ECD in het buitenland en de hoge kosten...

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Florine
Berichten: 2
Lid geworden op: 1 augustus 2018, 13:59

ECD in het buitenland en de hoge kosten...

Bericht door Florine » 1 augustus 2018, 14:21

Beste mede-forum-vrouwen,

Ik orienteer me ook op de ECD route in het buitenland (voorkeur op dit moment voor Spanje en een kliniek op Cyprus vanwege hoge slagingskansen en positieve ervaringen die beschreven worden). Vanaf 43 houden alle vergoedingen in Nederland op. Ik lees positieve verhalen online over zwangerschappen met eiceldonatie die lukken na slechts een (1!) poging in Spanje en op Cyprus, dat is heel hoopvol!!!
Ik ben alleenstaand met een part-time inkomen. Alles geinvesteerd in voorgaande behandelingen.
Mijn vraag is dus bestaan er in Nederland wegen om een stukje van zo'n buitenlandse route te financieren?
(Crowdfunding lijkt wellicht voor de hand te liggen…maar ik heb online gelezen dat dat niet echt werkt bij dit onderwerp.)

Wie zou er iets willen delen over hoe jij dit hebt kunnen organseren/regelen?
Ik realiseer me tegelijkertijd dat praten over ‘geldzaken', zeker in dit proces lastig is en gevoelig ligt.
Tips zijn van harte welkom.
Ik kijk vooral uit naar positieve reacties!

(Op Cyprus is er ook een tandembehandeling mogelijk. Deze behandeling is nog duurder en wordt bijvoorbeeld bij Bahceci aangeboden (combinatie eigen eicellen mits voldoende voorraad en vooral voldoende goede kwaliteit gecombineerd met donoreicellen).
Dit betekent nog wel een mogelijkheid met eigen eicellen, dat zou geweldig zijn.
Ook een kleinere kliniek heb ik voorbij zien komen onder de noemer TeamZ…op Cyprus. Kent iemand dat?
Ik zet de kansen af tegen de kosten. Ik denk dat ik dit hele proces slechts nog 1 keer ‘kan’ doorlopen lichamelijk en emotioneel, nog los van de kosten.
In Spanje bepaalt de wet dat de donormatch op 4 tot 8 punten gelijkenissen/uiterlijke overeenkomsten vertoont met de moeder die het kind zal gaan dragen. Ook zijn er veel jonge eicel-donatrices, studentes heb ik mij laten vertellen – ook blonde vrouwen.
Hoe is dat in Cyprus?)

Nadine33
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 september 2018, 11:08

Re: ECD in het buitenland en de hoge kosten...

Bericht door Nadine33 » 25 september 2018, 11:31

Onze eerste ecd poging is helaas mislukt in Cyprus bij Team Mircle.
Wij zijn ons nu aan het oriënteren op Bahceci. Heb jij al contact met ze gehad?

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ECD in het buitenland en de hoge kosten...

Bericht door mich75 » 25 september 2018, 20:55

Hoeveel embryo's heb je met 1 poging?

Wat is 1 poging? Enkel verse tp of zijn er ook cryo tp bij.

Ik heb eens op de website van Team Miracle gaan kijken en vind niet direct antwoord op deze vragen. Ook het volledige kostenplaatje is voor mij niet duidelijk.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten