ecd en spontane zwangerschap?

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
ihme
Berichten: 47
Lid geworden op: 4 juli 2013, 14:24

ecd en spontane zwangerschap?

Bericht door ihme » 18 december 2017, 11:49

Heeft er iemand van jullie ervaring met zowel ecd als spontane zwangerschap?
In 2015 heb ik een tweeling gekregen via ecd (ivf spain) waar ik super zot op ben. Nu had ik voor de zomer advies gevraagd rond een brusje. Maar na een moeilijke zomer (peuterpubers) hadden we het idee dit uit te stellen tot september 2018.
Maar de natuur zag dit anders. Hoewel ik pre-menopauze ben en slechte eicelkwaliteit heb, ben ik spontaan zwanger geworden.
Kheb er totaal geen problemen mee. Ik zie mijn jongens zeer graag evenals de spruit op komst. Maar ik heb wat schrik van de buitenwereld. Voor de jongens hebben we 6jr moeten wachten en behandelen en nu denk ik dat ik weer de commentaar ga krijgen van: zie je was dat wel nodig, of kijk nu je er niet meer mee bezig bent lukt het spontaan,... ik denk dat de meesten onder jullie de reacties wel kennen.
Maar vooral hoe ga ik er met de kinderen zelf mee om. Gaan ze wel begrijpen dat de oudste gekomen zijn met behulp van ecd omdat mama zieke eitjes heeft en daarna wel een 'eigen materiaal' kindje heeft. Lees hier wel duidelijk enkel genetisch want emotioneel zijn de oudste niet anders dan het kindje op komst. Ze zijn alle drie in mijn ogen van mij.
Zijn er nog ouders met 'mixed' kinderen? Als ik dit zelf lees denk ik dat mijn hormonen op hol slaan, maar ik wil zo goed mogelijk omgaan met de situatie voor de kindjes en vooral psychologisch. Ze gaan ooit eens puberen en ik geef toe ik heb schrik dat ze ooit eens gaan zeggen dat ik de ene liever zie omdat ik er zoveel heb voor moeten doen, of de andere omdat ze genetisch van mij is.
hopelijk kunnen jullie mij wat helpen met jullie ervaringen. Als het te persoonlijk is mag het ook altijd via pb.
2015 tweeling via ivf spain
2017 spontane zwangerschap

LiesDM
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 december 2017, 17:58

Re: ecd en spontane zwangerschap?

Bericht door LiesDM » 19 december 2017, 18:11

Hallo
Ik heb een dochter van 9 natuurlijk gekomen en een tweeling van 3 via ECD. Ik wou mijn dochter graag een broer of zus geven maar IVF met eigen eicellen lukte niet en omdat ik al 40 was zijn we voor ECD gegaan.
Het voelt toch wat raar als ik eerlijk ben.
Het is een groot leeftijdsverschil en de tweeling is natuurlijk best heftig.
Mijn oudste dochter zei dit weekend: Mama broer lijkt totaal niet op jou. En dat was de eerste keer dat ze dag zei.
Ik heb tegen niemand verteld over ECD omdat ik al 40 was en al een kind had.
Het zijn natuurlijk alle 3 mijn kinderen en ik behandel ze op dezelfde manier maar ik vraag me soms af of er straks nog vragen gaan komen van mijn oudste en hoe ik daar moet op reageren.
Ik probeer er niet te veel over na te denken. Wat komt komt.
Maar 3 kinderen is wel pittig, alles is moeilijk te organiseren en het kost een fortuin.
Onlangs zei de huisarts dat ze het schandalig vond dat ze ik Spanje 2 embryo’s terugplaatsen vooral voor de statistieken
In een kind van jezelf herken je jezelf meer zowel karaktertrekken als fysieke trekken.
En tja de mensen die praten toch. Daar zou ik me niet teveel van aantrekken
En ja je bent nu zwanger dus gewoon er het beste van maken en vooral goed rusten want met 3 kom je aan heel weinig slaap

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ecd en spontane zwangerschap?

Bericht door irisbloem » 25 december 2018, 19:01

ihme schreef:
1 januari 1970, 1:00
Heeft er iemand van jullie ervaring met zowel ecd als spontane zwangerschap?
In 2015 heb ik een tweeling gekregen via ecd (ivf spain) waar ik super zot op ben. Nu had ik voor de zomer advies gevraagd rond een brusje. Maar na een moeilijke zomer (peuterpubers) hadden we het idee dit uit te stellen tot september 2018.
Maar de natuur zag dit anders. Hoewel ik pre-menopauze ben en slechte eicelkwaliteit heb, ben ik spontaan zwanger geworden.
Kheb er totaal geen problemen mee. Ik zie mijn jongens zeer graag evenals de spruit op komst. Maar ik heb wat schrik van de buitenwereld. Voor de jongens hebben we 6jr moeten wachten en behandelen en nu denk ik dat ik weer de commentaar ga krijgen van: zie je was dat wel nodig, of kijk nu je er niet meer mee bezig bent lukt het spontaan,... ik denk dat de meesten onder jullie de reacties wel kennen.
Maar vooral hoe ga ik er met de kinderen zelf mee om. Gaan ze wel begrijpen dat de oudste gekomen zijn met behulp van ecd omdat mama zieke eitjes heeft en daarna wel een 'eigen materiaal' kindje heeft. Lees hier wel duidelijk enkel genetisch want emotioneel zijn de oudste niet anders dan het kindje op komst. Ze zijn alle drie in mijn ogen van mij.
Zijn er nog ouders met 'mixed' kinderen? Als ik dit zelf lees denk ik dat mijn hormonen op hol slaan, maar ik wil zo goed mogelijk omgaan met de situatie voor de kindjes en vooral psychologisch. Ze gaan ooit eens puberen en ik geef toe ik heb schrik dat ze ooit eens gaan zeggen dat ik de ene liever zie omdat ik er zoveel heb voor moeten doen, of de andere omdat ze genetisch van mij is.
hopelijk kunnen jullie mij wat helpen met jullie ervaringen. Als het te persoonlijk is mag het ook altijd via pb.
Ik zit ook in pre menopauze en ben al een tijdje met ECD aan het proberen. Vorige maand was dit gelukt maar het is een vroege miskraam geworden. Ik probeer ook nog natuurlijk tussen de behandelingen door, je weet nooit. Nu vroeg ik mij af wat jouw AMH waarde is. De dokters spreken in procenten en spreken van natuurlijk is het verwaarloosbaar klein maar het kan blijkbaar. Ik ga wel verder proberen met ECD maar het is erg duur en stiekem hoop ik dat het wonder bij mij ook nog op een natuurlijke manier zou kunnen komen.
Proficiat met je zwangerschap!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten