Bijna geen embryos na eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Karolien123
Berichten: 45
Lid geworden op: 9 januari 2018, 12:08

Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door Karolien123 » 22 mei 2019, 18:17

Coucou iedereen
Drie maanden geleden ben ik eiceldonatie begonnen met dokter platteau. Waar ik overal hier positieve verhalen lees van aantal embryos had ik er jammer genoeg maar twee :( . (Ben uiteraard wel blij van alle positieve verhalen te lezen want dat geeft moed!!)

De eerste poging van terugplaatsing is mislukt. Nu blijft er nog 1 embryo over. De schrik slaat me wel ietwat om het hart. Zijn er nog mensen die bij eiceldonatie maar weinig embryos hadden? Vero van bij dr platteau vertelde me dat er wel een oplossing gevonden zal worden als dit nu niet goed komt. Maar zijn er nog mensen die reeds deze ervaring hebben gehad. Ik neem hen uiteraard niets kwalijk want dit is de natuur en kan niemand voorspellen maar ik kan dit financieel niet vaak. En na nu al bijna drie jaar had ik mijn hoop hier wel op gezet.
Groetjes
Karolien
3* IUI NEG
1* ICSI 3 embryo's, TP januari en maart 2018 neg
2* ICSI3 embryo's, TP mei 2018 2 mk na 8 TP FRET dec 2018 neg
3* ICSI januari 2018 pos maar bioch zw
ECD mei 2019 2 embryos TP juni neg TP juli

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door mich75 » 22 mei 2019, 20:37

Hoeveel eicellen had je donor? En hoeveel waren er initieel bevrucht?

Wat Is de uitleg van dr P.

Als de donor bij vorige donaties wel veel cryo's opleverde dan kan er misschien een probleem zijn met het zaad.

Hier op het forum zijn er wel verhalen te vinden van dames die worden doorverwezen naar ecd en dat het niet lukt en soms nog minder embryo's hebben dan met eigen eicellen.

Ik denk dat je het best eens een keer met dr P bespreekt.


Maar hopelijk is die laatste cryo de goede.

Karolien123
Berichten: 45
Lid geworden op: 9 januari 2018, 12:08

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door Karolien123 » 22 mei 2019, 22:46

Coucou
Dr. Platteau heeft me nog geen uitleg gegeven. De embryoloog gaf de info gelijktijdig aan dr platteau en mij en hij was even verbouwereerd. En erna zei hij me dat ik me eerst moest focussen op deze terugplaatsing wat ik dan ook gedaan heb. Er waren 14 eicellen warvan 9 rijp, 7 bevrucht en 2 embryos bleven over. Letterlijk even veel als met mijn eigen eicellen. In jette zeiden ze altijd dat het zaad heel goed was maar twijfel daar nu ook wel aan.
Ik ga er morgen heen en hoop meer info te krijgen. Uiteraard ga ik nog met volle moed voor de tweede embryo maar toch wel wat meer stress nu.
Hoop dat je zwangerschap top loopt! Alvast dikke proficiat want las dat de tweeling goed groeit :)
3* IUI NEG
1* ICSI 3 embryo's, TP januari en maart 2018 neg
2* ICSI3 embryo's, TP mei 2018 2 mk na 8 TP FRET dec 2018 neg
3* ICSI januari 2018 pos maar bioch zw
ECD mei 2019 2 embryos TP juni neg TP juli

Waaromikniet
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 januari 2019, 13:15

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door Waaromikniet » 24 mei 2019, 14:40

Heb je al aanvullende informatie gekregen?

Eliza
Berichten: 252
Lid geworden op: 4 mei 2012, 18:04

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door Eliza » 3 juni 2019, 13:01

Hey Karolien,

Zelf hebben wij een eerste eiceldonatie in Spanje gehad die niet succesvol was. We hadden uiteindelijk één "early blastocycte" en ik was niet zwanger. Toen werd ons gezegd dat er drie pogingen nodig waren eiceldonatie (telkens andere donor) om te kunnen concluderen dat het aan het sperma lag. De stap erna was zowel eicel als sperma donor. We hebben die financiële middelen niet. Bovendien zagen we sperma donatie niet zitten en hebben toen dus beslist om nog één poging te doen met een andere eiceldonor maar met zaad van mijn man. Deze keer geen ingevroren zaad, maar vers.
En, volgende poging hadden we 5 blastocysten, waarvan al twee kindjes rond lopen. :D

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 11 juni 2019, 22:23

Hey,
Wij hebben morgen een terugplaatsing in Jette via dr.platteau. Ben zo bang om weer teleurgesteld te zijn, zeker als ik het bericht van Karolien lees.

Wij hebben al een dochtertje van bijna 2 via ecd via dr Stoop, van de 8 eicellen, 7 bevrucht, 5 blastocysten. 1ste tp van 2 embryo's zwanger, maar 1 verloren op 6 weken, andere is m'n dochter geworden. Van de 3 ingevroren embryo's ben ik 1 x zwanger geweest, maar miskraam op 6 weken.

Dan nr uzgent gegaan. Ook verse ecd, maar je kreeg hier maar 6 eicellen. 2 overleefden net dag 5, maar heel slechte kwaliteit. Heb er toen ook 2 laten terugplaatsen. Was zwanger, maar waarden stegen niet genoeg, dus weer miskraam. Geen enkele dus meer in vriezer.

Dan nr eicelbank in Jette gegaan. Kreeg 8 eicellen, op dag van tp, op dag 3 hoorde ik dat er maar 1 embryo was...wel van goede kwaliteit. Weer was ik 6-7 weken zwanger.

Nu ben ik ook nr de Platteau gestapt, ook gevraagd of het niet aan het zaad kan liggen, maar aangezien ik 2 jaar geleden een dochter via ecd kreeg, ging hij er niet van uit.

We mogen de hoop niet verliezen zeker, maar het wordt idd wel kostelijk als je telkens de volledige prijs moet betalen voor maar 1 tp.

We denken ook dat we hierna gaan stoppen...

Is toch raar....telkens andere donor en weinig resultaat...

Ben benieuwd voor morgen, maar ik vrees er weer voor...

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door mich75 » 11 juni 2019, 23:26

Je mag zeker de hoop niet verliezen.

Onze dochter is er gekomen met mijn eicellen, na een aantal tp's maar wat niet wil zeggen dat ze een goede kwaliteit hadden.

Hetzelfde kan het geval zijn met zaad, slechte kwaliteit maar die ene keer dat het toch lukt.

Nu hebben we dubbele donatie gehad en ik was er al van overtuigd dat we een goede zaaddonor hadden.

Er hangt een serieus kostenplaatje aan vast en daarom hadden wij besloten om maar 1 poging te doen.

Wij zitten nu met een luxe probleem, nog 9 cryo's en in principe is onze kinderwens vervuld.

Hopelijk over 2 weken goed nieuws.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 12 juni 2019, 14:47

Hey Mich75, ja dat is idd een luxeprobleem...nog 9 cryo's over. Kan je dat overdragen aan iemand of doen ze dit niet, of vind je dit zelf maar raar dat er dan nog echte broertjes of zusjes zouden rondlopen van jouw kindjes.....pff, moeilijk é. Tot nu toe heb ik de papieren ingevuld dat ik overtollige embryos zou schenken aan de wetenschap...

Vanmorgen goed nieuws gekregen....eindelijk nog eens. Van de 10 eicellen, 8 goed bevrucht, 1 toppertje terug geplaatst en ze sturen in de komende dagen een brief met het aantal dat ze nog kunnen invriezen hebben. Max 7 dus, maar kga al zo blij zijn mochten dat er toch 2 of 3 zijn.....

24/6 zou ik mogen testen....

We zijn al zo ver....stap per stap...

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door KATEDV » 12 juni 2019, 15:05

Florimon82, dan waren wij waarschijnlijk op t zelfde moment in Jette.
Ik moest er ook zijn voor tp, wel bij DB.
2 aan boord, 2 hebben het ontdooien niet overleefd.
Jij dus ook 24/06 testen... kunnen we samen de wachtweken in.
Succes alvast!

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 12 juni 2019, 16:51

Katedv....Hey ja, moest er om 11 u zijn, wel pas binnen gegaan rond 11.15u....raar é, we hebben elkaar misschien wel gezien :)

Jeps, idd , normaal testen op 23/6, maar tis een zondag, dus wordt het 24/6.
Moet wel toegeven dat ik, net zoals de vorige keren, zal testen voor 24/6.... Ben nogal een controlefreak en na al die jaren, heb ik het wel gehad om een hele dag te zitten wachten op een tekefoontje...en 22/6 ga ik naar plopsaland, dus zou het al willen weten....kwestie om in de theepotjes te zitten of niet :)

Vorige keer mocht ik testen op een vrijdag en ik heb met predictor early de maandag ervoor al getest en twas dus al een duidelijke streep...heb het liever zelf in de hand, kheb toen een moment gekozen dat ik sterk genoeg was om een eventuele teleurstelling te kunnen verwerken....maar was dus zwanger...en dan ben ik de vrijdag nog voor bn geweest, ter bevestiging natuurlijk....

Jij ook veel succes!..( heb je al een kindje? Of al zwanger geweest? )

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door KATEDV » 12 juni 2019, 18:22

Wij pas tegen 11:50 naar binnen mogen gaan dus yep, hebben er samen zitten wachten 😊
Platteau zal als eerste zn patiënten mogen ontvangen lol

Ik zou liever zondag testen want in de week wordt dat heel moeilijk voor mij. Moet om 7h30 thuis al de deur uit en labo voor bn is pas om 8h open. Vanavond eens aan DB vragen.

Hm mja theepotjes en zo lijken me geen goed idee.
Voor ons is t voor een eerste kind en nog geen zwangerschap gehad dus allemaal nog nieuw.
Ale vorig jaar 1 tp gehad maar negatief.

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 12 juni 2019, 21:29

Katedv, ik zat wel in wachtzaal aan de kant van de toiletten...daar zaten niet zoveel mensen denk ik :)
Die BN op zondag zal geen probleem zijn hoor...
En is het bij jullie ook met ecd of nog met eigen eicellen?

Karolien, al meer uitleg gekregen ? en was dit op dag 3 of dag 5 dat je voor tp gegaan bent?
In uzgent had ik 5 perfecte embryo's tot dag 3 en erna is de afvalrace begonnen, had dus op dag 5 nog 2 heel slechte over.
Ik dacht toen ook dat het aan het zaad lag...maar in principe kan dit nu bij mij weer zo zijn....nu hebben ze al op dag 3 tp gedaan, dus weten we niet hoe ze verder groeien...

Ik duim voor iedereen hier...

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door mich75 » 12 juni 2019, 21:51

Wij hebben ook altijd aangegeven dat overtollige embryo's voor de wetenschap waren, het was dat of vuilbak. Donatie was niet mogelijk door mijn leeftijdn nu met ecd waarschijnlijk wel.

Ik had ook niet verwacht van dit mee te maken, zoveel cryo's en dan direct zwanger van de eerste tp.

We kunnen de bestemming nog wel veranderen, maar in principe wordt deze pas uitgevoerd na 5 jaar bewaring.
Het idee dat er dan inderdaad nog brusjes zouden rondlopen van onze kids is een beetje raar.

Mijn man zou ze doneren voor een vergoeding en zo een beetje van de kosten recupereren, wat ik ook een rare gedachte vind.

Maar we hebben nog wat tijd om na te denken.

Kate en Florimon veel succes en hopelijk heel snel een positieve test.

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door KATEDV » 12 juni 2019, 22:12

Hehe en ik vond dat er al wa veel aan de kant van de toiletten zaten dus naar de andere kant gegaan 😊
Hadden het eerder moeten weten, dan hadden we effe kunnen kletsen.
Ook ECD bij mij, waren 3-daagse cryos.
Fingers crossed voor ons allen 😊😊

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door irisbloem » 12 juni 2019, 23:30

mich75 schreef:
12 juni 2019, 21:51
Wij hebben ook altijd aangegeven dat overtollige embryo's voor de wetenschap waren, het was dat of vuilbak. Donatie was niet mogelijk door mijn leeftijdn nu met ecd waarschijnlijk wel.

Ik had ook niet verwacht van dit mee te maken, zoveel cryo's en dan direct zwanger van de eerste tp.

We kunnen de bestemming nog wel veranderen, maar in principe wordt deze pas uitgevoerd na 5 jaar bewaring.
Het idee dat er dan inderdaad nog brusjes zouden rondlopen van onze kids is een beetje raar.

Mijn man zou ze doneren voor een vergoeding en zo een beetje van de kosten recupereren, wat ik ook een rare gedachte vind.

Maar we hebben nog wat tijd om na te denken.

Kate en Florimon veel succes en hopelijk heel snel een positieve test.
Inderdaad geen gemakkelijke keuze.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten