Eiceldonatie gezocht

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Ursula
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 februari 2008, 19:54

Eiceldonatie gezocht

Bericht door Ursula » 15 februari 2008, 20:01

Hallo allemaal,
Na vier jaar hebben we nu te horen gekregen dat een zwangerschap voor ons alleen maar tot stand zal kunnen komen met behulp van een eiceldonatie.
Wil je meer informatie of ken je iemand die daarvoor in aanmerking komt neem dan contact met ons op.
De maximale leeftijd is 37 jaar en bij voorkeur iemand die reeds een kindje heeft.
Wij zijn in behandeling bij ZOL te Genk
Ursula

Ursula
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 februari 2008, 19:54

Bericht door Ursula » 19 augustus 2008, 15:18

Begin dit jaar zijn wij via een vriendin aan een lieve donor gekomen die namens ons deel zou willen nemen aan de kruisdonatie.
Toen onze donor zo ver was om te gaan beginnen met de hormonen, volgens afspraak met het ziekenhuis, konden ze onze kruisdonor niet bereiken.
Onze donor is wel gestart, maar voor een kruisdonatie konden we toen niet in aanmerking komen.
Zelf konden we de eicellen niet in ontvangst nemen omdat dit alleen maar anoniem plaats vindt.
Nu zouden ze ons als eerste op de donorlijst plaatsen voor stellen die graag eicellen willen ontvangen.
Helaas hebben we tot en met heden niets mogen vernemen.
Wij staan op de lijst bij de ZOL in Genk.
Als u overweegt om eicellen te doneren kunt u altijd contact opnemen met de consulente daar
0032-89327722
Dit kan helaas niet via ons zelf gaan omdat anders de anonimiteit weer in het gedrang komt.
Hartelijk dank voor het lezen en mocht u iemand kennen die voor eiceldonatie in aanmerking zou kunnen komen breng het onderwerp dan in ieder geval aan de praat. :o

Ursula
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 februari 2008, 19:54

Bericht door Ursula » 2 september 2008, 11:56

Hallo allemaal, :o
Ben je eens samen met een aantal breng het onderweg eiceldonatie eens aan de orde.
Niet zo zeer om direct een donor te vinden maar het is goed als het wat meer leeft onder de medemens.
Wie weet komt via, via, via iemand wel in aanmerking om het eens te overwegen.
:)

Ester
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 september 2008, 0:35

eiceldonatie

Bericht door Ester » 11 september 2008, 0:48

Hallo,

Al die verhalen grijpen mij zo aan!!
Ik ben 33 jaar en heb 2 lieve dochters (8 en 21 mnd) ons gezinnetje is compleet.
Misschien kan ik jullie wel helpen, maar weet natuurlijk niet of ik in aanmerking kom. Ik werk in Genk
Laat maar iets weten

groetjes Ester

Ursula
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 februari 2008, 19:54

Re: eiceldonatie

Bericht door Ursula » 11 september 2008, 19:16

Ester schreef:Hallo,

Al die verhalen grijpen mij zo aan!!
Ik ben 33 jaar en heb 2 lieve dochters (8 en 21 mnd) ons gezinnetje is compleet.
Misschien kan ik jullie wel helpen, maar weet natuurlijk niet of ik in aanmerking kom. Ik werk in Genk
Laat maar iets weten

groetjes Ester
Hallo Lieve lezer van deze site,

U bericht komt momenteel wel op een goed moment want ik begin er zo nu de werkelijke zenuwen van de krijgen om elke keer weer maar hopeloos te moeten afwachten tot we van start kunnen gaan.
Helaas kan ik niet te veel persoonlijk contact met u nemen omdat anders de annonimiteit in het gedrang komt en we niet meer in aanmerking kunnen komen om u eicellen te mogen ontvangen. Natuurlijk willen we geen enkel risico lopen.
Het zou het beste zijn dat u contact opneemt met de consulente van Genk onder nummer; 0032-89327722.
Momenteel ben ik ook aan het meewerken met de medewerkers van deze site om mijn compleet verhaal te gaan plaatsen om zo andere een goed beeld te kunnen geven wat het allemaal inhoud en om zo ook steun te geven aan iedereen die dat ook maar nodig heeft
Heel hartelijk bedankt en ik ga u ook nog een privé berichtje sturen.
Ursula

Ursula
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 februari 2008, 19:54

Bericht door Ursula » 12 december 2008, 14:42

Hallo allemaal,
Er is een donor gevonden voor ons.
Volgende week Dinsdag moet ik bellen om te horen wanneer we kunnen gaan starten.
Gelukkig komt er weer wat beweging in het afwachten.
Een hele grote dikke pluim voor de personen die bereid zijn om eicellen af te staan.
En ook voor de partner die er volledig achter staat.
Een ding weet je in ieder geval zeker; Ze komen goed terecht en zullen met alles gewaardeerd worden wat maar kan.
Dit is voor ons de laatste kans en gaan die met beide paar handen aangrijpen en ons er volledig voor inzetten.
Ursula

Iedereen fijne dagen en geniet ervan ook al weet ik, uit ervaring, dat dit niet altijd even makkelijk is tijdens deze dagen.

Ursula
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 februari 2008, 19:54

Wachten op een kans

Bericht door Ursula » 17 december 2008, 12:13

Heb ik direct Dinsdag op de afgesproken tijd contact opgenomen krijg ik te horen dat de consulente, die hier over gaat, er niet is.
Zitten we al een paar dagen in spanning, omdat we Dinsdag terug moeten bellen, krijgen we dat weer te horen :!: ! :evil:
Gelukkig waren we hier niet mee, Donderdag vroeg in de morgen weer een poging doen om iets te weten te komen.
Al weten we maar vast een datum waarop we zouden kunnen starten, dan kun je daar in ieder geval al iets of wat rekening mee houden.
En zekerheid dat we weer een kans maken zou ook wel welkom zijn :arrow:
Op naar Donderdag

Ursula
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 februari 2008, 19:54

Zal het jaar 2009 voor ons nieuwe kansen geven

Bericht door Ursula » 29 december 2008, 20:09

Zal het dan toch zo ver gaan komen dat we weer kans gaan maken om een gezin te gaan vormen.
Er komt in ieder geval weer hoop onze kant op en al de kansen die voorbij komen grijpen we samen aan.
Het zou kunnen zijn dat we eind Januari aan de beurt gaan komen om eicellen te mogen ontvangen.
Wij hebben voor ons zelf het idee dat dit onze laatste kans zal zijn omdat het nu an ruim zes jaar ons leven aan het beheersen is en we zullen toch een keer verder moeten.
Het lieft als gezin, maar als er dit niet van gaat komen zullen we samen door die moeilijke tijd heen moeten en er samen sterk uit komen.
Duim allemaal voor ons en we grijpen deze kans samen met twee paar handen aan en gaan er voor.
Zodra ik weer weet uit Genk zal ik het zeker berichten op deze site in de hoop dat iedereen weet dat ze niet alleen staan.

Katy
Berichten: 263
Lid geworden op: 5 februari 2007, 13:25

Bericht door Katy » 30 december 2008, 8:50

Hoi Ursula

Ik wens je het allerbeste toe.
Laat zeker iets weten wanneer je concrete gegevens hebt. Ik zal voor je duimen.

groetjes

katy

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten