ECD Spanje - IVF Spain - ervaringen gezocht

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

ECD Spanje - IVF Spain - ervaringen gezocht

Bericht door Emmy2 » 11 juli 2018, 15:50

.
Laatst gewijzigd door Emmy2 op 21 november 2018, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: ECD Spanje - IVF Spain - ervaringen gezocht

Bericht door Emmy2 » 14 juli 2018, 13:04

Niemand ervaring met ecd spanje? Niemand die praktische info kan geven? Mag ook pm zijn he.. Ivf spain reageert ook niet op mijn aanvraag voor telefonisch gesprek noch op mail, iemand een idee hoe lang dit kan duren aub?

Marjannetje
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 februari 2014, 17:12

Re: ECD Spanje - IVF Spain - ervaringen gezocht

Bericht door Marjannetje » 16 juli 2018, 20:28

Hoi Emmy,
Heb veel ervaring met ecd in Valencia. Dus wel anders dan ivf Spain. Ik reageer 1 dezer dagen nog uitgebreid. Moet even de tijd en rust vinden om te schrijven. Het verbaast me alleszins dat er zo weinig reacties zijn.
Groetjes Marjan
2014 na iui buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Sept 2015 via ecd IVI Valencia bevallen van een prachtige zoon!

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: ECD Spanje - IVF Spain - ervaringen gezocht

Bericht door Emmy2 » 18 juli 2018, 10:19

.
Laatst gewijzigd door Emmy2 op 21 november 2018, 10:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: ECD Spanje - IVF Spain - ervaringen gezocht

Bericht door Anqui » 18 juli 2018, 12:21

Wij zitten met hetzelfde probleem, we hebben al een kindje en kunnen ook niet zomaar vertrekken. We gaan eerst informeren bij dokter Platteau. Hij heeft meestal ook heel snel donors ter beschikking en doet eigenlijk ook aan commerciële ECD, hij werk samen met het labo van Jette. Het grote verschil is dat de donors in Spanje meestal heel jong zijn en dus betere eicellen hebben (heel veel studenten doen dit om extra te verdienen ) maar een garantie op een geslaagde zwangerschap kan niemand geven. Verder heb ik ook al gehoord dat sommige klinieken (waarschijnlijk niet allemaal) een beetje pushen om meerdere embryo's terug te plaatsen. Persoonlijk weet ik ook niet of ik hiervoor te vinden ben, eentje is meer dan welkom een tweeling toch liever niet. :shock:

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: ECD Spanje - IVF Spain - ervaringen gezocht

Bericht door Emmy2 » 18 juli 2018, 15:35

.
Laatst gewijzigd door Emmy2 op 21 november 2018, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ECD Spanje - IVF Spain - ervaringen gezocht

Bericht door irisbloem » 18 juli 2018, 18:38

Ik heb al 6 ECD TP's gehad via Dr Decleer in Gent en deze zijn allemaal mislukt. Mijn baarmoederslijmvlies is altijd perfect en mijn hormoonwaarden bieden ook hoge slaagkansen, toch lukt het niet, ik stel mij nu ook de vraag over de kwaliteit van de donor.

Marjannetje
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 februari 2014, 17:12

Re: ECD Spanje - IVF Spain - ervaringen gezocht

Bericht door Marjannetje » 18 juli 2018, 19:02

Emmy,
Ik reageer waarschijnlijk pas zaterdag of zondag. Maar ik kom bij je terug!
Groetjes Marjan
2014 na iui buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Sept 2015 via ecd IVI Valencia bevallen van een prachtige zoon!

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: ECD Spanje - IVF Spain - ervaringen gezocht

Bericht door Emmy2 » 20 juli 2018, 9:27

.
Laatst gewijzigd door Emmy2 op 21 november 2018, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Marjannetje
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 februari 2014, 17:12

Re: ECD Spanje - IVF Spain - ervaringen gezocht

Bericht door Marjannetje » 21 juli 2018, 3:54

Hoi Emmy,
Ik zal een poging doen om je vragen te beantwoorden.
Het concreet regelen is inderdaad een ding. Ik probeerde altijd ruim van te voren scenario’s te maken en telde dan de dagen, welke ik mogelijk naar Spanje zou gaan, uit. Die dagen vroeg ik dan vrij op mijn werk. Ik vroeg dus meer vrije dagen aan dan nodig waren. Mijn vakantie dagen gingen er zo goed als aan op. Toch heb ik me ook eens ziek gemeld omdat het dan toch andere data werden.
Mijn zoontje bleef thuis bij mijn vriend en als die niet “oppassen” dan ging hij naar de opvang of naar mijn ouders. Maar dat was ook een heel geregel hoor. Want ook mijn ouders waren niet op de hoogte.

Bij Valencia kan je niet kiezen op welke dag de punctie plaats vind. Wel de vermoedelijke datum, maar men adviseert altijd een dag eerder te komen.
Maar zo jij beredeneert (je man eerder gaan en jij later enz), klopt volgens mij wel. Oh zie nu dat je daar ondertussen antwoord op gehad hebt.

De kliniek waar ik ga heet IVI Valencia. De reden dat ik hier voor gekozen heb is omdat ik alles via dr. Valkenburg in Hove kan regelen. En dus niet heen en weer naar Spanje moet voor de onderzoeken, bloednames en gesprekken Dat scheelt een stuk stress.
Bij Valencia werkt men ook met ingevroren semen en ze werkten tot een jaar geleden met verse blasto’s, maar nu alleen nog maar met cryo’s. Dat maakt het plannen een stuk makkelijker en slagings kansen zouden zo goed als hetzelfde zijn.
Ik heb indertijd ook contact gehad met ivf Spain. Via mail en dat verliep heel snel en duidelijk.

Al bij al heb je niet veel aan mijn reactie, merk ik nu….

Maar als je nog iets wilt weten, vraag maar raak.
Alleszins heel veel succes!

Groetjes Marjan
2014 na iui buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Sept 2015 via ecd IVI Valencia bevallen van een prachtige zoon!

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: ECD Spanje - IVF Spain - ervaringen gezocht

Bericht door Emmy2 » 6 augustus 2018, 11:54

.
Laatst gewijzigd door Emmy2 op 21 november 2018, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

pimpampoentje
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 augustus 2018, 10:44

Re: ECD Spanje - IVF Spain - ervaringen gezocht

Bericht door pimpampoentje » 14 augustus 2018, 11:13

Hallo allemaal,

De technologische revolutie in de communicatiesector heeft niet stilgestaan. Ook de centra in Spanje maken hier nu gretig gebruik van. Zo hoef je voor IMER ([url]https://imer.es/nl/tto/imer-spanje-dichter-bij-u/[/url]) in Valencia maar 1 keer naar Spanje te reizen.

Het eerste (gratis!) kennismakingsgesprek en het eerste intakegesprek kun je nu voeren via skype of in Mechelen of Nederland (ik weet niet precies waar). Mijn man en ikzelf zijn naar Mechelen geweest, op consult bij dokter Greet Lammens. Zij is een Vlaamse arts die jaren in Nederland gewerkt heeft en nu in Spanje woont. Zij is verbonden aan IMER en komt één keer in de maand naar Mechelen en Nederland.

De communicatie zelf verloopt in het Nederlands via haar Spaanse assistente die zelf jaren in Nederland woonde. Heel vlot en smooth. We hebben al uren aan de telefoon en de skype gehangen. Ook sms en WhatsApp worden heel vaak gebruikt door ons.

Ik heb geen ervaring met de kliniek zelf, maar mijn gynaecoloog vertelde me dat IMER op een ethische en erg verantwoorde manier werkt. Die indruk had ik ook via het gesprek met dokter Lammens. Indien er mensen zijn die ervaring hebben met IMER, dan hoor ik het graag!

Zo, dit was het even. We hebben beslist met hen te proberen. Tot later!

Angelika
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 januari 2014, 14:07

Re: ECD Spanje - IVF Spain - ervaringen gezocht

Bericht door Angelika » 21 augustus 2018, 13:45

Lang geleden dat ik nog op het forum gepiept heb maar moesten er nog vragen zijn ivm IVF Spain mag je die altijd sturen (pm zie ik vlugger). Wij hebben een dochter van 3 via IVF Spain en volgende week maandag hebben wij tp voor een brusje in Spanje.

Groetjes,
Angelika

Florine
Berichten: 2
Lid geworden op: 1 augustus 2018, 13:59

Re: ECD Spanje - IVF Spain - ervaringen gezocht

Bericht door Florine » 23 september 2018, 21:15

Anjelika,

PM lukt niet!
Ik heb veel vragen.
Zou jij mij via pm willen contacteren?

sarita10
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 juli 2018, 10:03

Re: ECD Spanje - IVF Spain - ervaringen gezocht

Bericht door sarita10 » 13 oktober 2018, 11:47

Hallo iedereen

Na informatie in Nederland ingewonnen te hebben van IVFspain waren we niet echt overtuigd.
Nog met enkele feriliteitsklinieken contact gehad in Spanje en uiteindelijk gekozen voor Imer in Valencia.
In Belgie te Mechelen gesprekken gehad met Dr. Lammens.

Informatie loopt vlot.
Zelf nog geen ervaring opgedaan in Valencia.
Ik hoop via deze weg ook nog wat meer te weten te komen van mensen dat daar al iets of wat ervaring mee hebben.

Wij zitten nog in een beginfase.
Fase 2 nu.
Zit er al iemand verder bij Imer?
Of nog mensen bezig of bezig geweest bij Imer?


Groetjes Sarita

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten