Wat na 1e vmk bij eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Wat na 1e vmk bij eiceldonatie

Bericht door mich75 » 27 oktober 2018, 12:38

Als ze in Spanje er eigenlijk zo goed als zeker van zijn dat het moet lukken met 3 blastocysten dan zou ik de hoop nog niet opgeven. Ik dacht dat het na deze cryo gedaan was, maar als die niet lukt ben je wel veel tijd kwijt omdat er een nieuwe stimulatie en pu moet gebeuren.
Geeft het je toch niet een beetje gemoedsrust dat je in feite nog 2 kansen hebt?

Ik zat ook mee het weggooien/verloren laten gaan van embryo's, maar nu zal het niet anders kunnen vrees ik. Of ik moet nog veel tegenslag hebben, want zelf als ik een voetbalploeg zou willen dan kunnen ze toch niet op tijd teruggeplaatst worden ivm wettelijke leeftijdsgrens.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: Wat na 1e vmk bij eiceldonatie

Bericht door Emmy2 » 27 oktober 2018, 12:41

Ondertussen een beetje uitgeweid over het onderwerp,.. zijn er dames die ervaring hebben met een mislukte tp in ivf spain en weten hoe het verder verloopt?

Emmy2
Berichten: 214
Lid geworden op: 11 april 2016, 12:09

Re: Wat na 1e vmk bij eiceldonatie

Bericht door Emmy2 » 27 oktober 2018, 16:54

Behalve als er toch iets met het zaad zou zijn, en ze dat miss achteraf gaan toegeven of gaan zeggen dat er iets moet miszijn dat ze nt konden testen of voorzien.. in het andere geval ja is dat miss e kleine geruststelling mr mn vertrouwen is weg en 2 kansen lijkt me weing.

Met jouw 11 cryos moet je onderdaad je visie bijstellen :lol: :lol:

Wat is de leeftijdsgrens in belgie vr ecd?

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Wat na 1e vmk bij eiceldonatie

Bericht door mich75 » 27 oktober 2018, 18:42

Je moet je aanvraag voor ecd doen voor je 45 wordt, in hoeverre dat de datum van aanvraag en pu uit elkaar mogen liggen weet ik niet.

De tpen moeten gebeuren voor de dag dat je 47 wordt, dus dat gaat niet lukken en ik wil trouwens ook geen voetbalploeg :lol:

Mijn man hoopt op twins en heeft al gezegd dat als het er eentje is dat we dan nadien nog voor een derde kindje gaan, met zoveel cryo's zit die kans er wel in, maar allemaal opgebruiken gaat denk ik niet gebeuren.

In het buitenland liggen die grenzen hoger en in sommige landen zijn er naar 't schijnt geen grenzen.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Wat na 1e vmk bij eiceldonatie

Bericht door irisbloem » 30 december 2018, 23:22

mich75 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Emmy, waar zal ik beginnen? Ik ga zovel mogelijk je vragen wat beantwoorden.

Mijn man had zo weinig zaad dat hij voor het begin van de eerste poging moest gaan banken. Dat wil zeggen verschillende stalen binnenbrengen zodat ze die kunnen invriezen en gebruiken op de dag van pu in het geval zijn staal die dag onvoldoende zou zijn. Dus zaad kunnen invriezen is voor mij geen teken van kwaliteit.

Ik wil best geloven dat jou man zijn zaad helemaal goed is, er hoeft geen probleem te zijn, maar je moet weten dat zelfs met ecd de kans iets van een 30-35%. Bij IVF spain spreken ze van 70% (wat dan wel ongeveer klopt) bij terugplaatsing van 2, dus er is genoeg kans dat het volgende keer wel lukt.

In Spanje heb je veel jonge donoren maar je weet natuurlijk niet hoe hun kwaliteit is, de meeste zullen zelf nog geen kids hebben. Hier in België zijn de donoren doorgaans ouder en hebben dikwijls al wel eigen kinderen, wat natuurlijk geen garantie is dat de eicellen nog van voldoende kwaliteit zijn.

Bij de laatste tp met eigen eicellen had ik een positieve urinetest, maar volgens mij was het streepje te licht en bij bn had ik maar 15.6, nog even progynova en utro genomen en 3 dagen later was het nog 3.4.
Volgens de dr had dit te maken met de leeftijd van mijn eicellen.

Ik heb 2x tp in natuurlijkeb cyclus, 2x vers en 2x kunstmatige cyclus gehad, dus een beetje ervaring in alle 3.

Ik denk niet echt dat je te lang prog genomen hebt, utro weet ik niet, wel interessant wat je vertelt over die follikel.
Mijn dr had gezegd dat we tp in kunstmatige cyclus gingen doen en dat ik dus geen follikel zou krijgen, moest dit wel het geval zijn dan zou de poging gestaakt worden.
Allemaal goed en wel, wat later lees ik hier op het forum dat er een dame is die ook in kunstmatige cyclus zit en een follikel heeft en dat dit een goede zaak is.
Dus ik helemaal in de war, zo'n tegenstrijdige verhalen. De eerst volgende keer dat ik op consult ging heb ik mijn dr ermee geconfronteerd. Op zich is er geen probleem als er een follikel is, alleen moet men de eisprong volledig kunnen monitoren omdat je hormonen krijgt toegediend en dit is weer extra werk. Als dit niet wordt opgevolgd dan kan je er vanuit gaan dat de tp een verloren zaak is door de verstoorde hormonen.

Ik had inderdaad 11 cryo's nu nog 9. Dit is met dubbele donatie, dus ecd en donorzaad (hetzelfde als bij onze dochter gebruikt is). Oh ja, daar is het fenotype gematcht met dan van mijn man, maar ze lijkt op geen van beide, behalve dat ze blond is en ik dat ook was als kind. Ze heeft ondertussen wel de kuren van de papa :lol:

Ik ga bij dr De Brucker in Halle (www.belgiumivf.be)
Je krijgt er alle eicellen van de donor met een minimum van 6. Volgens hem heb je na een volledige poging 85% kans op een kindje maar omdat ik zoveel cryo's heb geeft hij me 95%.
Mijn donor is 34 en elke donatie die ze gedaan heeft, heeft al tot een zwangerschap geleid en nu ziet het er hier voorlopig ook goed uit.
Hij was mijn behandelende arts in Jette en nu ga ik naar zijn privé praktijk.

Ik ben er 1x op consult geweest en dan is alles besproken, het grootste deel van de communicatie gebeurt via mail.
Normaal moet de man de dag van pu zijn staal afleveren in Jette, maar dit was voor ons niet van toepassing.

Het verdere verloop bij mij:
Dag 1 bn in lokaal ziekenhuis en mogen starten met progynova
Dag 12 controle echo + bn, moest bij hem gebeuren omdat hij het zelf wil zien
Dag 16 start utro
Dag 20 tp in Jette van 2 dag3 cryo's, wordt ook door de dr zelf gedaan
Dag 26 positieve urinetest in de namiddag (1 week voor geplande bn)
Dag 28 maar 8 dagen na tp, bn in lokaal zh en hcg 145
Woensdag terug bn en hopen dat hcg tussen de 800 en 2000 zit.

Als je hcg nu nog maar 7 is kan je misschien wel starten met de volgende ms. Ik zou zo snel mogelijk Spanje contacteren.
Ik wou hier nog even reageren ivm die follikel in kunstmatige cyclus, ik heb dat 2 keer gehad en de laatste keer was de keer dat ik zwanger was maar toch een miskraam kreeg. Ik weet niet of ik de dame ben waarnaar je verwijst maar mijn dokter vind dit inderdaad positief. Het enige wat ik heb moeten doen is pregnyl spuiten. Ik heb nu ook gedacht dat ik misschien deze laatste keer zwanger was van mijn eigen eicel en het daardoor mislukt is en niet van de ET. Het eerlijk gezegd nooit gedacht dat je met ECD een miskraam kon verwachten.

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Wat na 1e vmk bij eiceldonatie

Bericht door mich75 » 31 december 2018, 9:35

Irisbloem,

Jij bent niet de dame waar ik over gelezen had, zij is ondertussen van centrum veranderd en is zwanger, maar ze zat wel bij dezelfde dr al jij, als ik me niet vergis.

Wat ECD en mk betreft, natuurlijk kan dit (spijtig genoeg), net zoals het bij dames gebeurt waar alles natuurlijk gaat. Moesten er geen mk zijn bij ecd dan zou het slagingscijfer veel hoger liggen en vergeet ook de mannelijke factor niet.

Het grote probleem is dat ze in de mmm altijd voor alles een oplossing hebben, of zo laten ze het toch uitschijnen.

Ik moet eerlijk bekennen dat voor wij in de mmm stapten wij dachten dat als je niet zwanger raakte je gewoon even IVF moest doen en hups klaar, dus eigenlijk 100% garantie. Laat ons zeggen dat we vlug een andere mening toegedaan waren.

Ik heb in die 5 jaar dat we in de mmm zitten heel veel (bij)geleerd en ook de wetenschap leert bij en er zijn dokters die mee evolueren an anderen die blijven vasthouden aan wat zij denken dat een succesformule is.

Hoe emotioneel en moeilijk het hele parcours ook is, je moet proberen rationeel te blijven en helder te denken.

ECD blijft toch nog altijd een beetje een commerciële bedoening, bij de ene al meer dan bij de andere en zoals het meestal gaat in het commerciële worden altijd de positieve kanten benadrukt en de negatieve zoveel mogelijk geminimaliseerd.
Dus ook bij ECD gaat met niet standaard zeggen dat je kans hebt op een mk of dat het helemaal niet lukt.

Ik veronderstel dat het volgende zinnetje al vele malen gebruikt is: Met je eigen eicellen lukt het niet, maar met ECD is dit probleem van de baan dus is zie niet in waarom het nu niet zou lukken.
Zoiets geeft je hoop en je bent er van overtuigd dat je bij de eerste poging zwanger gaat zijn, wat ook logisch is als de dr het goed verkoopt.

Mijn dr ging er niet vanuit dat het zou lukken bij de eerste tp, moest het mislukken zou ik bij de volgende Asaflow moeten nemen, maar omdat ik dit al bij elke poging heb gedaan heb ik gevraagd om dit nu ook te doen en niet pas vanaf de 2de tp. Ik zeg zeker niet dat dit het wondermiddel is, maar ik wil maar zeggen dan mijn dr wel eerlijk is qua kansen.
Ik weet ook wat de risico's zijn, hij heeft er 2 teruggeplaatst omdat mijn eerste zwangerschap probleemloos verlopen is, als dit niet het geval was geweest had ik er maar eentje teruggekregen.

Mijn dr zei dat er 85% kans wat dat het zou lukken en met mijn aantal cryo's 95% maar dat het ook nog altijd niet kon lukken. Ik zou dan wel héél véél tegenslag moeten hebben, maar het kon, heel eerlijk vind ik.

Ik heb ergens anders gelezen dat je normaal in februari terug kan starten, dus ik hoop dat je over een jaar een kindje in je armen hebt.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Wat na 1e vmk bij eiceldonatie

Bericht door irisbloem » 31 december 2018, 10:54

mich75 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Irisbloem,

Jij bent niet de dame waar ik over gelezen had, zij is ondertussen van centrum veranderd en is zwanger, maar ze zat wel bij dezelfde dr al jij, als ik me niet vergis.

Wat ECD en mk betreft, natuurlijk kan dit (spijtig genoeg), net zoals het bij dames gebeurt waar alles natuurlijk gaat. Moesten er geen mk zijn bij ecd dan zou het slagingscijfer veel hoger liggen en vergeet ook de mannelijke factor niet.

Het grote probleem is dat ze in de mmm altijd voor alles een oplossing hebben, of zo laten ze het toch uitschijnen.

Ik moet eerlijk bekennen dat voor wij in de mmm stapten wij dachten dat als je niet zwanger raakte je gewoon even IVF moest doen en hups klaar, dus eigenlijk 100% garantie. Laat ons zeggen dat we vlug een andere mening toegedaan waren.

Ik heb in die 5 jaar dat we in de mmm zitten heel veel (bij)geleerd en ook de wetenschap leert bij en er zijn dokters die mee evolueren an anderen die blijven vasthouden aan wat zij denken dat een succesformule is.

Hoe emotioneel en moeilijk het hele parcours ook is, je moet proberen rationeel te blijven en helder te denken.

ECD blijft toch nog altijd een beetje een commerciële bedoening, bij de ene al meer dan bij de andere en zoals het meestal gaat in het commerciële worden altijd de positieve kanten benadrukt en de negatieve zoveel mogelijk geminimaliseerd.
Dus ook bij ECD gaat met niet standaard zeggen dat je kans hebt op een mk of dat het helemaal niet lukt.

Ik veronderstel dat het volgende zinnetje al vele malen gebruikt is: Met je eigen eicellen lukt het niet, maar met ECD is dit probleem van de baan dus is zie niet in waarom het nu niet zou lukken.
Zoiets geeft je hoop en je bent er van overtuigd dat je bij de eerste poging zwanger gaat zijn, wat ook logisch is als de dr het goed verkoopt.

Mijn dr ging er niet vanuit dat het zou lukken bij de eerste tp, moest het mislukken zou ik bij de volgende Asaflow moeten nemen, maar omdat ik dit al bij elke poging heb gedaan heb ik gevraagd om dit nu ook te doen en niet pas vanaf de 2de tp. Ik zeg zeker niet dat dit het wondermiddel is, maar ik wil maar zeggen dan mijn dr wel eerlijk is qua kansen.
Ik weet ook wat de risico's zijn, hij heeft er 2 teruggeplaatst omdat mijn eerste zwangerschap probleemloos verlopen is, als dit niet het geval was geweest had ik er maar eentje teruggekregen.

Mijn dr zei dat er 85% kans wat dat het zou lukken en met mijn aantal cryo's 95% maar dat het ook nog altijd niet kon lukken. Ik zou dan wel héél véél tegenslag moeten hebben, maar het kon, heel eerlijk vind ik.

Ik heb ergens anders gelezen dat je normaal in februari terug kan starten, dus ik hoop dat je over een jaar een kindje in je armen hebt.
Bedankt voor je reactie!

Ik ben zeker realistisch en had niet gedacht dat het van de eerste keer zou lukken met ECD maar dacht wel dat het zou lukken binnen mijn terugbetaalde pogingen. Dan was de laatste eindelijk raak en mislukte toch, een zware klap. Het miskraam was erg pijnlijk fysiek en zeker emotioneel. Nu ben ik alweer aan het ovuleren en we wagen al onze kansen ook al geven de dokters mij op deze manier maar 5% In het UZ Gent ben ik aan het lijntje gehouden en daar ga ik niet terug, hadden ze het daar anders aangepakt dan had ik zeker meer kansen gehad besef ik nu maar ik was toen nog totaal onwetend. Ik ga graag bij mijn dokter omdat ik in Aalter echo en bn kan doen buiten de ziekenhuissfeer. Ik heb als kind veel ziekenhuis gezien en ik heb er nare herinneringen aan. Ik weet niet of ik in februari weer kan starten. Ik ga nu zelf voor donoren zorgen om het betaalbaarder te maken en er waren in november al 2 kandidaten. Maar heb dat toen on hold gezet omdat ik zwanger was. Als één van deze nu toe zegt kan ik misschien eind februari al maar denk eerder dat dit ten vroegste maart zal worden. Ik heb daar geen ervaring mee met hoelang dit duurt qua onderzoeken van de donor en dan hangt het er vanaf hoe vlot de stimulatie verloopt.
Ik wens jou nog een goede zwangerschap en goed eindejaar. Bij mij zullen er weer traantjes vloeien vannacht ...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten