ECD 2020

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Sameen
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2018, 11:08

Re: ECD 2020

Bericht door Sameen » 7 december 2019, 14:07

Hey Mich75,
Leuk dat je hier ook bent.

Tja, Wat was dat seg?!! Ik was er even niet goed van. Heel vreemd..
Heb ook geen rare opmerkingen gehad ofzo... Ben nu wel bijna 5 maand... nog maar pas aan de collega's verteld.
Ik wist dat niet iedereen een 'proficiat' ging wensen (wat ik wel het minst vind eigenlijk) maar ja.
En ik weet dat er heel zeker jaloezie is omdat ik vanaf volgend jaar andere en meer werkuren krijg...
Dusja.. kan allemaal meespelen, denk ik dan. Maar ik ga er niet vanuit. Ik hoop nu op het beste en blijf zo positief mogelijk. Ik wil niet in het negatieve blijven hangen.

Dankuwel voor de respons van de hoeveelheid donoreicellen. Wist ik echt niet.


Met jou en de kids alles in orde Mich?

grtjs.

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ECD 2020

Bericht door mich75 » 7 december 2019, 20:32

Het gaat vrij goed met de kids, ze zijn ondertussen al 6 maanden :shock: . Ze zijn deze week gestart in de opvang en ook met groente- en fruitpap.
Ons meisje was al dominant in de buik en is de sterkste van de twee, ze staat bijna alleen, terwijl onze zoon nog niet wil zitten. Hij is ook een aantal weken op de sukkel geweest met een verkoudheid en erger en is te weinig bijgekomen in die periode, ik vermoed door het ziek zijn, maar kind & gezin raadt aan om eens naar de pediater te gaan.
Ons meisje vindt het vast voedsel geweldig en kan er niet genoeg van krijgen en de andere is er precies nog niet klaar voor.

De verschillen vallen hard op omdat het een tweeling is, maar jongetjes zijn over het algemeen trager en luier ;)

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: ECD 2020

Bericht door Listje » 7 december 2019, 20:41

Zijn jullie daar open over dat het ecd is?

Ik kreeg overlaatst een hele rotte opmerking. Is toch in mn hoofd blijven hangen. Was van een familielid; jij bent enkel draagmoeder.
Euh hallo? Zal mijn kind zijn. Punt uit. Ik zal nooit het zien als een donorkindje maar als mijn kind.
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ECD 2020

Bericht door mich75 » 7 december 2019, 21:39

Wij zijn er niet open over, ik heb het wel tegen een vriendin verteld dat we ecd gingen doen, dus zij weet het normaal gezien wel, maar er is nadien nooit meer over gesproken.

Ik heb amper familie, een beetje meer schoonfamilie, maar die reageren al raar op heel de mmm. Ik heb hen al heel veel verteld, maar ze snappen het gewoon niet.

Ik heb 7 ICSI pogingen gedaan met eigen eicellen en het was allemaal iets waarvoor we zelf kozen enz. Een jaar geleden of zo ziet mijn schoonmoeder iets op tv over de mmm, ik had het ook gezien, dat was dan enkel over een pu en tp en was zeker niet representatief over hoe het werkelijk gaat, maar goed, toen besefte ze ineens wat ik wel niet heb moeten doorstaan en had ze toch wel een beetje medelijden en bewondering.

Onze familie is wel op de hoogte dat ons eerste kindje er gekomen is met donorzaad en sommige hebben de vraag gesteld of de tweeling van dezelfde donor is (dit is ook het geval). Maar ik heb ook al minder leuke opmerkingen gehad daarover.

Maar over ecd zwijgen we, we kregen meermaals te horen dat we niet voor een brusje moesten gaan omdat we al een gezond kindje hadden en daar blij mee moesten zijn. Dus ik kan niet denken dat ze ecd gaan accepteren.

Onze kindjes gaan het wel weten en als het via die weg tot bij de familie komt, het zij zo, we zijn dan weer een aantal jaren verder en misschien is het dan allemaal iets meer aanvaardbaar.
Bij ons zal het toch een probleem blijven. Voorbeeld: wij zijn 5 jaar geleden getrouwd zonder dat iemand het wist, uiteindelijk hebben we het wel verteld en zijn we er open over. Vorige week heeft mijn schoonmoeder "ontdekt" dat we getrouwd zijn, zij viel compleet uit de lucht en is boos gaan klagen tegen de rest van de familie. Die op hun beurt dan uit de lucht vielen dat zij zogezegd van niets wist.

Dus ook al vertellen we over ecd, ze snappen het waarschijnlijk toch niet en vallen binnen zoveel jaar weer uit de lucht en ik krijg waarschijnlijk nog een hele hoop naar mijn hoofd geslingerd.

@Listje, heel goed dat je het ziet als jouw kind, dat is heel belangrijk, zowel voor jou als voor je kindje. Daarbij wettelijk gezien zijn het jouw eitjes vanaf pu, dus jouw embryo, jouw kindje.

Veel (kwetsende) opmerkingen komen door onwetendheid en veelal staan deze mensen niet open om er meer over te weten.

Mijn schoonzus vroeg ooit eens hoe het allemaal in zijn werk ging en haar antwoord was, pffff dat heb ik er allemaal niet voor over, dan adopteren of geen kids. Ze weet duidelijk ook nog niet wat een adoptieprocedure inhoudt ;)

Uiteindelijk is er ook geen meerwaarde om bekend te maken dat je ecd hebt gedaan, tenzij om iemand te steunen die hetzelfde ondergaat.

Ik ben blij dat ik er hier over kan schrijven, want ik zou het anders wel moeilijk hebben dat ik het tegen niemand kan zeggen denk ik.

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: ECD 2020

Bericht door Listje » 8 december 2019, 11:59

Bij ons is adoptie onbespreekbaar. Mijn man wilt dit absoluut niet. Terwijl ik daar wel voor open sta.
Wij zijn daar open over. En ik krijg weinig slechte reacties. Ook de schoonfamilie vind het oke. Alleen opmerkingen als; kgeloof nooit dat ga lukken... etc doen pijn. Nu heb ik het aan niemand verteld van de tp.

Ik denk dan ook dat geen plakker is. Ik voel gewoon niets. Helaas
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: ECD 2020

Bericht door Listje » 11 december 2019, 5:09

Gisteren wachtdag 5... positieve test :shock:
Had 2 testen liggen ng en ik dacht die moeten weg he...
Kon ze niet weggooien :)
Daarstraks terug om zeker te zijn. Wachtdag 6... weer positief :shock: en het is geen tuur of zoek streep maar een streep. (Geen knaller)
Kruidvat...
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ECD 2020

Bericht door mich75 » 11 december 2019, 7:34

Proficiat Listje!

Nu wordt het pas echt zwaar qua wachten, nu tot bn, dan tot de volgende bn, dan mss nog 1 of echo, en daarna nog langer wachten, maar aan het einde van de rit krijg je een prachtcadeau :D :D :D

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: ECD 2020

Bericht door Listje » 11 december 2019, 7:55

Maar is dit niet wat vroeg om 5 dagen na tp al positief te testen? :shock:
Kan het precies niet geloven hoor na al die jaren :lol:
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ECD 2020

Bericht door mich75 » 11 december 2019, 9:10

Bij mijn eerste zwangerschap testte ik 6 dagen na tp van 2 verse 3 daagse omdat ik op reis vertrok en ik wou weten hoe het zat. Buiten de tijd verscheen er een heel heel fijn lijntje, dus niet betrouwbaar, maar uiteindelijk wel zwanger.

Bij mijn 2de zwangerschap duidelijk positief op dag 6, dit was na tp van 2 d3 cryo's, maar die zijn eigenlijk al 4 dagen oud bij tp.

Je kan normaal gezien al vrij betrouwbaar testen vanaf het embryo 11d is, bij was het 10d, maar het was een tweeling.

Dus het kan zeker!

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: ECD 2020

Bericht door Listje » 11 december 2019, 12:04

Clearblue digital tekent 1 a 2 weken...
Dus denk wel dat dit hier goed zit :D
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: ECD 2020

Bericht door Listje » 15 december 2019, 6:25

Clearblue tekende 2-3. Morgen bn.
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ECD 2020

Bericht door mich75 » 15 december 2019, 9:15

Komt helemaal goed en morgen waarschijnlijk een hele mooie waarde!

florimon
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 juni 2015, 16:09

Re: ECD 2020

Bericht door florimon » 15 december 2019, 21:00

Hey,

ik wil jullie allemaal een hart onder de riem steken. Nooit opgeven is mijn boodschap !!!

Ikzelf had heel slechte eicelkwaliteit, meermaals door verschillende ziekenhuizen onderzocht en na 5 pu met eigen eicellen zonder een deftige bevruchting te hebben, ook besloten om ecd te doen.

In 2017 bevallen van dochtertje (was gelukt van 1ste keer met ecd). Hierna nog 7 pogingen gedaan (met verschillende donoren), 3 miskramen gehad, maar nu ben ik zwanger voor juli 2020.

Dus ik duim hier voor iedereen, dat 2020 een vruchtbaar jaar mag worden !!!!

SUCCES

Joepie
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 juli 2019, 20:03

Re: ECD 2020

Bericht door Joepie » 15 december 2019, 21:47

Hoi allemaal!

Ik sluit ook aan bij dit forum, heb veel behoefte aan mensen die in hetzelfde schuitje zitten.
Begin vorige jaar te horen gekregen dat ik onvruchtbaar ben. Daarna besloten voor ECD te gaan.
Vrij snel een donor gevonden, ruim de tijd genomen om elkaar beter te leren kennen.

Sinds november 2019 zijn we bezig met de behandeling.
Er zijn 8 eicellen gevonden bij de punctie en alle 8 bevrucht!
Na 3 dagen is een verse embryo teruggeplaatst, 5 goede embryo's zijn ingevroren. De overige twee embryo's zouden ze nog door laten groeien tot 5 dagen en wanneer ze goede kwaliteit hebben, alsnog invriezen. Hiervan hebben we nog geen uitslag gehad.

We zijn door het dolle heen, nog nooit zijn we zo ver gekomen! Dit is onze eerste echte kans op een zwangerschap.
De terugplaatsing van 8 december, de eerste wachtweek overleefd... We gaan nu de tweede wachtweek in. Gelukkig moet ik veel werken en heb ik dus afleiding.

Ik wil zo graag weten of het is gelukt... Elk pijntje leg ik onder een vergrootglas, om ergens maar een teken te ontdekken dat het goed zit... Maar aan de andere kant heb ik gewoon geen idee wat ik moet voelen, haha.

Wauw Listje, dat je al zo vroeg durfde te testen! En wat super dat het positief is!!
Ik probeer nog een week te wachten... :roll:
- 6x IUI: geen zwangerschap
- 1x IVF: 6 eicellen, geen bevruchting
- 1x ICSI: 13 eicellen, geen enkele rijp
- ECD: start eind 2019, 8x bevruchting, 1x verse tp, 5x cryo
- verse tp: negatief
- 2e tp: negatief
- 3e tp: :?:

mich75
Berichten: 2983
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ECD 2020

Bericht door mich75 » 15 december 2019, 22:25

Florimon, ik ken je naam nog van een aantal jaren geleden.

Wat fijn dat je een tweede kindje verwacht.

Het groepje begint hier wel te groeien.

Ik doe wel niet mee in 2020, maar misschien dat we in 2021 nog eens een poging wagen, dus ik blijf hier wat hangen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten