Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door KATEDV » 15 april 2019, 15:57

In totaal heb ik maar 4 pu kunnen doen waarvan 2 lege, 1 keer 2 eicellen echter niet bevrucht en de eerste vorig jaar was er eentje met terugplaatsing zonder succes.
We hoopten nog een keer pu te hebben maar die bleef uit.
Heb alle vertrouwen in hem en hopelijk kunnen we in juni onze eerste TP doen.
Ook jij veel succes😊!
Grtz

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 15 april 2019, 19:18

Dag dames,

Hier alles redelijk ok, ondertussen 28w ver en wel een stuk zwaarder dan de vorige zwangerschap. Toen had ik geen 2-jarige rondlopen en was het geen tweeling.

Mijn gyn vindt dat het goed gaat, ik moet maar zeer weinig op controle, volgende controle als ik bijna 32w ben en dan 2 of 3 weken later nog eens. Maar hij vindt het al ok als ik de 35w haal, dan zouden de kindjes 2,2 - 2,4kg wegen en niet in de couveuse te hoeven. Zelf hoop ik toch 37-38w te halen. Maar het begint te korten.

Ik denk dat jullie heel goed zitten bij dr DB. en dat jullie binnen de kortste keren zwanger zijn. Hij is heel realistisch in wat kan en wat niet kan, dit in tegenstelling tot andere drs die de hemel op aarde beloven terwijl zedit helemaal niet kunnen waarmaken.

Ik ben heel blij dat ik bij hem terecht gekomen ben.

Om er 1 of 2 terug te plaatsen, hangt een beetje van de kwaliteit van de embryo's af, vooral beïnvloed door de zaadkwaliteit want de eicelkwaliteit is zeker in orde.
Als het een eerste zwangerschap is weet men niet hoe je lichaam reageert en kan het zijn dat je bv een zwakke bmh hebt en als het dan een tweeling is en het wordt te laat opgemerkt dan kan je ze beiden verliezen.

In theorie heb je 15% kans op tweeling als er 2 worden teruggeplaatst, en 35-40% op een zwangerschap als je er 1 laat terugplaatsen. Afhankelijk van de kwaliteit van de embryo's denk ik dat die kansen soms hoger liggen, de meesten zijn zwanger na 1 of 2 tp's bij verse ECD, dit in tegenstelling bij ECD via de eicelbank.

Dus als je een tweeling echt niet ziet zitten zou ik er maar 1 laten terugplaatsen, als je het risico wil nemen, dan zou ik het even met dr DB bespreken.

Succes en ik hoop hier snel een positief vervolg te lezen.

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door KATEDV » 16 april 2019, 12:52

Nadia,
Wat is bij jou de reden dat je overgaat op ecd?

Mich,
Oh fantastisch te horen dat het allemaal nog steeds vlot loopt.
k was al gaan spieken op de andere pagina ;-).
Je bent al dik voorbij de helft... :lol: begin jij nu al af te tellen?
Vind ik altijd zo grappig te lezen... eerst wil iedereen zwanger zijn tot het dan al wat verder is, dan zijn ze blij als het voorbij is. Ik kan het me wel voorstellen dat de ongemakken op den duur wat gaan wegen.
Dus je mag van de gyne nu een kleine maand genieten.

Wij gaan sowieso voor 2 per tp gezien m'n leeftijd en we zouden het totaal niet erg vinden. K weet dat de risico's wel groter zijn voor mezelf maar goed.
Afwachten natuurlijk wat het resultaat van de embryos zijn en ik ben al op de feiten vooruit aan 't lopen...
Eerst nog bericht dat de donor gestart is :-). Stom hé, eerst alles zo in de weegschaal gelegd of ik wel of niet door ging gaan met ecd en nu de knoop is doorgehakt, kan het niet snel genoeg gaan.
wordt zeker vervolgd ;-)

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door irisbloem » 16 april 2019, 13:25

Ik wou ook voor vers gaan om mijn kansen te verbeteren maar ben toch weer bezig via de eicelbank aangezien vers altijd gekende donatie is. We hadden een donor gevonden, ik had er uiteraard geen contact mee gehad maar mijn moeder wel, op vraag van de donor, maar voel mij er niet goed bij. Haar beweegredenen om te doneren lijken mij raar. Hoe gaan jullie en jullie donoren om met die gekende donatie?

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door KATEDV » 16 april 2019, 13:40

Bij mij zalhet volledig anoniem zijn dus kan hierover niet meespreken.
Als je een slecht gevoel hebt, moet je er idd niet mee doorgaan.
Weet dat je bij db terecht kan voor anonieme donatie dus mss is dat toch een optie?

nadia1980
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 februari 2019, 16:13

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door nadia1980 » 16 april 2019, 14:09

Hey Kate,

Ik ben ik mijn menopauze geraakt toen ik 25 was. Was heel moeilijk om te aanvaarden.Oorzaak is niet echt geweten. Ze zeggen soms erfelijk maar mijn moeder is nog mama geworden op haar 42 ste.
Ik hoop hier snel te lezen dat jullie allemaal zwanger zijn :wink:

Groetjes Nadia
Laatst gewijzigd door nadia1980 op 16 april 2019, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 16 april 2019, 16:03

Ik wil eigenlijk helemaal niet aftellen, het is zo speciaal om zwanger te zijn en het is waarschijnlijk ook de laatste keer, dus ik wil/moet er van genieten.

Ik mag/kan nog niet aftellen want ik heb nog veel te veel (lees alles) te doen. Maar ik reken wel in "aantal weken te gaan", normaal min 7 en hopelijk 10, gewoon om alles gedaan te krijgen :lol: Dus meer een deadline voor de voorbereidingen dan ik ben het beu. Vorige keer was ik het niet beu en heb ik ook wel alles redelijk last minute gedaan, hoewel ik heel vroeg gestart was, maar ik heb er heel veel werk ingestoken. Deze keer eruit geleerd, ik ga er minder werk insteken, maar ja, dus ook veel later begonnen.
Misschien dat ik binnen enkele weken wel begin af te tellen als het echt te zwaar wordt, zal ook van het weer afhangen. Als het warm weer is heb ik sowieso al vlug last van gezwollen voeten, dus wat dat geven met de zwangerschap erbij....
Vorige keer had ik een winterkindje, dus was dat geen probleem.

Ik heb onlangs nog wel verhalen (hier of in een besloten fb groep) van tijdens de vorige zwangerschap terug gelezen en blijkbaar had ik toch ook problemen en was ik toch wel wat aan 't klagen en zagen, maar ik kan mij die kwaaltjes niet herinneren :wink:
Zo zie je maar dat je sommige dingen vlug vergeet, ook de lange weg er naartoe. Als mensen hier dat zeggen, of dr DB dan denk ik, klopt wij hebben een lang en zwaar parcours gehad maar dat vervaagt precies, heel raar.


Hier ook anonieme donatie, 2x en we zouden het niet anders willen, tenzij het een zus zou zijn misschien, maar die heb ik niet.

Voor ons zijn het onze kindjes die er met behulp van de wetenschap (en donors) gekomen zijn. Uiteindelijk hebben we in de mmm 1 voordeel, we weten dat er een embryo wordt teruggezet en vanaf dat moment kunnen we er zelf zo goed voor zorgen als mogelijk en is het het mijne/onze.
Het zou voor mij heel moeilijk zijn om gekende donatie te hebben, ik denk dat ik dan het gevoel zou hebben dat het niet echt mijn kindje is.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door irisbloem » 16 april 2019, 17:11

Ik dacht dat het bij jou om verse eicellen ging en niet van de bank. Ons hebben ze gezegd dat bij vers het altijd gekend is. Er wordt een contract getekend waarop zowel de naam van de donor als deze van de acceptor staat.

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door KATEDV » 16 april 2019, 17:25

mss kan mich daar iets meer over zeggen want zover ben ik nog niet.
Ik heb enkel al mijn contracten gekregen om ecd goed te keuren en dat wij noch het kind de donor mogen contacteren zelfs moest deze om de een of andere reden gekend geraken.
k zou het dus een beetje raar vinden dat donor en acceptor dan met naam en toenaam op de papieren staan :shock:

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 16 april 2019, 19:06

Ik had gereageerd, maar blijkbaar is mijn reactie niet verschenen.

Bij dr DB is het anonieme verse ECD, voor zo ver ik weet. Hij werkt niet met een eicelbank, misschien dat gekende donatie kan, maar dat heb ik nooit gevraagd omdat dit voor ons geen optie was.
Er zijn andere drs die met een eicelbank werken maar zelf geen vaste geen donoren hebben en bereid zijn verse donatie te doen als de patiënte zelf de donor aanbrengt.


Ik heb een donor gekregen die bij pu 17 eicellen had waarvan 13 rijp en ze hebben 11 embryo's kunnen invriezen, dus verse donatie.

Ik heb geen verse tp gekregen, maar 2 cryo's bij mijn eerstvolgende cyclus. Ik had een verse tp kunnen hebben maar dan had ik misschien vrij lang Progynova moeten nemen omdat mijn ms al een paar dagen bezig waren tijdens het consult en hij toen nog niet wist wanneer de donor kon starten. Achteraf gezien had ik een verse tp kunnen hebben, maar op zich maakt het voor mij niets uit aangezien de kansen met verse en gedooide embryo's even hoog liggen en het met cryo toch altijd makkelijker plannen is dan een verse tp.

Gezien de geringe kansen en soms lange wachttijd met de eicelbank was dit voor ons geen optie en hebben wij besloten om 1 poging te doen bij dr DB.

nadia1980
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 februari 2019, 16:13

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door nadia1980 » 16 april 2019, 19:52

nadia1980 schreef:
16 april 2019, 14:09
Hey Kate,

Ik ben ik mijn menopauze geraakt toen ik 25 was. Was heel moeilijk om te aanvaarden.Oorzaak is niet echt geweten. Ze zeggen soms erfelijk maar mijn moeder is nog mama geworden op haar 42 ste.
Ik hoop hier snel te lezen dat jullie allemaal zwanger zijn :wink:

Groetjes Nadia

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door irisbloem » 16 april 2019, 23:18

mich75 schreef:
16 april 2019, 19:06
Ik had gereageerd, maar blijkbaar is mijn reactie niet verschenen.

Bij dr DB is het anonieme verse ECD, voor zo ver ik weet. Hij werkt niet met een eicelbank, misschien dat gekende donatie kan, maar dat heb ik nooit gevraagd omdat dit voor ons geen optie was.
Er zijn andere drs die met een eicelbank werken maar zelf geen vaste geen donoren hebben en bereid zijn verse donatie te doen als de patiënte zelf de donor aanbrengt.


Ik heb een donor gekregen die bij pu 17 eicellen had waarvan 13 rijp en ze hebben 11 embryo's kunnen invriezen, dus verse donatie.

Ik heb geen verse tp gekregen, maar 2 cryo's bij mijn eerstvolgende cyclus. Ik had een verse tp kunnen hebben maar dan had ik misschien vrij lang Progynova moeten nemen omdat mijn ms al een paar dagen bezig waren tijdens het consult en hij toen nog niet wist wanneer de donor kon starten. Achteraf gezien had ik een verse tp kunnen hebben, maar op zich maakt het voor mij niets uit aangezien de kansen met verse en gedooide embryo's even hoog liggen en het met cryo toch altijd makkelijker plannen is dan een verse tp.

Gezien de geringe kansen en soms lange wachttijd met de eicelbank was dit voor ons geen optie en hebben wij besloten om 1 poging te doen bij dr DB.
Met verse donatie bedoel ik verse eicellen bevruchten en geen ontdooide uit de bank. Met een cryo werken is inderdaad veel praktischer, het is niet evident om donor en acceptor tegelijk klaar te krijgen.
Er is een persoon die voor mij verse eicellen zou willen doneren maar ze wil enkel aan iemand doneren die ze kent (vandaar dat ze vroeg om mijn moeder te zien) en ze wil dat de kinderen die daar eventueel uit voortkomen hun afkomst kennen. Dat lijkt mij alsof ze er contact mee zou willen. Ik hield mij buiten de zoektocht naar een donor en toen ik pas later alles hoorde van mijn moeder heb ik gezegd dat ik dat niet wilde en ben weer via de eicelbank begonnen. Ik wil ook geen gekende donatie, dat kan alleen werken als het een familielid is die voor jou doneert.

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 17 april 2019, 7:09

irisbloem schreef:
16 april 2019, 23:18

Met verse donatie bedoel ik verse eicellen bevruchten en geen ontdooide uit de bank. Met een cryo werken is inderdaad veel praktischer, het is niet evident om donor en acceptor tegelijk klaar te krijgen.
Er is een persoon die voor mij verse eicellen zou willen doneren maar ze wil enkel aan iemand doneren die ze kent (vandaar dat ze vroeg om mijn moeder te zien) en ze wil dat de kinderen die daar eventueel uit voortkomen hun afkomst kennen. Dat lijkt mij alsof ze er contact mee zou willen. Ik hield mij buiten de zoektocht naar een donor en toen ik pas later alles hoorde van mijn moeder heb ik gezegd dat ik dat niet wilde en ben weer via de eicelbank begonnen. Ik wil ook geen gekende donatie, dat kan alleen werken als het een familielid is die voor jou doneert.
Wat jij wil kan bij dr DB. Ik weet dat voor jou de afstand en tijd een heel moeilijke factor is, maar zoals eerder gezegd dr DB is vrij flexibel qua mogelijke momenten om af te spreken.
Daarbij komt dat je hem amper hoeft te zien, ik ben 1x op consult geweest, 1x voor controle echo en dan 1x naar Jette voor tp, enkel dat laatste is het lastigste, dat wordt vastgelegd en kan je niet veranderen.

En in principe ben je na 1 of 2 tp zwanger en dan ben je toch veel minder tijd kwijt dan al die pogingen die je nu al hebt ondernomen. Daarbij komt dat al die negatieve pogingen ook energie vreten en zuurverdiende centjes.

Ik begrijp het standpunt van jou potentiële donor wel en dat ze waarschijnlijk contact wil met de kinderen maar dat is voor mij ook een "no go". Dus anonieme verse donatie, zonder wachtlijst was voor ons de uitkomst.

Heb je nog cryo's van deze poging?
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door irisbloem » 17 april 2019, 12:34

mich75 schreef:
17 april 2019, 7:09
irisbloem schreef:
16 april 2019, 23:18

Met verse donatie bedoel ik verse eicellen bevruchten en geen ontdooide uit de bank. Met een cryo werken is inderdaad veel praktischer, het is niet evident om donor en acceptor tegelijk klaar te krijgen.
Er is een persoon die voor mij verse eicellen zou willen doneren maar ze wil enkel aan iemand doneren die ze kent (vandaar dat ze vroeg om mijn moeder te zien) en ze wil dat de kinderen die daar eventueel uit voortkomen hun afkomst kennen. Dat lijkt mij alsof ze er contact mee zou willen. Ik hield mij buiten de zoektocht naar een donor en toen ik pas later alles hoorde van mijn moeder heb ik gezegd dat ik dat niet wilde en ben weer via de eicelbank begonnen. Ik wil ook geen gekende donatie, dat kan alleen werken als het een familielid is die voor jou doneert.
Wat jij wil kan bij dr DB. Ik weet dat voor jou de afstand en tijd een heel moeilijke factor is, maar zoals eerder gezegd dr DB is vrij flexibel qua mogelijke momenten om af te spreken.
Daarbij komt dat je hem amper hoeft te zien, ik ben 1x op consult geweest, 1x voor controle echo en dan 1x naar Jette voor tp, enkel dat laatste is het lastigste, dat wordt vastgelegd en kan je niet veranderen.

En in principe ben je na 1 of 2 tp zwanger en dan ben je toch veel minder tijd kwijt dan al die pogingen die je nu al hebt ondernomen. Daarbij komt dat al die negatieve pogingen ook energie vreten en zuurverdiende centjes.

Ik begrijp het standpunt van jou potentiële donor wel en dat ze waarschijnlijk contact wil met de kinderen maar dat is voor mij ook een "no go". Dus anonieme verse donatie, zonder wachtlijst was voor ons de uitkomst.

Heb je nog cryo's van deze poging?
Nee geen cryo's Van de 6 eicellen 5 bevruchting, 3 geplaatst en 2 die niet goed genoeg waren om in te vriezen. Heb wel al 2 keer cryo gehad waarvan 1 tp en 1 die ontdooiing niet had overleefd.
Mijn 7de poging was dan gelukt maar miskraam, nu weer mislukt. Ben nu wel al gestart voor een volgende poging. Indien voor de zomer geen succes misschien toch eens informeren bij jouw dokter maar is het praktische aspect. Op sommige dagen kan ik ervoor zorgen dat ik geen afspraken heb maar op andere ben ik aan handen en voeten gebonden en moet ik present zijn. Ik werk wel in kunstmatige cyclus dus er kan wel al eens mee gespeeld worden. Heb 1 keer moeten vragen om de transfer 1 dag op te schuiven omdat ik echt moest werken. Voor mijn man zijn staal is het nu geen probleem als het valt op een dag dat hij thuis werkt of op bureau in Gent maar anders soms ook moeilijk. Maar als hij naar Jette moet is het voor hem 9 op 10 keer een probleem. En ingevroren is ook zo goed niet he. Toen ik nog met iui werkte hebben we er laten invriezen, geen overbodige luxe want hebben het nodig gehad omdat hij door zijn werk niet kon komen met een vers staal. Hoelang zijn de wachttijden bij jouw dokter voor een eerste afspraak?

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 17 april 2019, 13:01

Ik had voor een eerste afspraak gemaild maar toen is het een beetje misgelopen omdat dit tijdens het verlof van de dr was. Dan uiteindelijk 2 weken later even gebeld en ik mocht de dag erna al komen. Van anderen hoor ik soms 1 maand wachttijd, zal er ook vanaf hangen wanneer jij kan overdag heeft hij misschien vlugger plaats dan 's avonds. Gewoon even contacteren ;)

Je kan altijd altijd al een afspraak maken en gaan, ik weet niet of je dan de contracten meekrijgt.

Ik heb hem laten weten dat ik wou starten en kreeg de contracten via mail en mocht ze ook zo terugsturen.

Over je vriend zijn verplaatsing naar Jette en het al dan niet invriezen kan je het ook hebben bij jullie consult. Al het donorzaad is ingevroren en die kwaliteit is toch goed, dus ik weet niet of er echt veel kwaliteitsverlies is.

In het begin van ons parcours heeft mijn man ook zaad moeten laten invriezen als back-up in geval er bij pu niet genoeg was, dus ik denk dat ingevroren nog wel meevalt en niet te vergelijken is met eicellen.

Dr DB doet de tp zelf, geen onbelangrijk detail en ik denk dat dit dinsdag en vrijdag gebeurt, maar ik ben hier niet 100% zeker van, ook dit is iets wat je kan bespreken en dan kan je misschien rekening houden met het inplannen van je werk.

Wat ik me nog afvraag, jij kan zonder wachtlijst telkens starten, wordt er gematcht met jou fenotype of krijg je willekeurige eicellen?

Je had wel een mooi aantal bevruchtingen, zo jammer dat het alsnog mislukt en je geen cryo's hebt. Het lijkt op de duur toch een zaadprobleem, maar dit is in België nog niet te onderzoeken, jammer genoeg.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten