ECD 2020

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: ECD 2020

Bericht door Listje » 16 december 2019, 13:06

Super al die lotgenoten. Zo staan we er niet alleen voor ;) Ik wacht nog altijd nieuws af. Vind het enorm spannend.
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: ECD 2020

Bericht door Listje » 16 december 2019, 21:19

Hcg 600 :shock:
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

Caro85
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 december 2019, 16:37

Re: ECD 2020

Bericht door Caro85 » 17 december 2019, 16:47

Dag dames!

Amai, ik heb hier net na elkaar al jullie berichten gelezen en was zo blij met het positieve nieuws voor Listje!

Ik ben blij dat ik dit groepje vond. Ik zou willen dat ik ons verhaal kort kon vertellen, maar intussen is het als een tv-serie waar ze te veel seizoenen van zijn blijven maken...
De rode draad is dat ik altijd van de ene nieuwe diagnose en dokter naar de andere ben gestuurd, dat men elke keer dacht 'Nu weten we de oplossing!' maar dat dat nooit zo was.
Ik stopte in november 2014 met anticonceptie en in april 2015 werd PCOS vastgesteld. Na 10 cycli met Clomid, pregnyl en seks op commando (met telkens een follikel) werd een HCG onderzoek gedaan. Alles ok, dus verder met 6 keer IUI. In 2016 werd er operatief endometriose gevonden en weggenomen, waarna we met IVF begonnen. De eerste poging leverde ons 7 eicellen en 3 embryo's op, de keren daarna hadden we telkens 2 embryo's. Een keer was ik heel kort zwanger. Na de 4de poging veranderden we (terug) van Jette naar ons lokale ziekenhuis omdat de aanpak ons er niet lag. Mijn dokter deed een hysteroscopie en stelde een afwijkende baarmoedervorm vast, die operatief werd gecorrigeerd. Via een ander ziekenhuis werd ook (beetje experimenteel) vastgesteld dat mijn immuunsysteem overactief is. Dat moet met medicatie dus wat onderdrukt worden om een terugplaatsing te laten slagen. Vol enthousiasme begonnen we aan IVF ronde 5, we kregen 13 eicellen, en...geen enkele werd bevrucht. Mijn dokter vermoedde op dat moment dat het relatief lage aantal embryo's in de eerdere pogingen ook aan minder goede eicelkwaliteit te wijten was. Twee weken geleden deden we (meer voor de closure dan voor iets anders) de laatste, zesde ronde. 13 eicellen, 7 bevrucht...en na 3 dagen allemaal gestopt met delen en veel fragmentatie. We hebben de beste van de slechte toch terug mogen plaatsen, maar gaan er van uit dat dat niks is.

Intussen hebben we het grote geluk dat een vriendin zich als donor aanbood en in in februari begint zij met de stimulatie. Ik ben dolblij met die kans, maar ook nog heel verdrietig over het feit dat ik 5 jaar gevochten heb voor iets dat niet bleek te lukken. Ik heb nog heel veel vragen over ECD, vooral wat de toekomst betreft, dus ik ben blij jullie gevonden te hebben. Sorry dat dit een lange uitleg was :)

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ECD 2020

Bericht door mich75 » 17 december 2019, 18:15

@Listje, dat is een hele mooie startwaarde! Ergens wel te verwachten aangezien je al heel vroeg pos testte.

@Caro, welkom hier, het helpt om je verhaal te kunnen delen met lotgenoten.

Jij hebt al een hele weg afgelegd en blijkbaar is er een hoop mis. Als je aanklopt bij fertiliteit starten ze meestal met een aantal onderzoeken om te zien welke behandeling passend is. Als die niet lukt kijken ze (normaal gezien) verder naar wat er mis kan zijn, als ze dan zoals bij jou iets vinden, denken ze de oorzaak gevonden te hebben en pakken ze die aan. Jij hebt blijkbaar de pech dat er telkens een nieuw probleem opduikt :(

Blijkbaar moet je dus nu overschakelen op ecd, en heel fijn dat je een vriendin hebt die jou wil helpen.
Ik hoop dat ze jou ondertussen binnenstebuiten hebben gekeerd en dat alle obstakels zijn weggenomen zodat een tp alle kansen heeft.

Ga je de eitjes van je vriendin gebruiken of doe je kruisdonatie?

Caro85
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 december 2019, 16:37

Re: ECD 2020

Bericht door Caro85 » 18 december 2019, 8:45

Dag Mich

We gaan echt haar eicellen gebruiken. Toen zij (intussen al een tijdje geleden, voor we wisten dat het écht nodig zou zijn) aanbod donor te zijn, gingen zij en ik er allebei vanuit dat haaar eicellen de helft van onze embryos zouden worden. Ik wist dat kruisdonatie bestaat, maar dit heeft zowel voor haar als voor mij de voorkeur. Onze partners sloten zich hier ook helemaal bij aan.

Ik denk dat er meer mensen kruisdonatie doeb? Beide scenario’s zullen wel hun voor- en nadelen hebben, en ik zou (als dit geen optie was) vermoedelijk ook wel voor anoniem gedoneerde eicellen gegaan zijn, maar voor ons voelt dir goed. Als ons kind ooit vragen heeft, hebben wij en zij antwoorden. Verder zijn zij en ik heel gelijkaardig qua karakter, en ook een beetje dezelfde types uiterlijk gezien. Dus wie weet zorgt dat er voor dat mijn kind toch een beetje op me lijkt?

Belangrijk is misschien ook dat we elkaar wel wekelijks spreken, maar niet vlak bij elkaar wonen en elkaar niet elke maand zien. Als ons kind dus ooit wat nood heeft aan afstand, is dat heel eenvoudig te realiseren.

Hoe we er nu voor staan, zouden we wel heel eerlijk zijn tegen ons kind over de donatie en wie de donor is.

Mijn grootste angst nu is dat het zelfs met goede embryos niet zou lukken, dat er weer een probleem opduikt....

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: ECD 2020

Bericht door Listje » 18 december 2019, 9:01

Ik denk zolang je dat niet in je armen hebt je nooit helemaal gerust bent.
Ik heb nu een positieve test en ik ben nog altijd enorm bang dat het fout loopt. Is typisch hoor.
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ECD 2020

Bericht door mich75 » 18 december 2019, 11:03

@Caro, hoe jullie het regelen is jullie eigen keuze en de beweegredenen ook, maar het is zeker meegenomen dat jullie allebei een beetje hetzelfde zijn.

Qua kansen vind ik het heel goed dat je haar eitjes gaat gebruiken. Je gaat dus in principe verse ecd kunnen doen, als je kruisdonatie doet, is het meestal zo dat jij een donor aanbrengt (die voldoende eitjes moet 'leveren') en dan krijg jij er 6-8 uit de eicel bank, dus ingevroren eitjes.

Na de pu kan je een tp krijgen, maar je kan er ook voor kiezen om alles te laten invriezen, embryo's dan, niet de eitjes en dan een tp doen als alles optimaal is, kwestie van geen embryo verloren te laten gaan.

Hou er rekening mee dat ecd ook geen 100% garantie geeft en dat het wel meer gebeurt dat het niet van de eerste keer lukt, al hoop ik natuurlijk van wel. Maar als het de eerste keer niet zou lukken hoeft dit niet aan jou te liggen.

Nu maar hopen dat je vriendin veel eitjes heeft en dat je er een mooi aantal embryo's aan overhoudt, dit geeft toch altijd een geruster gevoel :)

Zoef
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2020, 8:56

Re: ECD 2020

Bericht door Zoef » 28 januari 2020, 9:17

Hey iedereen

Ik wil ook graag even mijn verhaal kwijt.
Gisteren hadden wij een afspraak bij dr. Platteau. Na 5 x lui plus 2 x ivf in JP wilden we een 2de opinie. We zijn van 2018 bezig. Mijn waarde om veel follikels aan te maken staat te laag en hij linkt dat ook aan slechte eicellen. Hij wil zelf nog wel ivf doen, maar met heel andere medicatie dat ik al heb gehad. Hij sprak ook van eiceldonatie. Hij was heel direct en eerlijk, maar het kwam natuurlijk heel hard aan. Wij zijn een lesbisch koppel.. Mijn vriendin is te oud ivm zwangerschap of eicellen aan mij te doneren ... En dan 2 onbekenden als donor... dat valt heel zwaar.

Ik weet totaal niet wat ik moet doen. De IVF gaat zeker door zodat de dokter zelf kan concluderen of de eicellen zo slecht zijn... Maar hopen doen we niet meer.

Maar daarna? Wat is de kostprijs van ecd? Hoe werkt dat, hoeveel eicellen heb ik voor die prijs ... ? En de belangrijkste vraag: ga ik het kunnen zien als mijn eigen kind, want genetisch is er totaal niks te linken...
Nooit zal ik kunnen zeggen of ze die eigenschappen van ons heeft enz...

Mijn wereld is gisteren gewoon ingestort en de tranen blijven maar komen ...

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ECD 2020

Bericht door mich75 » 28 januari 2020, 10:14

Zoef,

De prijs bij dr P is €4600, de labokosten worden nog vergoed door het ziekenfonds omdat je nog terugbetaalde pogingen hebt.
Voor die prijs krijg je alle eitjes van de donor met een minimum van 6, dit kunnen er dus 6 zijn, maar evengoed 20. Hoeveel embryo's dit oplevert weet je niet, maar aangezien jullie met donorzaad werken is er wel een grote kans op een mooi aantal.

Op de vraag of je het kan zien als je eigen kind? Wel ik heb een dochter met een eigen eicel en donorzaad en een tweeling via dubbele donatie.
Het zijn alle drie mijn kindjes, ik heb ze gedragen en gebaard. Al van voor de tp ben je eigenlijk al bezig om alles zo goed mogelijk te doen voor dat kindje. Vanaf tp doe je misschien nog meer je best om gezond te leven en eens je zwanger bent zeker.
Het zijn mijn 3 wondertjes die ik doodgraag zie.

Een kindje neemt heel veel over van zijn ouders, mijn man heeft geen genetische band met onze dochter, maar het is voor een groot deel een kopie van hem, als het een jongen was dan zou je waarschijnlijk kunnen zeggen "papa en zijn mini me".

Het is een (grote) stap om de weg van ecd in te slaan, maar ik raad je aan dit pas te doen als je er klaar voor bent. Zolang je jezelf vragen blijft stellen of je het kindje wel graag gaat zien, beschouwen als een eigen kindje,...dan ben je er eigenlijk nog niet klaar voor en dan zou dit grote problemen kunnen geven in de toekomst.

Probeer nu al aan het idee te wennen, misschien is het helemaal niet nodig om op ecd over te schakelen, je kan het labo van Jette en JP absoluut niet vergelijken.
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

Zoef
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 januari 2020, 8:56

Re: ECD 2020

Bericht door Zoef » 29 januari 2020, 20:35

Dank je voor uw reactie.

Ik denk dat het allemaal ineens heel veel werd.
Er zijn veel traantjes gevallen. Wat normaal is, denk ik maar.

IVF gaat zeker en vast door en we zien wel wat Dr Platteau zegt na de IVF.

We staan zeker en vast open voor ECD. Hopelijk zijn daar goede slaagkansen want het is een serieus bedrag.
Het idee van: ga ik het als mijn eigen kind zien, zijn weg.

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: ECD 2020

Bericht door Listje » 30 januari 2020, 5:05

Ik ben nu 11 weken zwanger van Ecd. Wegens POF (32j) kon ik niet anders. Is 3de tp uit 2 pogingen.
Soms denk ik wel eens, raar het is mijn kind maar toch mijn Dna niet. Je zou moeten weten hoe verliefd ik ben op dat vruchtje. Ook voor mijn man, het is ONS kind. Gewoon een vrouw die ons geholpen heeft. Ik zou zeggen, als je er 100% van overtuigd ben dan doen! Ik heb mij dit nog geen moment beklaagd dat wij voor Ecd gegaan zijn. Onze droom komt uit. Een kindje van ons 2.
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

Joepie
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 juli 2019, 20:03

Re: ECD 2020

Bericht door Joepie » 28 februari 2020, 23:22

Hoi Dames,

Ik ben ook weer van de partij. Inmiddels is ook de tweede terugplaatsing mislukt :(.
En heb ik afgelopen dinsdag een (bijna) blastocyste teruggeplaatst gekregen :).
Dit is de eerste poging dat ik het idee heb dat het 'van mij' is. Het voelt goed!

Ik merk wel dat ik (denk door de hormonen) moeite heb met gezonder leven. De chocola is niet aan te slepen bijvoorbeeld en ik krijg mezelf nauwelijks gemotiveerd om te gaan sporten. Hoe doen jullie dat? :wink:

@Listje, hoe gaat het met jouw zwangerschap?
@Mich75, hoe gaat het met jou?
@Zoef, succes met de IVF-behandeling. Ik hoop voor je dat je ECD niet nodig gaat hebben :).
- 6x IUI: geen zwangerschap
- 1x IVF: 6 eicellen, geen bevruchting
- 1x ICSI: 13 eicellen, geen enkele rijp
- ECD: start eind 2019, 8x bevruchting, 1x verse tp, 5x cryo
- verse tp: negatief
- 2e tp: negatief
- 3e tp: :?:

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: ECD 2020

Bericht door mich75 » 29 februari 2020, 8:27

Een bijna blastocyste klinkt alvast heel positief.

Toen ik de eerste keer zwanger was (3de tp) was dat ook de eerste keer dat ik echt het gevoel had dat ik er helemaal klaar voor was en was ik ook meer relax.

Die chocolade :D heel de zwangerschap door en nu nog :roll: maar ik geef nog steeds bv, dus ik steek het daar maar op, maar ik moet echt gaan minderen, ik drink ook sloten chocomelk.

De tweeling is ondertussen 9 maanden en doet het goed, wel vrij veel ziek, maar dat is normaal de eerste 6 maanden als ze naar de opvang gaan.

Grote zus is in september op school begonnen, dus daar ook 6 maanden tanden bijten, maar dat is bijna om. Zij heeft de tweeling wel aangestoken nog voor ze naar de opvang gingen.
Ik hoop dat het binnen 3 maanden allemaal iets vlotter loopt qua ziek zijn.

Nog een dikke week geduld, hopelijk met positief nieuws.

Joepie
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 juli 2019, 20:03

Re: ECD 2020

Bericht door Joepie » 2 maart 2020, 20:17

De eerste terugplaatsing was een 9-cellige, de tweede een 10-cellige en deze dus nog wat stapjes verder en dat voor een 3-daagse cryo, of ja, op moment van terugplaatsing van ie 4 dagen. Ons ziekenhuis belt de dag voor terugplaatsing op of de ontdooiing goed is gegaan en of de embryo weer aan het delen is gegaan.
De embryoloog was in ieder geval enthousiast en blij verrast toen ze vlak voor de terugplaatsing zag dat het al bijna een blastocyste was. Ik weet dat het geen garantie is, maar ben wel trots op deze embryo, haha. ;)

Alweer 9 maanden oud, dat gaat snel. Ik hoor in mijn omgeving ook veel over dat hun kindjes zo vaak ziek zijn 'door' de kinderopvang.
En spannende nieuwe fase als er een kind naar school gaat! Geniet er van :). Hoop dat ze snel weer opknappen.

Ik pak maar weer een stuk chocola uit de kast :oops: :lol: .
Nog een week op het wachtbankje....................................
- 6x IUI: geen zwangerschap
- 1x IVF: 6 eicellen, geen bevruchting
- 1x ICSI: 13 eicellen, geen enkele rijp
- ECD: start eind 2019, 8x bevruchting, 1x verse tp, 5x cryo
- verse tp: negatief
- 2e tp: negatief
- 3e tp: :?:

Joepie
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 juli 2019, 20:03

Re: ECD 2020

Bericht door Joepie » 5 maart 2020, 17:40

Sinds dinsdagavond bruine afscheiding... Niet gigantisch veel, maar t blijft wel komen.
Oh, dit maakt me onzeker. Normaal heb ik dat 1 dag voor ik mijn menstruatie krijg... Maar dat is nu nog echt te vroeg. En het zet (nog) niet door. En innesteling zou vorige week vr-zo ergens zijn geweest (volgens arts).

9 of 10 maart mag ik testen, dan ik het 2 weken na terugplaatsing.
Maar ik neig ervoor om morgen een test te wagen. Of heeft dat helemaal geen zin? :oops: :roll:
- 6x IUI: geen zwangerschap
- 1x IVF: 6 eicellen, geen bevruchting
- 1x ICSI: 13 eicellen, geen enkele rijp
- ECD: start eind 2019, 8x bevruchting, 1x verse tp, 5x cryo
- verse tp: negatief
- 2e tp: negatief
- 3e tp: :?:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten