Hoe vertel je dit later?

Eiceldonatie forum
Forumregels
De Verdwaalde Ooievaar heeft intern meermaals de discussie gevoerd over het al dan niet toelaten van berichten over aanvraag of aanbod van donormateriaal. Ook de wetgeving hierrond is nog vrij dynamisch en actueel.

De Verdwaalde Ooievaar geeft de voorkeur aan het weren van deze oproepen, maar stelt vast dat deze hoe dan ook terugkomen in fora die hier niet voor bedoeld zijn.

Om deze reden werd een subforum voor aanbod/aanvraag van donormateriaal aangemaakt.

De Verdwaalde Ooievaar kan enkel waarschuwen voor de risico's die donatie via niet-officiële kanalen met zich meebrengt. Uit ervaringen weten wij immers dat naast een aantal goed bedoelende donors, er ook mensen zijn die hierin enkel financiële bedoelingen hebben, mensen die het niet nauw nemen met medische geschiedenis en hier al dan niet over liegen, mensen die vooral op zoek zijn naar het sexuele, enz.

Misbruik van andere fora zal streng gesanctioneerd worden.

-UPDATE- Omdat blijkt dat mensen toch respectloos andere fora blijven misbruiken voor oproepen omtrent donormateriaal, zullen de accounts van misbruikers meteen verwijderd worden. Er werd een apart forum aangemaakt, maak daar dan aub gebruik van.
Plaats reactie
Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Hoe vertel je dit later?

Bericht door Listje » 29 december 2020, 9:28

Ik vraag me af hoe jullie dit later gaan zeggen?
Of ga je dit verzwijgen dat het een ecd babytje is?

Ikzelf zal dit vertellen maar er ook bij vertellen hoe graag ik haar wou en wat we hebben moeten doen. Dat ik in vroegtijdige menopauze ben. Enzo...
Als ik kijk naar haar... goh ik ben zoooo verliefd. Ze is echt perfect ❣
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

mich75
Berichten: 2981
Lid geworden op: 8 juni 2014, 16:28

Re: Hoe vertel je dit later?

Bericht door mich75 » 29 december 2020, 10:02

Wij gaan dit ook vertellen, hoe vroeger hoe beter, maar ze moeten het wel kunnen snappen natuurlijk.

Enkele jaren geleden waren enkele dames hier op het forum wel lovend over de reeks een wereldwondertje

malu
Berichten: 99
Lid geworden op: 6 juli 2017, 16:57

Re: Hoe vertel je dit later?

Bericht door malu » 29 december 2020, 22:13

Aangezien ik getrouwd ben met een vrouw, was er geen andere optie dan een zaadceldonor. Uiteraard is dit een iets ander verhaal omdat onze oudste dochter (nu 2,5) ook al beseft dat het anders is om 2 mama's te hebben.
Wij hebben een boekje uit de reeks wereldwondertje. Dit staat op het rek tussen haar andere boekjes. Af en toe neemt ze het zelf uit de kast en lezen we het samen.
Op deze manier proberen wij het te normaliseren en willen we het bespreekbaar maken.

Listje
Berichten: 87
Lid geworden op: 12 augustus 2018, 8:06

Re: Hoe vertel je dit later?

Bericht door Listje » 30 december 2020, 7:28

Het boekje is me reeds aangeraden geweest door de psychologe. Soms eens al is ze zo klein vertel ik al hoe ze kwam.
Diagnose 2016-> vroegtijdige menopauze
- Ivm 09/2018: geen groei follikels -Wachtlijst ecd 14/08 - Eerste tp ecd 24/04: vmk -Tp cryo juni: negatief - 2 blasto uit 11 eicellen
-Ecd herstart nov 19' : 8 eicellen 6 cryo's - Tp 05/12 ❤
Aug 2020 😍

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten