouw in me werd geplaatst". Sorry maar dat gaat me echt te ver.
Groetjes Marjan
2014 na iui buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Sept 2015 via ecd IVI Valencia bevallen van een prachtige zoon!

elke7
Berichten: 25
Lid geworden op: 6 februari 2017, 16:04

oud bericht

Bericht door elke7 » 17 juli 2017, 22:02

a
Laatst gewijzigd door elke7 op 20 juli 2017, 7:24, 2 keer totaal gewijzigd.

elke7
Berichten: 25
Lid geworden op: 6 februari 2017, 16:04

oud bericht

Bericht door elke7 » 17 juli 2017, 22:03

a
Laatst gewijzigd door elke7 op 20 juli 2017, 7:24, 2 keer totaal gewijzigd.

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: spijt van eiceldonatie

Bericht door doorzetter » 17 juli 2017, 22:11

Ik ben vooral bezorgd over uw kinderen. Als jij zoveel spijt hebt van de tweeling, voelen ze dat zowiezo. Zeker omdat er een genetisch eigen kind er ook nog is.
Wat is er erger voor een kind, een mens om niet gewenst te zijn?
Uw spijt is zo diep en zeker uw bewoordingen over dit alles is zo negatief en heel nauw, heelbeng, dat ik me niet kan voorstellen dat je dit niet overbrengt op je tweeling, bewust of onbewust.
En daar gaan ze problemen meehebben, niet het feit dat ze van een donor komen.

Alles wat je schrijft komt uit boeken, psychologen, ...als het maar negatief is. Wat vind je zelf?
Heb je ook resaerch gedaan naar het positieve? Als je enkel naar het negatieve kijkt, kan je ook enkel nog negatief denjen en ga je dat negatieve overnemen.
Ik heb hier ook al veel positieve verhalen gelezen, lees je die ook ?
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

NeleJ
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 februari 2017, 16:35

Re: spijt van eiceldonatie

Bericht door NeleJ » 18 juli 2017, 0:31

In je eerste post zeg je bang te zijn dat ze op zoek zouden kunnen gaan naar hun biologische moeder, maar nu wens je dat ze dat wel gaan doen ?

Zeer onsamenhangend verhaal.

Als ik nog eens moeder wil worden, ben ik ook aangewezen op ecd. En ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik niet zo ver wil gaan. Het anonieme steekt me ook tegen, absoluut. Het feit dat er geen gelijkenis tussen mij en mijn kind zou zijn, laat me dan weer volledig koud. Ik lijk totaal niet op mijn moeder en ik heb volledig andere interesses. Dat is nooit een probleem geweest.

In ieder geval, nooit of te nooit zou ik me 'vies' gevoeld hebben als ik een eicel van iemand anders had gedragen. Nooit zou ik zulke lelijke woorden vertellen over mijn kind. Nooit zou ik zo weinig liefde kunnen voelen voor een kind dat aan mijn zorg wordt toevertrouwd. En ik zou erop vertrouwen dat met de nodige portie liefde en begrip het verhaal zijn plaats wel zou vinden.

In de school van mijn kind zitten donorkindjes. Op het werk lesbische collega met donorkinderen. Geen problemen, geen geheimdoenerij. Je doet echt wel een hele hoop vooronderstellingen die totaal geen steek houden.

elke7
Berichten: 25
Lid geworden op: 6 februari 2017, 16:04

oud bericht

Bericht door elke7 » 18 juli 2017, 7:20

a
Laatst gewijzigd door elke7 op 20 juli 2017, 7:24, 2 keer totaal gewijzigd.

elke7
Berichten: 25
Lid geworden op: 6 februari 2017, 16:04

oud bericht

Bericht door elke7 » 18 juli 2017, 7:30

a
Laatst gewijzigd door elke7 op 20 juli 2017, 7:23, 2 keer totaal gewijzigd.

elke7
Berichten: 25
Lid geworden op: 6 februari 2017, 16:04

oud bericht

Bericht door elke7 » 18 juli 2017, 8:53

a
Laatst gewijzigd door elke7 op 20 juli 2017, 7:23, 2 keer totaal gewijzigd.

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: spijt van eiceldonatie

Bericht door doorzetter » 18 juli 2017, 9:04

Denk niet dat ze de enigste is die twijfelt aan je verhaal, uw aanval naar haar toe bevestigt de twijfels enkel maar.
Maar goed, ik zal helemaal niets te zeggen hebben want ik maak geen gebruik van ecd.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

elke7
Berichten: 25
Lid geworden op: 6 februari 2017, 16:04

Oud bericht

Bericht door elke7 » 18 juli 2017, 10:00

a
Laatst gewijzigd door elke7 op 20 juli 2017, 7:23, 2 keer totaal gewijzigd.

doorzetter
Berichten: 717
Lid geworden op: 9 november 2013, 20:10

Re: spijt van eiceldonatie

Bericht door doorzetter » 18 juli 2017, 10:03

Wow, ik val bijna van mijn stoel, van die platvloerse uitspraken van u.
Ik zou zo er ook een paar naar u kunnen doen, maar zo laag ga ik niet vallen door dat effectief te doen. Daar ben jij al goed genoeg in.

Ik wens jou en vooral je kinderen veel geluk toe en wat positiviteit.
Icsi 1 cry1: pos.: juni 2015: pracht van een zoontje :D
Icsi 1 cryo3:13mei: zwanger

AfbeeldingMaak een ticker

NeleJ
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 februari 2017, 16:35

Re: spijt van eiceldonatie

Bericht door NeleJ » 18 juli 2017, 10:33

1) ik post hier omdat ik al jaren met twijfels zit, en graag ervaringen lees. Zowel positieve als negatieve. Misschien had je VOOR dat je overging tot ecd je ook best beter geïnformeerd. Je kan me dus moeilijk kwalijk nemen dat ik deze fora volg.
2) ik ben niet in de herfst van mijn leven. Ik ben nog jong.
3) ik ben meer en meer geneigd om geen ecd te doen inderdaad. Het recht op het weten van je afkomst vind ik inderdaad belangrijk, ja. Gelijkenis met mijn kinderen vind ik niet belangrijk.
4) De dingen die je zegt ' mijn kinderen gaan me haten', sorry, dat kan ik niet serieus nemen, dat je dat met zoveel zekerheid nu al kan stellen. Dat slaat nergens op.
Dat je kinderen op bepaalde momenten gaan worstelen met hun afkomst, dat kan, inderdaad, maar om het in deze mate te overdramatiseren, dat is er ver over.

Bij geen enkel kind is er een garantie op geluk. 'Eigen' kinderen kunnen ook veel ellende meemaken. Dat is het leven. Ik kan zo wel honderden zaken opsommen die ik erger zou vinden dan een donorkind te zijn.

Je overdrijft. ALS je verhaal echt waar is, vrees ik dat je kinderen je eerder gaan haten omdat je zwangerschap je een vies gevoel heeft gegeven, en omdat je het zo erg vind dat je niet op hen lijkt. Niet omdat het donorkinderen zijn.

Is een mens liever geen donorkind ? waarschijnlijk wel. Is het leven van een donorkind gegarandeerd een hel ? Ik denk het niet. Het is maar een klein aspect van het leven.
Laatst gewijzigd door NeleJ op 18 juli 2017, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.

NeleJ
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 februari 2017, 16:35

Re: spijt van eiceldonatie

Bericht door NeleJ » 18 juli 2017, 10:39

Wat ik me ook afvraag. Hoe staat je man in heel dit verhaal. Het zijn wel degelijk ZIJN kinderen, veronderstel ik. Het moet voor hem ook wel om te janken zijn dat je deze kinderen liever niet had gehad. En dan denk ik weer, tja, sorry, dit verhaal is niet te geloven.

elke7
Berichten: 25
Lid geworden op: 6 februari 2017, 16:04

oud bericht

Bericht door elke7 » 19 juli 2017, 9:55

a
Laatst gewijzigd door elke7 op 20 juli 2017, 7:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Ellietje
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 juni 2016, 14:42

Re: spijt van eiceldonatie

Bericht door Ellietje » 19 juli 2017, 15:12

Ik vind dit een zeer vreemde discussie. Mensen die elkaar verwijten, onderuit halen,... Het is eerlijk gezegd redelijk bizar om te lezen.

Nu, Elke, ik ken je niet dus ik ga gewoon af op wat je hier de voorbije dagen hebt geschreven. Ik voel me bijzonder ongemakkelijk als ik lees wat je hier allemaal schrijft. Je hebt dringend hulp nodig. Je zegt dat je momenteel al in behandeling bent bij verschillende artsen en psychologen maar ik hoop dat je beseft dat je op dit moment meer nodig hebt.

Heb je al overwogen om je tijdelijk te laten opnemen om aan je psychische problemen te werken? Dat kan een heel akelige gedachte te zijn maar volgens mij is dat momenteel de enige juiste keuze, zowel voor jou als voor jouw gezin.
Probeer te aanvaarden dat het momenteel allemaal te veel is voor jou maar dat die negatieve gedachten je rationaliteit volledig onderuit halen. Probeer uit die spiraal van negativiteit te geraken. Je bent dat verplicht aan jezelf én aan je kinderen.

Gun jezelf die kans om terug die Elke van vroeger te worden. Gun je kinderen de kans om opgevoed te worden door een warme, liefhebbende moeder.
IVM 1.1 (vers): neg. | IVM 1.2 (cryo): neg. | IVM 1.3 (cryo): zwanger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten