na hoeveel tp via ecd zwanger? + wat kan innesteling bevorderen?

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Kriske
Berichten: 8
Lid geworden op: 9 juni 2017, 15:55

na hoeveel tp via ecd zwanger? + wat kan innesteling bevorderen?

Bericht door Kriske » 27 april 2018, 15:21

Hoi allemaal,

Sinds nov. 2017 zijn we bij Dr. Platteau in behandeling voor ecd. De 3e tp heb ik op donderdag 12/4 gehad. Zaterdag 21/4 bn: positief! Hcg van 70. Drie dagen later bleek de HCg echter maar naar 81 gestegen ipv dat die verdubbeld was. Slecht nieuws: ofwel wordt het een miskraam ofwel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Maandag weet ik meer hierover, want moet dan terug voor bn. Nu zakt na al onze pogingen (IUI, ECD,... ) de moed me echt in de schoenen. Na 2 jaar zou ik graag eens positief nieuws krijgen. Heeft enkel de factor 'geluk' hier iets mee te maken en hebben we tot hier toe altijd al pech gehad? Of na de hoeveelste tp waren jullie zwanger via ecd? Ik ging ervan uit dat dat na de 1e of 2e tp was (dat insinueerde mijn arts toch).
En wat deden jullie na een tp? Heb al vanalles gehoord: voeten warm houden, witte aquarius drinken, noten eten, granaatappelsap drinken, ... . Helpt dat echt? Of zijn er nog andere huis-/tuin-/keukenmiddeltjes waarbij jullie zweren? Ik begin de moed te verliezen :-(

Groetjes... .
na enkele mislukte IUI-pogingen, begonnen met ECD:
24/12/2017: tp 1: geen resultaat
25/1/2017: tp 2: geen resultaat
12/4/2018: tp 3: eerst positief, dan helaas mk

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: na hoeveel tp via ecd zwanger? + wat kan innesteling bevorderen?

Bericht door irisbloem » 29 april 2018, 23:04

Kriske schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hoi allemaal,

Sinds nov. 2017 zijn we bij Dr. Platteau in behandeling voor ecd. De 3e tp heb ik op donderdag 12/4 gehad. Zaterdag 21/4 bn: positief! Hcg van 70. Drie dagen later bleek de HCg echter maar naar 81 gestegen ipv dat die verdubbeld was. Slecht nieuws: ofwel wordt het een miskraam ofwel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Maandag weet ik meer hierover, want moet dan terug voor bn. Nu zakt na al onze pogingen (IUI, ECD,... ) de moed me echt in de schoenen. Na 2 jaar zou ik graag eens positief nieuws krijgen. Heeft enkel de factor 'geluk' hier iets mee te maken en hebben we tot hier toe altijd al pech gehad? Of na de hoeveelste tp waren jullie zwanger via ecd? Ik ging ervan uit dat dat na de 1e of 2e tp was (dat insinueerde mijn arts toch).
En wat deden jullie na een tp? Heb al vanalles gehoord: voeten warm houden, witte aquarius drinken, noten eten, granaatappelsap drinken, ... . Helpt dat echt? Of zijn er nog andere huis-/tuin-/keukenmiddeltjes waarbij jullie zweren? Ik begin de moed te verliezen :-(

Groetjes... .
Ik had reeds 4 terugplaatsingen en telkens negatief, alles was nochtans goed, mijn baarmoederslijmvlies, de hormoonwaarden, de laatste keer een topembryo. De dokter zegt dat als het niet lukt het door de natuurlijke selectie komt. Het is zo frustrerend maar eigenlijk kan je er zelf niets aan doen. Het enige wat van belang kan zijn is dat je zo kalm mogelijk bent want stress kan de baarmoeder laten samentrekken en dat kan nadelig werken. Ik ken iemand bij wie het bij de 6de poging gelukt is met een blastocyste dan, dat kan soms meer kans geven op slagen omdat deze al klaar is om in te nestelen maar zeker is dat uiteraard ook niet. Omdat ik 40 ben heb ik er al telkens 2 of 3 gehad. In principe zouden deze elkaar moeten ondersteunen en meer kansen geven op zwangerschap maar bij die persoon waarbij het maar gelukt is de 6de keer hadden ze gemerkt dat meerdere elkaar bij haar net tegen werkten. Dus de enige keer dat ze maar 1 embryo kreeg is het gelukt, toeval? Er zijn zoveel zaken die goed moeten zitten en we moeten, hoe moeilijk het ook is, het proberen los te laten. Wij kunnen enkel onze medicatie nemen, zo gezond mogelijk leven en stress zoveel mogelijk proberen te vermijden.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: na hoeveel tp via ecd zwanger? + wat kan innesteling bevorderen?

Bericht door irisbloem » 29 april 2018, 23:06

Kriske schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hoi allemaal,

Sinds nov. 2017 zijn we bij Dr. Platteau in behandeling voor ecd. De 3e tp heb ik op donderdag 12/4 gehad. Zaterdag 21/4 bn: positief! Hcg van 70. Drie dagen later bleek de HCg echter maar naar 81 gestegen ipv dat die verdubbeld was. Slecht nieuws: ofwel wordt het een miskraam ofwel een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Maandag weet ik meer hierover, want moet dan terug voor bn. Nu zakt na al onze pogingen (IUI, ECD,... ) de moed me echt in de schoenen. Na 2 jaar zou ik graag eens positief nieuws krijgen. Heeft enkel de factor 'geluk' hier iets mee te maken en hebben we tot hier toe altijd al pech gehad? Of na de hoeveelste tp waren jullie zwanger via ecd? Ik ging ervan uit dat dat na de 1e of 2e tp was (dat insinueerde mijn arts toch).
En wat deden jullie na een tp? Heb al vanalles gehoord: voeten warm houden, witte aquarius drinken, noten eten, granaatappelsap drinken, ... . Helpt dat echt? Of zijn er nog andere huis-/tuin-/keukenmiddeltjes waarbij jullie zweren? Ik begin de moed te verliezen :-(

Groetjes... .
Ik had reeds 4 terugplaatsingen en telkens negatief, alles was nochtans goed, mijn baarmoederslijmvlies, de hormoonwaarden, de laatste keer een topembryo. De dokter zegt dat als het niet lukt het door de natuurlijke selectie komt. Het is zo frustrerend maar eigenlijk kan je er zelf niets aan doen. Het enige wat van belang kan zijn is dat je zo kalm mogelijk bent want stress kan de baarmoeder laten samentrekken en dat kan nadelig werken. Ik ken iemand bij wie het bij de 6de poging gelukt is met een blastocyste dan, dat kan soms meer kans geven op slagen omdat deze al klaar is om in te nestelen maar zeker is dat uiteraard ook niet. Omdat ik 40 ben heb ik er al telkens 2 of 3 gehad. In principe zouden deze elkaar moeten ondersteunen en meer kansen geven op zwangerschap maar bij die persoon waarbij het maar gelukt is de 6de keer hadden ze gemerkt dat meerdere elkaar bij haar net tegen werkten. Dus de enige keer dat ze maar 1 embryo kreeg is het gelukt, toeval? Er zijn zoveel zaken die goed moeten zitten en we moeten, hoe moeilijk het ook is, het proberen los te laten. Wij kunnen enkel onze medicatie nemen, zo gezond mogelijk leven en stress zoveel mogelijk proberen te vermijden.
Je hebt in ieder geval een innesteling (dat heb ik nog geen enkele keer gehad), dus je weet dat het kan lukken, ik hoop voor jou dat je hcg toch nog stijgt maar het is inderdaad weinig gestegen de voorbije dagen. Goede moed!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten