Eiceldonatie - Help jij mee om onze droom te verwezenlijken?

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
SophiePeter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 juli 2020, 14:00

Eiceldonatie - Help jij mee om onze droom te verwezenlijken?

Bericht door SophiePeter » 25 juli 2020, 14:06

Wij zijn een koppel dat sinds 2 jaar gestopt is met de pil. We probeerden vol goede moed om zwanger te worden. Na een jaar was het eindelijk gelukt! Maar een paar dagen later liep het mis. Ik had een biochemische zwangerschap gehad.

Daarna ben ik naar mijn gynaecoloog geweest en die verwees me door naar een fertiliteitcentrum omdat er geen doorgankelijkheid was van mijn eileiders. Na een hele reeks onderzoeken wisten ze niet wat het probleem was en konden we onverklaard niet zwanger worden (doorgankelijkheid van mijn eileiders werd via andere test aangetoond). We probeerden verschillende keren via kunstmatige inseminatie, maar ook dit eindigde elke maand opnieuw in een grote teleurstelling.

Na een hele tijd werd uiteindelijk ontdekt dat mijn AMH-waarde extreem laag is. We probeerden vervolgens via maximale stimulatie om meerdere eicellen te bekomen (IVF). Uiteindelijk had ik 1 rijpe follikel waar geen eicel in zat... Daarna kregen we het nieuws dat we geen eigen kinderen zullen kunnen krijgen, iets wat we zooo graag willen.

De wachtlijsten voor eiceldonatie zijn enorm lang (2 jaar). De enige manier voor ons om iets sneller zwanger te worden is zelf op zoek gaan naar een donor. Nu zijn we dus op zoek naar iemand die bereid zou zijn om enkele van haar eicellen af te staan. Wij zouden graag met een anonieme donor werken en dus lijkt kruisdonatie voor ons de beste oplossing.

Voel jij je aangesproken of ken je iemand die ons zou willen helpen onze droom te realiseren laat dan graag een berichtje na.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Eiceldonatie - Help jij mee om onze droom te verwezenlijken?

Bericht door mich75 » 25 juli 2020, 19:28

Wij hebben een heel parcours afgelegd.
Na icsi 1 zeiden ze dat we moesten overschakelen op ecd, door mijn lage amh en mijn leeftijd. Wij waren hier nog niet klaar voor en zijn blijven verder doen, ook veranderd van centrum en uiteindelijk 1 dochter gekregen.
Toen al onze terugbetaalde pogingen op waren was ik 43 en was ons gezin nog niet compleet.
Omdat het voor ons geen optie was om op een wachtlijst te gaan staan en je maar iets van een 35% kans hebt, hebben wij gekozen voor verse donatie zonder wachttijd en met een slaagkans van 85%.
Ik had mijn eerste consult eind augustus en ik ben begin juni bevallen, veel vlugger kan het bijna niet. Ook hebben we nog 9 cryo's.

Hou er rekening mee dat als je een donor zoekt en vindt je enkele maanden tot een half jaar moet rekenen eer je weet of de donor goedgekeurd wordt. Indien de donor niet goed wordt bevonden kan je opnieuw beginnen.

Succes!
2010: start kinderwens
2014: start mmm​
03/15: overstap Jette ​ 08/15 start icsi-d
03/17: dochter (icsi-d 6)​ 12/17: start brusje
09/18: start ecd
06/19: twins
11/20: start brusje
01/22: dochter
01/23: start brusje --> onverwacht einde verhaal 😭😭😭

SophiePeter
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 juli 2020, 14:00

Re: Eiceldonatie - Help jij mee om onze droom te verwezenlijken?

Bericht door SophiePeter » 27 juli 2020, 17:17

Bedankt voor je reactie.
Leuk te horen dat jullie na lang volhouden toch een dochtertje hebben gekregen!
Ik zie dat jullie gebruik hebben gemaakt van ECD via dr. De Brucker. Lijken jullie kindjes een beetje op jou? Wordt er via zo'n privékliniek rekening gehouden met je uiterlijke kenmerken? Worden bepaalde ziektes bij donoren grondig gescreend?

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Eiceldonatie - Help jij mee om onze droom te verwezenlijken?

Bericht door mich75 » 27 juli 2020, 20:31

Onze kindjes lijken niet op mij, ook niet onze oudste dochter, die genetisch toch wel van mij is. Zij heeft middenblond haar en ik donkerblond, maar daar stopt het vergelijk.
Volgens sommige mensen is onze zoon de exacte kopie van mijn man, terwijl we ook met een zaaddonor hebben gewerkt, dus ja.
Misschien als ze ouder worden dat er dan meer vergelijkingspunten zijn.

Dr DB werkt samen met en in Jette, al onze kindjes hebben dezelfde zaaddonor, dus ook onze dochter die er via Jette is gekomen.
De eiceldonoren worden ongeveer overal even streng gescreend qua ziektes, daardoor duurt het zo lang eer je weet of je donor geschikt is.
Ik weet dat in Jette ook alles wordt opgevolgd, stel dat er een donorkindje een ziekte blijkt te hebben dan is het de bedoeling dat dit gemeld wordt en dan worden indien nodig andere acceptieouders op de hoogte gebracht.
Bij ons is zowel voor de eicel- als de zaaddonor rekening gehouden met de uiterlijk kenmerken en met de bloedgroep.

In dit topic kan je nog veel meer info hierover vinden viewtopic.php?f=6&t=12981.
Ik denk dat alle dames daar zwanger zijn geraakt na de 1e of 2e tp en hebben nog cryo's over.

Wij zijn privé naar dr DB gegaan omdat hij met verse anonieme donoren werkt zonder wachtlijst, in Jette is het via de eicelbank met wachtlijst.

Sharon1986
Berichten: 1
Lid geworden op: 2 oktober 2017, 10:20

Re: Eiceldonatie - Help jij mee om onze droom te verwezenlijken?

Bericht door Sharon1986 » 28 augustus 2020, 21:31

Hallo

Wij hebben een oproep geplaatst op onze facebook pagina om een donor te vinden. Dit werd al heel wat gedeeld en heeft aardig wat reacties opgeleverd. We kregen vandaag ook de vraag of we zouden geïnteresseerd zijn in een interview om de taboe hierrond beetje te breken. Ook welk effect corona heeft op de wachtlijsten.

Mijn vraag naar jullie is zouden jullie dit een goed idee vinden?
Want ik denk dat dit wel wat kan donoren opleveren wat dan de wachtlijsten kan doen inkorten.....

Ik hoor graag jullie mening.

Dank je wel.

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: Eiceldonatie - Help jij mee om onze droom te verwezenlijken?

Bericht door Listje » 31 augustus 2020, 14:25

Dag Sharon

Wij hebben op de wachtlijst gestaan via Uz Gent. Is redelijk vlug gegaan allemaal.

Ikzelf zou geen intervieuw geven maar het is een taboe dat zeker bespreekbaar moet kunnen gemaakt worden.
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

mich75
Berichten: 2982
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Eiceldonatie - Help jij mee om onze droom te verwezenlijken?

Bericht door mich75 » 31 augustus 2020, 15:36

Sharon,

Zelf zou ik ook geen interview geven omdat niemand op de hoogte is bij ons dat we ECD hebben gedaan. Een interview kan het wel wat uit de taboesfeer halen, maar of het de wachtlijsten gaat verkorten???

Ik weet dat artsen altijd blij zijn als er in de media iets verschijnt dat er een tekort is aan spermadonoren. Er mogen geen reclamecampagnes gevoerd worden om donoren aan te trekken, dus ze hopen dat telkens er iets van in de media komt dat er donoren zich aanbieden.

Nu is spermadonatie veel minder ingrijpend dan ECD en veel goedkoper want er komt geen medicatie of punctie aan te pas, ook is er geen ziekteverzuim voor de donor en toch worden de wachtlijsten langer.

Dit komt natuurlijk ook doordat het taboe minder wordt om een donor te gebruiken en er dus meer vraag naar is.

Ik denk dat veel dames misschien in eerste instantie wel willen doneren, maar als ze zien wat er allemaal bij komt kijken dat het enthousiasme wel wat getemperd wordt.

Ik ken iemand die in België aan haar maximum donaties zit en nu in het buitenland doneert, haar enige motivatie is de financiële compensatie die ze krijgt.

Anqui
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 juli 2017, 21:33

Re: Eiceldonatie - Help jij mee om onze droom te verwezenlijken?

Bericht door Anqui » 15 september 2020, 22:53

Hallo

wij hadden in 2018 een gesprek met dokter dr Platteau, een heel aardige man. We konden bij hem direct starten met ECD indien we dit had gewild maar we hadden even tijd nodig om alles op een rijtje te zetten. Uiteindelijk ben ik toch nog via IUI zwanger geworden. Misschien moet je eens met hem contact opnemen, hij heeft een privé praktijk maar werkt samen met Jette

SilentHeyoka
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 juli 2018, 9:45

Re: Eiceldonatie - Help jij mee om onze droom te verwezenlijken?

Bericht door SilentHeyoka » 16 september 2020, 10:39

Wij stonden sinds oktober 2019 op de wachtlijst.
Om het wachten te verminderen, zou mijn schoonzus een eiceldonatie doen. Niet dat ik haar eicellen zou krijgeb, maar dat het een vorm van wisselen zou zijn. De hare in de bank, wij kregen anonieme cellen. Zo zouden we hoger op de wachtlijst komen.
Het duurde tot maart, 5 maand dus, voor ze goedgekeurd was en de donatie zou kunnen starten.
Dan het alombekende corona die ertussen kwam...

Eind mei kregen we verlossend telefoontje van prof. Blockeel dat we een donor hadden en de behandeling in juli van start kon gaan.
Augustus was ons geluksmaand, vandaag 7 weken zwanger.

In jette denk ik dat je mag rekenen op een jaar, gemiddeld.
2013: Stop pil
2014: start traject IUI + Icsi
08/2020: eiceldonatie, 2 cryo's - 1 TP
13/04/2021: Little One geboren 😊

Melisssa
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 september 2020, 21:09

Re: Eiceldonatie - Help jij mee om onze droom te verwezenlijken?

Bericht door Melisssa » 16 september 2020, 21:27

SophiePeter schreef:
25 juli 2020, 14:06
Wij zijn een koppel dat sinds 2 jaar gestopt is met de pil. We probeerden vol goede moed om zwanger te worden. Na een jaar was het eindelijk gelukt! Maar een paar dagen later liep het mis. Ik had een biochemische zwangerschap gehad.

Daarna ben ik naar mijn gynaecoloog geweest en die verwees me door naar een fertiliteitcentrum omdat er geen doorgankelijkheid was van mijn eileiders. Na een hele reeks onderzoeken wisten ze niet wat het probleem was en konden we onverklaard niet zwanger worden (doorgankelijkheid van mijn eileiders werd via andere test aangetoond). We probeerden verschillende keren via kunstmatige inseminatie, maar ook dit eindigde elke maand opnieuw in een grote teleurstelling.

Na een hele tijd werd uiteindelijk ontdekt dat mijn AMH-waarde extreem laag is. We probeerden vervolgens via maximale stimulatie om meerdere eicellen te bekomen (IVF). Uiteindelijk had ik 1 rijpe follikel waar geen eicel in zat... Daarna kregen we het nieuws dat we geen eigen kinderen zullen kunnen krijgen, iets wat we zooo graag willen.

De wachtlijsten voor eiceldonatie zijn enorm lang (2 jaar). De enige manier voor ons om iets sneller zwanger te worden is zelf op zoek gaan naar een donor. Nu zijn we dus op zoek naar iemand die bereid zou zijn om enkele van haar eicellen af te staan. Wij zouden graag met een anonieme donor werken en dus lijkt kruisdonatie voor ons de beste oplossing.

Voel jij je aangesproken of ken je iemand die ons zou willen helpen onze droom te realiseren laat dan graag een berichtje na.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik heb jullie een PB gestuurd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten