Terug betaalde pogingen

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Terug betaalde pogingen

Bericht door Listje » 30 september 2019, 7:24

Aangezien ik het gevoel heb dat ik aan het lijntje word gehouden wil ik verder. Wij zijn al maaaanden 2de acceptor en iedere x heeft de donor geen eicellen genoeg. Wij krijgen van de eicelbank.(we weten niet waarom)
Wij zouden graag een consult doen bij Dokter Platteau of Dokter De Brucker. Wij hebben nog terug betaalde pogingen. Telt dit bij hen? Zoja wat is de kostprijs, zo nee wat is de andere kostprijs?
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Terug betaalde pogingen

Bericht door mich75 » 30 september 2019, 9:53

Voor zo ver ik weet werken enkel dr DB en dr P met verse donoren. Er zijn wel andere artsen die dit eventueel doen als het met een gekende donor is. Als je ergens anders in behandeling bent is het via de eicelbank en met een wachtlijst.

Dr DB en Dr P hebben voldoende donoren en geen wachtlijst. Als je nog terugbetaalde pogingen hebt vallen de labokosten van €1600 weg.

Verder bedraagt de kostprijs €4600 bij dr P en €5000 bij dr DB.

Ikzelf ben bij dr DB geweest en je kan het volgende topic eens lezen, dit geeft je nog wat info en extra moed.

viewtopic.php?f=6&t=12981
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: Terug betaalde pogingen

Bericht door Listje » 30 september 2019, 10:21

Dankje voor je antwoord.
Kvrees ervoor. Zo maar 5000€ leggen is niet haalbaar...
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Terug betaalde pogingen

Bericht door mich75 » 30 september 2019, 10:50

Het is inderdaad een serieuze som.

Mag ik vragen waar jij in behandeling bent en wat de kostprijs daar is en hoeveel eicellen je dan krijgt. Je hoort bij de eicelbank toch ook heel sterk uiteenlopende tarieven.
Ik vraag dit uit pure interesse en om zo ook anderen verder te informeren.

Alvast bedankt.

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: Terug betaalde pogingen

Bericht door Listje » 30 september 2019, 12:08

Uz Gent. 1400€ per 6 eicellen.
Hebben al 1ste poging gehad waarvan 2 tp. Was uit de eicelbank. Nu krijg ik geen van dat meer en waarom geen idee.
Sinds juni hoopvol aan het wachten op een telefoon.
Ik kreeg een verse poging maar helaas. Die poging blijft weg en na 5jaar begint het echt door te wegen.
Daarom wil ik verderop. Het knaagt teveel.
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Terug betaalde pogingen

Bericht door mich75 » 30 september 2019, 13:46

Het is natuurlijk allemaal een beetje afwegen. Bij verse donatie is de prijs veel hoger (3,5x in jouw geval), maar je krijgt alle eitjes van de donor met een minimum van 6, maar gemiddeld zijn dit er 12-15.

Bij de bank zijn het ingevroren eitjes, de vries- en dooitechnieken staan hiervoor nog niet helemaal op punt waardoor er maar 65-80% de dooi overleeft.
Als je via de bank aan 2-3 embryo's komt per keer mag je heel blij zijn.

Bij verse donatie heb normaal gezien toch minsten dubbel zoveel embryo's en soms nog meer (ik had er 11).

Voor ons was het ook een zware kost, maar de wens was enorm groot en de tijd (wegens mijn leeftijd) beperkt. Ook hadden we 85% kans op een kindje met 1 poging, terwijl dit via de bank maar iets van 35% is.

Nog veel succes en hopelijk vind je een oplossing om die wens zo snel mogelijk te vervullen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten