Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Sameen
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2018, 11:08

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Sameen » 29 mei 2020, 14:27

Hoi iedereen,

Hier ben ik nog eens; weeral even geleden.
Ben intussen op 8 mei om 21u03 via keizersnede bevallen van een zoontje Levi Huysmans, 48 cm en 2.800 kg
(geschat: 51cm en 3.500 kg) :lol:
schrok wel even, zo'n klein schattig dutske... helemaal verliefd op ... en zoveel haar.

6 nachten in zh verbleven, midden in de corona tijd.
Om een lang verhaal kort te maken, hebben wij ook nog eens een bittere pil moeten slikken. (om nog maar te zwijgen over mijn lange bevalling/ fouten gebeurd naar mijn weten)
Daags na ik normaal ontslagen ging worden, stelde de kindercardioloog vast dat onze Levi Tetralogie van Fallot heeft. :cry: Dan denk je echt... nu dit er nog bij... da was er teveel aan.
Heeft ocharme 2 dagen op neonatologie gelegen; maar hij was in orde en dmv medicatie is dit voorlopig stabiel.
Als hij 5/6 kg weegt, moet hij wel een operatie ondergaan. Klein gaatje tussen de kamers dat dichtgemaakt moet worden.

Sorry dames, wou gewoon even mijn verhaal kwijt.

Het beste voor jullie allemaal in deze moeilijke tijden.

Groetjes

Sameen

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 29 mei 2020, 17:51

Proficiat Sameen!

Als het lange/moeilijke bevalling is, geen bezoek en dan nog eens het nieuws dat er iets scheelt aan zijn hartje, dat is gewoon te veel hé. Ik veronderstel dat het niet heel erg is, want anders hadden ze het misschien al gezien tijdens de zwangerschap?
Maar wel goed dat hij nu stabiel is en hopelijk is na de operatie alles helemaal in orde.

Wel serieus verkeerd geschat hé, maar dat hoor je wel meer :lol:

Geniet maar van jullie ventje want het gaat allemaal supersnel.

Sameen
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2018, 11:08

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Sameen » 31 mei 2020, 16:37

Dankuwel Mich75,

tja, mijn eigen gyn vond zelf dat de andere gynaecoloog mijn water te snel heeft gebroken.
Ben donderdag 7 mei binnengegaan voor een inleiding... dus staken ze een ballonneke...
s'anderendaags conclusie: niets uitgehaald dus geen opening.
Die k** onderzoeken die keipijnlijk waren...
Ze hadden mij een extra pilleke moeten geven voor meer opening te creëren. Bijna een hele dag in arbeid geweest.
Wel nix gevoeld van weeën (toen nog geen epi gevraagd)
Ze kwamen af met het feit dat mijn bekken te smal zou zijn. Mijn eigen gynaecoloog vond dit zelfs raar.

Ik heb zelf nog niet veel over die hartafwijking opgezocht, wel las ik dat dit soms met de 20 weken echo wordt gezien;
maar omdat de afwijking bij onze Levi maar zo miniscuul is, werd dit niet gezien. Dus probeer ik nu niet meer te panikeren.

Tja die schatting :lol: Ondertussen weegt hij 3,300kg en 50cm, dus hij doet het goed hoor. :)

Samen komen we dit alles wel te boven. Levi is een knap jongetje, zeggen velen.

Groetjes

PS: met jou kinderen alles in orde?

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 31 mei 2020, 20:51

Sommige inleidingen gaan snel, maar bij anderen kan het lang duren. Mijn schoonzus is 2x ingeleid en 2x 3 volle dagen, bij de laatste was het uiteindelijk een spoed kz.

Bij mij is het elke keer spontaan begonnen, eerste keer weeën en ongeveer 8u later was onze dochter er en bij de tweeling mijn water gebroken, 2u later begonnen de weeën, dan naar het zh en daar werd het blijkbaar een spoed kz. Ik heb wel beide keren het geluk gehad dat ze mijn gyn gebeld hebben en die gekomen is, ook al was het 's nachts.

Goed dat Levi het zo goed doet en dat het maar iets heel kleins is aan zijn hartje.

Hier doen de kids het goed, ik kan alleen niet geloven dat ze komende week al 1 jaar worden, het gaat veel te snel. Ik denk dat ze ondertussen richting 9kg gaan, ze kunnen alleen staan en brabbelen er op los. Nog altijd geen tandjes, dus soms iets moeilijker om te eten en ze krijgen nog altijd bv.

Onze zoon is ook zo'n schoon ventje, hij verovert alle harten, ik weet nu al dat ik problemen ga hebben om nee te zeggen, hoe die kan kijken...

Sakura84
Berichten: 6
Lid geworden op: 5 april 2021, 19:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Sakura84 » 25 juni 2021, 12:20

Hallo,

Ik ben net gestart ik probeer nu dus nog 1 x met eigen materiaal, lukt dit niet dan gaan we over naar ecd , ik vroeg me af of ze ook kijken naar uiterlijk, vb ik ben blond en heb blauwe ogen , is donor dit dan ook of niet? Dat vroeg ik me wel eens af..
Ecd omdat ik zeer lage amh waarden heb en slechte kwaliteit heb tot nu toe reeds 4 pogingen gehad en geen enkele haalde het tot dag 3 , dus nooit tp gehad. Dr de brucker zei dat bij mij best 2 tp gedaan wordt oke ik besef dan dat er veel kans is op twins maar dat neem ik erbij , al zijn er risico’s aan verbonden dan laat ik me sowieso wel goed monitoren. Alvast bedankt 😘

Trouwens proficiat!! Met je bevalling hopelijk blijft alles goed nu?
2021 juni icsi 1e bij debrucker —> zwanger zoontje 22-3-22 🐻
2023 maart terug icsi—>….?

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 25 juni 2021, 12:37

Er wordt rekening gehouden met je uiterlijk. Ik heb donkerblond haar en blauwgrijze ogen.
Ik wou heel snel beginnen en ik vond de bloedgroep belangrijker dan de kleur ogen of haar.

Mijn dochters hebben beide groenbruine ogen, de oudste is van mijn eigen eicel en de jongste via ecd en als je de babyfoto's vergelijkt kan ik ze niet altijd uit elkaar houden, dus dr DB heeft een goede donor gekozen.

Wil hij er met ecd ook 2 terugplaatsen of enkel nu met eigen materiaal?

Bij mij zijn er 2 teruggeplaatst omdat ik dit wou en omdat mijn 1e zwangerschap zonder problemen is verlopen.
Die 2 zijn een tweeling geworden, ondertussen terug gestart voor een brusje en weer 2 laten terugplaatsen, eentje is blijven plakken maar is een mk geworden. Dan weer 2 en dat was negatief, nog eens 2 en daarvan is er voorlopig eentje blijven plakken.

Met ecd heb je 15% kans op een tweeling als je er 2 laat terugplaatsen, als je dit echt niet wil, moet je dat ook niet doen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Sakura84
Berichten: 6
Lid geworden op: 5 april 2021, 19:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Sakura84 » 25 juni 2021, 12:47

Zowel met eigen materiaal als met ecd 2 tp omdat wij graag 2 kids willen maar ik zelf reeds 37 ben en mijn man 40 we willen niet zolang meer wachten het zou de laatste zwangerschap zijn. Ik ben 2x spontaan zwanger geweest maar telkens mk, wss door slechte kwaliteit.

Wat fijn om te horen dat dr db toch ook wel naar uiterlijk lijkt, ivm bloedgroep zal dit moeilijker zijn ik heb A negatief daar zijn er niet zoveel daarvan.. 🙈
2021 juni icsi 1e bij debrucker —> zwanger zoontje 22-3-22 🐻
2023 maart terug icsi—>….?

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 25 juni 2021, 13:17

Ik heb O+, daar zijn er heel veel van.

Ik had deze keer ook graag terug een tweeling gehad, ik wou ook nog 2 kindjes en liefst maar 1 zwangerschap, ik ben er bijna 46 en mijn man ook.

Ik droom nu al een beetje van een volgende, maar veel zal afhangen van hoe ik deze zwangerschap doorkom.

Mijn man was van het idee, nog 1 laatste zwangerschap, 2 kids mag en als het er 1 is ook goed.

Ik besef ondertussen ook wel dat we veel geluk hebben gehad met onze tweeling.
Zoals gezegd is er 'maar' 15% kans op een tweeling en ik weet dat er toch wel wat dames zijn die zwanger waren van een tweeling, maar waarbij maar eentje de eindmeet heeft gehaald.

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door KATEDV » 25 juni 2021, 13:44

Hoi allen

Hier gaat alles goed. Mus al bijna 16 maand, wat gaat het snel.

Mijn eerste tp was ook 2 maar daar heeft jammer genoeg alleen bovenstaande meid het gehaald. Het ander hartje is gestopt met 9 weken.

Nu terug 14 weken zwanger. Wij wilden nog 1tje en hadden nog 2 embryos over.
Bij tp kreeg ik te horen dat het er toch 2 waren want ze plakten aan elkaar. Door Corona mocht de vriend niet mee dus daar lig je dan… ter plaatse moeten beslissen 2 of geen.
Dokters gingen er sowieso van uit dat ik verder ging met de behandeling. Wel raar want dat was letterlijk op de moment van terugplaatsen dat ik dat hoorde. Echt schrikken!
Je raadt het wel…. Die 2 zijn allebei blijven plakken tot hier toe. Dit was voor ons wel even slikken want onze ruwbouw staat er net… uiteraard klaar voor 3 slpk en geen 4.
Nu zijn we al wat bekomen van de gedachte van 3 kids.

En hij houdt zeker rekening met uiterlijk. Musje blauwe ogen en blond haar, net als de mama🙃.
Groetjes allen 😘

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 25 juni 2021, 13:59

Kate,

Wat fijn om nog eens iets van jou te lezen en wat een verhaal.

Het zal allemaal wel goed komen.

Onze verbouwplannen zijn al heel veel veranderd, ondertussen is ons 2de bouwvergunning eindelijk goedgekeurd en zouden we in theorie na de verbouwing 7 slaapkamers hebben, maar in praktijk gaat er 1 als wasruimte dienen, 1 als bergruimte/zolder, we dachten ook nog aan een speelkamer, logeerkamer,...

Momenteel hebben we maar 2 slaapkamers en slapen de kids met 3 op 1 kamer en dat lukt ook.

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door KATEDV » 25 juni 2021, 15:25

Hey Mich

Ja ik snap niet dat ik na de bevalling hier niets geschreven heb. Was ik toen nochtans van overtuigd. Was dus enkel op de pagina van maart 2020 dat ik wat getypt had.

We gaan het bij 3 slpk houden. Nog gekeken om te wijzigen maar we zien het voordeel er niet van in, de winst is te klein en dan wordt het 1 grote kamer en 2 kleintjes dus beter 2 deftige kamers. 2 zullen dus een kamer moeten delen. Eventueel later kunnen we nog van de garage een kamer met badkamer installeren of in de kelder een kamer maken of het tuinhuis verbouwen. Studeren niet op de kamer maar mee met ons naar de kelder in t bureau. Opties genoeg 😉

Ik zie dat het bij jou ook gelukt is terug. (Was al stiekem wat maanden aan t meelezen😁). Proficiat hè 🥳 en vooral voldoende rusten want dat heb je nodig.
Groetjes

Sakura84
Berichten: 6
Lid geworden op: 5 april 2021, 19:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Sakura84 » 30 juni 2021, 3:09

Hallo dames,

Even update. Morgen is de pu met 4 follikels, maar oestradiol waarden van 442 niet zo hoog dus. Spannend, het is de laatste poging zaterdag is tp gepland als ze alleszins goed zijn. 🤞

Het is wel fijn om andere hun ervaringen te horen. 😊
2021 juni icsi 1e bij debrucker —> zwanger zoontje 22-3-22 🐻
2023 maart terug icsi—>….?

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door KATEDV » 30 juni 2021, 8:49

Succes 🤞 Sakura84

Sakura84
Berichten: 6
Lid geworden op: 5 april 2021, 19:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Sakura84 » 30 juni 2021, 17:07

Kate,

Punctie gehad 2 eitjes, ik weet nog steeds niet of ze meedoen of afgevallen zijn.. hoe werden jullie op hoogte gehouden? Pu zelf, spuitjes in baarmoeder viel best mee maar de punctie zelf heb ik toch wel goed gevoeld maar geen krimp gegeven..

Deze ochtend mooi dik half uur eerder vertrokken en toch 7 min te laat toegekomen, ongeval op de weg = file.. 🤬 moest dat nou.. stress factor de hoogte in.. eens toegekomen verkeerde kant dus een heel stuk gestapt in volle gietende regen.. maar hartelijk ontvangen.. dat maakte het wat goed, nu afwachten op enige nieuws dat ik nog niet weet via welke weg dit zal gebeuren.
Staken jullie ook utro in zo ja is dat direct vandaag nog of pas morgen?

Thnx ladies 😘
2021 juni icsi 1e bij debrucker —> zwanger zoontje 22-3-22 🐻
2023 maart terug icsi—>….?

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door KATEDV » 30 juni 2021, 17:48

Bij mij was het toen in natuurlijke cyclus en kreeg ik geen utro.
Op dag van tp kreeg je te horen wanneer je mocht komen voor de tp. Als de communicatie met dm via berichten gaat, kan je wel updated zien hoe ze evolueren.

Bij de laatste tp met ecd moest ik utro nemen 4 dagen voor tp maar denk dat dit afhankelijk is van hoe dik de baarmoeder is op moment van echo.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten