ECD 2020

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: ECD 2020

Bericht door Listje » 29 december 2020, 9:17

Dag Donorke

Is het geen optie om naar Dokter De Brucker of dergelijke te gaan?
Aangezien je pogingen op zijn? Er zijn hier vele dames die gebruik hebben gemaakt van deze dokter.
Ik vermoed 5000€ en labo kosten.

Zelf ben ik na poging 3 zwanger geworden via de wachtlijst van Uz Gent. Na 9 maanden had ik een donor. 2 mislukte tp's en dan 6 maand later een verse donor via de lijst en ben ik na 1 poging zwanger geraakt. Was al 4j bezig. Ik vond het heel moeilijk om iemand te vinden die dit wou doen en eigenlijk wou ik volledig anoniem.
Ik heb nu nog 3 embryo's in de vriezer. Ik denk niet dat ik voor een brusje ga. Kheb genoeg afgezien en ik kan die teleurstellingen en verdriet niet meer aan.

Succes
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: ECD 2020

Bericht door SilentHeyoka » 1 januari 2021, 18:50

Listje schreef:
17 december 2020, 21:54
SilentHeyoka schreef:
17 december 2020, 18:38
Zoef schreef:
7 december 2020, 19:56
Hey iedereen,

Wij gaan voor eiceldonatie bij dokter Platteau, maar weet er iemand hoe dat nu zit ivm corona en de donor? We hebben nog geen afspraak bij de dokter kunnen maken.
Hm... nee, absoluut geen idee van.
In UZA denk ik dat enkel terugplaatsingen van embryo's gedaan wordt, geen nieuwe trajecten. Kleinere centra die ik ken gaan verder met de behandelingen, maar zij doen geen donaties.
... Ik zou zeggen, opbellen en navragen.

Veel succes met de behandeling!
Oooh hoe gaat het nog?? Genieten zeker?
Ja hoor, vooral genieten 😊.
De misselijkheid de eerste maanden was wel een domper op de blijdschap. Nu blijven enkel nog de zuuroprispingen over, zal wel blijven tot de geboorte 😅.
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: ECD 2020

Bericht door SilentHeyoka » 1 januari 2021, 19:01

Donorke schreef:
28 december 2020, 18:06

Hopend op jullie reactie
Je zou mijn droom helpen waarmaken xxx
Eerst een vooral, lees even de forumregels door, voor je account verwijderd wordt 😉.
Ik sluit me aan bij listje haar voorstel om gewoon via wachtlijst te gaan. Ook ik was 3 maand zwanger één jaar na onze inschrijving op de wachtlijst.

Er is nog een derde mogelijkheid.
Om het sneller te laten gaan hadden we eerst geopteerd voor kruisdonatie; mijn schoonzus zou doneren aan de donorbank, wij zouden anonieme eicellen krijgen uit de bank. In plaats van betaling aan mijn schoonzus, zouden wij hoger op de wachtlijst komen.
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Zoef
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2020, 8:56

Re: ECD 2020

Bericht door Zoef » 2 mei 2021, 13:18

Hey iedereen,

Ik moet gewoon even mijn hart luchten. Ik heb dit weekend een terugplaatsing gehad. Ik heb het traject eiceldonatie + spermadonatie. Dit kost mij behoorlijk wat geld (rond 5000 euro), maar ik heb er het wel voor over.

De kwaliteit van mijn eicellen zijn slecht en ik heb geen partner. Al van 2017 bezig met het traject (IUI, IVF 3x en nu dit).

Eerst kreeg ik wat goed nieuws, alhoewel ik uit ervaring weet dat je je hier niet op mag baseren. De donor had 18 eicellen, 13 bevruchte eicellen en 10 die het overleefd hadden, maar de eicellen zijn niet van wauw-kwaliteit. Beide donoren zijn rond de 24 jaar dus de dokter vond dit echt wel zeer bizar. Ze zijn nog wel aan het delen, maar op hun euhm eigen tempo... . Ze hebben dit weekend er eentje teruggeplaatst, maar woensdag weet ik meer over de rest. Natuurlijk als ze nu al niet zo sterk zijn, zou het mij enorm verbazen dat het ineens allemaal top of goed is. Ik was zo teleurgesteld en nog steeds. Vooral omdat ik al zo'n gevoel van onmacht heb, toch een jonge donor heb met 10 bevruchte eicellen, maar dat het daar wel eens kan stoppen.

Ik ben nu al aan het denken of ik nog eens, daarna met een paar maanden rust, moet investeren in 5000 euro. De wens is groot en financieel zou het nog wel kunnen, maar natuurlijk geeft dat nog geen garanties. Ik had gewoon een beetje hoop dat het wel zou meevallen, maar ik ben gewoon een emotioneel wrak en geloof dus ook niet dat deze terugplaatsing een succes kan zijn. Ik weet ook dat het nogal vooruitdenkend is, maar als je zo'n nieuws krijgt weet je eigenlijk niet wat je moet denken. Iemand hier nog ervaringen mee?

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ECD 2020

Bericht door mich75 » 2 mei 2021, 14:41

Wij werken ook met dubbele donatie. Ik heb geen idee wat de leeftijd van onze zaaddonor is, we hebben er nooit achter gevraagd.
Onze eiceldonor was 34j, dit vond ik wel een beetje tegenvallen, maar ze was een bewezen donor, elke donatie had al tot een zwangerschap geleid.
Ze had 17 eicellen, waarvan 13 rijp en uiteindelijk hadden we 11 cryo's op dag 3, ik heb geen verse tp gekregen.

We hebben er 2 laten terugplaatsen en dit werd een tweeling, dus nog 9 cryo's over, dit ging zeker goed komen voor een brusje.
Ondertussen zijn er 4 teruggeplaatst en zijn we niet verder geraakt dan een mk.

Voor ons komt het einde in zicht omdat ik te oud zal zijn om nog een keer ecd te doen tegen de tijd dat mijn cryo's op zijn, misschien dat het nog net kan lukken, maar dan zou ik dezelfde donoren willen, voor het zaad geen probleem, voor de eicellen ligt het moeilijker, de donor moet nog willen en zal dan ook al 37j zijn.
Aan de andere kant als het met deze 9 cryo's niet lukt dan is de kans klein dat het daarna wel lukt met dezelfde donor die dan 3j ouder is.

Jij kan indien nodig wel voor andere donoren gaan als het niet zou lukken, maar je weet het nog niet en je weet ook niet hoeveel cryo's je gaat hebben, dus nog niet panikeren.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Zoef
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2020, 8:56

Re: ECD 2020

Bericht door Zoef » 4 mei 2021, 13:40

Hey Mich

Ik duim dat het voor je lukt.
Dokter wist me te vertellen dat de embryo niet slecht, maar ook niet top is. Nu, dag 3, na terugplaatsing heb ik mijn aan rechterborst en buik, dat zijn voor mij de tekens dat ik ongesteld moet worden. Zeker mijn borst. Het is er altijd 1 :-). Morgen weet ik normaal hoe het staat met andere embryo's.

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: ECD 2020

Bericht door SilentHeyoka » 11 mei 2021, 16:11

Zoef schreef:
2 mei 2021, 13:18
Hey iedereen,

Ik moet gewoon even mijn hart luchten. Ik heb dit weekend een terugplaatsing gehad. Ik heb het traject eiceldonatie + spermadonatie. Dit kost mij behoorlijk wat geld (rond 5000 euro), maar ik heb er het wel voor over.

De kwaliteit van mijn eicellen zijn slecht en ik heb geen partner. Al van 2017 bezig met het traject (IUI, IVF 3x en nu dit).

Eerst kreeg ik wat goed nieuws, alhoewel ik uit ervaring weet dat je je hier niet op mag baseren. De donor had 18 eicellen, 13 bevruchte eicellen en 10 die het overleefd hadden, maar de eicellen zijn niet van wauw-kwaliteit. Beide donoren zijn rond de 24 jaar dus de dokter vond dit echt wel zeer bizar. Ze zijn nog wel aan het delen, maar op hun euhm eigen tempo... . Ze hebben dit weekend er eentje teruggeplaatst, maar woensdag weet ik meer over de rest. Natuurlijk als ze nu al niet zo sterk zijn, zou het mij enorm verbazen dat het ineens allemaal top of goed is. Ik was zo teleurgesteld en nog steeds. Vooral omdat ik al zo'n gevoel van onmacht heb, toch een jonge donor heb met 10 bevruchte eicellen, maar dat het daar wel eens kan stoppen.

Ik ben nu al aan het denken of ik nog eens, daarna met een paar maanden rust, moet investeren in 5000 euro. De wens is groot en financieel zou het nog wel kunnen, maar natuurlijk geeft dat nog geen garanties. Ik had gewoon een beetje hoop dat het wel zou meevallen, maar ik ben gewoon een emotioneel wrak en geloof dus ook niet dat deze terugplaatsing een succes kan zijn. Ik weet ook dat het nogal vooruitdenkend is, maar als je zo'n nieuws krijgt weet je eigenlijk niet wat je moet denken. Iemand hier nog ervaringen mee?
Hey zoef,
Ik hoop je vooral gerust te stellen op vlak van aantal.
Met mn resultaten heb ik me altijd moeten vasthouden aan het feit "we hebben er maar ééntje nodig"
Van de donatie hadden we uiteindelijk 3 embryootjes. Twee ervan zitten in de diepvries, ééntje heb ik nu in mijn armen 😉

Probeer je nog geen zorgen te maken over wat je zou doen, dat is nog veel te ver af.
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: ECD 2020

Bericht door Listje » 16 mei 2021, 11:29

Proficiat Silenthyoka! Genieten maar!

Ik zou toch proberen met degene die je hebt Zoef. Heb je al nieuws trouwens?

Ik weet niks van mijn Donor. Enkel dat ze al bewezen zwangerschappen heeft voortgebracht hier. Waaronder mijn dochter. Zij is geboren na 3 tp's. De eerste 2 mislukt en met haar eicellen wel gelukt. Waarvoor eeuwig dankbaar.
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

Zoef
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2020, 8:56

Re: ECD 2020

Bericht door Zoef » 17 mei 2021, 20:26

Hey iedereen,

De test was negatief en ik heb geen enkele embryo's van de donor. Van de 9 waren er geen enkele goed om in te vriezen. Op 15 juni heb ik een afspraak. Het waren al zeer emotionele dagen en ik ben eigenlijk nog steeds een wrak. Ik heb nog 2 terugbetaalde pogingen. De verpleegster zei me dat ik mij geen zorgen moest maken en dat ze mij niet in de steek gaan laten.

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: ECD 2020

Bericht door Listje » 19 mei 2021, 19:51

Dus je moet nu terug 5000€ betalen?

Goh Zoef ik vind het enorm erg voor jou. Probeer toch wat je gedachten te verplaatsen de komende weken
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

Zoef
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2020, 8:56

Re: ECD 2020

Bericht door Zoef » 20 mei 2021, 16:53

Hey,

Nee, normaal niet, maar wel de spermadonor.
Meer weet ik pas op 15 juni. Ik weet wel dat ik waarschijnlijk tweede kans krijg, maar is toch even slikken.

Zoef
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2020, 8:56

Re: ECD 2020

Bericht door Zoef » 24 mei 2021, 13:45

Ik had graag ook even jullie mening. Ik ben mezelf zeer bewust dat het een raar verhaal is.
Ik ben van eind 2017 bezig met eerst IUI, kijkoperatie, baarmoeder extra laten checken, 3x IVF en nu die eiceldonatie. Omwille van covid heeft het een jaar stil gelegen. Ik was aan dit traject alleen begonnen, alleenstaande mama. Ik denk dat wij allemaal weten wat voor emoties het traject brengt. Nu met de eiceldonatie zat ik er even helemaal door. In de zomer van 2020 ontmoet ik mijn vrouwelijke partner. Alles ging top en we zijn samen, voor covid, 3x voor IVF gegaan. Negatief en niks om in te vriezen want de eicellen zijn van slechte kwaliteit en partner is te oud. We wachten dus een jaar vooraleer we voor eiceldonatie gaan. In dat jaar gaat onze relatie van goed naar uiterst slecht. Sterk verbale agressie naar mij toe, wantrouwen, checken wanneer ik op social media ben, ze wilt dat ik niet alleen wegga om eens met vrienden een keer iets te drinken of sporten, zelfs alleen bij mijn mama passeren is een probleem. Alles moet samen gebeuren. Voor mij nogal een verstikkend gevoel. Ik heb mijn 2 beste vrienden in die 2 jaar 5x gezien. Paar keer was zij erbij en ook niet. Het gaat zo slecht dat ik samen met de verpleegster in overleg ben gegaan ivm contracten en besloten hebben om alles op mijn naam te zetten. ( ivm moesten er eicellen in vriezer zitten, financieel,...). Het gaat zo slecht dat ik twijfel om, als er ooit een kind zou zijn, haar het te laten erkennen. Ze wilt gewoon iets in handen hebben dat het ook van haar is. Had ze al kids, moest die erkenning niet. Ik heb nu zo'n grote muur opgetrokken omdat het voor mijn zo'n emotioneel traject is en al van 2017... Dat ik het precies, on mijn gedachte, niet meer wil delen. Ik weet het, het klinkt zo raar en gek.... ze is daar heel duidelijk in: geen erkenning direct na geboorte is uit elkaar. Maar hoe kan ik dit nu delen met iemand waar het zo slecht gaat op t moment en zo bang ben moest ik het laten erkennen nog moet afgeven voor co-ouderschap.... Ik begrijp haar echt maar ik heb zelf grote muren opgezet ivm dat onderwerp als zelfbescherming.

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ECD 2020

Bericht door mich75 » 24 mei 2021, 18:56

Zoef,

Het klinkt alsof jouw partner jou ziet als de weg naar een kind en dat het voor haar allemaal te lang duurt. Het feit dat ze de relatie na de geboorte zou stopzetten als ze het kindje niet mag erkennen zegt genoeg, dan is het geen liefde.

Ik veronderstel als de relatie nog altijd top was geweest dat dit geen issue zou zijn en het ene brengt natuurlijk het andere mee. Als zij zo doet ga jij ook jou ding doen, zoals een muur optrekken en haar geen meemoeder maken, klinkt heel logisch.

Mijn mening is dat je best de relatie beëindigt en ervoor zorgt dat je je zelf terug top voelt voor je aan een volgende poging begint. Je bent dit avontuur alleen begonnen dus ben je ook in staat dit alleen verder te zetten, het zou een ander verhaal zijn als je als koppel start en er dan strubbelingen ontstaan.

Ik wens je veel sterkte en moed.
Laatst gewijzigd door mich75 op 19 maart 2022, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Zoef
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2020, 8:56

Re: ECD 2020

Bericht door Zoef » 24 mei 2021, 20:04

Dank je voor de reactie. Of het voor haar te traag gaat weet ik niet. Bij de IVF pogingen stond ze nog wel.op.de contracten, bij de eiceldonatie heb ik dit laten weghalen.

Moest alles top zijn tussen ons was er natuurlijk geen probleem. Maar ze denkt nu dat ik dat nooit met haar heb gewild, dat ik met haar voeten heb gespeeld. Natuurlijk snap ik haar reactie en teleurstelling, maar ik hoopte dat ze me ook begreep waarom ik dat doe.

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: ECD 2020

Bericht door SilentHeyoka » 7 juni 2021, 14:09

Lijkt me toch niet de ideale situatie om voor een kindje te gaan.
We hebben zéker ook onze strubbelingen gehad doorheen de jaren, dat onze relatie ook op springen stond. Maar uiteindelijk besef je toch dat je een dergelijk traject samen moet kunnen volgen, en zeker elk met dezelfde rechten mbt erkenning?
Praat eens goed over jullie relatie, jullie toekomst, je twijfels en hoe je wel een weg terugziet naar elkaar?
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten