Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
nadia1980

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door nadia1980 » 10 oktober 2019, 19:46

Dag Mich

Je zou het alvast fantastisch doen.
Is het niet moeilijk om ineens een tweeling te hebben?
Dit is waarschijnlijk een stomme vraag en je hoeft niet te antwoorden als je niet wil.
Ga je het ooit vertellen aan u kinderen?

Groetjes Nadia

mich75

Re: Dr De Brucker te halle, geen wachttijd voor eiceldonatie (www.belgiumivf.be)

Bericht door mich75 » 11 oktober 2019, 10:49

Ik vind de tweeling op zich best meevallen, de combinatie met de dochter maakt het wel zwaarder, zeker sinds ze naar school gaat, uitslapen zit er niet meer in en ik heb dit toch wel nodig.

Ik denk dat het ook afhangt van hoe "gemakkelijk" de kindjes zijn en hoe je jezelf voelt. Mijn eerste zw was geweldig, ik heb op mijn uitgerekende dag nog laminaat gelegd enzo, dus ik voelde mij toppie.
Maar de bevalling was verschrikkelijk zwaar waardoor ik echt maanden heb moeten recupereren.

Deze keer was de zw zwaarder en was ik de hele tijd moe, maar mijn bevalling was een eitje en ik voelde me na 2 weken al veel beter dan bij de eerste na 6 maanden.

Ik denk als ik de eerste keer twins had gehad (wat we beiden hoopten) dat ik het niet had gered. Aan de andere kant had ik misschien ook wel een ks gehad en niet zo'n verschrikkelijk zware bevalling.

Soms denk ik doe er nog maar een tweeling bovenop, alleen nu nog niet ;)

Ik denk, maar weet het niet, dat een tweeling makkelijker is dan 2 kindjes waar maar een jaartje tussenzit.

Klein detail, zowel in het zh als de vroedvrouw aan huis zeggen dat ik een natuurtalent ben :mrgreen:

Wij gaan het zeker aan onze kindjes vertellen. De familie is op de hoogte dat we met een zaaddonor gewerkt hebben, dus dat moeten we vertellen, maar ze gaan het ook weten van ECD.
Ik hoop alleen dat ze het niet gaan doorvertellen aan de familie, en als dat toch zo is, dan zien we wel. Zorgen voor later ;)

Sameen

Bericht door Sameen » 3 november 2019, 9:09

Amai Mich,
toekomstplannen om terug te gaan studeren? :lol: chapeau dat je zoiets zou willen doen.. moet je toch vré sterk in je schoenen staan, vind ik.
Met ons alles in orde. Komende woensdag 4 november ben ik 14 weken zwanger; dus ben voorbij die spannende 3 maand.
Maar toch, ondanks wat ik (en veel andere vrouwen uiteraard) doorstaan heb, toch nog beetje spanning tot de volgende echo van 26 november. Gisteren via internet mijn dossier open gedaan en uitslagen van NIPT test stonden er al op en dus weten we het geslacht ook.

Veel succes aan allen hier.
Nu kan ik er van gaan genieten.
xxxx

mich75

Bericht door mich75 » 5 november 2019, 10:06

Sameen, ik was dit topic een stuk aan het terug lezen en een half jaar geleden kwam je vragen of er geen wachtlijst was en of het echt zo snel gaat, en kijk nu, al 14 weken en jullie weten het geslacht al, het gaat dus echt wel snel.

Op zich zou ik nog wel willen studeren, maar het probleem is dat je eerst een graduaatsdiploma moet hebben en dat heb ik niet.
Maar ik ga me toch blijven verdiepen in de materie zodat ik toch op de hoogte blijf van de evoluties en mensen die het nodig vinden kan helpen.
Misschien geraak ik niet verder dan het forum hier, maar dan nog doet het me plezier iemand te kunnen helpen of gerust te stellen.

Geniet nu maar en succes met de beslissingen die misschien nog genomen moeten worden, naam, kaartje, doopsuiker, kamertje,....

Plaats reactie