Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door KATEDV » 17 april 2019, 13:24

ah goed te horen dat je de docs gewoon per mail mag sturen, gaan we vanavond ineens ff regelen :-)
Ik had dit in m'n vorige mail gevraagd maar daar geen reactie op gekregen.

Stel me ook die vraag mbt zo snel mogen starten zonder wachttijd, mss is het in Gent anders dan in Jette?
Het naar Brussel willen rijden is natuurlijk een eigen keuze maar ik denk dat er altijd wel een mouw aan te passen is.
Ik ging bv voor mijn bloed en echo ook in Antwerpen zodat ik niet helemaal naar Jette moest rijden.
Hoe het bij ecd zal zijn weet ik nog niet maar k vermoed dat ik zeker niet meer op controle moet dan voordien.

Ik zou het toch ook overwegen om eens bij db of dergelijke een afspraak te maken. Baat het niet dan schaadt het niet.
Je kan er s avonds ook terecht moest dat beter passen.

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 17 april 2019, 14:56

Ik vond de ronde met ECD de makkelijkste ooit.

Daarvoor ging ik voor alles naar Jette, in het beste geval 1u rijden enkel, in het slechtste geval...Ik kan hier in de buurt nergens terecht voor een echo in het weekend en bn was ook al niet zo evident.

Dus ik dacht Jette te blijven doen, maar dr DB vond dit een beetje stom en door hem ben ik dan naar een zh in de buurt gegaan. BN op zondag gaat er niet, maar dit was voor dr DB geen probleem, als ik al op een zondag had moeten gaan.

Schema was als volgt:
D1: bn in lokaal zh, ik stuurde de dr een mail dat dit gebeurd was, zodat hij er eventueel zelf achteraan kon gaan als het zh geen resultaten doorstuurde. Mail vd de dr om te starten met Progynova + afspraak bij hem voor echo + bn.

D12: echo + bn bij dr DB

D16: start Utrogestan

D20: tp in Jette

Dan normaal 12d later bn, maar ik had na 6d al pos test, dus gemaild en ik mocht vroeger gaan voor bn, maar weer in lokaal zh en dan nog 2x een bn moeten laten doen, maar dus ook hier.

Qua verplaatsingen valt dit dus geweldig mee vond ik.

Enkel eerste echo rond 6-7w ook nog bij dr DB, maar dit valt ook weer vrij goed te plannen, steekt niet op een dagje.

Ik had beloofd hem op de hoogte houden van de zwangerschap, maar dat heb ik niet gedaan :oops: :oops: :oops:

Maar ik ga hem kortelings toch eens mailen en een geboortekaartje krijgt hij ook.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door irisbloem » 17 april 2019, 23:17

mich75 schreef:
17 april 2019, 13:01
Ik had voor een eerste afspraak gemaild maar toen is het een beetje misgelopen omdat dit tijdens het verlof van de dr was. Dan uiteindelijk 2 weken later even gebeld en ik mocht de dag erna al komen. Van anderen hoor ik soms 1 maand wachttijd, zal er ook vanaf hangen wanneer jij kan overdag heeft hij misschien vlugger plaats dan 's avonds. Gewoon even contacteren ;)

Je kan altijd altijd al een afspraak maken en gaan, ik weet niet of je dan de contracten meekrijgt.

Ik heb hem laten weten dat ik wou starten en kreeg de contracten via mail en mocht ze ook zo terugsturen.

Over je vriend zijn verplaatsing naar Jette en het al dan niet invriezen kan je het ook hebben bij jullie consult. Al het donorzaad is ingevroren en die kwaliteit is toch goed, dus ik weet niet of er echt veel kwaliteitsverlies is.

In het begin van ons parcours heeft mijn man ook zaad moeten laten invriezen als back-up in geval er bij pu niet genoeg was, dus ik denk dat ingevroren nog wel meevalt en niet te vergelijken is met eicellen.

Dr DB doet de tp zelf, geen onbelangrijk detail en ik denk dat dit dinsdag en vrijdag gebeurt, maar ik ben hier niet 100% zeker van, ook dit is iets wat je kan bespreken en dan kan je misschien rekening houden met het inplannen van je werk.

Wat ik me nog afvraag, jij kan zonder wachtlijst telkens starten, wordt er gematcht met jou fenotype of krijg je willekeurige eicellen?

Je had wel een mooi aantal bevruchtingen, zo jammer dat het alsnog mislukt en je geen cryo's hebt. Het lijkt op de duur toch een zaadprobleem, maar dit is in België nog niet te onderzoeken, jammer genoeg.
Indien ik via het ziekenhuis was gegaan dan was dit ook met wachtlijst maar ik ben via de privépraktijk gegaan en gezien mijn leeftijd en medische situatie kreeg ik voorrang om direct te starten. Ook omdat het mogelijk was en ze eicellen voor mij beschikbaar hebben.

Mijn man zijn zaad hebben ze in het begin reeds onderzocht. Het aantal zat ruim boven het gemiddelde, dus zeer goed, de beweeglijkheid was ook goed alleen de vorm scoorde minder maar dat werd gecompenseerd door het grote aantal zei men toen.

Mijn moeder gelooft ook in de match tussen beide. Zij denkt dat mijn fenotype niet zo goed matcht met mijn man en het daardoor ook moeilijker gaat. Ik weet wel dat er vrouwen zijn die met de ene partner direct zwanger geraken en met een andere het meer dan een jaar duurt. Toeval of niet?
In ieder geval bedankt voor de info!

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door irisbloem » 17 april 2019, 23:25

KATEDV schreef:
17 april 2019, 13:24
ah goed te horen dat je de docs gewoon per mail mag sturen, gaan we vanavond ineens ff regelen :-)
Ik had dit in m'n vorige mail gevraagd maar daar geen reactie op gekregen.

Stel me ook die vraag mbt zo snel mogen starten zonder wachttijd, mss is het in Gent anders dan in Jette?
Het naar Brussel willen rijden is natuurlijk een eigen keuze maar ik denk dat er altijd wel een mouw aan te passen is.
Ik ging bv voor mijn bloed en echo ook in Antwerpen zodat ik niet helemaal naar Jette moest rijden.
Hoe het bij ecd zal zijn weet ik nog niet maar k vermoed dat ik zeker niet meer op controle moet dan voordien.

Ik zou het toch ook overwegen om eens bij db of dergelijke een afspraak te maken. Baat het niet dan schaadt het niet.
Je kan er s avonds ook terecht moest dat beter passen.
Ik heb diverse keren gehad dat ik amper op tijd terug thuis was na een tp voor mijn werk en dan kwam ik maar van Gent, van Jette is dan wat anders. Gelukkig dat je in een kunstmatige cyclus wel wat kan schuiven maar het moet voor de dokter ook kunnen. Je kan hen ook niet vragen om een tp te kunnen krijgen om 9u ipv om 11u omdat je anders niet op tijd thuis geraakt, want het loopt altijd uit. Bepaalde reservaties zijn maanden op voorhand gemaakt. Die kan ik op het laatste moment ook niet afzeggen, ik moet dan gewoon kunnen werken. En zolang op voorhand weet ik ook niet exact of ik dan naar het ziekenhuis ga moeten. En het zijn dure behandelingen dus de centjes moeten ook blijven binnen komen dus kan ik mijn zaak ook niet altijd sluiten of voor bepaalde periodes geen reservaties aannemen.

Sameen
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2018, 11:08

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Sameen » 10 mei 2019, 15:39

Hoi,
klopt het echt dat er geen wachtlijst is bij deze dr.?
kan het precies slecht geloven.
Maar als dit zo zou zijn, ga ik zeker contact opnemen.
IVF traject stopgezet met eigen eicellen. (amh van 0,02)
groetjes

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 10 mei 2019, 18:33

Klopt er is geen wachtlijst.

Het is zo dat men probeert het fenotype zo goed mogelijk te laten matchen. Als je bepaalde kenmerken (kleur ogen, haar, bloedgroep...) minder belangrijk vindt is er zeker geen probleem. Wil je dat alles matcht en er zijn kenmerken die minder voorkomen dan kan het zijn dat je misschien wat moet wachten.

Het hangt er maar vanaf hoe belangrijk je het allemaal vindt.

Mijn donor is denk ik binnen de week begonnen nadat ik op consult ben geweest, ik had wel dezelfde dag of de dag erna de contracten al terug gestuurd.

Het kan heel snel gaan bij dr DB.

nadia1980
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 februari 2019, 16:13

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door nadia1980 » 11 mei 2019, 0:05

Dag Mich
Hoe gaat het met u ondertussen en de twins;) heb je nog last van u bekken?
Had jij na de terugplaatsing ook af en toe een beetje bloedverlies?

Groetjes Nadia

nadia1980
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 februari 2019, 16:13

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door nadia1980 » 11 mei 2019, 0:07

Dag sameen

Er is idd geen wachtlijst en gaat sneller dan je denkt;) we hadden eind februari de eerste afspraak en half april was al de terugplaatsing. Is een heel lieve dokter en doet alles via mail.


Groetjes Nadia

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 11 mei 2019, 9:36

Dag Nadia,

Ben je nu pril zwanger dan aangezien de tp toch een 4tal weken geleden gebeurd is? Ik hoop van wel :)

Het gaat redelijk goed, het begint wel zwaarder te worden, ze wegen beiden ong 1,5 kg, dus samen 3 kg dit is zoals op het einde bij een gewone zwangerschap. Maar de twins zitten volledig op schema dus da's goed.
Bekkenpijn is ook weg, wel bandenpijn van lies tot lies, maar ja, het moet allemaal zo hard rekken dat dit logisch is.

Ik had sinds 2 weken redelijk veel last van harde buiken, maar deze week met gyn overlegt en ik neem nu terug Utro, dit kalmeert de baarmoeder en de harde buiken zijn zo goed als verdwenen, met 1/dag en ik mag nog verhogen tot 3 indien nodig. Het lijkt echt een wondermiddeltje :lol:

Ik heb enkel een week na tp een dag of 3 wat roze en bruinverlies gehad en 1 dag een beetje bloed, maar verder niets, was dus een innestelingsbloeding.

Bij ECD heb je meer kans op bloedingen, maar er worden vaak spuitjes voorgeschreven om het bloed te verdunnen (bv Clexane) en dan is de kans nog groter dat je last hebt van bloedingen.
Ik neem Asaflow 80mg, vanaf tp tot normaal gezien 36w, maar het kan zijn dat ik vroeger moet stoppen omdat ik vroeger ga bevallen.

Volgende controle is op 33,5w en dan kijken we weer verder.

Dr DB is inderdaad wel een lieve man. Ik had hem gemaild met een update over de zwangerschap en kreeg een leuke mail terug en hij wenste me veel succes met de bevalling.

nadia1980
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 februari 2019, 16:13

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door nadia1980 » 11 mei 2019, 10:12

Dag Mich

Idd pril zwanger :) heb hier zo lang op gewacht.
Lichte bloeding gehad maar kon geen kwaad zei dr Db.
Voor jou ook super spannend vind ik.
Was je van de eerste terugplaatsing al zwanger?

Groetjes Nadia

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 11 mei 2019, 13:12

Dag Nadia,

Proficiat!!! Bijna echo dus of misschien al gehad. Heb je er 1 of 2 laten terugplaatsen?

Hier ook van de eerste tp zwanger :)

Ik blijf het confronterend vinden, zo sukkelen met eigen eicellen en dan met ECD gaat het vanzelf, maar wij zijn super blij. We hadden het wel gehoopt maar toch niet durven denken dat het echt van de eerste tp raak zou zijn.

Ik vind het bij mij momenteel nog niet zo spannend, volgens mijn gyn loop is nog wel even rond en nu ik terug Utro neem gaat het ook weer beter, dus...

Het enige wat ik spannend vind is wat te doen met de dochter als het zo ver is, dichtste familie woont meer dan een uur rijden van bij ons.
En ook een beetje bang dat het ineens heel snel zou gaan of dat ik een ks moet krijgen, wat ik liever niet wil.

Maar dit zijn dingen waar ik niets aan kan veranderen, dus go with the flow en wat komt dat komt.

Bij jou zijn het nu nog wel even spannende weken, maar het komt wel goed. Heb je nog veel cryo's?

Sameen
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2018, 11:08

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Sameen » 11 mei 2019, 13:39

Dankjewel voor de info Mich.
Dan zal ik er eens werk van maken.

Sameen
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2018, 11:08

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Sameen » 11 mei 2019, 13:41

Nadia,
Serieus? amai... Dikke proficiat!
Dan zal ik er ook eens werk van maken. Dankuwel hé. :)

nadia1980
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 februari 2019, 16:13

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door nadia1980 » 11 mei 2019, 20:24

Hey

Idd volgende week echo :D ik heb er maar 1 laten terugplaatsen en heb er nog 4 in de vriezer.
2 raadde hij af en hebben zijn raad opgevolgd. Tis toch altijd meer risico vind ik.
Geniet nog maar van u zwangerschap, want het is u laatste zei je vorig keer hier.


Groetjes Nadia

nadia1980
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 februari 2019, 16:13

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door nadia1980 » 11 mei 2019, 23:41

Hey Mich

Stomme vraag, als je voor de 1 ste echo gaat krijg je dan een echo mee? Weet je dan wanneer je uitgerekend bent?
Tis allemaal heel spannend en kan niet wachten maar wil hem ook niet lastig vallen via mail met onnodige vragen :D

Groetjes Nadia

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten