bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door mich75 » 8 februari 2019, 8:51

Dr DB en dr P hebben een hoop vaste donoren. Dus er zal altijd wel iemand zijn die vrij snel kan beginnen.
Ik had consult vrij kort na het verlof van dr DB dus er waren meer donoren beschikbaar omdat de laatste weken geen stimulaties gedaan werden.

Bij mij is het snel gegaan, misschien omdat ik al meer dan 3 jaar in behandeling was bij hem, dus ik moest zeker geen bijkomende onderzoeken laten doen.

Maar ik denk dat de meesten binnen de 2 maanden kunnen opstarten. Ik mocht opstarten bij volgende ms en heb langer moeten wachten omdat ze net een paar dagen voor consult begonnen waren anders was het nog veel sneller gegaan en had ik zelfs binnen de maand tp gehad.

Ik denk dat je best eens een afspraak maakt en kijkt bij welke dr je het best voelt. Ik weet wel dat dr DB strenger is in zijn selectie qua donoren. Er zijn er die bij hem geweigerd worden en bij dr P wel mogen doneren.

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door KATEDV » 14 februari 2019, 11:33

eerste afspraak met dr DB is gemaakt :-)
25/02 mogen we op gesprek

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door mich75 » 14 februari 2019, 12:16

Heel goed!
En je kan er snel terecht, wat ook altijd fijn is.

Hou ons op de hoogte hé.

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door KATEDV » 14 februari 2019, 12:24

Uiteraard :D :D
Jullie ook hé, ben benieuwd hoe het met jullie verder gaat.
Misschien moet ik wel ergens anders gaan meelezen op het forum want we hebben hier al heel wat neergeschreven half off topic.

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door mich75 » 14 februari 2019, 13:43

Ik zit in het topic uitgerekend juli/augustus 2019. In principe voor 6/7 maar aangezien het een tweeling is wordt dit 2 - 3 weken vervroegd. Maar in het topic van mei/juni is er weinig activiteit, dus is het meestal het eerste.

En ik schrijf overal een beetje, soms is er wel iemand blij met goede raad ;)
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

sean_falco
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 augustus 2015, 22:35

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door sean_falco » 14 februari 2019, 14:11

Hallo, ik heb juist vandaag een eicel punctie gehad in UZ Brussel, maar spijtig hebben wij niks. Dit is de 3de keer dat er geen eicel gevonden (in natuurlijk cyclus, 2 for 1). Zij hebben mij advies gegeven om eicel donatie te doen, ik heb nog 2 terugbetaalde poging, daarom zoek ik nu informatie over ECD. Ik heb een afspraak gemaakt met Dr. DB in maart, maar ik heb nog paar vragen, en ik hoop dat jullie mij kan helpen.

Wat is het verschil als wij de ECD doen in UZ Brussel of bij de prive kliniek van Dr. DB? Is de prijs hetzelfde? Wij gaan doen anoniem donatie aangezien wij geen donor hebben. Ik ben op aziatisch afkomst, mijn man is wel Belg, hebben zij daar genoeg aziatisch donor of is dat zo belangrijk dat ik aziatisch donor zal zoeken of wachten tot er een donor is. Alvast bedankt voor jullie reacties.

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door mich75 » 14 februari 2019, 16:42

Als je dit topic leest vanaf pagina 2 ga je de meeste info wel vinden wat het verschil is tussen Jette en de DB.

Qua Aziatische donoren heb ik geen idee, maar ik zeker dat de DB je daar een antwoord kan op geven.

sean_falco
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 augustus 2015, 22:35

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door sean_falco » 14 februari 2019, 19:47

Bedankt Mich voor jou reactie.

Destina33
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 januari 2019, 16:23

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door Destina33 » 15 februari 2019, 10:04

Bloempje08 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dag Destina

Hoe is het je vergaan?

Kan je uitleggen hoe het komt dat er een follikel groeit terwijl fsh toch nog zo hoog is?

Thx!
De eerste ronde geen zwangerschap uitgekomen. Zitten in ronde twee. Bloedwaarden zijn weer goed. Dat kan schommelen. En wanneer FSH terug wat lager is groeit er weer een follikel. Maar sowieso wanneer FSH hoog is betekent dit dat je hersenen alles eraan doen om dat ene eitje dat er is te rijpen. Daarom is FSH hoog. Het doet zijn werk eigenlijk zoals het hoort omdat de voorraad bijna leeg is ;-)

Destina33
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 januari 2019, 16:23

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door Destina33 » 15 februari 2019, 10:11

Bloempje08 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dag Destina

Hoe is het je vergaan?

Kan je uitleggen hoe het komt dat er een follikel groeit terwijl fsh toch nog zo hoog is?

Thx!
Heb je geantwoord maar weet niet of t gelukt is met plaatsen :/

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door Bloempje08 » 15 februari 2019, 17:26

Dag Destina

Heel jammer dat ronde 1 niet gelukt is, ik duim voor ronde twee! Fijn dat je bloedwaarden terug normaal staan.
Bij mij schommelt het ook, maar laatste maanden slecht. Nu stond laatst FSH op 42 en estradiol 138, maar is er geen follikelgroei. Vandaar de vraag. Maar bij jou had je in verhouding natuurlijk veel meer estradiol.


Veel succes deze keer!

Destina33 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Bloempje08 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Dag Destina

Hoe is het je vergaan?

Kan je uitleggen hoe het komt dat er een follikel groeit terwijl fsh toch nog zo hoog is?

Thx!
De eerste ronde geen zwangerschap uitgekomen. Zitten in ronde twee. Bloedwaarden zijn weer goed. Dat kan schommelen. En wanneer FSH terug wat lager is groeit er weer een follikel. Maar sowieso wanneer FSH hoog is betekent dit dat je hersenen alles eraan doen om dat ene eitje dat er is te rijpen. Daarom is FSH hoog. Het doet zijn werk eigenlijk zoals het hoort omdat de voorraad bijna leeg is ;-)
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door irisbloem » 15 februari 2019, 19:15

Ik zit nu in een pauzemoment van behandeling met ECD, dus mijn waarden worden niet opgevolgd. Ik heb verschillende keren gedacht een eisprong te hebben door vruchtbaar witverlies en pijn maar er kwam geen menstruatie en was ook niet zwanger. Uiteindelijk na een 6 a 7 weken toch een bloeding gekregen nu, wellicht een doorbraakbloeding. Zit nu op dag 5 en heb alweer witverlies sinds gisteren, het lijkt of mijn baarmoederslijmvlies zich opbouwt en heb ook stekende pijn rechts of er een follikel groeit. Hebben jullie ook dergelijke symptomen ook al is er geen follikelgroei of eisprong?

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door Bloempje08 » 16 februari 2019, 10:01

Dag Irisbloem

Zonder follikelgroei heb ik ook wel witverlies maar anders voel ik niets speciaals.

Ik denk wel dat als je niet menstrueert de kans klein is dat er een eisprong was. Hoe voel je dat het slijmvlies opbouwt? Kan je dat voelen? In elk geval mocht er een eisprong zijn en geen menstruatie, zou ik denken dat het slijmvlies net niet opbouwt, want dat gaat toch net weg door de menstruatie? Weet het ook niet zeker hoor. Misschien kan je ovulatie testen kopen om het op te volgen? Al kan dat met hoge fsh soms misschien verkeerde resultaten geven maar die paarse van clearblue testen zowel estradiol als LH dus die zouden ook wel moeten werken.



irisbloem schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ik zit nu in een pauzemoment van behandeling met ECD, dus mijn waarden worden niet opgevolgd. Ik heb verschillende keren gedacht een eisprong te hebben door vruchtbaar witverlies en pijn maar er kwam geen menstruatie en was ook niet zwanger. Uiteindelijk na een 6 a 7 weken toch een bloeding gekregen nu, wellicht een doorbraakbloeding. Zit nu op dag 5 en heb alweer witverlies sinds gisteren, het lijkt of mijn baarmoederslijmvlies zich opbouwt en heb ook stekende pijn rechts of er een follikel groeit. Hebben jullie ook dergelijke symptomen ook al is er geen follikelgroei of eisprong?
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door irisbloem » 16 februari 2019, 23:16

Bedankt voor je reactie. Dat wist ik dus niet zeker of ik witverlies kon hebben zonder ovulatie. Er zijn natuurlijk diverse soorten witverlies, maar dit is echt vruchtbaar witverlies.
Ik heb al diverse keren progynova moeten nemen, dit bouwt het baarmoederslijmvlies op voor een embryotransfer in kunstmatige cyclus, en dan heb ik net dezelfde symptomen als nu zonder medicatie. Daarvoor heb ik dit nooit zo ervaren, blijft de medicatie nog ergens doorwerken? is het door de premenopauze, geen idee.
Toen ik nog IUI deed heb ik eens ovulatietesten geprobeerd. Ik zat constant in ovulatie volgens de testen en kon er geen piek uithalen. Heb dat eens samen getest met bloedafnames. De teststrepen bleven hetzelfde terwijl mijn bloedwaarden wel een piek gaven.
Uiteindelijk zijn de kansen voor mij nog miniem om natuurlijk zwanger te worden maar je wil uiteraard geen enkele kans laten schieten he.

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door Bloempje08 » 17 februari 2019, 11:18

Ja, er zijn idd diverse soorten witverlies, ik kan ze denk ik ook niet zo hard uit elkaar halen. Wij gaan nu ook voor ECD (maar moet nog aantal onderzoeken doen) maar ik snap je, de hoop dat het toch mss eens natuurlijk lukt, verdwijnt niet echt.

Ik weet wel dat als ik hypergefocused ben op mijn lichaam ik ook vanalles voel.dat is er dan wrs wel, maar mss anders ook en let ik er dan gewoon niet op. En zoals je zegt kan het ook aan de schommelingen van de hormonen liggen.

Het enige wat echt een antwoord zou geven op je vragen is een bloedtest natuurlijk.

Veel succes in je traject, ik hoop dat het met de verse eicellen zal lukken!!
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten