ECD Spanje of Belgie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

ECD Spanje of Belgie

Bericht door Anqui » 21 december 2017, 19:13

Wij zijn momenteel nog bezig met IFV maar we moeten er rekening mee houden dat dit niet gaat lukken. We hebben een dochter van 17 maanden zonder medische hulp maar volgens de artsen is het een mirakel dat ze er gekomen is. Wij zijn nu een beetje aan het lezen over ECD. Waarom gaan mensen naar Spanje en niet naar Bv dokter Plateau, hij zou ook vrijwel geen wachtlijst hebben, volgens onze info is het in Belgie niet duurder dan in Spanje.... We hopen nog steeds dat het niet nodig is maar een beetje info kan nooit kwaad.

LiesDM
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 december 2017, 17:58

Re: ECD Spanje of Belgie

Bericht door LiesDM » 22 december 2017, 11:09

In Spanje heb je veel meer donoren. Ze worden ook beter gescreend heb ik gehoord op medische aandoeningen. En ze kunnen qua uiterlijk ook beter matchen omdat ze meer donoren hebben.
En behalve Dr Platteau zijn er niet zoveel mogelijkheden in België.
De slaagkansen zijn heel hoog in Spanje.
Hou wel rekening met veel meer kans op een tweeling kn Spanje omdat de donoren heel jong zijn en ze bij mij toch 2 embryo’s hebben teruggeplaatst.

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: ECD Spanje of Belgie

Bericht door Anqui » 22 december 2017, 12:08

Screent men in België niet op erfelijke ziektes :shock: ? Hebben jullie een idee over het kostenplaatje in Spanje? ik heb gehoord tussen de 3.500 en 25.000 euro, dat is een redelijke marge :)

LiesDM
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 december 2017, 17:58

Re: ECD Spanje of Belgie

Bericht door LiesDM » 22 december 2017, 16:02

Ik heb gehoord dat men in België minder screent op aandoeningen in de familie. In Jette zei een dokter tegen mij dat hij de screeningslijst van een arts in Spanje had gezien en dat deze lijst heel uitgebreid was, veel meer aandoeningen bevat dan in België.

De donoren in Spanje zijn vaak studentes dus heel jong en heel vruchtbaar.
In België gebruikt men soms donoren van 35 plus bv van koppels waarbij de man slecht zaad heeft. Die oudere doneuzes zijn veel minder vruchtbaar en geven ook meer kans op miskramen.

Bij IVF spain kan je kiezen voor een exclusieve donor en dan zijn de prijzen idd zeer hoog.

Maar je zal hier ook verhalen lezen van mensen die heel tevreden zijn bij Dr. P en een prachtige baby hebben dankzij hem.
Misschien moet je hem eens vragen hoe hij aan zijn doneuzes geraakt en op wat ze allemaal gescreend zijn dan kan je vergelijken.

In Spanje gaan ze ook andere medicatie gebruiken.
Ik las in Knack dat er in Spanje 100 fertiliteitsklinieken zijn dus er zullen ook wel veel verschillen zijn, zeker in prijs en aanpak.

LiesDM
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 december 2017, 17:58

Re: ECD Spanje of Belgie

Bericht door LiesDM » 22 december 2017, 16:09

3500€ lijkt me heel weinig, ik moest alleen al aan medicatie voor de donor 1500€ betalen , het is toch al snel 6000€
Bij IVF Spain dacht ik 25000€ voor een exclusieve donor.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ECD Spanje of Belgie

Bericht door irisbloem » 11 januari 2018, 18:26

Anqui schreef:
21 december 2017, 19:13
Wij zijn momenteel nog bezig met IFV maar we moeten er rekening mee houden dat dit niet gaat lukken. We hebben een dochter van 17 maanden zonder medische hulp maar volgens de artsen is het een mirakel dat ze er gekomen is. Wij zijn nu een beetje aan het lezen over ECD. Waarom gaan mensen naar Spanje en niet naar Bv dokter Plateau, hij zou ook vrijwel geen wachtlijst hebben, volgens onze info is het in Belgie niet duurder dan in Spanje.... We hopen nog steeds dat het niet nodig is maar een beetje info kan nooit kwaad.
Informeer eens in de fertiliteitskliniek van Aalter bij Dr Decleer

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: ECD Spanje of Belgie

Bericht door Anqui » 16 januari 2018, 18:47

Is dat de arts die samenwerk met Jette maar een privé praktijk heeft en daar commerciële eiceldonatie doet?

Hope88
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 april 2017, 10:34

Re: ECD Spanje of Belgie

Bericht door Hope88 » 16 januari 2018, 19:17

Anqui schreef:
16 januari 2018, 18:47
Is dat de arts die samenwerk met Jette maar een privé praktijk heeft en daar commerciële eiceldonatie doet?
Nee, dit is een arts die ook in het Jan Palfijn in Gent werkt.
Na 5 tp: een dochter! (20/06/18)

Start brusje:
2 pu, 11 tp, 2 biochemiche zwangerschappen
Overstap naar Jette
ICSI 5: 3 cryo's
-> tp 12: biochemische
-> tp 13: zwanger!

Lolo24
Berichten: 22
Lid geworden op: 4 december 2015, 15:40

Re: ECD Spanje of Belgie

Bericht door Lolo24 » 5 februari 2018, 16:41

Hoi iedereen,

Ik ben via IVF Spain bevallen van een wolk van een dochter.(In één keer raak)
We hebben nog 3 embryo's in de vriezer zitten en het is idd een exclusieve donor.
Ik denk dat we iet van een 12 a 13 000 euro kwijt zijn in het totaal.

Stuur me gerust een berichtje als er nog vragen zijn. Aangezien mijn dochtertje al 1 is, hoop ik eind dit jaar voor een 2e te gaan. Ik wordt 34 dit jaar en kreeg 3 jaar geleden de diagnose van vroegtijdige overgang.

Groetjes

Lolo

Iliano
Berichten: 1
Lid geworden op: 6 februari 2018, 17:44

Re: ECD Spanje of Belgie

Bericht door Iliano » 6 februari 2018, 18:02

Hallo iedereen,

Ik ben vorig jaar moeten overstappen naar ECD. We waren in behandeling voor PGD aangezien ik ALS heb nu bleek dat de ziekte te agressief aanwezig is en onze enige kans op een kindje ECD is.
Dit hebben we dan ook gedaan met gekende donor (namelijk mijn schoonzus) we hebben net onze 2de TP van 2 cryo's gehad en hadden 14 dagen gelede positief resultaat..we waren zo blij!tot we opeens moesten horen van donor dat het nooit mijn kind zal zijn 😭 doet zoveel pijn! Vandaag hadden we eerste echo en wat raad je negatief..verhaal vertelt aan arts en die stelde direct voor naar anonieme donatie te gaan.
Nu staan we voor de keus IVF Spain of België. Ik wordt er onnozel van..we hebben al zoveel geld verloren en zijn maar gewone kostwinners dus gaat toch wel over grote bedragen.
Hier in België kost het ons 2000€ in Spanje 6000€ of zelfs meer..kansen in Spanje liggen veel hoger en meer zekerheid op gezond kind maar kost ook zoveel meer tot 25000€!
Ik ben ten einde raad en weet het even niet meer ik weet maar 1 ding en dat is dat ik een kind wil ben 28jaar het gedacht de rest van mijn al korte leven kinderloos te zijn is ondraaglijk..kan iemand mij helpen ik zit namelijk met hetzelfde dilemma Spanje of België?

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: ECD Spanje of Belgie

Bericht door Anqui » 11 februari 2018, 16:28

Wij hebben een dochter van twintig maanden zonder ECD,we zijn daar natuurlijk dolgelukkig mee maar men heeft ons gezegd dat de kans nihil is dat er een nog een eigen kindje komt. Ons dochter is ook een beetje het probleem, indien er een tweede kindje zou komen via ECD gaan we dit niet anders behandelen, hou je dit voor jezelf of moet je het vertellen... ik denk met een genetisch eigen kind het toch moeilijker ligt.

Lolo24
Berichten: 22
Lid geworden op: 4 december 2015, 15:40

Re: ECD Spanje of Belgie

Bericht door Lolo24 » 20 februari 2018, 16:49

Hoi,

Kostenplaatje voor een exclusiever donor: +- 15000 euro alles erbij.
Wij hebben moeten lenen bij mijn schoonfamilie maar het was zijn geld meer dan waard.

Mijn dochtertje is ondertussen 14 maanden en ik wil zeker nog een broertje of zusje, terug via IVF Spain in Alicante.:-)
Niets dan lof! (gebaseerd op mijn ervaringen dan toch...)

Groetjes
Lolo

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: ECD Spanje of Belgie

Bericht door Anqui » 22 februari 2018, 8:58

Misschien een domme vraag maar waren nemen de meeste mensen een exclusieve donor? De kans dat de kinderen elkaar ooit tegen het lijft lopen is toch vrij klein, uiteindelijk is het kindje ook voor 50% van de man. Ik ga er ook vanuit dat de donor misschien later zelf ook kinderen zal krijgen of al kinderen van zichzelf heeft. Ik heb ook geen idee hoeveel kinderen een gewone donor kan hebben.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ECD Spanje of Belgie

Bericht door irisbloem » 23 februari 2018, 15:32

Anqui schreef:
22 februari 2018, 8:58
Misschien een domme vraag maar waren nemen de meeste mensen een exclusieve donor? De kans dat de kinderen elkaar ooit tegen het lijft lopen is toch vrij klein, uiteindelijk is het kindje ook voor 50% van de man. Ik ga er ook vanuit dat de donor misschien later zelf ook kinderen zal krijgen of al kinderen van zichzelf heeft. Ik heb ook geen idee hoeveel kinderen een gewone donor kan hebben.
De vrouw die de donoreicel draagt geeft ook van alles mee aan het kind hoor.
En ik denk dat de meeste donoren quasi exclusief zijn. Er zijn denk ik niet veel vrouwen die meer dan 1 keer donoren en daarmee zijn gewoonlijk niet meer dan 2 vrouwen geholpen, als het dan nog lukt.

Eliza
Berichten: 252
Lid geworden op: 4 mei 2012, 18:04

Re: ECD Spanje of Belgie

Bericht door Eliza » 23 februari 2018, 16:33

Hey,

Ik stel mezelf ook die vraag, waarom exclusieve donor nemen? Ik denk dat je niet naïef mag zijn. Er zijn vrouwen die 6 keren (het max) doneren bij één kliniek en dan hup naar de volgende. Er bestaat geen gemeenschappelijke database die al de gegevens bijhouden van alle donoren van alle ziekenhuizen, bijgevolg kan je die exclusiviteit niet controleren. Lijkt mij typisch iets voor ivf spain om iets contractueel vast te leggen dat je niet kan controleren (en dus ook niet aantonen dat het niet klopt)...en er veel geld voor vragen. Bovendien ken je de vruchtbaarheid niet van een vrouw zonder kinderen, ik vermoed dat eigen kinderen dan wel een vereiste is om donor te kunnen zijn.

Geen domme vraag dus. :wink:

Groetjes

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten