Bijna geen embryos na eiceldonatie

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 13 juni 2019, 12:55

KATEDV schreef:
12 juni 2019, 22:12
Hehe en ik vond dat er al wa veel aan de kant van de toiletten zaten dus naar de andere kant gegaan 😊
Hadden het eerder moeten weten, dan hadden we effe kunnen kletsen.
Ook ECD bij mij, waren 3-daagse cryos.
Fingers crossed voor ons allen 😊😊
Ja, had anders wel eens willen kletsen hoor :) zat daar toch maar alleen mn kas op te vreten en water te drinken :)

Ik weet dus wel nog altijd niet hoeveel cryos er nu overblijven van de 7..... Vind dit zo raar, ze gaan me dat met de post opsturen, kan 14 dagen duren....Bij onze eerste poging wisten we dat eigenlijk direct, de andere pogingen had ik geen cryos...
Zal anders morgen eens bellen nr dr platteau, misschien willen ze ze pas op dag 5 invriezen en de beste overhouden...

Karolien123
Berichten: 45
Lid geworden op: 9 januari 2018, 12:08

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door Karolien123 » 13 juni 2019, 16:20

Coucou iedereen
Sorry voor mijn late reactie. Pas op 11 juni dr platteau kunnen zien. Ben even niet op forum geweest want niet zwanger van terugplaatsing en dus maar 1 embryo over. Maar gesprek met dr platteau was eigenlijk heel goed. Hij zei me dat hij het niet kon uitleggen maar niet onmiddellijk kan besluiten dat het sperma slecht was. Hij zei dat het ook even een slechte cyclus van de donor kan zijn omdat op het eerste gezicht het sperma ok lijkt. Wat heel vriendelijk is dat ze mij een extra poging geven en zelf nieuwe embryos gaan geven zonder dat ik de beurt zelf moet vergoeden. Hij wees erop dat steeds iedereen een goede kans moet krijgen. Maar ik hoop uiteraard voor het laatste embryo. Dat wordt binnen een drietal weken geplaatst. Neem me zeker niet als voorbeeld. Ik heb misscbien gewoon pech gehad. Ik lees heel veel pos verhalen over donatie. En dr platteau ,ei me van echt niet op te geven. Hij gelooft er nog steeds in. Dus ik blijf ervoor gaan 😊
Ik hoop dat hier snel wat pos testen volgen voor elk van jullie 😊😊
3* IUI NEG
1* ICSI 3 embryo's, TP januari en maart 2018 neg
2* ICSI3 embryo's, TP mei 2018 2 mk na 8 TP FRET dec 2018 neg
3* ICSI januari 2018 pos maar bioch zw
ECD mei 2019 2 embryos TP juni neg TP juli

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 13 juni 2019, 21:20

Oo...Karolien, dat is wel super van hem, je zal al iets geruster zijn nu aangezien je een kans bij krijgt... maar natuurlijk nog altijd hopen dat de volgende embryo blijft zitten é.
Ik duim...

irisbloem
Berichten: 1414
Lid geworden op: 14 maart 2017, 13:41

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door irisbloem » 13 juni 2019, 23:46

Karolien123 schreef:
13 juni 2019, 16:20
Coucou iedereen
Sorry voor mijn late reactie. Pas op 11 juni dr platteau kunnen zien. Ben even niet op forum geweest want niet zwanger van terugplaatsing en dus maar 1 embryo over. Maar gesprek met dr platteau was eigenlijk heel goed. Hij zei me dat hij het niet kon uitleggen maar niet onmiddellijk kan besluiten dat het sperma slecht was. Hij zei dat het ook even een slechte cyclus van de donor kan zijn omdat op het eerste gezicht het sperma ok lijkt. Wat heel vriendelijk is dat ze mij een extra poging geven en zelf nieuwe embryos gaan geven zonder dat ik de beurt zelf moet vergoeden. Hij wees erop dat steeds iedereen een goede kans moet krijgen. Maar ik hoop uiteraard voor het laatste embryo. Dat wordt binnen een drietal weken geplaatst. Neem me zeker niet als voorbeeld. Ik heb misscbien gewoon pech gehad. Ik lees heel veel pos verhalen over donatie. En dr platteau ,ei me van echt niet op te geven. Hij gelooft er nog steeds in. Dus ik blijf ervoor gaan 😊
Ik hoop dat hier snel wat pos testen volgen voor elk van jullie 😊😊
Is dit met verse eicellen?

Ik heb al 10 pogingen gehad maar uit de eicelbank. De 7de was raak maar werd miskraam, al de rest negatief terwijl ik nochtans vaak zeer goede embryo's had.

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door KATEDV » 14 juni 2019, 18:38

Ik vind het super van Platteau dat hij dat wil doen. Je verdient dit zo hard.
De andere hier ook hoor maar die ken ik niet persoonlijk 😊.
Allemaal een positief resultaat binnenkort zou fantastisch zijn!!

Karolien123
Berichten: 45
Lid geworden op: 9 januari 2018, 12:08

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door Karolien123 » 14 juni 2019, 21:28

Coucou aan iedereen!
Dank u voor de pos woorden. Helpt om er samen met iedereen voor te kunnen gaan!! Irisbloem ja het zijn verse eicellen. De donor had 14 eicellen, 9 vruchtbaar, 7 bevrucht en 2 waren er overgebleven. Nu hoop ik op dat laatste embryo. Ik wacht mijn maandstonden af en dan proberen we opnieuw.
Hoe loopt het bij jou?
Liefs en ik duim voor iedereen die binnenkort mag testen 😊
3* IUI NEG
1* ICSI 3 embryo's, TP januari en maart 2018 neg
2* ICSI3 embryo's, TP mei 2018 2 mk na 8 TP FRET dec 2018 neg
3* ICSI januari 2018 pos maar bioch zw
ECD mei 2019 2 embryos TP juni neg TP juli

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 24 juni 2019, 20:25

Wat een rollercoaster hier...vorige week woensdag, op dag 10 na bevruchting negatieve bloedtest. Moest toch nr dokter en in principe al te meten in het bloed...

Vrijdag vond ik nog een vervallen zwangerschapstest... positief...dacht..dit kan toch niet...dan maar goeie, andere, niet vervallen test gedaan...ook positief.,..

Vandaag echte bloedafname....HCG 6....wetende dat onder 5 niet zwanger is....

Dus dan moet ik vrijdag HCG boven de 25 gehad hebben, anders zouden die urinetesten toch niet positief geweest zijn...

De moed is hier ver te zoeken, heb ook nog geen telefoon gehad van dr Platteau...wil eigenlijk stoppen met medicatie en vlug weer opnieuw beginnen....maar vertrek 23/7 op reis....en dr Platteau is in augustus in verlof...
De gedachte dat ik pas in september-oktober een nieuwe poging kan doen, maakt me zo triest...

Hopelijk hebben andere beter nieuws...

Karolien123
Berichten: 45
Lid geworden op: 9 januari 2018, 12:08

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door Karolien123 » 25 juni 2019, 17:25

Coucou florimon
Zo sorry te horen. Weet je al hoeveel cryos je hebt? Bel anders eens zelf naar vero voor meer nieuws. Doe ik steeds ook wanneer de moed lager is en ze is luisterend oor. Ik weet dat dr platteau 14 juli op verlof vertrekt. Ik veronderstel dat hij niet gans augustus weg is? Ik hoop dat je eerder kan beginnen maar let wel toen ik een negatief had mocht ik al na eerste maandstonden direct beginnen met nieuwe poging. Dus als hij in augustus al terug zou zijn dan mag je ook wel direct van start normaal. Ik duim mee voor je want snap het gevoel. Veel moed !!!
3* IUI NEG
1* ICSI 3 embryo's, TP januari en maart 2018 neg
2* ICSI3 embryo's, TP mei 2018 2 mk na 8 TP FRET dec 2018 neg
3* ICSI januari 2018 pos maar bioch zw
ECD mei 2019 2 embryos TP juni neg TP juli

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 25 juni 2019, 21:03

Hey Karolien, ondertussen heb ik nog altijd geen telefoon gehad van dr Platteau of Vero over hoe het nu verder moet...ik heb ook al sms gestuurd, maar geen antwoord.
Ik ben ondertussen zelf gestopt met medicatie...heeft toch geen zin met HCG 6 denk ik, dus zou eind juni graag m'n maandstonden weer krijgen en dan idd direct terug beginnen...maar zou Jette zelf overnemen als Platteau er niet is?
Bedankt voor je berichtje..

Karolien123
Berichten: 45
Lid geworden op: 9 januari 2018, 12:08

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door Karolien123 » 28 juni 2019, 20:35

Coucou Florimon
Heb in je plaats even de vraag gesteld al aan dr platteau. Ze zijn inderdaad op verlof van 16 juli tot en met 31 augustus. Ik snap dat hij even verlof wil als je zeven dagen op zeven werkt maar stresste ook voor het lange wachten. Maar vero bevestigde me dat niemand overneemt gedurende hun verlof en alle donaties pas erna weer beginnen :( nu als ik begrijp van jou is het een plaatsing want je hebt nog embryos. Als je wil opnieuw beginnen is de regel dat je hcg nul moet zijn en je je regels moet gehad hebben dus vrees dat dit sowieso niet meer voor hun vertrek zal zijn maar als je nog embryos hebt dan kan je normaal al in september direct. Heb je eens opnieuw gebeld of gemaild want als ik mail antwoorden ze altijd de dag zelf. Ik snap volkomen je frustratie en stress... heb hetzelfde. Maar geef zeker niet op. Echt niet doen. We gaan hierdoor geraken ook al is weg niet zo simpel. Maar snap je wel. Heb ook een zwangerschap gehad in januari waar hcg tot 128 ging en dan weer naar beneden dook....
Liefs en heel veel moed.
3* IUI NEG
1* ICSI 3 embryo's, TP januari en maart 2018 neg
2* ICSI3 embryo's, TP mei 2018 2 mk na 8 TP FRET dec 2018 neg
3* ICSI januari 2018 pos maar bioch zw
ECD mei 2019 2 embryos TP juni neg TP juli

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 30 juni 2019, 21:08

Hey Karolien...wat ben ik blij met je berichtje...de communicatie tss mij en dr Platteau verloopt wat stroef eigenlijk, moet zeggen dat ik voor de moment gefrustreerd ben...en tis de 1ste keer dat m'n man zegt dat ik echt rustig moet blijven, want dat dit echt niet meer leuk is voor hem...

Na dus m'n HCG van 6 , heb ik pas de dag erna om 21,30u telefoon gekregen. Was al met medicatie gestopt... enfin kon geen kwaad. Dan heb ik mail gestuurd dat ik 23/7 op reis vertrek en dat ik dus 28/6 m'n regels gekregen had en of ik nog mocht starten met nieuwe poging...hij zei dat het nipt ging zijn en dat ik moest wachten tot in augustus.
Nu heb ik mail gestuurd en gevraagd wanneer ze precies met verlof gaan en wat de volgende stap nu is.
Nu krijg ik mail terug dat ik tot in september moet wachten...Grrr,
Heb trouwens nog nooit echt een antwoord gehad van wanneer tot wanneer hij in Congé ging...maar nu weet ik het van jou.
Toen heb ik mail getypt om te vragen of ik zeker niet kan beginnen met progynova in augustus en of het niet mogelijk was dat tp dan door andere arts van Jette gedaan werd...moest hij nog in verlof zijn. Hij stuurde terug dat ik nr uzbrussel moest bellen en afspraak moest maken met arts daar...

Ben helemaal van slag ....

Ok, nu weet ik tenminste dat hij 1,5 maand in verlof gaat...nu snap ik ook wel dat ik me daarbij ga moeten bij neerleggen...

Enfin, dus pas terug starten in september, dus begin oktober pas tp....zooooo lang nog... ondertussen zal er dus min al 3 jaar tss mijn dochtertje en mogelijks nieuw wonder zijn...

Sorry voor mijn emotioneel, frustrerend bericht...maar moet precies even bekomen van heel het gedoe

Karolien123
Berichten: 45
Lid geworden op: 9 januari 2018, 12:08

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door Karolien123 » 1 juli 2019, 22:06

Coucou Florimon
Ik begrijp je frustratie volkomen. De tijd weegt en elke week wachten lijkt er een teveel. Dus ik snap dat dit je opjaagt. Ik loop nu ook al drie jaar deze mallemolen aan behandelingen door. Ben er 39 en nog geen kindjes. Aan de andere kant sprak ik vandaag op de consultatie met vero en dr platteau werkt er 7 op 7 waarvoor veel respect. Hij geeft een lezing in mexico waardoor zijn verlof eenmalig anderhalve maand is ipv een maand. Dus we hebben pech :( ik snap hen maar ook onze frustratie :( als je het gevoel hebt dat de communicatie moeilijk gaag probeer met vero daarover te spreken. Misschien kan dat helpen?
Ik heb zelf nu zondag een plaatsing waarvoor ik hoop. Er waren maar 2 embryos uit de donatie en de eerste draaide op niets uit. Dus als het nu niets wordt heb ik geen plaatsing voor november ten vroegste.
Dusja begrijp je en als je nood hebt mag je me altijd sturen hoor. Maar geef niet op. Want het feit dat je al 2 keer zwanger bent geweest is normaal een teken dat het kan lukken en daar gaan we voor!! Ik duim enorm hard voor je mee en hoop dat je toch even kan ontspannen de komende weken !
Enorm veel moed!! Liefs xx
3* IUI NEG
1* ICSI 3 embryo's, TP januari en maart 2018 neg
2* ICSI3 embryo's, TP mei 2018 2 mk na 8 TP FRET dec 2018 neg
3* ICSI januari 2018 pos maar bioch zw
ECD mei 2019 2 embryos TP juni neg TP juli

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 2 juli 2019, 8:38

Hey Karolien123,

ja, hier sinds 2014 naar ziekenhuizen aan het lopen en uiteindelijk leer je ermee leven dat je geduld moet hebben, maar helaas ben ik nu op een punt gekomen dat het niet meer lukt :) De ouderdom zeker :) ook al 37.
Heb ondertussen al 7 terugplaatsingen gehad via ecd en daarvan was ik idd 5 keer zwanger. De eerste is m'n dochter geworden, erna 3 miskramen rond 6-7 weken en nu dit van de laatste keer, hcg 6, dus zwanger en niet zwanger é...
Het zwanger worden is precies geen probleem hier, maar het blijven wel....

Ik hoop voor jou echt dat deze embryo de goeie is...ik duim zeker mee.

ps, heb ondertussen ook een afspraak bij Dr Platteau in juli nog om enkele dingen te bespreken...'t zal me wat geruster maken hoop ik :)

Hoe gaat het met de anderen?

KATEDV
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 januari 2019, 13:06

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door KATEDV » 3 juli 2019, 11:14

Jammer genoeg moet ik zeggen dat het bij mij wel gelukt is. Daarom dat ik even ook niet gereageerd heb op de posts.
Kan me heel goed voorstellen dat je ontgoocheld bent.
Laat echter de moed niet zakken hè!!!

Ik ben zelf uiteraard mega blij maar moet toegeven dat de schrik er wel inzit.
10/7 hebben we onze eerste echo.
Het hcg is mij niet meegedeeld.

Ik hoop dat jullie mij snel volgen!!!
Knuffel 😘

florimon82
Berichten: 111
Lid geworden op: 9 september 2015, 16:52

Re: Bijna geen embryos na eiceldonatie

Bericht door florimon82 » 5 juli 2019, 21:37

Hey Katedv, proficiat !!! Je moet je zeker niet schuldig voelen...vind het super nieuws...hoe meer positieve verhalen over ecd, hoe meer moed het me geeft...
Welke medicatie moest jij nemen en hoeveel? En wanneer met medicatie beginnen?

Dr Platteau zei in z n mail dat hij in natuurlijke cyclus zou proberen bij mij de volgende keer...dus is dit dan zonder progynova? Tot nu toe heb ik altijd progynova en utrogestan gekregen en soms cyclus onderdrukt door Gona of decapeptyl...

Veel succes verder en ik duim mee voor 10/7

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten