Eiceldonatie eigen partner

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Fieke13
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 februari 2018, 9:49

Eiceldonatie eigen partner

Bericht door Fieke13 » 9 februari 2018, 10:13

Hallo,
Wij zijn een lesbisch koppel dat samen een kind wil door eiceldonatie van eigen partner.
Wij hebben een afspraak in Jette. Heeft er iemand meer info voor ons?
Wij hebben een gesprek met de psychologe en zijn benieuwd naar wat ze vragen.
Ikzelf heb twee kinderen uit een vorige relatie die via icsi zijn gekomen, dus ik weet wel hoe dat in zijn werk gaat maar dat was bij mijn ex-man.
Alvast bedankt.

Fuchsia
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 november 2016, 13:02

Re: Eiceldonatie eigen partner

Bericht door Fuchsia » 9 februari 2018, 13:03

Hoi Fieke

Wij (eveneens een lesbisch koppel) hebben enkel ervaring in het UZ Gent dus ik kan niet met zekerheid spreken over de procedures in Jette.

In Gent was het alvast een optie maar we moesten er wel naar vragen. Mij leek het dat de psychologe heel goed begreep waarvan zo'n wens komt maar de artsen zien vooral een hoop onnodig medisch gedoe. Maar de keuze is er wel degelijk, al zou ik er niet van schrikken als men toch probeert je om te praten.

Weet ook dat het kostenplaatje er dan anders uit ziet. Aangezien er medisch geen noodzaak is, wordt niet alles terugbetaald.

Bij ons was het echter eerder een vraag uit nieuwsgierigheid. Mijn partner is uiteindelijk zwanger geworden d.m.v. icsi met eigen eicellen.

Veel succes!

Fieke13
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 februari 2018, 9:49

Re: Eiceldonatie eigen partner

Bericht door Fieke13 » 10 februari 2018, 9:07

We hebben ons eerste gesprek gehad, en ze doen het daar wel... we hebben nu een afspraak met psychologe, dokter en verpleging. Ben een beetje zenuwachtig voor de psychologe, weet niet wat ze gaat vragen.😊

RaisaIris
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 maart 2018, 16:01

Re: Eiceldonatie eigen partner

Bericht door RaisaIris » 11 maart 2018, 16:06

Hoi hoi..

Wij zijn ook een lesbisch stel.. ik heb 1 dochter van 4 uit een eerdere relatie.

Wij willen ook heel graag een broertje of een zusje erbij.. wij hebben alles afgezocht, maar er is heel weinig te vinden.wij hebben nu onze intake gepland bij nijgeertgen dat is in Nederland.
Wij zijn wel heel erg geschrokken over het kostenplaatje dat erbij komt kijken.
Is dit bij jullie ook zo hoog?

Groetjes Raisa

Fieke13
Berichten: 3
Lid geworden op: 9 februari 2018, 9:49

Re: Eiceldonatie eigen partner

Bericht door Fieke13 » 16 maart 2018, 1:40

Hey RaisaIris,

Wij zijn momenteel in behandeling in Jette. Wij willen echt kind met eiceldonatie van eigen partner, dit was helemaal geen probleem. Ik heb 2 kindjes ook uit een vorige relatie ook via icsi.
Waarom gaan jullie naar Nederland? Hier kost de medicatie ongeveer €1000 en het sperma van een Belgische donor €200.
Dit is inderdaad meer dan een normale icsi. De medicatie die mijn vriendin moest nemen is dan ook niet terugbetaald.
Mijn cyclus is begonnen, nu wachten voor de tp.
Groetjes Fieke

Zoe
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 juni 2018, 21:34

Re: Eiceldonatie eigen partner

Bericht door Zoe » 13 juni 2018, 21:56

Hoi fieke,

Mijn kersverse vrouw en ik zouden aan het avontuur van onze kinderwens willen beginnen. We zouden ook heel graag zoals jullie eiceldonatie aan eigen partner willen doen. Hoe is het intussen met jullie? Ik hoop dat jullie in blijde verwachting zijn? :) Tevreden van het ziekenhuis? En nog een grote vraag... hoe valt het kostenplaatje mee? Hier vinden we online een info over.
Excuses voor de vele vragen, we zijn heel erg benieuwd en willen graag voorbereid ten strijde trekken :)
Groetjes Zoë

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten