IUI en nu naar ECD

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
FleurZkEcdDonor
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 oktober 2019, 15:02

IUI en nu naar ECD

Bericht door FleurZkEcdDonor » 31 oktober 2019, 15:42

Hey allemaal,
Hier begint mijn verhaal:
Ik had nooit gedacht om ooit deze weg te moeten bewandelen.
Steeds gezond, geen enkel kwaaltje en nu blijkt er toch iets niet in orde.
Alles stond klaar om het traject te starten met IUI, maar helaas bij de eerste opvolging van mijn cyclus, wat bleek geen eitje klaar, slechte bloedwaarden. Zeer slecht nieuws ontvangen, nl amh staat zeer laag en dan ook nog eens een FSH die te hoog staat waarden die doen denken aan POI. Daar gaat mijn wens om ooit mama te worden, tenzij ik een donor kan aanbrengen in het UZ gent, want dat is de voorwaarde om te kunnen instappen in het traject van ECD. En gezien mijn leeftijd, pas 41 jaar geworden, rest er mij niet zoveel tijd meer om iemand te vinden die bereid is om dit te doen.
Nooit eerder abnormale cyclus gehad , steeds maandelijks mijn menstruatie gehad en nu zou ik dus de eerste keer dit niet krijgen. Ik sta nog steeds verwonderd van het feit dat men je niet verder kan helpen in UZ gent tenzij je een donor meebrengt voor ECD. Dus hier ben ik nu een berichtje aan het typen met de hoop om via deze weg iemand te vinden die mijn verhaal leest en ervoor openstaat om ECD donor te willen zijn. Mocht ik iemand vinden dan dien ik deze persoon door te verwijzen naar uz gent voor alle verdere details. Hoe klein de kans ook moge zijn, toch wil ik dit berichtje hier posten, je weet maar nooit.
Mijn enige kans om ooit mama te kunnen worden, hangt af van het vinden van een donor :(
Lage AMH - 41 jaar
Bloedwaarden hoge FSH - POI ? Okt 2019
Volgende cyclus normale bloedwaarden
IUI Dec 2019: Pos maar BBZ
Verplichte pauze

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI en nu naar ECD

Bericht door mich75 » 31 oktober 2019, 18:18

Beste Fleur,

Er zijn centra waar je zelf geen donor moet aanbrengen en waar je dus zo in het traject kan stappen, al dan niet met een wachtlijst, dus je kan altijd eens ergens anders horen. Ik zou je sowieso aanraden om voor een second opinion te gaan of toch nog 1 of 2 keer je cyclus laten opvolgen.
De crg's werken normaal gezien met een eicelbank en dit geeft 35% kans op kindje op het einde van de rit.

Je kan ook voor verse ECD kiezen, maar hier heb je ofwel een donor voor nodig die echt voor jou doneert, dus gekende donatie of je gaat via een privépraktijk.

Dr De Brucker en dr Plateau werken met verse anonieme donatie en daar bedraagt de kans ongeveer 85%.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

FleurZkEcdDonor
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 oktober 2019, 15:02

Re: IUI en nu naar ECD

Bericht door FleurZkEcdDonor » 31 oktober 2019, 21:29

Beste Mich,

Bedankt voor je berichtje.
Ik ga zeker informeren bij een prive praktijk. Ik ben ook als eens gaan kijken voor uz jette, maar ook daar vraagt men om een donor aan te brengen.
Wat is jou ervaring met crg’s, welke zijn aan te raden ?
Heb jij ervaring met ecd ?

Groetjes Fleur
Lage AMH - 41 jaar
Bloedwaarden hoge FSH - POI ? Okt 2019
Volgende cyclus normale bloedwaarden
IUI Dec 2019: Pos maar BBZ
Verplichte pauze

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI en nu naar ECD

Bericht door mich75 » 31 oktober 2019, 22:09

Ik ben gestart in Genk, dit was het dichtste bij, niet echt een goede ervaring, veel fouten gebeurd.
Wij waren onmiddellijk op ICSI aangewezen wegens de slechte zaadkwaliteit van mijn man.

Na de eerste poging kregen wij ook te horen dat we moesten overschakelen op ECD, maar we hebben toch nog 2 pogingen gedaan.

Daarna overgestapt naar Jette, na 1 poging kwam daar aan het licht dat we niet naar ECD moesten overschakelen maar naar spermadonatie.

Bij de 2de poging zwanger en een dochter gekregen, dan had ik nog 1 cryo, maar negatief. Dan nog een laatste ICSI, 2 terugplaatsingen gehad waarvan de laatste een biochemische zwangerschap.

Dan in overleg met mijn dr daar (De Brucker) toch overgestapt naar ECD bij hem privé, ik was ondertussen bijna 43.

Ik ben ineens naar dr De Brucker gegaan omdat daar geen wachttijd was, je geen donor moet aanbrengen en je 85% kans hebt. Mijn man en ik hadden ook besloten dat we nog 1 ultieme poging zouden ondernemen.

Mijn donor had 13 rijpe eitjes waar ik 11 cryo's aan heb overgehouden, evenveel als bij al mijn pogingen samen. Ik heb er 2 laten terugplaatsen en dat is nu een tweeling van bijna 5 maanden. Ik heb nu ook nog 9 kansen in de vriezer zitten die ik niet (allemaal) ga gebruiken.

Ik weet dat je 3 jaar geleden in Jette geen donor moest aanbrengen, maar als je dit wel deed dan was er geen wachtlijst en waren de kosten ook lager. Maar het kan natuurlijk wel zijn dat je nu wel een donor moet aanbrengen, wat toch zeer moeilijk is denk ik.

Qua labo zijn UZ Jette en UZ jette de beste in België, maar overal zijn er wel positieve en negatieve verhalen te vinden.
Zowel dr DB als dr P werken samen met UZ Jette.

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: IUI en nu naar ECD

Bericht door SilentHeyoka » 2 november 2019, 13:24

In Jette is het idd niet verplicht een donor aan te brengen.
Als je het wél kan, dan kom je wel hoger op de wachtlijst.
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: IUI en nu naar ECD

Bericht door Listje » 5 november 2019, 15:19

Misschien een vreemde vraag maar waarom moet je een donor aanbrengen voor je in het traject mag stappen? Als onze pogingen mislukt gaan we ook naar Dokter B.
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

Verdoodtje
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 oktober 2019, 15:41

Re: IUI en nu naar ECD

Bericht door Verdoodtje » 5 november 2019, 16:55

Ik was graag eiceldonor geworden, maar wou eerst zeker zijn dat mijn vrouw wel zwanger kon geraken.
Intussen hebben we een dochter van anderhalf jaar en is m'n vrouw zwanger van een tweeling.
Ik heb navraag gedaan bij UZ Gent, maar blijkbaar ben ik te oud om donor te worden.
Heel jammer, we weten hoe frustrerend het is om een kinderwens te hebben en ik had graag lotgenoten geholpen ...
Zouden er ziekenhuizen zijn die me niet afrekenen op mijn leeftijd (36j)?

FleurZkEcdDonor
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 oktober 2019, 15:02

Re: IUI en nu naar ECD

Bericht door FleurZkEcdDonor » 5 november 2019, 19:56

Vandaag afspraak bij Dr Plateau vastgelegd, eerste afspraak lukt pas 10 dec. Ondertussen aan het wachten tot eerste bloeding er doorkomt, normaal gezien moest deze nu doorkomen, dit is dus eerste keer dat ik oversla. En dat met hoge Fsh en laag Amh 😟. Ik hoop zo dat dit eenmalig is en mijn bloedwaarden terug normaliseren. Maar nu is het dus afwachten.
En ondertussen gaat alles gewoon door, gewoon gaan werken en hopen dat alles goed komt.
Lage AMH - 41 jaar
Bloedwaarden hoge FSH - POI ? Okt 2019
Volgende cyclus normale bloedwaarden
IUI Dec 2019: Pos maar BBZ
Verplichte pauze

FleurZkEcdDonor
Berichten: 33
Lid geworden op: 31 oktober 2019, 15:02

Re: IUI en nu naar ECD

Bericht door FleurZkEcdDonor » 5 november 2019, 20:02

Dag “Verdoodtje”,
Men wijkt wel af van de leeftijd bij eiceldonatie in geval van gekende eiceldonatie. Zou zo zijnbij uz jette, mss ook bij uz gent ?

Grts,
Fleur
Lage AMH - 41 jaar
Bloedwaarden hoge FSH - POI ? Okt 2019
Volgende cyclus normale bloedwaarden
IUI Dec 2019: Pos maar BBZ
Verplichte pauze

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: IUI en nu naar ECD

Bericht door Listje » 7 november 2019, 4:58

Verdoodtje schreef:
5 november 2019, 16:55
Ik was graag eiceldonor geworden, maar wou eerst zeker zijn dat mijn vrouw wel zwanger kon geraken.
Intussen hebben we een dochter van anderhalf jaar en is m'n vrouw zwanger van een tweeling.
Ik heb navraag gedaan bij UZ Gent, maar blijkbaar ben ik te oud om donor te worden.
Heel jammer, we weten hoe frustrerend het is om een kinderwens te hebben en ik had graag lotgenoten geholpen ...
Zouden er ziekenhuizen zijn die me niet afrekenen op mijn leeftijd (36j)?
Ik had ook een donor. Heel vruchtbaar. Was ook wel 39. Helaas te oud.
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: IUI en nu naar ECD

Bericht door mich75 » 7 november 2019, 8:32

In de meeste centra ligt de max leeftijd tussen 35 en 37 jaar, gekende donatie wordt soms wel toegestaan tot 40j, maar vanaf 35j zakt de kwaliteit al en vanaf 38j nog veel meer. Ook is er boven de 37j meer kans op chromosomale afwijkingen.

De kansen onder de 35j liggen gemiddeld rond de 30-40%, daarboven zakken de kansen naar 10-20% en boven de 40j zijn ze nog lager.

Hoe kan je weten dat iemand op haar 39 nog heel vruchtbaar is? Het is niet omdat ze bv 5 of 10 eigen kinderen heeft en altijd snel zwanger was dat dit op haar 39 ook zo is.
Ook het aantal eicellen zegt niet veel, je kan op die leeftijd met stimulatie nog wel 20 eicellen produceren, maar als de kwaliteit er niet is....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten