Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Sameen
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2018, 11:08

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Sameen » 9 september 2019, 18:58

Hey lady's,
Hier ben ik nog eens. (zal eens kijken waar ik meldingen kan inschakelen)
Vandaag was het even spannend.
Heb 14 augustus een terugplaatsing gehad dus ondertussen 5,5 week. Maar omdat ik vorige donderdag rood bloedverlies heb gehad en zaterdag terug; (helse nacht pijn aan onderrug gehad)
tja, manlief op weekend dus ikke redelijk in paniek en al zeker gisteren want ineens een beetje bruinverlies.
Maar vandaag terug BN gehad en was toch gestegen van 6000 naar 10046. oef!
Ik kan eigenlijk pas 26 september voor een eerste echo maar heb gevraagd voor vroeger; maakt even niet uit bij wie. Weet je, als je bloedingen hebt gehad... is dit altijd verschietachtig.
Voorlopig dus alles goed, nu hopen dat het zo blijft.
Groetjes

Sameen
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2018, 11:08

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Sameen » 9 september 2019, 19:09

correctie: HCG van 4000 naar 10046 gestegen.

Zontje
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 augustus 2019, 21:44

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Zontje » 9 september 2019, 22:47

Amai, zó spannend Sameen! Ik duim! En ook voor Kate en Nadia duim ik!!

Hier ook wat nieuws: juridisch wordt het moeilijk (want draagmoederschap is niet verboden maar ook niet wettelijk geregeld), maar niet onmogelijk.
Vervolgens dus met Dr. De Brucker gebeld en gevraagd of we kans maken als draahmoeder en alleenstaande wensvader en hij zei: "Kom maar af, moest ik denken dat het niet mag (van de ethische commissie) zou ik je niet laten komen."
Duuuus.... maandagavond gaan we langs om alles te bespreken!
Ook een beetje spannend dus... Al is het miner spannend dan bij jullie natuurlijk!

Sameen
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2018, 11:08

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Sameen » 10 september 2019, 11:55

Hey zontje,

inderdaad spannend bij mij.
Ben blij dat ik volgende vrijdag 20 sept. mag gaan ipv de 26ste.

Als dr. De Brucker zegt 'kom maar af'... dan ga je veel uitleg krijgen en misschien zelfs een datum meekrijgen voor contracten te ondertekenen. Starten zou wat snel zijn.. maar zeg nooit nooit.
Het is natuurlijk wel een beetje anders ...
Bij mij ging het allemaal vrij snel bij dr. De Brucker

Veel succes in ieder geval.

Zontje
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 augustus 2019, 21:44

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Zontje » 10 september 2019, 17:20

Ik duim voor 20 september, Sameeen!
Voor mijn terugplaatsing heb ik geen haast. Ik sta in het onderwijs, dus het zou wat stom zijn om nu zwanger te worden hé, ik wil niet bevallen in/voor de zomervakantie :lol: :lol: :lol:
We moeten sowieso ook naar de psycholoog, zei hij. Maar dat vind ik normaal gezien de context van draagmoederschap.
Als we het fiat krijgen en als ook het zaad is goed genoeg, dan zouden we op december of misschien zelfs eerder januari mikken voor de terugplaatsing. Ik heb nog even tijd dus. Maar ook niet té veel, want binnen 14 dagen ben ik al 41...
Ik hou jullie op de hoogte! Doen jullie dat ook maar :-)

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 30 september 2019, 10:30

Dag dames,

Hoe gaat het ondertussen met jullie? Nadia, Kate, Sameen en eventueel nog andere?

Hier is alles in orde, ondertussen worden de nachten ook beter. Soms laat er eentje er al eens 10-11u tussen, maar dan heeft die de laatste voeding gehad om 19u, dus toch nog een keertje wakker 's nachts. En als de ene er een lange tijd tussen laat, de andere natuurlijk niet :lol:

Bij de zoon zijn de eerste tandjes in aantocht, maar hij heeft er precies niet veel last van.

Sameen
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2018, 11:08

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Sameen » 2 oktober 2019, 9:29

Hey Mich,

Ik ben net vandaag 9 weken zwanger! Vrijdag de 2de echo; de eerste was heel goed 1,5 week geleden. (gekozen voor een goede opvolging)
Als het nog steeds goed is, gaan we het dit weekend al wel aan onze ouders vertellen.
Wanneer vertelden jullie het aan jullie ouders? Ik zou zelfs nog langer durven wachten maarja...
Ze beginnen uiteraard ook vragen te stellen hé...

En qua kwaaltjes mag ik niet klagen. Heb weinig tot geen last van misselijkheid, ....

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 2 oktober 2019, 11:22

De eerste keer hebben we het verteld na de eerst goede echo. Verschillende reacties gekregen van super enthousiast tot "het is nog vroeg, er kan nog van alles misgaan" :cry:

We hadden toen ook niet gezegd dat we terug gestart waren.

De laatste keer wilden we wachten tot 13w, om de negatieve commentaren te vermijden. We hebben hebben dit gedaan op 12w omdat het toen kerstfeest was bij de schoonfamilie en we ineens iedereen op de hoogte konden brengen.
Aan mijn vader hebben we het vroeger verteld omdat die voor enkele maanden naar het buitenland vertrok en we het hem toch irl wilden vertellen en dit was rond 8-9 weken denk ik. Mijn ma dan een week later, gewoon om te voorkomen dat ze toevallig contact zouden hebben en de ene het vertelt aan de andere.
Hij was heel blij maar vroeg hoe ver ik was en toen hij dat hoorde stelde hij de vraag of ik al zeker kon zijn dat het allemaal wel goed zat.
Ik heb toen met veel overtuiging geantwoord dat het allemaal heel goed zat, vooral omdat het deze keer met ecd was, dat gaf mij toch wel een beetje zekerheid.

Ook deze keer niet echt veel enthousiasme en ook snappen ze niet dat we nog een tweede kindje wilden. Haha en nu zijn het er drie :wink:

Mijn buik was al goed zichtbaar op 7w, maar ik kon dat nog wel goed camoufleren als ik wou. Wij zien onze familie niet veel, dus we moesten het niet echt verzwijgen.

Ik had ook amper kwaaltjes, zalig gewoon.

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door KATEDV » 2 oktober 2019, 13:20

Hoi allemaal,

Sameen, succes vrijdag!
Ale Mich, ge hebt uwen draai duidelijk gevonden, nog efkes en je hebt je slaaprust terug 😊.

Hier ca va, de echte misselijkheid is over, wel nog steeds last van oprispingen en hoofdpijn. Voor dag laatste ben ik al een paar keer naar de osteopaat geweest. Qua intensiteit is het beter maar nog steeds dagelijks.
Ben nu een goede 18 weken en dat buikje begin je toch te zien 😞. Ja ik ben een van de weinige waarschijnlijk die dat niet zo graag heeft. Voelen doe ik ook nog niets maar dat zou toch moeten beginnen volgens de gyne.
En nu moet ik volop gaan solliciteren en dat met een zwangerschapsbuikje is ni zo evident. We zullen zoenoffer dat gaat lukken.
Binnen 2 weken de 20 weken echo.

Sameen
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2018, 11:08

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Sameen » 2 oktober 2019, 13:29

Mijn vriend wilt het heel graag zeggen; tuurlijk begrijp ik da wel ergens de euforie...
maar ik met mijn hele voorgeschiedenis... de schrik blijft toch nog een beetje.
Tegen de familie gaan we het misschien pas met kerst zeggen, ik zou dan 21 weken zijn,
maar we zien mekaar niet zo veel.
Ik zou echt niet weten hoe we het moeten aankondigen. En heel mijn geschiedenis ga ik aan niemands neus hangen.
De meesten weten dat het bij ons niet vlot gaat dus begrip is er zeker wel van heel de familie.
:)

Sameen
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2018, 11:08

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door Sameen » 2 oktober 2019, 13:31

Kate,

Bedankt.
Komt wel goed... als je er maar in blijft geloven.
Probeer toch maar te genieten van uw zwangerschap(sbuikje)

nadia1980
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 februari 2019, 16:13

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door nadia1980 » 9 oktober 2019, 20:20

Dag lieve dames

Wat lees ik hier allemaal leuke dingen😍 geniet er maar allemaal van.
Ik ben 30 weken ver en nu pas kan je zien dat ik zwanger ben. Waar ik de laatste tijd van wakker lig en vaak droom is dat ik beval van een donker kindje. Niet dat ik iets tegen vreemde mensen heb maar wij zijn allebei superblank en buiten onze ouders is er niemand op de hoogte dat het niet mijn DNA is.
Hadden jullie hier ook last van? Er word toch zeker rekening gehouden met huidskleur, kleur van ogen?
Nog veel succes allemaal

Groetjes Nadia

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 10 oktober 2019, 9:50

Hey Nadia,

Dat is normaal gezien toch besproken met dr DB. Bij mij vroeg hij of ik de bloedgroep belangrijk vond en dat was het geval en om het snel te laten gaan heb ik gezegd dat de kleur ogen eventueel anders mocht zijn. Maar verder komen de kenmerken overeen.
Ik heb nu 2 heel verschillende kindjes, ons meisje is heel blank/bleek met blond/ros haar en onze jonge is donkerder (gewoon) van kleur en heeft donker haar en eigenlijk lijkt hij zo wel wat op mijn broer.
Niemand is op de hoogte en mijn pa zegt ook dat hij enorm op mijn broer lijkt, die jaren geleden overleden is.

Het rare is dat ik er soms echt wel mijn broertje in zie.

Ik denk dat het normaal is dat je wat angsten hebt die dan in je dromen komen spoken, maar je zal zien het komt allemaal goed.
De mensen gaan toch altijd commentaar hebben, of het kindje lijkt op mama, papa of geen van de twee.

Ik was onlangs alleen met de tweeling op stap en natuurlijk word ik dan aangesproken. Altijd hetzelfde, oh dat is zeker een tweeling, 2 meisjes of 2 jongens? Van elk 1, oh mag ik eens kijken, dat is zeker het meisje of de jongen, meestal verkeerd, maar dat boeit niet. En dan de opmerking dat onze jongen wel op de papa zal lijken (aangezien die niet op mij lijkt qua haarkleur).

Relax gewoon, daarbij babytjes worden geboren met donkergrijze ogen en de echte kleur komt vanaf 6m en kan tot 6j duen eer ze definitief is.
Haarkleur kan ook nog enorm veranderen. Onze oudste is met donker haar geboren en is alles verloren en blond geworden, de tweeling heeft hun haar gehouden.
Ik ben als wittekop geboren en heb nu donkerblond haar.
Mijn schoonbroer was met zijn plechtige communie nog een wittekop en heeft nu heel donkerbruin haar.

Dus...

En buiten de dromen alles in orde? Voorbereidingen allemaal getroffen of alles een beetje last minute?
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

nadia1980
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 februari 2019, 16:13

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door nadia1980 » 10 oktober 2019, 17:49

Dag Mich,

Wat lief van je. Je zou bijna zeggen dat je psychologe bent😂 is idd besproken en wou dat hij een beetje op mij trekt kwa haar en huidskleur en kleur van ogen.
Oef nog zoiets ik dacht dat ik de enige was hier waarvan niet iedereen op de hoogte was dat onze zoon mijn DNA niet heeft.
Voor de rest alles oke. Gaat eigenlijk goed. Verbouwingen zijn achter de rug en kamertje is bijna helemaal klaar.
Jou berichtje heeft me gerust gesteld. Bedankt hiervoor😍

Groetjes Nadia

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 10 oktober 2019, 19:26

Merci.

Ik zou graag werken als fertiliteitstherapeute/psychologe, er is enkel het probleem dat ik geen diploma heb 😂😂😂

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten