ECD Spanje of Belgie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Eliza
Berichten: 252
Lid geworden op: 4 mei 2012, 18:04

Re: ECD Spanje of Belgie

Bericht door Eliza » 23 februari 2018, 17:17

Dag Anqui,

Ik snap dat het anders is als je al een eigen genetisch kind hebt, maar liegen zou ik persoonlijk te moeilijk vinden. Het probleem is dat als je (donor)kind zich met jouw heeft geïdentificeerd (op pakweg 10, 11 jaar, moeilijk om er een exacte leeftijd op te plakken) je MOET blijven liegen... je kan er niet op terugkomen. Als je daarna open bent over de donatie is de kans er dat je kind voor de rest van haar/zijn leven de biologische moeder wil kennen, wat niet gaat wegens de anonimiteit. Als je open bent kan dit ook gebeuren, maar de kans is veel kleiner. Dit hebben we vernomen van een psycholoog verbonden aan ons ferticentrum in België.

Wij praten er het meest over met de gyn en huisarts, omdat het daar het meest aanbod komt. Verzwijg je zoiets voor een dokter? Een eiceldonatie zwangerschap heeft een veel groter risico op pre-eclampsie (sommige onderzoeken hebben het over 21%, ik kan je dat onderzoek doormailen als je wil). Meestal loopt dit goed af, mits goede begeleiding van een gyn.

Tenslotte, er bestaat een boek "Anders, maar toch gewoon". 't is een aanrader om te lezen als je meer info wil. Er staan veel ervaringen van ouders in. Je weet dan beter waar je aan toe bent.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,

Eliza

ihme
Berichten: 47
Lid geworden op: 4 juli 2013, 14:24

Re: ECD Spanje of Belgie

Bericht door ihme » 5 maart 2018, 9:28

Dag Anqui,

Wij hebben een tweeling via ecd ivf spain. Het zijn mijn 2 grootste schatten. We hebben er in mijn ogen een groot kostenplaatje aan gehangen. Ik denk de behandeling + reizen + medicatie dat alles samen ongeveer €15.000 was. Wij hebben niet voor exclusiviteit gekozen, enkel voor alle eicellen van die donor tijdens die pick-up. De dokter die alles met ons besproken heeft van welke type donaties je kan kiezen kijkt met jou wat er fysiek nodig is en dan naar meer emotionele wensen.
Ik geef toe dat het me niet uit maakt of er veel half broertjes-zusjes zijn. Wij hebben nog 2 embryo's en sinds ik nu natuurlijk zwanger ben van kindje nr3 gaan we de embryo's doneren. Ja er is altijd kans dat ze iemand ontmoeten die hun dna deelt, maar we zijn daar ook heel open over. En ik denk dat de kans ook vrij klein is.
Zelf voel ik geen enkel verschil tussen een baby eigen materiaal en een baby uit donor materiaal. Ik had wel schrik voor de reacties van anderen en van de kindjes als ze groter zijn. Maar ja we gaan ooit voor de pubertijd staan en dan krijg je toch van alles over je heel gegooid. Weet je, je draagt het kindje in je buik, je voelt elke beweging, dan maakt het niet uit hoe het gemaakt is. Je houd van het kleintje en gaat er van dag 1 zorgen om maken. Dat is nu eenmaal wat mama's doen.
Maar op 1 vlak geef ik opvoedingsdeskundigen en psychologen gelijk. Openheid naar de kindjes toe is heel belangrijk. De schok dat je 18jaar iets verborgen hebt voor hen is te groot, want dan gaan ze alles in twijfel trekken.
Welke keuze je ook maakt, veel succes
ihme
2015 tweeling via ivf spain
2017 spontane zwangerschap

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: ECD Spanje of Belgie

Bericht door Anqui » 6 maart 2018, 12:19

Ondertussen is onze laatste IVF poging op niets uitgedraaid.😥 Als we nog een tweede kindje willen zijn we waarschijnlijk aangewezen op ECD. Mensen die IVF met ECD in Spanje gedaan hebben hoe werkt dit praktisch? Ik heb al zoveel gevraagd van mijn werkgever ivm de IVF in België is IVF Spanje haalbaar ik heb er werkelijk geen idee van

Lolo24
Berichten: 22
Lid geworden op: 4 december 2015, 15:40

Re: ECD Spanje of Belgie

Bericht door Lolo24 » 6 maart 2018, 15:51

Dag Anqui,

Zeker haalbaar!

Wij zijn twee keer geweest ter voorbereiding: telkens van de donderdagvond tot de vrijdagavond.
Vervolgens twee weken voor de terugplaatsing (We hebben er ons groot verlof rond georganiseerd).
Mocht je nog vragen hebben, stuur me gerust een privébericht dan ga ik wat meer in detail.

gr.

Lolo

Vier2240
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2018, 14:50

Re: ECD Spanje of Belgie

Bericht door Vier2240 » 31 mei 2018, 14:55

Wie van jullie heeft er ervaring met terugbetaling ziekenfonds bij ECD in Spanje?
Ik belde gisteren met CM en ze zeiden me dat het terugbetaald wordt zoveel als je normaal in Belgie zou terugkrijgen (hij wist niet hoeveel). Ik stuurde een mail met vraag of ze dat konden uitzoeken en nu kan het plots niet meer??
Terwijl ik hier enkele dagen geleden las dat iemand bij OZ het wel heeft terugbetaald gekregen?
Dank alvast!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten