Iemand ervaring als eiceldonor?

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Katrien83
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 juni 2017, 18:53

Iemand ervaring als eiceldonor?

Bericht door Katrien83 » 3 juni 2017, 19:03

Is hier iemand die zelf eiceldonor is of geweest is?
Mijn vrouw is zwanger via KID, onze kinderwens was en is zo groot dat ik zelf donor zou willen worden om andere mensen hetzelfde geluk te gunnen als wat onze donor, ons gaf.
Toch zit ik met een hoop vragen waar ze mij in UZ Gent niet echt op antwoorden
Iemand hier ervaring mee?
Hoe gaat de procedure in z'n werk
Moet ik alle medische kosten zelf betalen en over welke bedragen spreken we dan?
Hoe wordt een pick-up gedaan?
Hoeveel dagen mis je zo op je werk?
Kan misschien allemaal dom klinken, maar dat zijn wel dingen die ik op voorhand zou willen weten
Alvast bedankt

Ilse1204
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 januari 2014, 18:08

Re: Iemand ervaring als eiceldonor?

Bericht door Ilse1204 » 7 juni 2017, 22:59

Dag Katrien

Ik heb in oktober 2014 een eerste keer eicellen gedoneerd, en afgelopen april een tweede keer... wel twee keer in Jette.

Voor de screening op voorhand heb ik een gesprek bij de psycholoog en een bloedname gehad (maar dat kan uiteraard ook buiten de werkuren), en de maand voor de stimulatie was er telkens een echo in het begin van de menstruele cyclus (om de hoeveelheid medicatie te bepalen). De echo's en bloednames tijdens de stimulatie mocht ik allemaal in het ziekenhuis in de buurt laten doen, en de resultaten werden dan doorgemaild aan Jette, zodat de dienst monitoring me telkens de nodige verdere instructies kon geven. Doordat die echo's en bloednames 's morgens moesten gebeuren, miste ik telkens maar een klein uurtje op het werk. De dag van de pick-up is de enige dag geweest dat ik afwezig was op het werk, maar hiervoor kreeg ik een doktersbriefje in Jette. Op zich mis je dus niet zo enorm veel dagen op het werk, maar voor de screening op voorhand ben ik dus wel een aantal keren in het ziekenhuis geweest (psycholoog, bloedname, echo).

Ik ben wisseldonor geweest voor iemand, dus alle rekeningen kwamen bij mij aan, maar het koppel voor wie ik gedoneerd heb betaalde deze. Als je kiest voor anonieme donatie, krijg je een vergoeding die de onkosten (medicatie, pick-up, ...) dekt.

Pick-up gebeurt dus in het ziekenhuis, en gebeurt (bij mij toch) onder plaatselijke verdoving. Ingreep duurt 10 à 15 minuten...

Moest je wat meer informatie willen, mag je me altijd contacteren... Ik houd aan het doneren alleszins een goed gevoel over: mijn insteek was dezelfde als die van jou... iemand anders - voor wie het niet zo vanzelfsprekend is als het was voor ons - ook het geluk van een kindje te laten ervaren.

Groetjes
Ilse

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten