ECD proefcyclus

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

ECD proefcyclus

Bericht door Listje » 5 maart 2019, 9:22

Vrijdag starten we met de medicatie voor een proefcyclus op te starten met anonieme donor (eicelbank). Wat ik me afvraag en helaas nog niet gevraagd heb in Gent.
Hoe gaat het precies in zn werking? Ik moet op controle eind maart voor te zien of de bms goed zit en wat dan? 10 dagen utrogestan en maandstonden laten komen en dan pas echte terug plaatsing?
Vind het wel enorm spannend!
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ECD proefcyclus

Bericht door irisbloem » 5 maart 2019, 11:14

Ik heb nooit een proefcyclus gehad, bij mij was het direct voor echt maar het gaat bij mij altijd zo in zijn werk.

De eerste dag van mijn maandstonden start ik met progynova (eerst nam ik er 2 per dag maar de volgende keer besliste de dokter dat ik er 3 moest nemen) Je krijgt een afspraak op dag 10 om te kijken of je baarmoederslijmvlies dik genoeg is (bij mij was dit tot nog toe altijd het geval) als dit oke is dan start je de volgende dag met spuiten improsub (progesteron) en utrogestan (of in mijn geval crinone) en 5 dagen daarna heb je de embryotransfer als het gaat over dag 3 embryo's wat meestal het geval is.

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: ECD proefcyclus

Bericht door Listje » 5 maart 2019, 12:24

Bedankt Irisbloem voor je reactie.
Ik heb geen cyclus meer van mezelf. Zit al 8 jaar in m'n menopauze waarvan laatste jaar volledig.
Ik weet dat mn schema 3x daags progynova (3x daags) en na 2 weken als bms goed zit 10 dagen utrogestan en dan denk ik waarschijnlijk stoppen voor bloeding en dan ervoor gaan?
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ECD proefcyclus

Bericht door irisbloem » 5 maart 2019, 12:43

Ik neem aan dat als de proefcyclus uitwijst dat de medicatie goed aanslaat dat je direct weer zal mogen starten. Maar zoals ik zei, ik heb nooit een proef gehad. Als ik met de medicatie stop na een negatieve uitslag komt de bloeding altijd na 2 a 3 dagen door.

Enkele jaren geleden had ik nog een tamelijk regelmatige cyclus maar met IUI is het niet gelukt. Door mijn lage AMH zagen ze in stimulatie geen graten en ben ik een goed jaar geleden met ECD gestart. Ik ben mits uitzondering van enkele pauzes al constant aan de medicatie geweest dus weet ik niet hoe het zit met mijn cyclus. Wel heb ik ondanks de progynova toch 2 keer een eigen eisprong gehad. Ik denk dat het zo wat op en af is bij mij nu. Mijn bloedingen zijn nu om de 6 of 7 weken maar heb wel een miskraam gehad in december dus dat zal ook wel een rol spelen.

Toen ik begon met de behandeling en men zei dat ik premenopauzaal was dan schrok ik toch want had niets van symptomen.
Heb jij veel klachten? Ik weet op den duur niet meer wat door de medicatie komt en wat misschien van de aankomende menopauze kan zijn. Als ik iets vraag aan mijn moeder zegt ze steeds 'maar dat is niet van de menopauze' Voel mij soms wat verloren nu ik die vaste structuur van mijn cyclus kwijt ben.

Ik wens jou heel veel succes!

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: ECD proefcyclus

Bericht door Listje » 5 maart 2019, 14:36

8j geleden had ik heel onregelmatige maandstonden. In mijn bloed vonden ze afwijkende waardes (lichtjes gestegen en begin pre) maar niet om erg zorgen over te maken en aangezien ik toen dacht dat mn gezin compleet was met mijn dochter zat ik er niet echt mee. Jarenlang alleen geweest dus ik had geen zorgen tot ik mn nieuwe man ontmoete. We zijn zwanger geweest in 2014 en toen ik 6 weken was helaas miskraam en sindsdien nooit meer gelukt. Nu pas sinds 2016 echt de menopauze woord gehoord en sinds vorig jaar volledig. Ik was er kapot van!
Ik heb zoveel last van alles, vaginale droogtes, opvliegers, hoofdpijnen, libido die weg is... Ik vind het alles behalve een pretje. Wakker worden snachts van de warmte, 1minuut erna koud. Nu bleek dat mijn ene eigerstok nog eens aan het verschrompelen is...
En weten dat ik pas 31 ben...
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: ECD proefcyclus

Bericht door irisbloem » 6 maart 2019, 13:26

Amai dat moet niet gemakkelijk zijn. Ik ben 10 jaar ouder dus ik kom maar iets vroeger in mijn menopauze. Wat je vertelt van die vapeurs dat hoor ik al jaren van mijn moeder. Voorlopig heb ik die klachten nog niet maar ben erop voorbereid dat ze vlug kunnen komen. Mijn klachten zullen eerder komen door de hormonale schommelingen door de behandelingen dan. Ik heb nog geen kinderen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten