GEVRAAGD ERVARINGEN MET EICELDONATIE IN HET BUITENLAND.

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
loes144
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 augustus 2018, 23:34

GEVRAAGD ERVARINGEN MET EICELDONATIE IN HET BUITENLAND.

Bericht door loes144 » 1 mei 2019, 15:36

Beste mensen.

Wij zijn een koppel van rond de 40 en wij hebben ons leven fijn voor elkaar.
We zijn een liefdesvol en begripvol koppel, maar zijn erg gefrustreerd en verdrietig geworden door de miskramen die ik heb gehad.
We zijn nu in UZ Gent uit behandeld en we moeten een eiceldoner vinden of naar het buitenland.
Iemand vinden in NL of België lijkt ons onmogelijk, dus vandaar dat we uit moeten wijken naar Spanje.
Wie heeft hier ervaring mee en welk kliniek?

Met vriendelijke groet,

Loes.

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: GEVRAAGD ERVARINGEN MET EICELDONATIE IN HET BUITENLAND.

Bericht door mich75 » 1 mei 2019, 17:29

Ik heb ECD gedaan bij dr. De Brucker in Halle (www.belgiumivf.be).

Komt een beetje overeen met ECD in het buitenland, hij zorgt voor een donor en de tp gaat door in Jette.

Bij hem krijg je alle eicellen van de donor, met een minimum van 6, als dit niet het geval is dan krijg je een nieuwe poging. Er is ook geen wachtlijst.

In het buitenland heb meestal verschillende formules waar je kan uitkiezen en elk bijkomend dingetje wordt aangerekend.
De prijs is meestal voor een verse tp, heb je embryo's over en wil je die laten invriezen, extra betalen, wil je ze later laten terugplaatsen, extra betalen enz. Ook proberen ze vaak extra testen te "verkopen".

Je kan beiden vergelijken alleen is het buitenland een stuk duurder en moeilijker om alles te plannen.

Ik ben 1x op consult geweest, daarna contracten geregeld via mail, bn in lokaal ziekenhuis, echo ter controle van bms bij hem en tp in Jette.

Dus 2x Halle en 1x Jette en van de eerste tp zwanger en ook nog 9 cryo's over :D

loes144
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 augustus 2018, 23:34

Re: GEVRAAGD ERVARINGEN MET EICELDONATIE IN HET BUITENLAND.

Bericht door loes144 » 2 mei 2019, 14:27

Hoi Mich,

Ik zal eens kijken en navragen.
Heel erg bedankt voor je tip.
Ik zal je nog een persoonlijk bericht sturen.

Met vriendelijke groet,

Loes.

Marieteke
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 januari 2019, 8:43

Re: GEVRAAGD ERVARINGEN MET EICELDONATIE IN HET BUITENLAND.

Bericht door Marieteke » 5 mei 2019, 11:24

Hoi Loes,

Allereerst sterkte, je zal ook al veel mee gemaakt hebben. Hier hetzelfde, na 7 x icsi zijn wij ook uitbehandeld met eigen materiaal. Wij gaan voor eiceldonatie naar Spanje (IVF Spain). We hebben de eerste intake en onderzoeken gehad en tot zover een goed gevoel daar.

Groetjes

Marieteke

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: GEVRAAGD ERVARINGEN MET EICELDONATIE IN HET BUITENLAND.

Bericht door Listje » 8 mei 2019, 12:29

Hoi Loes, hier ook in behandeling in het uz Gent.
Normaal staan we terug op de wachtlijst, jij niet?
Ik heb info vekregen via Ivf Spain maar wacht nog even met de grote kost.
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

Marieteke
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 januari 2019, 8:43

Re: GEVRAAGD ERVARINGEN MET EICELDONATIE IN HET BUITENLAND.

Bericht door Marieteke » 2 juni 2019, 17:00

Ik kan inmiddels een update geven na ons bezoek aan IVF Spain. Ik heb een positieve thuis test! Morgen officiele bloedtest. Blijft nog spannend maar we zijn voorzichtig blij en hoopvol!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten