bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Destina33
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 januari 2019, 16:23

bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door Destina33 » 22 januari 2019, 14:25

Hey iedereen

Kunnen jullie deze waarden mss intrepreteren? Ik spreek de arts morgen pas..

dag 9 cyclus:

oestradiol 169
progesteron minder als 0,02
LH 15,3
fsh 44

In vergelijking met vorige week te meten, is oestradiol gestegen van 40 naar 169 , en FSH gezakt van 69 naar 44

In vergelijking met december , fsh was toen 150 en laag oestradiol... ze spraken toen van menopauze, maar het kon nog fluctueren.
De arts in Jette sprak zonder aarzelen over eiceldonatie.

Maar nu zijn mijn waarde precies beter?
ZIt hier een eisprong aan te komen?

Ik ben voor de meting van december altijd regelmatig ongesteld geweest, altijd een eisprong elke maand, en zwanger geraakt na 7 maand proberen, natuurlijke wijze, maar is een miskraam geworden op 11 weken.

Alvast bedankt voor jullie input :-)

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door irisbloem » 22 januari 2019, 14:59

Destina33 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hey iedereen

Kunnen jullie deze waarden mss intrepreteren? Ik spreek de arts morgen pas..

dag 9 cyclus:

oestradiol 169
progesteron minder als 0,02
LH 15,3
fsh 44

In vergelijking met vorige week te meten, is oestradiol gestegen van 40 naar 169 , en FSH gezakt van 69 naar 44

In vergelijking met december , fsh was toen 150 en laag oestradiol... ze spraken toen van menopauze, maar het kon nog fluctueren.
De arts in Jette sprak zonder aarzelen over eiceldonatie.

Maar nu zijn mijn waarde precies beter?
ZIt hier een eisprong aan te komen?

Ik ben voor de meting van december altijd regelmatig ongesteld geweest, altijd een eisprong elke maand, en zwanger geraakt na 7 maand proberen, natuurlijke wijze, maar is een miskraam geworden op 11 weken.

Alvast bedankt voor jullie input :-)
Ik zit ook in de premenopauze. Ik heb een tijdje IUI gedaan omdat ik toen nog maandelijks eisprong had en mijn waarden goed waren. Plots FSH van 100 en geen ovulatie meer maar de volgende maand terug eisprong en 2 maanden daarna werd bloed nog eens getest en FSH was toen 12 De andere waarden ken ik niet. Ik ben sindsdien met eiceldonatie bezig en zit grotendeels in kunstmatige cycli met medicatie en daartussen fluctueert mijn menstruatie, heb ik allerlei klachten maar weet niet van wat het komt (mijn lichaam lijkt totaal in de war door de hormonale schommelingen, een beetje zoals mensen die ontpillen) en mijn waarden worden dan ook niet bepaald omdat het niet relevant is binnen de behandeling. Ik was in november zwanger maar kreeg in december een miskraam en ben nu in behandelingspauze. Ik heb al 2 keer gedacht te ovuleren omdat ik vruchtbaar witverlies had en wat buikpijn, steken en lage rugpijn maar heb nog geen menstruatie gezien. Het kan wel degelijk nog fluctueren en je kan nog goede maanden hebben met een goede eisprong maar dan moet je die kansen kunnen pakken.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door irisbloem » 22 januari 2019, 15:02

Destina33 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Hey iedereen

Kunnen jullie deze waarden mss intrepreteren? Ik spreek de arts morgen pas..

dag 9 cyclus:

oestradiol 169
progesteron minder als 0,02
LH 15,3
fsh 44

In vergelijking met vorige week te meten, is oestradiol gestegen van 40 naar 169 , en FSH gezakt van 69 naar 44

In vergelijking met december , fsh was toen 150 en laag oestradiol... ze spraken toen van menopauze, maar het kon nog fluctueren.
De arts in Jette sprak zonder aarzelen over eiceldonatie.

Maar nu zijn mijn waarde precies beter?
ZIt hier een eisprong aan te komen?

Ik ben voor de meting van december altijd regelmatig ongesteld geweest, altijd een eisprong elke maand, en zwanger geraakt na 7 maand proberen, natuurlijke wijze, maar is een miskraam geworden op 11 weken.

Alvast bedankt voor jullie input :-)
Ik zit ook in de premenopauze. Ik heb een tijdje IUI gedaan omdat ik toen nog maandelijks eisprong had en mijn waarden goed waren. Plots FSH van 100 en geen ovulatie meer maar de volgende maand terug eisprong en 2 maanden daarna werd bloed nog eens getest en FSH was toen 12 De andere waarden ken ik niet. Ik ben sindsdien met eiceldonatie bezig en zit grotendeels in kunstmatige cycli met medicatie en daartussen fluctueert mijn menstruatie, heb ik allerlei klachten maar weet niet van wat het komt (mijn lichaam lijkt totaal in de war door de hormonale schommelingen, een beetje zoals mensen die ontpillen) en mijn waarden worden dan ook niet bepaald omdat het niet relevant is binnen de behandeling. Ik was in november zwanger maar kreeg in december een miskraam en ben nu in behandelingspauze. Ik heb al 2 keer gedacht te ovuleren omdat ik vruchtbaar witverlies had en wat buikpijn, steken en lage rugpijn maar heb nog geen menstruatie gezien. Het kan wel degelijk nog fluctueren en je kan nog goede maanden hebben met een goede eisprong maar dan moet je die kansen kunnen pakken.
Volgens mij is je FSH waarde nog te hoog nu voor een goede eisprong te kunnen hebben.

Destina33
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 januari 2019, 16:23

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door Destina33 » 22 januari 2019, 15:19

Ja de waarde is nog te hoog. IUI stond ook op voor deze maand. Dat wordt niets. Maar ook eiceldonatie staat op de planning. En weet niet goed hoelang ik t nog moet geven met mijn eigen eicellen. Hoelang ik nog moet wachten op een goede maand ...

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door irisbloem » 22 januari 2019, 18:57

Destina33 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ja de waarde is nog te hoog. IUI stond ook op voor deze maand. Dat wordt niets. Maar ook eiceldonatie staat op de planning. En weet niet goed hoelang ik t nog moet geven met mijn eigen eicellen. Hoelang ik nog moet wachten op een goede maand ...
Dat moet je voor jezelf beslissen. Mijn leeftijd heeft mij vlug doen beslissen om te gaan voor eiceldonatie, had ik jonger geweest dan had ik nog een tijdje met eigen eicellen geprobeerd, wat ik nu ook doe tussen de behandelingen door. De kans is heel klein maar we kunnen maar proberen hé :wink:

Destina33
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 januari 2019, 16:23

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door Destina33 » 22 januari 2019, 20:47

Ja dat probleem heb ik dus ook.. wordt nu 33 :/ heb de arts gesproken trouwens. Er komt een eisprong aan binnenkort zegt hij , dat geven de waarden aan.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door irisbloem » 22 januari 2019, 23:16

Destina33 schreef:
1 januari 1970, 1:00
Ja dat probleem heb ik dus ook.. wordt nu 33 :/ heb de arts gesproken trouwens. Er komt een eisprong aan binnenkort zegt hij , dat geven de waarden aan.
Ik wist het van mijn 38 en ben er intussen 41! wou dat ik nog 33 was zucht … Goed in de gaten houden dan, als je symptomen hebt waaraan je je ovulatie kan herkennen

Destina33
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 januari 2019, 16:23

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door Destina33 » 23 januari 2019, 0:43

En ja hoor.. perfecte echo vanavond gehad. Ineens ! 13 mm is de follikel al en we kunnen starten mer IUI dir weekend 😊

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door irisbloem » 23 januari 2019, 12:32

Destina33 schreef:
1 januari 1970, 1:00
En ja hoor.. perfecte echo vanavond gehad. Ineens ! 13 mm is de follikel al en we kunnen starten mer IUI dir weekend 😊
Veel succes!!!!!!

Destina33
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 januari 2019, 16:23

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door Destina33 » 23 januari 2019, 12:42

Dank je!! My one lucky shot?☘️☘️☘️

Bloempje08
Berichten: 160
Lid geworden op: 5 juli 2017, 11:06

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door Bloempje08 » 26 januari 2019, 12:51

Dag Destina

Hoe is het je vergaan?

Kan je uitleggen hoe het komt dat er een follikel groeit terwijl fsh toch nog zo hoog is?

Thx!
Icsi 1 — • 1.1biochemische zw • 1.2 MA 9W • 1.3 neg
Isci 2 — • 2.1 neg • 2.2 💙 (2020)

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door KATEDV » 30 januari 2019, 13:08

Irisbloem,

Waar zit jij met de behandeling?
Wij gaan in maart al eens horen hoe het werkt met ECD en of we eigen cellen kunnen combineren tijdens de wachtmaanden. Volgens mijn dokter is dat niet mogelijk.
Grtz
Kate

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door irisbloem » 30 januari 2019, 13:57

KATEDV schreef:
1 januari 1970, 1:00
Irisbloem,

Waar zit jij met de behandeling?
Wij gaan in maart al eens horen hoe het werkt met ECD en of we eigen cellen kunnen combineren tijdens de wachtmaanden. Volgens mijn dokter is dat niet mogelijk.
Grtz
Kate
Ik ben nu in pauze en wacht op een geschikte donor zodat ik met verse eicellen kan werken. Tot nog toe 7 keer geprobeerd met ingevroren eicellen waarvan de laatste keer prijs, helaas miskraam op 6 weken. Ik heb geen terugbetaalde pogingen meer en wil daarom mijn kansen optimaliseren door met verse eicellen te kunnen werken ook al betekent dit dat ik even moet wachten. Maar na een miskraam heb je toch wat tijd nodig om alles te verwerken. Indien er tegen de zomer nog geen geschikte verse donor gevonden werd voor mij probeer ik weer met ingevroren eicellen. Ondertussen proberen we natuurlijk, alhoewel die kans zeer klein is. Heb al enkele keren gedacht te ovuleren maar nog geen menstruatie te zien. Ik kan er niet meer op vertrouwen en mijn lichaam is ook totaal in de war door die behandelingen. Heb dan wel al 2 keer geovuleerd in mijn kunstmatige cyclus, stel je voor! De eerste keer keek ik de dokter ongelovig aan daar ik dacht dat dit werd tegen gehouden door de medicatie, niet dus, en blijkbaar is dat wel positief, de laatste keer was ik toch zwanger maar jammer genoeg liep het verkeerd. We mogen de moed niet opgeven maar bepaalde omgevingsfactoren zorgen toch voor zeer moeilijke momenten.

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door KATEDV » 31 januari 2019, 14:25

Die 7 zijn allen ECD? Ben benieuwd hoe het juist werkt maar dat weten we eind maart dan wel ;-).
Hoelang moet je nu wachten op verse? Heb je daar een idee van of zijn dat last minute calls?
Hopelijk hebben ze snel een geschikte donor.
Die omgevingsfactoren snap ik helemaal.
Hier op t werk is er iemand die leuk over haar nieuwe zwangerschap vertelt maar ik kan het haar niet kwalijk nemen daar ze niet op de hoogte is van mijn probs.

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: bloedafname, nieuwe waarden , tijdens overgang

Bericht door irisbloem » 31 januari 2019, 23:15

Ja KATEDV allen ECD Ik heb een periode IUI gedaan zonder succes. Ze hebben mij nooit willen stimuleren daar ze een slecht resultaat verwachtten en ze vonden IUI alles afgewogen beter. Ik was toen nog onwetend en heb daar wel spijt van dat ik niet op een IVF poging met eigen eicellen heb aangedrongen. Maar toen mijn FSH plots 100 stond is ECD ter sprake gekomen en een stimulatie achtten ze toen zeker niet meer opportuun.
Hoelang ik moet wachten weet ik niet maar het is uiteraard niet de bedoeling een verse terugplaatsing te doen, dat is praktisch quasi niet mogelijk. Het is de bedoeling dat de verse eicellen kunnen worden bevrucht en dan worden ingevroren voor tp's Tot nog toe waren het ontdooide eicellen die werden bevrucht en dat tast de kwaliteit en dus ook de kansen aan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten